SUV’leri erişebilir kılmak için markalar her geçen gün B-SUV
segmentine yeni modeller çıkarıyor. Nissan Juke ile popülerleşen bu segment
diğer markaların da iştahını kabartmıştı. Opel’de bu segmente Mokka ile adım
attı. Tasarım anlamında başarılı olan model, 1.4 litrelik turbo ünite ile
başarılı bir paket olmuştu. Ancak otomatik şanzımanın yokluğu özellikle Türkiye
pazarında hissediliyordu. Marka bu eksiğini 6 ileri otomatik şanzıman ile
giderdi.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Tasarım
Çekici ve elit bir tasarıma sahip olan Mokka, keskin
hatlarıyla da sportif bir tablo çizmiş. Tampon altı, sis farlarının çıtaları ve
marka logosunun olduğu bölümde kullanılan krom ayrıntı ile şık bir yapı
oluşturulmuş. Siyah plastik detaylar kapı altlarında ve çamurluk kenarlarında
yerlerini alarak otomobilin arazi karakterini ön plana çıkarmış. 18 inç
alaşımlı jantları dilerseniz karartılmış halde alabiliyorsunuz. Yan bölümde
alçalan tavan ve yükselen omuz çizgisi iç mekanda klostrofobik bir hava
oluşturacağının sinyallerini veriyor. Yan bölümde oval hatların kullanılması
akıcı tasarım sağlarken, arka bölümde daha keskin kıvrımlar göze çarpıyor. Gövdeden
farklı ve tampon bölümüne konumlandırılan difizör görünümlü detay burada fazla
sırıtmış. Krom egzoz çıkışı ve rüzgarlık ise arka bölümü tamamlayan
detaylardan. Opel Mokka, 4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm
yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan
Juke’dan 143 mm daha uzun, 12 mm daha geniş ve 93 mm daha yüksek.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo İç Mekan
Kokpit olarak ailesindeki diğer modelleri hatırlatan Mokka,
malzeme konusunda başarılı. Konsolda kullanılan krom çıtalarla farklılık
oluşturulmaya çalışılmışsa da hala özgün bir tasarım diline sahip değil.
Okunaklı göstergelerden kolay şekilde veriler alınabiliyor. Sinyal kolundan
gösterge tablosunun ortasındaki ekrana müdahale edebiliyorsunuz. Ancak yeni
nesil otomobillerde bu tarz işlevler direksiyon üzerindeki kumandalardan
yapılırken, Mokka’daki bu ayrıntı kullanımı zorlaştırmış. Direksiyon üzerinden
müzik sistemi, hız sabitleyici gibi birçok özellik kontrol edilebiliyor. Eşya
gözü konusunda vites önünde ve kapı iç cepleri yeterli. Klima kumandaları
okunaklı ve kullanımı kolay. Fakat aynı şey müzik sistemi üzerindeki kumandalar
için söylenemiyor. Koltuk, direksiyon ayarları ve yan koltuk destekler ideal
sürüş pozisyonunu size rahatça sunabiliyor. Dış mekanda alçalan tavan ve
yükselen omuz çizgisi klostrofobik bir arka bölüm oluşmasına sebep olmuş.
Mokka, 356 litrelik alan ile rakibi Nissan Juke’dan daha geniş alanı size
sunuyor.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Motor
Mokka, 1.4 litrelik turbo beslemeli bir üniteye sahip. 4900
ve 6000 d/d bandında 140 Hp güç üreten ünite 1850 ila 4900 devir bandı
aralığında 200 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kontrol
edilebilen Mokka, 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlarken maksimum
191 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi ise
6,8 litre olarak belirlenmiş. Turbo beslemeli bu ünite atmosferik motorlu
modele göre alt devirlerde daha istekli. Özellikle 3500 d/d bandından sonra gerçek
gücünü hissettiren motor 6 kademeli otomatik şanzıman ile ortalama bir
performans sunuyor. Manuel olarak da kontrol edilebilen şanzıman sadece vites
kolu üzerine konumlandırılan bir tuş yardımı ile değiştiriliyor. Model ile
testimiz sırasında sakin kullanımlarda 7,9 litre, performanslı kullanımlarda
ise 9 litrelik değer yakaladık.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Konfor & Yol Tutuş
Model stabilitesini korunmak için orta sertlikte
süspansiyonlarla geliyor. Bu duruma ince yanaklı lastikler de eklenince konfor
bir hayli törpüleniyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar viraj performansı
konusunda da modele artı katamazken, hissiz direksiyonun tepkileri ise can
sıkabilir. Hafif arazi karakterine baktığımızda ise Mokka, 10,9 derecelik
yaklaşma, 24,3 derecelik uzaklaşma açısına sahip.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Güvenlik
Opel’in küçük
ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı.
Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka yolcuya maksimum seviyede güvenlik
sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her uzvuna maksimum seviyede güvenlik
sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken
sabit bariyer çarpmalarında göğüs bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye
güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi
desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması,
sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı
başarmıştır.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Yorum - Alper GÜLER
Tasarım belki de Türkiye’deki satış rakamlarını etkileyen en
kilit özelliklerden. Mokka etkili bir tasarım ile bu engeli atlamış. Hatta test
sırasında karşılaştığım birçok kullanıcı modelin tasarımını öve öve bitiremedi.
Ancak özellikle Türkiye pazarında sadece tasarım ile başarılı olamıyorsunuz.
Kullanışlılık ve uygun fiyat bir otomobili başarıya ulaştıran diğer kriterler
arasında. İçeride bu modeli özgün yapacak detay bulunmuyor. İçerinin de
dışarısı gibi etkileyici olmasını beklerdim. Modeldeki en büyük yenilik ise
otomatik şanzıman. 6 kademeli bu şanzıman modele ortalama performans sağlıyor.
Fakat burada altını çizmem gereken bir durum var. Manuel seçeneği olan bu
şanzımanın geçişleri vites üzerindeki + ve – tuşları ile gerçekleştiriyor.
Bunun da kullanımı kolay değil. Ayrıca bu tuşlar alışkanlık gerektiriyor. Bunun
yerine geleneksel kolun ileri ve geri hareketleriyle vites değişen sistem daha
etkili olabilirdi. Test aracımızın 76 Bin TL’lik fiyat etiketi bulunuyor. Bu
fiyata dizel otomatik kombinasyonu daha ucuza sunan modeller ya da asfalt
karakteri daha güçlü otomobiller bulunurken Mokka’nın işinin çok zor olduğunu
söylemeliyim.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Teknik Özellik
Motor: | 1.4 | |
Motor Hacmi: | 1364 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 Bg 4900-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1850-4900 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,7 s | |
Maksimum Hız: | 191 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,7 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 7,9 lt | |
CO2 Emisyonu | 158 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4278 mm | |
Genişlik: | 1777 mm | |
Yükseklik: | 1658 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2555 mm | |
Bagaj Hacmi: | 356 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt | |
Boş Ağırlık: | 1409 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder