Premium segmentin iddialı oyuncusu: Yeni Genesis
Hyundai Genesis, gelişmiş teknolojileri, yeni nesil “Akıcı
Tasarım Felsefesi”, HTRAC dört tekerlekten çekiş ve Blue Link sistemiyle dikkat
çekiyor. Hyundai’nin ilk kez 2009 yılında satışa sunduğu Genesis, E segmentine
farklı bir bakış açısı getirmişti. Özellikle Kore ve Amerika pazarlarında
önemli satış adetlerine ulaşan Genesis, yenilenen haliyle Avrupa pazarında da
başarılı olmak istiyor. Yeni Genesis, tüm pazarlarda Hyundai markası altında
satılırken, bu aynı zamanda farklı bir lüks marka yaratmaksızın satış
stratejisinin ne denli cesur olduğunun bir kanıtı.
Yeni Genesis, ikinci jenerasyon Blue Link teknolojisini
kullanan ilk model olarak öne çıkıyor. Google tarafından desteklenen sistemde
kullanıcıların Blue Link ile otomobile uzaktan bağlantı kurmasına olanak
sağlanıyor. İnternet üzerinden myhyundai.com veya Blue Link aplikasyonuyla
navigasyona sesli komutlarla erişmek mümkün oluyor. Bu teknoloji sayesinde
aracın motorunu uzaktan çalıştırıp kapatabilirken aynı zamanda havalandırma ve
klima kontrolleri de benzer şekilde kumanda edilebiliyor.
2009 yılında Sonata modeliyle başlayan "Akıcı Tasarım
Felsefesi", tüm Hyundai modellerinin gelişimini etkilemiş ve markanın
dizayn konusundaki bakış açısını sergilemişti. Yeni Genesis ile birlikte ise
ikinci nesil "Akıcı Tasarım Felsefesi" başladı. Modern çizgilerin
hakim olduğu tasarım felsefesinde daha dinamik ve daha sportif hatlara yer
verilirken ayrıca premium ambiyansın fazlasıyla hissedilmesi hedefleniyor.
Eskisine göre daha rafine ve daha elit bir havaya bürünen Genesis, üst düzey
konfor ekipmanlarıyla da tüm standartları değiştirmeye hazırlanıyor.
Son yıllarda ürettiği modern otomobillerle tüm dikkatleri
üzerine çeken Hyundai, geliştirdiği yeni nesil konsept modeli Intrado sayesinde
de yepyeni bir tasarım anlayışı gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz yıl Hyundai
Motor Grubu’nun Baş Tasarımcısı olarak göreve başlayan Peter Schreyer’in ilk
Hyundai konsepti olarak öne çıkan Intrado, markanın gelecekte izleyeceği yol
hakkında da ipuçları sunuyor. Bu yıl 84. Cenevre Otomobil Fuarı’nda ziyaretçilerin
karşısına çıkan Hyundai Intrado, geleceğin mobilite ihtiyaçlarını karşılayacak.
Intrado ile birlikte yepyeni bir tasarım anlayışına ve vizyona sahip olan
Hyundai, gelişmiş yakıt teknolojileri açısından da bir adım öne çıkmış oluyor.
Müşterilerinin beklentileri göz önüne alınarak geliştirilen Intrado adlı
konsept, kullanıcılarıyla sezgisel etkileşim sağlarken aynı zamanda aktif yaşam
tarzını pratik kullanım özellikleriyle destekliyor. Günlük hayata kolayca
adapte olabilen geliştirilmiş yakıt teknolojili Intrado, Hyundai’nin yeni
çizgilerini gözler önüne sererken aynı zamanda inovasyon anlamında da markaya
pozitif bir enerji katıyor.
Hyundai’nin ultra hafif otomobiller projesine göre
şekillendirilen Intrado, en son teknoloji ışığı altında geliştirilmiş
malzemeler kullanılarak üretildi. Yeni konsept, markanın gelişmiş tasarım
dilinden esintiler sunarken aynı zamanda gelecekteki hidrojenle çalışan yakıt
hücreli otomobillere de farklı bir bakış açısı getiriyor. Intrado’da
kullanılacak olan yeni nesil sistemler, ayrıca seri üretim yakıt hücreli ix35
Fuel Cell’in geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Bu konseptle birlikte
gelecekte daha hafif ve daha gelişmiş platformlar kullanacağını vurgulayan
Hyundai, araçların içerisindeki bazı donanım ağırlıklarının azaltılarak daha
ekonomik yakıt tüketimleri elde edilebileceğinin de altını çizmiş oluyor. 0’dan
100 km/s hıza 8.0 saniyede çıkan Intrado’nun maksimum hızıysa 180 km/s.
Intrado, geleceğin yakıt teknolojilerini bünyesinde
barındırarak 36 kWh’lık Li-ion bir pil kullanıyor. Yeni nesil hidrojen yakıt
hücreli konsept Intrado, deposundaki hidrojen sayesinde 700 kilometrelik bir
menzile de sahip oluyor. Hidrojen yakıt hücreli kardeşi ix35 Fuel Cell gibi
egzozundan sadece su çıkaran Intrado, Hyundai’nin çevreye karşı gösterdiği
duyarlılığı bir kez daha kanıtlamış oluyor. Geliştirilmiş performansına ek
olarak Intrado, düşük ağırlık ve verimli güç aktarımı sayesinde de daha fazla
ekonomik bir tüketim sergiliyor.
Hyundai Motor Grup Baş Tasarımcısı Peter Schreyer, konsept
ile ilgili olarak, “Intrado, markaya yepyeni bir bakış açısı getirirken aynı
zamanda yenilenme açısından bizim için büyük bir önem taşıyor. Ayrıca Hyundai
müşterilerinin kişisel mobilite gereksinimlerini karşılayabilen ve
kullanıcılarına özgürlük veren yenilikçi modellerimizden birisi. Bu
konseptimiz, bizlere yeni bir şeyleri keşfetmenin sevincini yaşatırken ayrıca
gelecekteki otomobillerimizin daha heyecan verici olabileceğinin bir simgesi
olarak da öne çıkıyor. Son derece mantıklı, keyifli ve bir o kadar pratik bir
konsept hazırladığımızı düşünüyorum” dedi.
Hyundai Motor Avrupa Baş Tasarımcısı Thomas Bürkle ise,
“Kullanıcıların günlük yaşamlarında rahatlıkla kullanılabilecekleri bir model
hazırladık. Bu model aynı zamanda geleceğin teknolojileri hakkında izlenimler
sunuyor. Hafif bir gövde üzerine kurulu olan Intrado, şık bir tasarıma sahip
fakat bir o kadar da minimal bir yapıda duruyor. Dizayn olarak markanın
geleneksel akıcı tasarım felsefesinin en gelişmiş hali olarak öne çıkan konsept
modelimiz, artık daha dinamik ve daha sportif olduğumuzu simgeliyor” dedi.
Hyundai Intrado konsept otomobil, tamamen sürücü odaklı
olarak tasarlandı. Aynı zamanda fonksiyonellik bakımından da gelecek vaad eden
konseptte, genellikle high-end materyaller kullanılıyor. Karbon fiber kokpite
sahip otomobilin iç mekanında kullanılan “Beaufort Orange” adlı turuncu rengi
ise karbon malzemelerle kontrast oluşturması için tercih edilmiş. Intrado,
super-hafif karbon bir gövde üzerinde inşa edilirken ayrıca tamiri veya onarımı
kolay parçalara sahip. Dayanıklı ve hafif olan otomobilin daha fazla esneklik
sunmasının yanı sıra yakıt tüketiminde de avantaj elde edilmesi sağlanıyor.
Hyundai’nin İzmit’teki Hyundai Assan Fabrikası’nda üretilen
Yeni i10 ve i20 de Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki Hyundai standının en önemli
modellerinden birisiydi. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar yeni
modellerle ilgili olarak, “Hyundai, Cenevre’de Yeni Genesis ve Intrado gibi iki
yeni modelin tanıtımını yaptı ama bizleri asıl ilgilendiren konu Yeni i10’un
tüm Avrupa’da hızla artan imajı oldu. Yeni i10, Avrupa’nın 30’dan fazla
ülkesinde en çok tercih edilen A segmenti otomobil olma yolunda hızla
ilerliyor. Birçok ülkenin hızla artan taleplerini karşılamak için üretim
kapasitemizi sonuna kadar kullanıyoruz. Geçtiğimiz yıl yatırımı tamamlanan
fabrikamızda bugün tam kapasiteyle birlikte yüksek üretim adetlerine
ulaşıyoruz. Hatta geçtiğimiz Ocak ayında 12.425 adet ihracat yaparak 2002’den
bu yana en yüksek Ocak ayı rakamlarına ulaştık. Bu sebeple ürettiğimiz i10 ve
i20 sayesinde hem Hyundai imajına, hem de yüksek ihracat rakamlarımızla
ülkemizin ekonomisine katkıda bulunuyoruz” dedi.
84. Cenevre Otomobil Fuarı, 6-16 Mart 2014 tarihleri
arasında ziyaretçilere kapılarını açık tutacak. Cenevre Otomobil Fuarı’nı bu
yılda binlerce kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder