Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Audi A3 1.6 TDI Ambition Stronic Test ve Yorum


Premium kompakt sınıfının güçlü isimlerinden olan Audi A3 ilk olarak 1996 yılında otomobil dünyasına merhaba dedi. Otomobil tutkunları tarafından çok sevilen model 2003-2012 yılları arasında ikinci kez yenilenerek karşımıza çıktı. 1.6 litre TDI motoru, sportif tasarımı ve konfor özellikleriyle ön plana çıkan model test konuğumuz oluyor.

Tasarım


Audi A3 yenilenmesiyle radikal bir yapıya kavuşmasa da, model hala eski yüzüyle albenisini koruyor. Geniş ızgara tasarımı, bu ızgara üzerine konumlandırılmış marka logosu ve Audi’nin uzmanlık konusunda neredeyse nirvanaya ulaşacağı LED far teknolojisi ön bölümün en çok dikkat çeken detayları arasında. Bu LED teknolojisi aracın arka stop grubunda da etkisini gösteriyor. Yukarıda bahsedilen detaylar otomobilin daha dinamik görünmesini sağlarken, kaput üzerinde ve aracın yan tarafında boydan boya uzanan keskin hatlar buna katkı sağlıyor. Aracın tavan bölümünde panaromik görünümlü açılır cam tavan ise içerideki ferah kabinin habercisi. Volkswagen grubunun MQB platformu üzerine üretilen model selefiyle neredeyse aynı boyutlara sahip. Boyutlardan bahsetmişken Audi A3; 4237 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1421 mm yüksekliğe ve 2601 mm aks mesafesine sahip.  

İç Mekân


Otomobilin içerisinde Audi standartlarını birebir yansıtan şık bir kabin bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik üstü seviyelerde. Selefinde kullanılan sert plastikler yerini yumuşak detaylara bırakmış. Sportif görünüm anlamında gösterge paneli ve Stronic logolu vites topuzu ön plana çıkarken, otomobilin teknolojik karakteri de bir düğme ile ortaya çıkan ekrandan anlaşılabiliyor. İnternete bağlantı imkânı sunan bu ekran navigasyon özelliğini de itinalı bir şekilde yerine getiriyor. Vites kolunun hemen arkasındaki düğmeler ile bu ekrana müdahale edilebilir özelliği ile ergonomi anlamında da sürücüye destek veriyor. Bu düğmenin özellikleri saymakla bitmiyor. Düğmenin üst tarafı touch pad gibi işlev görebiliyor. Dilediğinizde bu yüzeyden harfler çizebilir mouse gibi yönlendirme yapabilirsiniz. A3, ses sistemi konusunda da beğenimizi kazandı. MMI ekran sistemiyle bütünleşik olan bu yapı otomobil de kaliteli müzik dinlemek isteyenleri kalbinden vuracak. Sistem kontrol düğmesi gibi müzik sisteminin de kontrol düğmesi vites topuzunun hemen sağına yerleştirilmiş.

Performans


Audi A3’ün kalbinde 1,6 litre TDI motor bulunuyor. Bu motor 3000-4000 d/d arasında 105 hp güç, 1500-2750 d/d arasında ise 250 Nm tork değeri üretiyor.  7 ileri Stronic şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlarken maksimum 195 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 3,9 litre. Biz testimiz boyunca sakin kullanımlarda 5,2 litrelik değerlere ulaştık. Ancak çok daha dikkat edilerek fabrika verilerini yakalamak rüya değil. 105 hp ünite size hem ekonomi hem de performans anlamında destek sağlıyor. 1.6 litrelik ünite alt devirlerde torku iyi kullanarak optimum sürüş keyfi sağlamayı başarıyor.

Güvenlik

Model girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı.
Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Konfor ve Yol Tutuşu

Audi, yenilenen A3’de zaten üstte olan konfor çıtasını selefinde kullandığı sert malzemelerin yerine yumuşak malzeme kullanarak daha da yukarılara taşımayı başarmış. İçeride kullanılan deri detaylar bunun en büyük göstergesi. Yol tutuş anlamında serte dönük süspansiyonu ve hisli direksiyonuyla sürücüyü desteklerken kullanıcıya sunduğu sürüş modlarıyla da sürüş dinamiklerini değiştirebiliyor. Viraj sınırları aşıldığında önden kayan araç, ESP sistemine ancak bu gibi durumlarda ihtiyaç duyuyor. 

Yorum-Alper GÜLER

Audi genel anlamda her otomobilinde konfor ve güç konularını iyi bir şekilde işlemeyi başarıyor. Bunu A3’ün koltuğuna ilk oturduğunuz andan itibaren hissedebiliyorsunuz. Tasarım olarak dinamik hatlara sahip olan araç kırmızı rengiyle de “A3 alırsam kesinlikle bu renk alırdım” cümlesini bana kurdurttu. İç mekâna geçtiğimde ise koltuğun ve direksiyonun fonksiyonel ayarlarının opsiyon seçeneğinin çok olması rahat bir şekilde sürüş pozisyonuna erişimimi sağlıyor. 105 beygirlik ünite alt devirlerde çok iyi ivmelenme sağlarken üst devirlerde turbo benzinli üniteleri aratıyor. Özellikle kombine virajlarda tutunma konusunda korku yaşatmayan bir otomobil için bu biraz can sıkıcı. Ancak bu duruma alışınca ve Stronic şanzımanın hızlı geçiş avantajını kullanarak keyifli dakikalarda yaşamadık değil. Limitleri zorlanınca kafadan kopan A3, ESP sisteminin zamanında müdahalesi ile güvenlik problemi yaşatmıyor. Direksiyon tepkileri selefine göre iyileştirilmiş ve Comfort ve Dynamic arasında değişen sürüş modlarıyla da aracın sürüş keyfi üst sıralara oynar nitelikte. Yapılan yenilikler ile A3 başarılı bir performans çiziyor. Ancak hitap ettiği segmentteki rakipleri de hafife alınmayacak nitelikte. Bu durum segmentteki rekabeti üst sıralara taşıyacaktır.

Teknik Özellikler
Motor:1.6  TDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 hp 3000-4000 d/d 
Maksimum Tork: 250 bg 1500-2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,7 s
 Maksimum Hız:195 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,8 lt
 Şehir Dışı:3,4 lt
 Karma:3,9 lt
 Test:5,2 lt
 CO2 Emisyonu102 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4237 mm
 Genişlik:1777 mm
 Yükseklik:1421 mm
 Dingil Mesafesi:2601 mm
 Bagaj Hacmi:365 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1325 kg
 Lastik Boyutu:195/65 R 15
































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder