Goodyear; Cenevre Motor Show 2014’te yeni SUV lastik
konseptinin tanıtımını gerçekleştirdi. Goodyear ’in potansiyel lastik
teknolojileri üzerine devam eden araştırmalarının bir parçası olarak tasarlanan
yeni lastik konsepti, şirketin gelecekte tüketicilerine yenilikçi ürünler
sunmak için yürüttüğü çalışmalara dayanıyor. Henüz ismi belirlenmeyen konsept, geniş merkezi kanala
sahip, standart bir SUV lastiğe dayanarak geliştirilmiştir. Sahip olduğu bu
kanal sayesinde, lastiğin, yol ile temas alanı azaltılarak, yuvarlanma direnci
artırılmıştır. Bu, yakıt verimliliğini artırma ve araçtan açığa çıkan
karbondioksit emisyonunu azaltma amacıyla yürütülen çalışmaları
desteklemektedir. Yuvarlanma direncindeki azalma, araç motorlarının, zeminle
temas esnasında ortaya çıkan sürtünmeye karşı lastiği ileri itmek için daha çok
çalışmasına gerek olmadığı anlamına gelmektedir.
SUV lastik konseptinin sahip olduğu kanal, aynı zamanda
ıslak zeminlerde lastiğin yolla temas alanında oluşan fazla miktardaki su ve
çamuru boşaltmak için tasarlanmıştır. Böylece, lastiğin, ıslak yol tutuş gücü
de artırılmıştır. Diğer pek çok konseptin aksine, Goodyear lastiği, bir jant
üzerinde iki küçük lastiği bir arada tutmak yerine, yolla çift temas alanı olan
tek bir SUV lastik gövdesi oluşturur. Böylece, lastik hala yolla çift temas
alanına sahip olmanın faydalarını sunarken, diğer yandan da SUV yük ağırlığını
destekler.Goodyear’ın geliştirdiği yeni SUV lastik tasarımının bir diğer
avantajı, lastiğin üzerindeki kanalın oluşumu
için önemli boyutta kauçukların çıkarılmasıyla lastiğin toplam ağırlığının
azalmasıdır. Bu azalım sayesinde, daha az kauçuk ile üretilmiş daha hafif bir
ürün elde edilir.
Lüksemburg’da bulunan Goodyear Inovasyon Merkezi (GICL)’nin
Genel Müdürü Jean-Pierre Jeusette yeni SUV lastik tasarımı ile ilgili olarak;
“Biz Goodyear’da daima, gelecekteki gelişim alanlarına ilişkin ana fırsatları
tespit etmeye çalışıyoruz. Hem Avrupa hem de ABD’deki araştırma ve geliştirme
tesislerimizde yeni fikirleri ve konseptleri tartışarak, analiz ederek, öğrenerek,
tasarlayarak ve geliştirerek yüzlerce saatimizi harcıyoruz. Tüm bu çalışmalar
sonucunda, daha sonraki ürün geliştirmelerini başlatmada kullanılan lastik
konseptleri şekilleniyor. SUV lastik tasarımı dünyaya, Goodyear’daki gelişim
sürecinin bir örneğini sunuyor. Pazara yeni ve inovatif ürünler sunmak amacıyla
uyguladığımız lastik geliştirme süreci devam edecek” dedi.
Goodyear; yeni SUV konsept lastiğini piyasaya sunmak üzere
tasarlamıyor ancak bu ürününü 2014 Cenevre Motorshow’da Hyundai Intrado konsept
aracına takarak, lastik etiketinin iki önemli kriteri olan yuvarlanma
direncinin ve ıslak zemin yol tutuşunun önemine dikkat çekiyor. Bu ürün, ayrıca Auto-Clean Hydrophobic özelliğine sahip. Bu
özelliği sayesinde, lastik, sürüş esnasında üzerinde bulunabilecek çamuru ve
diğer katı maddeleri kolayca sırtından atabiliyor. Bu özellik ayrıca, lastiğin sırt kanallarında
bulunan geliştirilmiş gürültü azaltıcı yapısı ile, sürüş esnasında lastikten
kaynaklanan gürültünün de azaltılmasını sağlayarak daha keyifli bir sürüş sunuyor. Konuyla ilgili olarak Jeusette; “2012’de AA lastik etiketli
bir konsept lastiğin tanıtımını yaptığımızda, bu konsept, Avrupa pazarı için
yüksek etiket değerlerine sahip, yeni bir ürün portföyünün geliştirilmesi için
zemin hazırladı. Bugün, Goodyear’ın EfficientGrip Performance lastiği pazardaki
mevcut yüksek etiket değerlerine sahip bir ürün. Yaratılan bu konsept ürünler,
gelişim sürecimizin bütünleyici bir parçasıdır. Bu konsept ürünler ayrıca, yol
güvenliğini, sürüş konforunu ve ürünlerimiz için sürdürülebilir çözümler
sunmadaki başarılarımızı artırmak için tasarlanan yeni teknolojileri tespit
etmemizde ve geliştirmemizde bize destek olmaktadır” dedi.
Goodyear’ın yeni ürünü tamamen bir tasarımdır ve Goodyear’ın
devam eden araştırmalarının bir parçasıdır. Bu ürünün sırtı ve tüm tasarımı
ilham kaynağı olması amacıyla geliştirilmiş olup, herhangi bir araca takılmak
üzere tasarlanmamıştır. EfficientGrip SUV, ait olduğu ürün grubunda en yüksek etiket
değerine(BA) sahip ilk lastik
Goodyear; küçük ve orta büyüklükteki araçlar için ürettiği
ve yüksek etiket değerlerine sahip lastiklerden sonra, şimdi de SUV ve
cross-over araç segmentleri üzerine yoğunlaşıyor ve bu yıl Cenevre Motorshow’da
yüksek etiket değerlerine sahip SUV ve cross-over araç lastiklerini sergiliyor.
Cenevre’de 215/50R17 ebadıyla sergilenen Goodyear EfficientGrip SUV, ait olduğu
ürün gamında en yüksek etiket değerine (BA) sahip ilk lastik. Bu etiket
değerleri, EfficientGrip SUV’nin sahip olduğu ana faydalarının yerine getirilmesini
de destekliyor.
EfficientGrip SUV, düşük yuvarlanma direncinde B etiket
değerine sahip ve Goodyear’ın “Yakıt Tasarrufu Teknolojisi” ile geliştirilmiş
olmasıyla, yakıt tüketiminin ve karbondioksit emisyonunun azaltılmasına da
yardımcı oluyor. Goodyear tarafından lastik sırtında kullanılmak üzere
geliştirilen ve çekiş gücünü artıran özel hamur sayesinde, EfficientGrip SUV
ıslak zeminde artırılmış yol tutuşu sağlar. Bu performansıyla da ıslak zemin
frenlemede A etiket değerini almaya hak kazanmıştır.
Goodyear’ın lastik etiketleme uygulamasındaki önemli
başarılarının bir diğer örneği ise BB etiket değerine sahip Eagle F1 Asymmetric
SUV lastiğidir. Bu ürün, BB etiket değeriyle Eagle F1 Asymmetric SUV kategorisi
altında yer alan ilk lastiktir.
Goodyear Avrupa, Orta Doğu, Afrika Bölgesi (EMEA) Tüketici
Lastiklerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef; “Lastik
etiketlemesinde yüksek dereceler alan ürünleri geliştirmek, Goodyear’ın son iki
yıldaki en temel önceliğidir. Goodyear olarak, lastik etiketlemesinin
uygulanmaya başlanmasından bu yana, bayilerin ve son tüketicilerin satın
alımlarındaki karar alma sürecinde, etiketlemenin önemli bir rol oynadığını
vurguluyoruz” dedi. Bu durumun Goodyear tarafından sürdürülen araştırmalar
tarafından da doğrulandığının altını çizen Rzonzef; “Elbette ki, biz de
yalnızca etiket değerlerinin değil; aynı zamanda, kaliteli ürün geliştirmede
kullandığımız dahili testlerimiz kapsamındaki 50 kriterinin de başında gelen
‘dengeli lastik üretme’ taraftarıyız” şeklinde konuştu.
Goodyear’ın destekleriyle, bağımsız bir araştırma şirketi
tarafından yapılan anket sonuçlarına göre, etiketin lastik satın alma kararını
vermede önemli bir etken olduğu ortaya konulmuştu. Bu araştırmaya göre,
bayilerin % 53’ü satış argümanlarında lastik etiketi kullanırken bunun tüketici satın alma davranışları
üzerine etkisi daha şimdiden % 36 gibi yüksek bir orana ulaşıyor .
Rzonzef: “Bugün, Goodyear olarak yüksek teknolojilerimizi ,
SUV ve cross-over segmentlerini de kapsayacak şekilde genişletiyoruz. Söz
konusu yakıt verimliliği olduğunda, SUV ve cross-over araçları zorlayıcı olarak
değerlendirilen segmentlerdir. Biz Goodyear olarak, bu algıyı lastik etiket
değerleri aracılığıyla değiştirmede önemli bir rol sahibi olduğumuza
inanıyoruz. SUV ve cross-over pazarı büyüdükçe, bu segmentteki yüksek etiket
değerlerine sahip lastiklere olan talep de büyüyecektir. Lastik etiketleme
uygulamasına ve bu alandaki OEM (Orijinal Malzeme Üreticisi) ortaklarımıza olan
bağlılığımız gayet açıktır ve gelecekte, bu alanda daha büyük başarıları
sizlerle paylaşmayı heyecanla bekliyoruz” dedi.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder