Premium kompakt sınıfının güçlü isimlerinden olan Audi A3
ilk olarak 1996 yılında otomobil dünyasına merhaba dedi. Otomobil tutkunları
tarafından çok sevilen model 2003-2012 yılları arasında ikinci kez yenilenerek
karşımıza çıktı. 1.6 litre TDI motoru, sportif tasarımı ve konfor
özellikleriyle ön plana çıkan model test konuğumuz oluyor.
Tasarım
Audi A3 yenilenmesiyle radikal bir yapıya kavuşmasa da,
model hala eski yüzüyle albenisini koruyor. Geniş ızgara tasarımı, bu ızgara
üzerine konumlandırılmış marka logosu ve Audi’nin uzmanlık konusunda neredeyse
nirvanaya ulaşacağı LED far teknolojisi ön bölümün en çok dikkat çeken
detayları arasında. Bu LED teknolojisi aracın arka stop grubunda da etkisini
gösteriyor. Yukarıda bahsedilen detaylar otomobilin daha dinamik görünmesini
sağlarken, kaput üzerinde ve aracın yan tarafında boydan boya uzanan keskin
hatlar buna katkı sağlıyor. Aracın tavan bölümünde panaromik görünümlü açılır
cam tavan ise içerideki ferah kabinin habercisi. Volkswagen grubunun MQB
platformu üzerine üretilen model selefiyle neredeyse aynı boyutlara sahip.
Boyutlardan bahsetmişken Audi A3; 4237 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1421 mm
yüksekliğe ve 2601 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekân
Otomobilin içerisinde Audi standartlarını birebir yansıtan
şık bir kabin bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik üstü seviyelerde.
Selefinde kullanılan sert plastikler yerini yumuşak detaylara bırakmış. Sportif
görünüm anlamında gösterge paneli ve Stronic logolu vites topuzu ön plana
çıkarken, otomobilin teknolojik karakteri de bir düğme ile ortaya çıkan
ekrandan anlaşılabiliyor. İnternete bağlantı imkânı sunan bu ekran navigasyon
özelliğini de itinalı bir şekilde yerine getiriyor. Vites kolunun hemen
arkasındaki düğmeler ile bu ekrana müdahale edilebilir özelliği ile ergonomi
anlamında da sürücüye destek veriyor. Bu düğmenin özellikleri saymakla
bitmiyor. Düğmenin üst tarafı touch pad gibi işlev görebiliyor. Dilediğinizde
bu yüzeyden harfler çizebilir mouse gibi yönlendirme yapabilirsiniz. A3, ses
sistemi konusunda da beğenimizi kazandı. MMI ekran sistemiyle bütünleşik olan
bu yapı otomobil de kaliteli müzik dinlemek isteyenleri kalbinden vuracak.
Sistem kontrol düğmesi gibi müzik sisteminin de kontrol düğmesi vites topuzunun
hemen sağına yerleştirilmiş.
Performans
Audi A3’ün kalbinde 1,6 litre TDI motor bulunuyor. Bu motor
3000-4000 d/d arasında 105 hp güç, 1500-2750 d/d arasında ise 250 Nm tork
değeri üretiyor. 7 ileri Stronic şanzıman
ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlarken
maksimum 195 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
yakıt tüketim değeri ise 3,9 litre. Biz testimiz boyunca sakin kullanımlarda
5,2 litrelik değerlere ulaştık. Ancak çok daha dikkat edilerek fabrika
verilerini yakalamak rüya değil. 105 hp ünite size hem ekonomi hem de
performans anlamında destek sağlıyor. 1.6 litrelik ünite alt devirlerde torku
iyi kullanarak optimum sürüş keyfi sağlamayı başarıyor.
Güvenlik
Model girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile
ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde
yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi
koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik
oturma pozisyonlarında da tekrarladı.
Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı.
Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5
yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı
etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Konfor ve Yol Tutuşu
Audi, yenilenen A3’de zaten üstte olan konfor çıtasını
selefinde kullandığı sert malzemelerin yerine yumuşak malzeme kullanarak daha
da yukarılara taşımayı başarmış. İçeride kullanılan deri detaylar bunun en
büyük göstergesi. Yol tutuş anlamında serte dönük süspansiyonu ve hisli
direksiyonuyla sürücüyü desteklerken kullanıcıya sunduğu sürüş modlarıyla da
sürüş dinamiklerini değiştirebiliyor. Viraj sınırları aşıldığında önden kayan
araç, ESP sistemine ancak bu gibi durumlarda ihtiyaç duyuyor.
Yorum-Alper GÜLER
Audi genel anlamda her otomobilinde konfor ve güç konularını
iyi bir şekilde işlemeyi başarıyor. Bunu A3’ün koltuğuna ilk oturduğunuz andan
itibaren hissedebiliyorsunuz. Tasarım olarak dinamik hatlara sahip olan araç
kırmızı rengiyle de “A3 alırsam kesinlikle bu renk alırdım” cümlesini bana
kurdurttu. İç mekâna geçtiğimde ise koltuğun ve direksiyonun fonksiyonel
ayarlarının opsiyon seçeneğinin çok olması rahat bir şekilde sürüş pozisyonuna
erişimimi sağlıyor. 105 beygirlik ünite alt devirlerde çok iyi ivmelenme
sağlarken üst devirlerde turbo benzinli üniteleri aratıyor. Özellikle kombine
virajlarda tutunma konusunda korku yaşatmayan bir otomobil için bu biraz can
sıkıcı. Ancak bu duruma alışınca ve Stronic şanzımanın hızlı geçiş avantajını
kullanarak keyifli dakikalarda yaşamadık değil. Limitleri zorlanınca kafadan
kopan A3, ESP sisteminin zamanında müdahalesi ile güvenlik problemi yaşatmıyor.
Direksiyon tepkileri selefine göre iyileştirilmiş ve Comfort ve Dynamic
arasında değişen sürüş modlarıyla da aracın sürüş keyfi üst sıralara oynar
nitelikte. Yapılan yenilikler ile A3 başarılı bir performans çiziyor. Ancak
hitap ettiği segmentteki rakipleri de hafife alınmayacak nitelikte. Bu durum
segmentteki rekabeti üst sıralara taşıyacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 hp 3000-4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 bg 1500-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,7 s | |
Maksimum Hız: | 195 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 3,4 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 102 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4237 mm | |
Genişlik: | 1777 mm | |
Yükseklik: | 1421 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2601 mm | |
Bagaj Hacmi: | 365 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1325 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder