Crossover segmenti günümüzde giderek popüler olmaya başladı.
Bu otomobilin tercih edilme sebepleri de fazlasıyla ilginç. “Neden tercih
ettiniz?” sorunlarına “yerden yüksek, heybetli ve bana güven veriyor”
cevaplarını alıyoruz. BMW X1’de bu segmentin oyuncularından birisi. Bieçok
marka bu segment oyuncularını oluştururken bir alt segmentinde yer alan
modelini biraz yükseltip ve biraz da uzatarak satışa sunuyor. Tabiî ki bir de
markanın küçük ve ekonomik motorları bu otomobillerde olunca tadından yenmiyor.
Bakalım X1 beklentilere klişe cevaplar mı verecek yoksa tüm bilinenleri
unutturacak mı?
Tasarım
Modelde artık tüm BMW
modellerinden ezberlediğimiz bir tasarım göze çarpıyor. Bunu bizlere ezberleten
böbrek ızgara ve far grubu oluyor. Izgara üzerinde kullanılan krom görselli
detaylar alt hava girişinde de kullanılmış. Motor kapağı üzerinde ve yan
bölümde yer alan uzun çizgiler akıcı tasarım dili sağlarken otomobile dinamik
bir hava da katmış. Modele hafif arazi algısı işlemek için kapı altlarında ve
çamurluk kenarlarında siyah plastik detaylar kullanılmış. Karoserin yüksek
tutulması da bu algıyı desteklemiş. Arka bölümde yine Led stop grubu gözlerden
kaçmıyor. Ön hava girişinde kullanılan krom görselli detay arka difizörde de
görev yapıyor. Cam üstü rüzgarlık ve çift çıkışlı egzoz borusu da otomobili
sportif kılan diğer detaylardan. BMW X1, 4454 mm uzunluğa, 1798 mm genişliğe,
1545 mm yüksekliğe ve 2760 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekan
BMW X1 dışı gibi iç
mekanı da klasik tasarım diline sahip. 3 kollu direksiyon ve vites topuzu bu
rüzgarı estiren diğer detaylardan. Ön konsolun büyük bir çoğunluğunun açık
renkli olması iç mekana ferahlık katmış. İçeriye kalite algısı katmak için ön
konsolun bazı bölümlerine kahve tonlarda parlak parçalar konumlandırılmış.
Ancak bu durum zaten eskimeye yüz tutmuş iç mekanın daha da demode gözükmesini
sağlamış. Ön konsolda klima kumandalarının hemen üzerinde yine BMW modellerinde
görmeye alıştığımız bir ekran yer alıyor. Bu ekrandan müzik sistemi ayarları ve
araç bilgileri hakkında bilgiler alınabilirken, vitesi “R” konuma aldığınızda
geri park kamerası olarak da kullanabiliyorsunuz. Bu ekranın vitesin arkasında
konumlanan fonksiyonel bir joystic ile kontrol edilebiliyor olması takdir
edilebilir. Klima ve müzik sisteminin kullanımı oldukça kolay. Eşya gözü
konusunda model orta konsolda vites önünde ve kapı iç ceplerinde yeteri kadar
alan sunmuş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Cam tavanın
otomobilde sunulması da ferah bir iç kabini sizlere sağlıyor. Aracın bagaj
hacmi 420 litre. Bu değer ile rakiplerinin gerisinde kalıyor.
Motor
Modelde 1.6 litre
benzinli motora yer verilmiş. Bu motor 4700 d/d’de 143 bg güç, 1400 d/d’de ise
220Nm tork değeri sağlıyor. Benzinli ünite 1570 Kg ağırlığındaki X1’e 9.7
saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 200 Km/s hız değeri
sağlıyor. Ortalama tüketim değeri ise 7.3 litre olarak belirtilmiş. Alt
devirlerde yüksek torkun avantajını çok iyi kullanan X1, 8 ileri otomatik
şanzıman ile başarılı bir performans sunuyor. Biz testimiz sırasında sakin
kullanımlarda 9.2, performanslı kullanımlarda 11.2 litrelik bir tüketim değeri
elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Model orta
sertlikteki süspansiyonlara sahip. Bu süspansiyon hafif arazide yerden gelen
darbeleri başarılı bir şekilde emerken, performans odaklı kullanımlarda da size
başarılı bir şekilde destek veriyor. Modelin limitlerini zorladığınızda ilk
kayma arkadan geliyor. Bu durum ufak kontralarla toplanabiliyor. Ancak ESP sistemi
devredeyken model size bırakmadan kaymaları engelliyor. Eğer arkadan itişi
eğlenceye çevirmek isterseniz ESP’yi kapatmanızı öneririz. Vitesin hemen
önündeki bir tuş yardımıyla kapatılan sistem modelin en eğlenceli halini size
sunuyor.
Güvenlik
BMW X1, 2012 yılında
dizel versiyonu ile katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı. Önden
çarpmalarda sürücünün göğüs ve kaval kemikleri dışında tüm uzuvlarına, yolcunun
ise kaval kemikleri dışında tüm noktalarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan
araç ile çarpışmalarda her bölgeye tam koruma sağlarken, sabit bariyer
çarpmalarında ise göğüs bölgesine sınırlı koruma sağlamıştır. arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine sınırlı koruma sağlayan BMW X1 çarpışma
testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Bu segment oyuncularının bizim ülkemizde sevildiği aşikar.
BMW X1 ise daha premium sınıf bir crossover. BMW ruhu tasarımda, iç mekanda ve
sürüşte kendini açık bir şekilde ortaya koyuyor. Evet, tasarımların modeller
arasında büyük değişimler geçirmemesi başarısının sırrı olabilir. Ancak
gerçekten farklı ve sürücüsünü özel hissettiren bir otomobil satın almak
isteyen bireyler ne yapacak? Ailesindeki birçok model ile benzer iç mekana
sahip bir otomobil sizi ne kadar mutlu edebilir? Modelde farklılık olarak göze
çarpan BMW modellerinden alıştığımız sürüş modlarının olmamasıydı. Sadece sürüş
modu olarak Eco Pro’ya yer verilmiş. Vites önündeki bir tuşla aktif edilen bu
mod sayesinde model size maksimum ekonomi yaptırıyor. Gaz tepkileriniz
yumuşuyor. Model sürekli düşük devirlerde sürüşler yaptırıyor. Fiyat kısmına
gelince 108 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketi görüyoruz. Evet; sağladığı
konfor ve marka algısı sebebiyle tercihler arasında yer alabilir fakat daha
uygun fiyata konfor ve marka algısı konusunda geri kalmayacak modeller varken
X1 listenin sonlarında yer alacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 i | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 143 Bg 4700 d/d | |
Maksimum Tork: | 220 Nm 1400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,7 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,2 lt | |
Şehir Dışı: | 6,2 lt | |
Karma: | 7,3 lt | |
Test: | 9,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 170 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4477 mm | |
Genişlik: | 1798 mm | |
Yükseklik: | 1545 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2760 mm | |
Bagaj Hacmi: | 420 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 63 lt | |
Boş Ağırlık: | 1570 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder