Haberler

3 Haziran 2014 Salı

Test - BMW X1 sDrive 1.6i

Crossover segmenti günümüzde giderek popüler olmaya başladı. Bu otomobilin tercih edilme sebepleri de fazlasıyla ilginç. “Neden tercih ettiniz?” sorunlarına “yerden yüksek, heybetli ve bana güven veriyor” cevaplarını alıyoruz. BMW X1’de bu segmentin oyuncularından birisi. Bieçok marka bu segment oyuncularını oluştururken bir alt segmentinde yer alan modelini biraz yükseltip ve biraz da uzatarak satışa sunuyor. Tabiî ki bir de markanın küçük ve ekonomik motorları bu otomobillerde olunca tadından yenmiyor. Bakalım X1 beklentilere klişe cevaplar mı verecek yoksa tüm bilinenleri unutturacak mı?

Tasarım

Modelde artık tüm BMW modellerinden ezberlediğimiz bir tasarım göze çarpıyor. Bunu bizlere ezberleten böbrek ızgara ve far grubu oluyor. Izgara üzerinde kullanılan krom görselli detaylar alt hava girişinde de kullanılmış. Motor kapağı üzerinde ve yan bölümde yer alan uzun çizgiler akıcı tasarım dili sağlarken otomobile dinamik bir hava da katmış. Modele hafif arazi algısı işlemek için kapı altlarında ve çamurluk kenarlarında siyah plastik detaylar kullanılmış. Karoserin yüksek tutulması da bu algıyı desteklemiş. Arka bölümde yine Led stop grubu gözlerden kaçmıyor. Ön hava girişinde kullanılan krom görselli detay arka difizörde de görev yapıyor. Cam üstü rüzgarlık ve çift çıkışlı egzoz borusu da otomobili sportif kılan diğer detaylardan. BMW X1, 4454 mm uzunluğa, 1798 mm genişliğe, 1545 mm yüksekliğe ve 2760 mm aks mesafesine sahip.

İç Mekan

BMW X1 dışı gibi iç mekanı da klasik tasarım diline sahip. 3 kollu direksiyon ve vites topuzu bu rüzgarı estiren diğer detaylardan. Ön konsolun büyük bir çoğunluğunun açık renkli olması iç mekana ferahlık katmış. İçeriye kalite algısı katmak için ön konsolun bazı bölümlerine kahve tonlarda parlak parçalar konumlandırılmış. Ancak bu durum zaten eskimeye yüz tutmuş iç mekanın daha da demode gözükmesini sağlamış. Ön konsolda klima kumandalarının hemen üzerinde yine BMW modellerinde görmeye alıştığımız bir ekran yer alıyor. Bu ekrandan müzik sistemi ayarları ve araç bilgileri hakkında bilgiler alınabilirken, vitesi “R” konuma aldığınızda geri park kamerası olarak da kullanabiliyorsunuz. Bu ekranın vitesin arkasında konumlanan fonksiyonel bir joystic ile kontrol edilebiliyor olması takdir edilebilir. Klima ve müzik sisteminin kullanımı oldukça kolay. Eşya gözü konusunda model orta konsolda vites önünde ve kapı iç ceplerinde yeteri kadar alan sunmuş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Cam tavanın otomobilde sunulması da ferah bir iç kabini sizlere sağlıyor. Aracın bagaj hacmi 420 litre. Bu değer ile rakiplerinin gerisinde kalıyor.

Motor

Modelde 1.6 litre benzinli motora yer verilmiş. Bu motor 4700 d/d’de 143 bg güç, 1400 d/d’de ise 220Nm tork değeri sağlıyor. Benzinli ünite 1570 Kg ağırlığındaki X1’e 9.7 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 200 Km/s hız değeri sağlıyor. Ortalama tüketim değeri ise 7.3 litre olarak belirtilmiş. Alt devirlerde yüksek torkun avantajını çok iyi kullanan X1, 8 ileri otomatik şanzıman ile başarılı bir performans sunuyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 9.2, performanslı kullanımlarda 11.2 litrelik bir tüketim değeri elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Model orta sertlikteki süspansiyonlara sahip. Bu süspansiyon hafif arazide yerden gelen darbeleri başarılı bir şekilde emerken, performans odaklı kullanımlarda da size başarılı bir şekilde destek veriyor. Modelin limitlerini zorladığınızda ilk kayma arkadan geliyor. Bu durum ufak kontralarla toplanabiliyor. Ancak ESP sistemi devredeyken model size bırakmadan kaymaları engelliyor. Eğer arkadan itişi eğlenceye çevirmek isterseniz ESP’yi kapatmanızı öneririz. Vitesin hemen önündeki bir tuş yardımıyla kapatılan sistem modelin en eğlenceli halini size sunuyor.

Güvenlik


BMW X1, 2012 yılında dizel versiyonu ile katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı. Önden çarpmalarda sürücünün göğüs ve kaval kemikleri dışında tüm uzuvlarına, yolcunun ise kaval kemikleri dışında tüm noktalarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpışmalarda her bölgeye tam koruma sağlarken, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine sınırlı koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sınırlı koruma sağlayan BMW X1 çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.

Uzman Yorumu - Alper Güler

Bu segment oyuncularının bizim ülkemizde sevildiği aşikar. BMW X1 ise daha premium sınıf bir crossover. BMW ruhu tasarımda, iç mekanda ve sürüşte kendini açık bir şekilde ortaya koyuyor. Evet, tasarımların modeller arasında büyük değişimler geçirmemesi başarısının sırrı olabilir. Ancak gerçekten farklı ve sürücüsünü özel hissettiren bir otomobil satın almak isteyen bireyler ne yapacak? Ailesindeki birçok model ile benzer iç mekana sahip bir otomobil sizi ne kadar mutlu edebilir? Modelde farklılık olarak göze çarpan BMW modellerinden alıştığımız sürüş modlarının olmamasıydı. Sadece sürüş modu olarak Eco Pro’ya yer verilmiş. Vites önündeki bir tuşla aktif edilen bu mod sayesinde model size maksimum ekonomi yaptırıyor. Gaz tepkileriniz yumuşuyor. Model sürekli düşük devirlerde sürüşler yaptırıyor. Fiyat kısmına gelince 108 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketi görüyoruz. Evet; sağladığı konfor ve marka algısı sebebiyle tercihler arasında yer alabilir fakat daha uygun fiyata konfor ve marka algısı konusunda geri kalmayacak modeller varken X1 listenin sonlarında yer alacaktır.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 i 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:143 Bg 4700 d/d 
Maksimum Tork: 220 Nm 1400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,7 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,2 lt
 Şehir Dışı:6,2 lt
 Karma:7,3 lt
 Test:9,2 lt
 CO2 Emisyonu170 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4477 mm
 Genişlik:1798 mm
 Yükseklik:1545 mm
 Dingil Mesafesi:2760 mm
 Bagaj Hacmi:420 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:63 lt
 Boş Ağırlık:1570 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 18




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder