Tasarım
BMW şüphesiz ki tasarımda LED teknolojili farlarıyla oldukça dikkat çekici. Bu farlar ileride yerini Lazer teknolojisine bırakacakta olsa, hala albenisini koruyor. Bir BMW klasiği böbrek ızgara ve hemen üzerinde yer alan marka logosu ön yüzde yerini almış. Modelde keskin ve yuvarlak hatların kombine edildiği tasarım çizgileri hakim. Kaput üzerinde ve yan bölümde kullanılan keskin hatlar otomobilin akıcı ve dinamik tasarımına destek olmuş. Kullanılan çok kollu jantlar şık görünüyor. Ancak bunun dışında seçebileceğiniz başka seçeneklerde mevcut. Arka bölümde LED aydınlatmalı stoplar premium algıyı tetiklemiş. Köpek balığı yüzgeci şeklinde anten ise BMW markasını betimleyen diğer detaylardan. Modelin boyutlarına baktığımızda BMW 520i, 4907 mm uzunluğa, 1860 mm genişliğe, 1462 mm yüksekliğe ve 2968 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Mercedes-Benz E Serisi’nden 28 mm daha uzun, 6 mm daha geniş, 12 mm daha alçak ve 94 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Modelin içerisine geçtiğimizde tasarım anlamında klasik bir iç mekan bizleri karşılıyor. Açık renkli döşeme ve geniş camlar iç mekanı ferah kılmış. Malzeme kalitesi konusunda hiçbir sıkıntı yok. İç mekanda sert plastik malzemeler yer alıyor. Bunların birçoğuna ahşap görüntü verildiği için sertliği göz ardı edilebiliyor. Ancak ahşap görünümlü detaylar artık fazlasıyla demode! Otomobilin birçok özelliği direksiyon üzerinden kontrol edilebiliyor. Diğer özelliklere erişim içinse orta konsolda joystick kumandaya yer verilmiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yok. Otomatik ayarlanan direksiyon ve koltuk bu konuma kolayca erişmenizi sağlıyor. Dilerseniz hafızalı koltuk özelliği sayesinde ideal sürüş pozisyonunuzu kaydedip bir tuşla buna kolayca ulaşabilirsiniz. Eşya gözü konusunda model kapı iç ceplerinde yeterince makul alanlara yer vermiş. Ancak vites önünde oldukça kısıtlı bir alan söz konusu. İç hacim başarılı. Fakat arka koltukta orta bölümde oturan uzun boylu bir kişi yüksek kalan şaft tüneli sebebiyle sıkıntı yaşıyor. Model geniş iç hacim yanı sıra 520 litrelik bir bagaj hacmini de kullanımınıza sunmuş. Başarılı olan bu alan E Serisi’ni geçmeye yetmemiş.
Motor
1690 Kg’lık ağırlığı taşımak için BMW 520i’de 1.6 litre turbo destekli bir motora yer verilmiş. TwinPower Turbo özellikli bu motor 5000 ila 6000 d/d arasında 170 bg güç, 1500 ila 4700 d/d bandında ise 250 Nm tork değeri sağlıyor. Bu motor 1.5 tonu geçen 520i’ye 8.7 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sağlarken maksimum hız 226 Km/s olarak açıklanıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 6,7 litre. Biz sakin kullanımlarda 9.2 litre, performans odaklı kullanımlarda 13.4 litrelik değer elde ettik. Bu rakamlar aslında motor küçültme operasyonunun gerçekten yakıt ekonomisi sağlayıp sağlamadığını bize sorgulattı.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta sert süspansiyonlara yer verilmiş. Model bu doğrultuda konforu elden bırakmıyor. En bozuk zeminlerde bile bu alanda göz dolduruyor. Araç yol sesini, rüzgar sesini ve motor sesini kabin içine yansıtmıyor. Deri koltuklar ise rahat bir yolculuk yapmanız için size fazlasıyla destek oluyor. Bir konfor detayı olarak modelde vakumlu kapılara yer verilmiş. Bu özellik kapınız yarım açık kaldığında devreye girerek kapıyı tamamen kapatıyor. Bu detay daha üst sınıf lüks modellere gönderme niteliğinde.
Güvenlik
Yeni BMW 5 Serisi selefinin 4 yıldız aldığı EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılarak markanın zedelenen imajını ayağa kaldırdı. BMW 5, yetişkin korumada yüzde 95, çocuk korumada yüzde 83, yaya korumada yüzde 78 puan alarak testten 5 yıldızı hak ederek ayrıldı. BMW 5 serisinin önden çarpışma testinde yolcu bölümü stabil kaldı. Sürücünün ve yolcunun hem dizleri hem de uyluk bölgesi iyi korundu. Farklı boyuttaki ve farklı oturma pozisyonundaki çarpışma testlerinde de 5 serisi aynı başarıyı gösterdi. En yüksek puanı yan bariyer çarpışma testinden alan BMW, mankenlerin baş ve karın bölgesini mükemmel korudu. Arkadan çarpışma testinde kamçı etkisi görülmedi.
Yorum - Alper Güler
Düşük hacimli motor kervanına Mercedes’ten sonra BMW’de
katıldı. 5 Serisi’nin eriştiği kitleyi arttırmak için modele 1.6 litrelik turbo
benzinli ünite getirildi. Bu durum akıllara “bu motor bu kasayı çeker mi?”
sorusunu sordurmuyor değil. Ancak ilk kullanımımdan itibaren bu soru kafamdan
silindi gitti. 170 Bg ile bu kasayı rahat rahat taşıyor. Tabiî ki alt devirler
çok da canlı değil ama yeterli. Zaten 8.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri
bu motorun performans konusunda ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. Konfor
konusunda bir 5 Serisi’ne yakışır performans görüyoruz. Yol tutuş ise muazzam.
Özellikle virajlarda arkadan itişinde yapmış olduğu etki ile arka bölüm önden
daha önde gitmek istiyor. Bu durumda ESP müdahalelerine maruz kalıyorsunuz.
Sistem ESP’yi kapatma opsiyonu sunuyor. Bu sayede özellikle boş alanlarda bu
otomobille eğlenmek kaçınılmaz. Modelde 3 farklı sürüş modu var. Sport,
Comfort, Eco Pro. Alıştığımız sürüş modları olan bu seçeneklerde sadece Sport+
eksik. Bu da modelin ekonomik olma isteğini açıklıyor. Genel olarak bu modelin
düşük yakıt tüketim verilerine imza atacağını düşünüyorsunuz. Ancak model çok
dikkatli kullansanız bile 8.5 litrenin altına inemiyor. Bu durum kullanırken
avantajlı değil. Ya 70 Bin TL’ye yakın fiyat farkını vererek dizel alıp konfor
ve ekonomiyi birleştireceksiniz. Ya da bir alt seri olan 320 dizel ile hem
alırken hem kullanırken ekonomi yapacaksınız. Karar sizin!
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 i | |
Motor Hacmi: | 1592 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 170 Bg 5000-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-4700 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,7 s | |
Maksimum Hız: | 226 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,5 lt | |
Karma: | 6,7 lt | |
Test: | 9,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 156 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4907 mm | |
Genişlik: | 1860 mm | |
Yükseklik: | 1462 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2968 mm | |
Bagaj Hacmi: | 520 lt | |
Boş Ağırlık: | 1690 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/45 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder