Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Volkswagen Amarok 2.0 TDI 180 HP Highline Test ve Yorum

Volkswagen modellerini konforlu yapısı ve dinamik sürüş karakterleriyle hatırlıyoruz. Binek otomobillerde bu iki hissi başarılı bir şekilde sunan marka bunu size pick-Up segmentinde de sunsa nasıl olurdu dersiniz? Daha önce pick-Up segmentinde oyuncusu bulunmayan marka bu alana hem bir oyuncu hem de otomatik şanzıman seçeneği getirerek bu segmentte ki kullanıcılarında gönlünü fethetmeyi planlıyor.

Tasarım

Amarok Eskimo dilinde “Kurt” kelimesine karşılık geliyor. Tasarıma baktığınızda heybetli ve çevik yapı bu kelimeyi hak ettiğini gösteriyor. Motor kapağı üzerindeki iki keskin çizgi dışında otomobilin genelinde yuvarlak hatlar hakim. Ön bölümde tekerlek kemerleri şişkin tutularak heybetli yapı kazandırılmış. Arka bölümde yer alan şişkin çamurluklar heybetli yapıyı besleyen bir başka detay. Amarok’un boyutlarına baktığımızda 5254 mm uzunluğa, 1944 mm genişliğe ve 3095 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerler ile rakipleri Isuzu D-Max’den 41 mm ve Ford Ranger’dan 105 mm kısa kalırken genişlik anlamında rakiplerinden üstün. Bunların yanı sıra 3095 mm dingil mesafesiyle de D-Max ile berabere kalan Amarok, Ranger’dan ise 125 mm daha kısa. Amarok’un arazi kabiliyetine baktığımızda 28 derece yaklaşma, 23,6 derece uzaklaşma açısına sahip. Amarok, 29 derecelik yaklaşma açısıyla Ranger’ın ufakta olsa gerisinde.

İç Mekân

Amarok’un iç mekânına geçtiğimizde Volkswagen modellerine özgü bir iç mekân ile karşılaşıyoruz. Malzeme kalitesi ve işçiliğin bu segment için yüksek olduğunu belirtmeliyiz. Sürüş pozisyonuna, çok yünlü koltuk sayesinde rahatça erişebiliyorsunuz. Direksiyonda bu konuda size yardımcı olan en büyük detaylardan. Orta konsolda vitesin hemen ön bölümünde 4 kapı kenarlarında genişçe eşyalarınıza yer verebileceğiniz bölümler mevcut. Ergonomi anlamında Amarok misafirlerine sıkıntı yaratmıyor. Önde ve arkada oturan yolculara yeterli iç hacim sunmayı başarıyor.

Yükleme Kapasitesi

Amarok arka bölümünde 1616 mm uzunluğunda 2.52 metre karelik bir yükleme alanı sunuyor. Bu alanın taşıma kapasitesi 920 kg olarak belirlenmiş. Amarok treyler ağırlığı olarak frenli üç ton, frensiz 750 kg’a kadar çekmeye izin veriyor.

Performans

Otomobilin kalbinde yeni 2.0 litre BiTDI motora yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’da 180 PS güç, 1750 d/d’da ise 420 Nm tork değeri üretiyor. Eski motora göre 17 beygir güçlü olan bu ünite Amarok’a performans anlamında yeterince güç sağlıyor. Fabrika verilerine göre Amarok karma tüketim değeri olarak 8.2 litrelik bir ortalama sunuyor. Bu ortalamayı sakin kullanımlarda tutturmak hayal değil. Ancak performans ve off road odaklı kullanımlarda bu değer iki haneli rakamlara doğru yükseliş gösterebiliyor. Biz ağır arazi kullanımlarımız sonucunda 10.2 litrelik bir yakıt tüketimi elde ettik. Elde edilen bu değerlere otomatik şanzımanın katkısı büyük. Amarok asfalt karakterinin yanı sıra off road karakterinin daha baskın olduğunu belirtmeliyiz. Araziye girdiğinizde size sürekli dört çeker sistem ile katkı sağlıyor. Bunların yanı sıra arazi performansı için vites kolunun yanında birçok seçenek mevcut. Bunlardan ilki arka diferansiyel kilidi. Bu sistem sayesinde tek lastik boşa dönmeye başladığında, boşa dönen lastik üzerindeki güç diğer lastiğe aktarılarak aracın ilerlemesi sağlanmış. Bir diğer sistem ise eğim iniş kontrol sistemi. Bu sistem sayesinde eğimli inişlerde sistem frenaj işlemini kendisi yaparak aracın güvenlik sınırları içerisinde yokuştan inmesi sağlanıyor.

EuroNcap

Amarok 2010 yılında katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız aldı. Test sırasında kabini sağlam kalan Amarok, sürücünün sağ ayak ve göğüs kafesinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Yolcuya ise göğüs kafesi dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan çarpmalarda maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpışmalarda ise misafirlerine göğüs kafeslerinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise sınırlı seviyede koruma sağlayarak 4 yıldızın sahibi olmuştur.

Yorum-Alper GÜLER


Volkswagen Amarok’u ben Amerikan pick-up’larına benzetiyorum. Heybetli yapısı insanın içinde bulunan sağlamlık duygusunu üst çizgilere taşıyor. Manuel şanzıman ile 163 beygir üreten ünite otomatik şanzıman seçeneğiyle daha güçlü bir yapıya kavuşmuş. 28 derecelik yaklaşma, 17.6 derecelik uzaklaşma ve 49.7 derecelik yan eğim açısıyla arazide sizi sıkıntıya sokmadan tüm engellerin üstesinden geliyor. Hatta ve hatta onunla arazide vakit geçirmek çok eğlenceli. Volkswagen Amarok ile pick-up segmentine ilk adımı atmıştı. Akabinde otomatik şanzıman seçeneği de getirerek sınıfında ki rakiplerinden önde olmayı hedefliyor. Asfalt karakterinin de iyi olduğunu da belirtmeliyim.

Teknik Özellikler
Motor:2.0 BiTDI 
Motor Hacmi:1968 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:180bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 420 bg 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma 
 Maksimum Hız:179 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk Fren
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:10,1 lt
 Şehir Dışı:7,2 lt
 Karma:8,2 lt
 Test:10,2 lt
 CO2 Emisyonu 
Boyutlar  
 Uzunluk:5254 mm
 Genişlik:1944 mm
 Yükseklik:1834 mm
 Dingil Mesafesi:3095 mm
 Taşıma Kapasitesi920 kg
 Yakıt Depo Kapasitesi:80 lt
 Boş Ağırlık:2128 kg
 Lastik Boyutu:255/60 R 18






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder