Volkswagen modellerini konforlu yapısı ve dinamik sürüş
karakterleriyle hatırlıyoruz. Binek otomobillerde bu iki hissi başarılı bir
şekilde sunan marka bunu size pick-Up segmentinde de sunsa nasıl olurdu
dersiniz? Daha önce pick-Up segmentinde oyuncusu bulunmayan marka bu alana hem
bir oyuncu hem de otomatik şanzıman seçeneği getirerek bu segmentte ki
kullanıcılarında gönlünü fethetmeyi planlıyor.
Tasarım
Amarok Eskimo dilinde “Kurt” kelimesine karşılık geliyor.
Tasarıma baktığınızda heybetli ve çevik yapı bu kelimeyi hak ettiğini
gösteriyor. Motor kapağı üzerindeki iki keskin çizgi dışında otomobilin
genelinde yuvarlak hatlar hakim. Ön bölümde tekerlek kemerleri şişkin tutularak
heybetli yapı kazandırılmış. Arka bölümde yer alan şişkin çamurluklar heybetli
yapıyı besleyen bir başka detay. Amarok’un boyutlarına baktığımızda 5254 mm
uzunluğa, 1944 mm genişliğe ve 3095 mm dingil mesafesine sahip olduğunu
görüyoruz. Bu değerler ile rakipleri Isuzu D-Max’den 41 mm ve Ford Ranger’dan
105 mm kısa kalırken genişlik anlamında rakiplerinden üstün. Bunların yanı sıra
3095 mm dingil mesafesiyle de D-Max ile berabere kalan Amarok, Ranger’dan ise
125 mm daha kısa. Amarok’un arazi kabiliyetine baktığımızda 28 derece yaklaşma,
23,6 derece uzaklaşma açısına sahip. Amarok, 29 derecelik yaklaşma açısıyla
Ranger’ın ufakta olsa gerisinde.
İç Mekân
Amarok’un iç mekânına geçtiğimizde Volkswagen modellerine
özgü bir iç mekân ile karşılaşıyoruz. Malzeme kalitesi ve işçiliğin bu segment
için yüksek olduğunu belirtmeliyiz. Sürüş pozisyonuna, çok yünlü koltuk
sayesinde rahatça erişebiliyorsunuz. Direksiyonda bu konuda size yardımcı olan
en büyük detaylardan. Orta konsolda vitesin hemen ön bölümünde 4 kapı
kenarlarında genişçe eşyalarınıza yer verebileceğiniz bölümler mevcut. Ergonomi
anlamında Amarok misafirlerine sıkıntı yaratmıyor. Önde ve arkada oturan yolculara
yeterli iç hacim sunmayı başarıyor.
Yükleme Kapasitesi
Amarok arka bölümünde 1616 mm uzunluğunda 2.52 metre karelik
bir yükleme alanı sunuyor. Bu alanın taşıma kapasitesi 920 kg olarak
belirlenmiş. Amarok treyler ağırlığı olarak frenli üç ton, frensiz 750 kg’a
kadar çekmeye izin veriyor.
Performans
Otomobilin kalbinde yeni 2.0 litre BiTDI motora yer
verilmiş. Bu motor 4000 d/d’da 180 PS güç, 1750 d/d’da ise 420 Nm tork değeri
üretiyor. Eski motora göre 17 beygir güçlü olan bu ünite Amarok’a performans
anlamında yeterince güç sağlıyor. Fabrika verilerine göre Amarok karma tüketim
değeri olarak 8.2 litrelik bir ortalama sunuyor. Bu ortalamayı sakin
kullanımlarda tutturmak hayal değil. Ancak performans ve off road odaklı
kullanımlarda bu değer iki haneli rakamlara doğru yükseliş gösterebiliyor. Biz
ağır arazi kullanımlarımız sonucunda 10.2 litrelik bir yakıt tüketimi elde
ettik. Elde edilen bu değerlere otomatik şanzımanın katkısı büyük. Amarok
asfalt karakterinin yanı sıra off road karakterinin daha baskın olduğunu
belirtmeliyiz. Araziye girdiğinizde size sürekli dört çeker sistem ile katkı
sağlıyor. Bunların yanı sıra arazi performansı için vites kolunun yanında
birçok seçenek mevcut. Bunlardan ilki arka diferansiyel kilidi. Bu sistem
sayesinde tek lastik boşa dönmeye başladığında, boşa dönen lastik üzerindeki
güç diğer lastiğe aktarılarak aracın ilerlemesi sağlanmış. Bir diğer sistem ise
eğim iniş kontrol sistemi. Bu sistem sayesinde eğimli inişlerde sistem frenaj
işlemini kendisi yaparak aracın güvenlik sınırları içerisinde yokuştan inmesi
sağlanıyor.
EuroNcap
Amarok 2010 yılında katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden
4 yıldız aldı. Test sırasında kabini sağlam kalan Amarok, sürücünün sağ ayak ve
göğüs kafesinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Yolcuya ise
göğüs kafesi dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan çarpmalarda maksimum
koruma sağlarken, sabit bariyer çarpışmalarda ise misafirlerine göğüs
kafeslerinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan
çarpmalarda ise sınırlı seviyede koruma sağlayarak 4 yıldızın sahibi olmuştur.
Yorum-Alper GÜLER
Volkswagen Amarok’u ben Amerikan pick-up’larına
benzetiyorum. Heybetli yapısı insanın içinde bulunan sağlamlık duygusunu üst
çizgilere taşıyor. Manuel şanzıman ile 163 beygir üreten ünite otomatik
şanzıman seçeneğiyle daha güçlü bir yapıya kavuşmuş. 28 derecelik yaklaşma,
17.6 derecelik uzaklaşma ve 49.7 derecelik yan eğim açısıyla arazide sizi
sıkıntıya sokmadan tüm engellerin üstesinden geliyor. Hatta ve hatta onunla
arazide vakit geçirmek çok eğlenceli. Volkswagen Amarok ile pick-up segmentine
ilk adımı atmıştı. Akabinde otomatik şanzıman seçeneği de getirerek sınıfında
ki rakiplerinden önde olmayı hedefliyor. Asfalt karakterinin de iyi olduğunu da
belirtmeliyim.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 BiTDI | |
Motor Hacmi: | 1968 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 180bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 420 bg 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | ||
Maksimum Hız: | 179 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk Fren | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 10,1 lt | |
Şehir Dışı: | 7,2 lt | |
Karma: | 8,2 lt | |
Test: | 10,2 lt | |
CO2 Emisyonu | ||
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5254 mm | |
Genişlik: | 1944 mm | |
Yükseklik: | 1834 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3095 mm | |
Taşıma Kapasitesi | 920 kg | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 80 lt | |
Boş Ağırlık: | 2128 kg | |
Lastik Boyutu: | 255/60 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder