Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Renault Clio 0.9 Icon Turbo Start&Stop Test ve Yorumları


1990 yıllından günümüze gelinceye kadar 11 milyonu geçkin satış rakamıyla ön plana çıkan Renault’un B segmenti temsilcisi Clio, 4. nesliyle otomotiv pazarına merhaba dedi. Geçtiğimiz yıl Floransa’da ilk sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Clio 4, en küçük hacimli motor seçeneğiyle testimize konuk oluyor.


Tasarım


Fransız üretici markanın tasarım koluna Laurens Van den Acker’i transfer ettikten sonra son derece
başarılı tasarımlara imza atmaya başladı. Clio 4’ün tasarımına baktığımızda bir önceki versiyona göre dik konumlandırılmış bir ön tasarım bizleri karşılıyor. Büyük marka logosu, gündüz farları ön bölümde en dikkat çekici detaylar arasında yer alıyor. Yan bölüme geldiğimizde ise balık yüzgeci şeklinde detay ile selefinden ayrılıyor. Kişiselleştirilebilinen bu alan kırmızı, mavi veya siyah lake renkli çıtalar ile döşenebiliyor. Sport versiyonu gelene kadar sadece beş kapılı olarak bayilerde göreceğimiz Clio, şişkin çamurlukları, yan yüzgeçleri ve arka yan camlara gizlenmiş kapı kollarıyla sportif ruhunu ön plana çıkarıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise önceki nesilde yer alan geniş stop grupları yerini daha ince bir yapıya bırakmış. Bagaj kapağı üzerine kadar uzanan bu yapı arka bölüme bütünlük kazandırmış. Bagaj kapağı altındaki krom detay, keskin hatlar ve cam üzerindeki spoyler bu bölümde de sportif rüzgârlar estirmeyi başarmış. Boyutlarına baktığımızda ise Clio 4, 4062 mm uzunluğa, 1448 mm yüksekliğe, 1732 mm genişliğe ve 2589 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile bir önceki versiyonundan daha fazla.

İç mekân


Renault, Clio 4’ün içinde kişiselleştirilebilen bir mekânı kullanıcıya sunmuş. Kişiselleştirilebilir diyorum
çünkü test aracımızın içinde yer alan kırmızı detaylar ve direksiyon üzerindeki piyano siyahı detay dilediğinizde değiştirilebiliyor.  Kapı kenarından başlayıp ön konsol boyunca devam edip diğer kapıya kadar uzanan kırmızı döşeme dikkat çekiyor. Bu döşeme mat siyah ve piyano siyahı detaylar ile kombine edilmiş. Koltuk döşemlerinde ve kapı kollarının iç bölümlerinde yer alan bu detaylar iç mekânın sportif ruhunu yansıtıyor. Ön konsolun orta bölümünde dokunmatik ekran bizleri karşılıyor. Bu ekran gerektiğinde navigasyon olarak kullanılabiliyor. Bunun dışında tüm multimedya işlemlerinizi buradan kolayca gerçekleşebiliyorsunuz. Bir Renault klasiği olan hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı tuşu bu otomobilde el freninin hemen altına konumlandırılmış. Bu tuşun hemen yanında ise “ECO” modu yer alıyor. Bu mod aktifken Clio 4 size en ekonomik sürüşü gerçekleştirebilmeniz için yardımcı oluyor.  Önde ve arkadaki misafirlerine yeteri kadar hacim sunan Clio, 300 litrelik bagaj hacmiyle de rakipleri Hyundai i20, Ford Fiesta ve Volkswagen Polo’nun önünde.


Motor 


Renault, Clio 4’ü 0,9 turbo benzinli, 1,2 benzinli ve 1,5 dizel seçenekleriyle satışa sundu. Test
köşemize konuk olan Clio 4, 0,9 litre turbo benzinli bir motora sahip. Bu motor 5250 d/d’da 90 hp güç ve 2500 d/d’da 135 Nm tork değeri üretiyor. Küçük olduğu kadar bir o kadar da performanslı olan bu motor 0-100 Km/s hızlanmasını 12,2 saniyede tamlarken maksimum 182 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4,5 litre olan Clio 4, testimiz boyunca 5 litrelik değeri yakalayabildi. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu motorun Co2 salınımı ise sadece 105 g/km olarak ölçülmüş. İlk etapta bu motor ön yargıların odağında yer alabiliyor. Alt devirleri fazla sevmeyen bu motor özellikle turbonunda büyük desteğini alarak başarılı bir performans grafiği çiziyor.

   
Konfor ve yol tutuşu


Clio 4’te orta sertlikte süspansiyona yer verilmiş. Bu doğrultuda yol üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru hissedebiliyorsunuz. Ancak bu detay ve arttırılan iz genişliği sayesinde aracın yol tutuşu iyiden iyiye geliştirilmiş. Bu konuda daha hisli bir direksiyonun desteğini de alan model başarılı bir performans grafiği çiziyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda ise selefine göre daha başarılı bir performansa sahip. Eğer viraj dinamiğinde sınırları aşarsanız tüm versiyonlarda standart olarak sunulan ESP sizi yolunuzda tutmayı başarıyor. 


Güvenlik


Teste baz versiyonu ile giren Clio’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Renault benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde Clio maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini yeterince iyi koruyamayan Clio buna rağmen 5 yıldızı kapmayı başardı. Renault Clio, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma gösterdi.


Yorum-Alper GÜLER


Kim ne derse desin Renault Clio 4.  neslinde dikkat çekici bir tasarıma sahip olmuş. Gündüz farları, büyük logosu, şişkin çamurluklarıyla sportif tasarım ön plana çıkartılmak istenmiş. İç mekâna geçiyorum ve bambaşka bir tasarıma sahip bir kokpit beni karşılıyor. Otomobilin dışında ki kırmızı renk iç mekâna da yansımış. Malzeme kalitesi ve işçilik ideal seviyedeyken kapı kenarlarında yer alan kırmızı detayların da ön konsoldakiler gibi yumuşak bir döşemeden olmasını beklerdim. Sürüş konusunda ön yargılarınızdan tamamen kurtulun. 0.9 litrelik bu küçük şeytan ön yargılarınızı kıracak şekilde bir performans sağlıyor. Dikkatli kullanımlarda da ekonomik olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Gelelim viraj dinamiklerine… Renault, Clio’nun 4 neslinde direksiyon konusunda çok iyi çalışmış. Bu doğrultuda serte yakın süspansiyon ve genişletilmiş iz genişliğini de yanına alarak başarılı bir viraj performansı gösteriyor. Viraj dinamiğinde fenomen olmuş oyuncu olarak tanıdığımız Ford Fiesta’yı ekarte edemese de bence bu konuda takdiri hak ediyor. Gerek tasarımı gerekse performansını beğendiğim 0,9 litrelik bu motor başarılı satış rakamları yakalayabilir. Ancak Fransız üretici Clio 4’te dizel otomatik seçeneğini sunduğunda anda satıştaki dengelerin değişebileceği belirtmeliyim. Dizel otomatik seçeneği sadece kendi içindeki satışları etkilemenin dışında, filo satışlarında en güçlü rakibi olan Ford Fiesta’yı bile zorlayabilir. 


















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder