Haberler

4 Temmuz 2014 Cuma

Test - Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC - Ah O Baş Mesafesi!

Makam otomobili denince akla premium sınıftaki modeller gelebilir. Peki, bu tabiri karşılayan başka otomobiller yok mu? Elbette var. D segmentinin oyuncuları beklenti karşılama konusunda premium sınıfın gerisinde kalmıyor. Renault Latitude’da bu modellerden biri. Segmentinin en uzun aracı olarak bilinen Latitude geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonuna tabi tutuldu. Model test köşemize markanın ekonomi konusunda usta olan ikilisi 1.5 dCi motor ve EDC şanzıman kombinasyonuyla katılıyor.

Tasarım
 Model makyaj ile far grubunda değişime uğramış. İçleri karartılmış farlar otomobili sportif göstermiş. Ancak hala LED gündüz farına kavuşmaması kabul edilemez bizce. Nikelajlı ızgara otomobile şıklık katmak için düşünülmüş. Latitude’da genelde oval hatlar kullanılmış. Öyle ki kaput üzerinde kullanılan hatlar dahi keskin değil. Yan bölümde de oval çizgiler göze çarpıyor. Arka kapı kenarlarında da öndeki ızgaradaki gibi nikelaj detaylar kullanılmış. Bu detayların kapı kollarında da kullanılması göze pek hoş gelmiyor. Jantlar oldukça sportif. İçleri karartılmış bu jant grubu bu otomobil için fazla sportif kalabiliyor. Arka bölüme geldiğimizde ise ön gündüz farlarında kullanılmayan LED teknolojisi, stoplarda kullanılmış. Bagaj kapağı üzerine uzatılan stoplar model yazılarının yer aldığı nikelaj parça ile başarılı bir kombin olmuş. Yine büyük marka logosu bagaj kapağının üst bölümünde yerini almış.


İç Mekan
Latitude makyajla birlikte içeride de değişimlere uğramış. En dikkat çekici değişim ise müzik sisteminin kumandalarında olmuş. Eski versiyondaki yerleşime göre daha basit bir müzik sistemine yer verilmiş. Bunun dışında Renault’un R-Link teknolojisi de artık makyaj ile latitude’da sunulmaya başlanmış. Dokunmatik özellikli bu ekran size yol bilgisayarı, navigasyon gibi birçok farklı konuda yardımcı oluyor. Ayrıca bu ekranın orta konsoldaki joystick ile kontrol ediliyor olması oldukça hoş bir ayrıntı olmuş. Bu sistem o kadar eğlenceli ki hızlanma ve vites değişimine uyumlu olarak otomobilinizin motor sesini değiştirebiliyor. Çift renkli ön konsol ve açık renkli koltuklar iç mekâna ferah bir hava katmış. Koltuklardan bahsetmişken konforunuz için her şey düşünülmüş. Hafıza özelliği ile size uygun sürüş pozisyonuna tek tuşla ulaşırken, uzun ve yorucu bir iş gününün ardından yoğun trafikte size masaj yaparak sürüş konforunuzun çıtasını fazlasıyla yükseltiyor. Ayrıca araca iniş ve binişlerde koltuğu geri kaydırarak rahat bir şekilde araçtan inmenizi ve ye binmenizi sağlıyor. Eşya gözü konusunda model sıkıntısız. Önde sunulan baş ve diz mesafesi konusunda model başarılı. Ancak arkaya doğru azalan tavan çizgisi sebebiyle baş mesafesi A segmenti araçlarından bile kötü! Bagaj hacmi olarak da 477 litrelik bir alan sunulmuş. 



Motor
 Modelin kalbinde markanın başarısını tescillemiş olan 1.5 litre dizel motor bulunuyor. 1461 cc bu motor 4000 d/d’de 110 Bg güç, 1750 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. Bu değerler 1600 Kg ağırlığındaki Latitude’da 184 Km/s maksimum hız değeri sunmuş. Aracın ağırlığı sebebiyle bu motordan yüksek performans beklenmemeli. 6 ileri EDC şanzıman ile başarılı bir birliktelik sunan Latitude 4.7 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.3 performanslı kullanımlarda 8,9 litre değer elde ettik.


Konfor & Yol Tutuş
Konfor konusunda model sunduğu yumuşak karakterli süspansiyonlarıyla başarılı bir grafik çiziyor. Uzun süreli bozuk asfalt seyahatlerinde bile konfor seviyeniz düşmüyor. Bu kadar konforlu süspansiyonların negatif yönü yok mu? Elbette var. Bu süspansiyonlar yol tutuş konusunda size dezavantaj oluşturuyor. Gövde salınımı fazla olan model ESP sistemine çok fazla ihtiyaç duyuyor.


Güvenlik

11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı başaran Renault, Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.

Yorum Alper Güler
Çevremizde bu tarz otomobilleri makam otosu olarak görmek mümkün. Latitude’da uzun boyu ve sağladığı konfor ile bu tarz oyunculardan olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Makyaj ile değişen ön yüzde LED teknolojiyi görmemek üzücü. İç mekânda ise müzik sistemi ve ön konsolun orta bölümündeki bilgilendirme ekranı değişime uğramış. Müzik sistemindeki güncelleme ile kullanım kolaylaşmış. R-Link sayesindeyse ortadaki ekran özellik bakımından zenginleşmiş. İç hacim konusunda modelin başarılı olduğu bir gerçek. Ancak arkadaki baş mesafesi bu kadar hacmin yanında yok artık dedirtiyor. Rakiplerinden daha küçük bir bagaj hacmi de sunması ayrı bir hayal kırıklığı. 1.5 litrelik motor bu kasayı rahat bir şekilde taşıyor. Performans odaklı kullanımları çok sevmeyen model EDC şanzıman birleşimi ile ekonomi konusunda şapka çıkartabiliyor. Gelelim fiyat konusuna… Modeli en üst donanımıyla birlikte satın alsanız da birçok rakibinden hala daha uygun. Hem makam otomobili konforunu hem de ekonomik sürüşün keyfini yaşamak isterseniz Renault Latitude sizin için biçilmiş kaftan.



Teknik Özellik

Motor:1.5 dCi  
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:110 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma14,2 s
 Maksimum Hız:184 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,5 lt
 Şehir Dışı:4,3 lt
 Karma:4,7 lt
 Test:6,3 lt
 CO2 Emisyonu125 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4897 mm
 Genişlik:1832 mm
 Yükseklik:1483 mm
 Dingil Mesafesi:2762 mm
 Bagaj Hacmi:477 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:66 lt
 Boş Ağırlık:1600 kg
 Lastik Boyutu:265/70 R 16


,







































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder