Skoda VisionC konsepti, markanın gelişiminin ve tasarım
anlayışındaki bir sonraki aşamanın simgesi olarak Cenevre Motor Show’da
beğenilere sunuldu. Fuarda, ailelere ve maceracı ruhlara hitap eden Octavia
Scout modelinin yanı sıra CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) ile çalışan seri üretim
ilk Octavia da yerini alırken, eşsiz ve özel Octavia L&K, Yeti, Rapid
Spaceback ve Citigo’nun Monte Carlo versiyonları da tanıtıldı.
Çek otomobil üreticisi Skoda, markanın dinamizmini Cenevre
Motor Show’da sergilediği yeni modeller ve versiyonlarla bir kez daha ortaya
koydu. Son yıllarda dinamik modeller ve tasarım felsefesindeki gelişimle
kaydettiği başarıyı “VisionC” coupe konseptiyle bir sonraki aşamaya taşıyan
Skoda, fuarda yeni Octavia Scout ve doğalgazlı Octavia G-TEC’in dünya
lansmanları gerçekleştirdi. Ayrıca yeni Octavia’nın en üst donanım seviyesini
oluşturan Laurin & Klement versiyonu da Cenevre’de ilk kez görücüye çıktı.
Skoda, sportif donanımlara sahip Yeti, Rapid Spaceback ve Citigo’nun yeni Monte
Carlo özel versiyonlarını da fuarda sergiledi.
Önemli bir kilometre taşı: “Skoda VisionC”
Dinamik ve seçkin bir 5 kapılı coupe tasarım çalışması olan
“Skoda VisionC”, kusursuz çizgileri ve mükemmel orantılara sahip hatlarıyla ön
plana çıktı. Skoda’nın bu tasarım çalışması, aynı zamanda fonksiyonellik ve
çevreye saygı anlamında da sofistike bir araç. Skoda’dan beklendiği üzere
oldukça ferah bir iç mekana, mükemmel aerodinamik yapıya sahip Skoda VisionC,
aynı zamanda doğal gazla çalışıyor. Marka açısından bir ilk olan beş kapılı
coupe tasarımını görücüye çıkartan Skoda, böylece yeni araç konseptlerine uzak
olmadığını da açıklıkla ortaya koydu.
VisionC’yi, tasarım anlayışlarının bir sonraki aşamasının
habercisi olarak niteleyen Skoda CEO’su Prof. Dr. Winfried Vahland, “Bu araç,
Skoda’nın hareketli bir marka olduğunu açıkça kanıtlıyor. Skoda’nın geleneksel
değerlerinden ödün vermeden, sofistike tasarımlar sunup, markanın duygusal karizmasını
pekiştirmeyi amaçlıyoruz. Şirket tarihinin en büyük model atağı çerçevesinde,
önümüzdeki yıllarda model ailemizi genişletmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz”
dedi. Skoda Satış & Pazarlama’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi
Werner Eichhorn da Cenevre’de görücüye çıkan “VisionC” konseptinin, marka
tasarım dili açısından önemli bir kilometre taşı olduğunu vurgulayarak, “Skoda
VisionC, heyecan verici ve açıkça, atılım içinde olan bir markayı temsil
etmekte” diye konuştu.
Çok yönlü ve maceraya hazır “Skoda Octavia Scout”
Yeni Skoda Octavia Scout modelinin dünya lansmanı da
Cenevre’de yapıldı. Bir crossover olan Octavia Scout, güçlü off-road aracı
görüntüsü, zorlu zemin koşullarında bile mükemmel olan sürüş dinamikleri, güçlü
modern dört tekerlekten çekiş sistemi ve yenilikçi teknolojileriyle gerçek bir
scout konsepti deneyimi sunuyor. Çok yönlülüğüne ek olarak, yeni Octavia Scout,
yeni nesil Octavia’nın tüm en iyi özelliklerini de üzerinde barındırıyor:
yüksek fonksiyonellik, olağanüstü ferah iç mekan, mükemmel kalite, en yeni
güvenlik ve konfor donanımları.
Farklı yeteneklere sahip olan Octavia Scout, off-road
koşullarında olduğu kadar, çarpıcı maceracı görünümüyle kendisini caddelerde de
fark ettiren gerçek bir karakter. Güçlü ön ve arka tamponlar, aracı çevreleyen
plastik koruma bantları Octavia Scout modelinin ayırt edici görsel
özelliklerinden. Yerden yüksekliği 171 mm’ye çıkarılan araç, böylece standart
Octavia’dan 33 mm daha yüksek hale gelirken, iç mekanında da Scout modeline
özel bazı tasarım unsurları taşıyor. Beşinci nesil Haldex kavrama sistemine sahip dört
tekerlekten çekiş sistemi, arazi koşullarında bile mükemmel sürüş kalitesi
sunuyor. Yeni Octavia Scout, mükemmel yokuş tırmanma performansı ve yol
tutuşuyla da yüksek puanlar topluyor. Octavia Scout’ta ayrıca yenilikçi çok
kollu arka aks bulunuyor. Güçleri 184 PS’ye kadar ulaşan motor seçenekleri arasında
iki dizel ve bir benzinli motor bulunuyor. Bir önceki modelle
karşılaştırıldığında yeni Octavia Scout’ta emisyon ve tüketim değerleri
ortalama yüzde 20 oranında düşürüldü.
Skoda Octavia G-TEC: “doğayı önem veren erişilebilir
teknoloji”
Octavia’nın seri üretim ilk doğalgazlı versiyonu olan “Skoda
Octavia G-TEC” de Cenevre’de dünya lansmanı yapılan modelleri arasında yer
aldı. Yeni Octavia G-TEC, Skoda yelpazesini doğa dostu ve erişilebilir
modellerle genişletmesi açısından önemli bir kilometre taşını simgeliyor. 1.4
TSI 110 HP’lik hem benzin hem de doğalgazla çalışabilen motora sahip Octavia
G-TEC, bir depo yakıtla maksimum 1.330 km menzile ulaşabilen “yakıt ekonomisi
uzmanı” olarak nitelendiriliyor.
İki tam dolu gaz tankı toplam 410 km’lik menzil sağlıyor.
CNG tankları boşken, araç otomatik olarak benzinle yola devam ediyor. Sadece
benzinle aracın katedebildiği toplam yol ise 920 km. Octavia G-TEC doğa dostu Green paket ile (Start-stop sistemi
ve fren enerjisi geri kazanım sistemi standart) satılıyor. Yakıt tüketimi 100
km’de 5.4 m3 (3.5kg), doğal gaz ve emisyon değeri yalnızca 97 g/km. Doğa dostu doğal gaz seçeneği Skoda Octavia’nın Octavia
Combi modellerinde de sunuluyor. Octavia, Çek üreticinin Citigo’dan sonra doğal
gazlı versiyona sahip ikinci aracı oluyor. Ekonomik, düşük emisyonlu Skoda
GreenLine modelleri, olağanüstü çevresel değerler sunuyor. Şu anda emisyon
değerleri 120 g CO2/km’nin altında olan 97 Skoda modeli bulunurken, bunun
17’sinin CO2 salımı 100 g CO2/km’nin altında.
Eşsiz ve zarif “Octavia L&K”
Cenevre Motor Show’da tanıtılan ve Çek üreticinin
kurucularından Laurin ile Klement’in isimlerini simgeleyen Skoda Octavia
L&K ise eşsiz bir zarafet sunuyor. Bu üst donanım paketi ise Skoda Octavia
ve Octavia Combi’de yer alıyor. L&K paketinin donanımları arasında; 18 inç alüminyum
jantlar, LED gündüz farlarına sahip bi-xenon farlar, LED teknolojili stop
lambaları, iç mekandaysa 4 kollu çok fonksiyonlu direksiyon simidi, eşsiz
kahverengi deri/Alcantara koltuklar, Canton ses sitemi ve yeni dekoratif
döşemeler bulunuyor.
Yeni Octavia L&K, üç güçlü motor seçeneğine sahip. Bunlar
1.8 TSI/184 HP benzinli, 2.0 TDI/150 HP ve 2.0 TDI/184 HP dizel motorlar. 1.8
TSI ve 2.0 TDI/150 HP motorlarda manuel veya DSG otomatik şanzıman seçenekleri
bulunuyor. 2.0 TDI/150 HP’lik manuel şanzımanlı dizel motor, 4 tekerlekten
çekiş sistemiyle tercih edilebiliyor. 2.0 TDI/184 HP motor seçeneğiyse 6 ileri
DSG şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 2014 yılının ikinci
yarısından itibaren satışa çıkıyor.
Monte Carlo model ailesi genişliyor
Skoda’nın Cenevre’de sunduğu diğer yenilikler ise daha
sportif tarza sahip üç yeni Monte Carlo versiyonu. Çek üretici, Yeti, Rapid
Spaceback ve Citigo’nun Monte Carlo versiyonlarını ilk kez bu fuarda sergiledi.
Bu üç yeni üyenin katılmasıyla, daha önceden tanıtılan Fabia ve Fabia Combi’yle
birlikte Monte Carlo özel modellerinin sayısı da 5’e yükseldi.
Sportif tasarıma sahip araçlarda etkileyici siyah 15–17 inç
alüminyum jantlar, karartılmış arka yan camlar ve ayırt edici siyah tasarım
unsurları kullanılıyor. Yeti ve Rapid Spaceback Monte Carlo, siyah tavana
sahip. Monte Carlo modellerinin iç mekanında özel kırmızı dikişli direksiyon
simidi, siyah iç mekan ve özel tasarımlı spor koltuklar bulunuyor. Bu özel
modeller Skoda’nın motor sporlarındaki başarısını simgeliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder