Makam otomobili denince akla premium sınıftaki modeller
gelebilir. Peki, bu tabiri karşılayan başka otomobiller yok mu? Elbette var. D
segmentinin oyuncuları beklenti karşılama konusunda premium sınıfın gerisinde
kalmıyor. Renault Latitude’da bu modellerden biri. Segmentinin en uzun aracı
olarak bilinen Latitude geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonuna tabi tutuldu.
Model test köşemize markanın ekonomi konusunda usta olan ikilisi 1.5 dCi motor
ve EDC şanzıman kombinasyonuyla katılıyor.
Tasarım
Model makyaj ile far
grubunda değişime uğramış. İçleri karartılmış farlar otomobili sportif
göstermiş. Ancak hala LED gündüz farına kavuşmaması kabul edilemez bizce.
Nikelajlı ızgara otomobile şıklık katmak için düşünülmüş. Latitude’da genelde
oval hatlar kullanılmış. Öyle ki kaput üzerinde kullanılan hatlar dahi keskin
değil. Yan bölümde de oval çizgiler göze çarpıyor. Arka kapı kenarlarında da
öndeki ızgaradaki gibi nikelaj detaylar kullanılmış. Bu detayların kapı
kollarında da kullanılması göze pek hoş gelmiyor. Jantlar oldukça sportif. İçleri
karartılmış bu jant grubu bu otomobil için fazla sportif kalabiliyor. Arka
bölüme geldiğimizde ise ön gündüz farlarında kullanılmayan LED teknolojisi,
stoplarda kullanılmış. Bagaj kapağı üzerine uzatılan stoplar model yazılarının
yer aldığı nikelaj parça ile başarılı bir kombin olmuş. Yine büyük marka logosu
bagaj kapağının üst bölümünde yerini almış.
İç Mekan
Latitude makyajla birlikte içeride de değişimlere uğramış.
En dikkat çekici değişim ise müzik sisteminin kumandalarında olmuş. Eski
versiyondaki yerleşime göre daha basit bir müzik sistemine yer verilmiş. Bunun
dışında Renault’un R-Link teknolojisi de artık makyaj ile latitude’da sunulmaya
başlanmış. Dokunmatik özellikli bu ekran size yol bilgisayarı, navigasyon gibi
birçok farklı konuda yardımcı oluyor. Ayrıca bu ekranın orta konsoldaki
joystick ile kontrol ediliyor olması oldukça hoş bir ayrıntı olmuş. Bu sistem o
kadar eğlenceli ki hızlanma ve vites değişimine uyumlu olarak otomobilinizin
motor sesini değiştirebiliyor. Çift renkli ön konsol ve açık renkli koltuklar
iç mekâna ferah bir hava katmış. Koltuklardan bahsetmişken konforunuz için her
şey düşünülmüş. Hafıza özelliği ile size uygun sürüş pozisyonuna tek tuşla
ulaşırken, uzun ve yorucu bir iş gününün ardından yoğun trafikte size masaj
yaparak sürüş konforunuzun çıtasını fazlasıyla yükseltiyor. Ayrıca araca iniş
ve binişlerde koltuğu geri kaydırarak rahat bir şekilde araçtan inmenizi ve ye
binmenizi sağlıyor. Eşya gözü konusunda model sıkıntısız. Önde sunulan baş ve
diz mesafesi konusunda model başarılı. Ancak arkaya doğru azalan tavan çizgisi
sebebiyle baş mesafesi A segmenti araçlarından bile kötü! Bagaj hacmi olarak da
477 litrelik bir alan sunulmuş.
Motor
Modelin kalbinde
markanın başarısını tescillemiş olan 1.5 litre dizel motor bulunuyor. 1461 cc
bu motor 4000 d/d’de 110 Bg güç, 1750 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. Bu değerler
1600 Kg ağırlığındaki Latitude’da 184 Km/s maksimum hız değeri sunmuş. Aracın
ağırlığı sebebiyle bu motordan yüksek performans beklenmemeli. 6 ileri EDC
şanzıman ile başarılı bir birliktelik sunan Latitude 4.7 litrelik yakıt tüketim
değerine sahip. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.3 performanslı
kullanımlarda 8,9 litre değer elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Konfor konusunda model sunduğu yumuşak karakterli
süspansiyonlarıyla başarılı bir grafik çiziyor. Uzun süreli bozuk asfalt
seyahatlerinde bile konfor seviyeniz düşmüyor. Bu kadar konforlu süspansiyonların
negatif yönü yok mu? Elbette var. Bu süspansiyonlar yol tutuş konusunda size
dezavantaj oluşturuyor. Gövde salınımı fazla olan model ESP sistemine çok fazla
ihtiyaç duyuyor.
Güvenlik
11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı başaran Renault,
Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile
ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan
ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yorum Alper Güler
Çevremizde bu tarz otomobilleri makam otosu olarak görmek
mümkün. Latitude’da uzun boyu ve sağladığı konfor ile bu tarz oyunculardan
olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Makyaj ile değişen ön yüzde LED teknolojiyi
görmemek üzücü. İç mekânda ise müzik sistemi ve ön konsolun orta bölümündeki
bilgilendirme ekranı değişime uğramış. Müzik sistemindeki güncelleme ile
kullanım kolaylaşmış. R-Link sayesindeyse ortadaki ekran özellik bakımından
zenginleşmiş. İç hacim konusunda modelin başarılı olduğu bir gerçek. Ancak
arkadaki baş mesafesi bu kadar hacmin yanında yok artık dedirtiyor.
Rakiplerinden daha küçük bir bagaj hacmi de sunması ayrı bir hayal kırıklığı.
1.5 litrelik motor bu kasayı rahat bir şekilde taşıyor. Performans odaklı
kullanımları çok sevmeyen model EDC şanzıman birleşimi ile ekonomi konusunda
şapka çıkartabiliyor. Gelelim fiyat konusuna… Modeli en üst donanımıyla
birlikte satın alsanız da birçok rakibinden hala daha uygun. Hem makam
otomobili konforunu hem de ekonomik sürüşün keyfini yaşamak isterseniz Renault
Latitude sizin için biçilmiş kaftan.
Teknik Özellik
Motor: | 1.5 dCi | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 110 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,2 s | |
Maksimum Hız: | 184 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,5 lt | |
Şehir Dışı: | 4,3 lt | |
Karma: | 4,7 lt | |
Test: | 6,3 lt | |
CO2 Emisyonu | 125 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4897 mm | |
Genişlik: | 1832 mm | |
Yükseklik: | 1483 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2762 mm | |
Bagaj Hacmi: | 477 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 66 lt | |
Boş Ağırlık: | 1600 kg | |
Lastik Boyutu: | 265/70 R 16 |
,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder