Yeni Nissan Qashqai İstanbul’da düzenlenen bir lansman ile
basına tanıtıldı. Crossover segmentinin lideri Nissan Qashqai’nin yeni nesli,
Türkiye’de satışa sunuldu.
Yeni Nissan Qashqai, cesur tasarımı ve segmentinin en gelişmiş
teknolojileri ile yenilendi. Müşteri ihtiyaçlarına göre yeniden şekillenen
Nissan Qashqai; Visia, Tekna, Platinium
ve Black Edition olmak üzere dört farklı donanım seçeneği ile satışa sunuluyor.
Motor seçeneği olarak ise 1.2 DIG-T turbo benzinli, 1.5 ve 1.6 litre dizel
üniteler bulunuyor. Model özellikle Türkiye’de olmazsa olmazlar arasına giren
dizel otomatik kombinasyonunu da yeni yüzüyle sunuyor. Modelin 1.2 turbo
benzinli seçeneğinin başlangıç fiyatı ise 67.990 TL. Dizel otomatik
kombinasyonunun başlangıç fiyatı ise 86.990 TL olarak belirlenmiş.
Model özellikle ön yüzündeki değişimlerle ön plana çıkıyor.
Far grubu otomobili çekici yapan en büyük ayrıntı. Yeni Nissan Qashqai'nin LED
farları daha beyaz ve canlı ışık üretirken, Xenon farlara göre yüzde 50 daha az
enerji tüketiyor. Bumerang şeklindeki gündüz farları otomobili daha dinamik
bakışlara kavuşturmuş. Ayrıca bumerang tasarım çizgilerinin tamponlarda da
kullanılması dinamizm ruhunu nitelemiş. Tamponun altında ve çamurluk
kenarlarında yer alan gövde renginden farklı detaylar otomobilin arazi
karakterini gösteriyor. Yan bölümde daha oval hatlar kullanılmış. Arka bölümde
ise değişim olarak yana daha da uzatılmış stop grubu göze çarpıyor. Cam üstü
spoyler ile otomobilin bu bölümüne sportif bir hava katılmış. Yeni Qashqai,
selefine göre 20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak. Modelin
yüksekliğinin azalması içerideki baş mesafesi konusunda kafalarda soru işareti
oluşturabilir ancak Nissan’dan gelen açıklamaya göre baş mesafesinde 10 mm daha
bir iyileştirme gerçekleştirilmiş.
Daha kaliteli iç mekan
Model içeride eski modelin tersine kalite algısı yüksek bir
iç mekanla sizleri karşılıyor. Değişim rüzgarları ön konsolda hemen kendini
hissettiriyor. 3. Kollu direksiyon simidi, orta konsol tasarımı değişim
sinyallerinin alındığı ilk ayrıntılar. Direksiyon kullanışlılık açısından
başarılı. Üzerindeki kontrol kumandaları ile otomobilin birçok fonksiyonunun
kontrolü sağlanıyor. Gösterge panelinin ortasında 5 inç’lik ekran kullanılmış. Modelin
güvenlik özellikleri, yol bilgisayarı bu kısımdan takip edilebiliyor. Malzeme
kalitesi anlamında ön konsolun üst bölümünde yumuşak malzemelerin kullanılması
onun başarısını yansıtıyor. Ayrıca sağ ayağınızın orta konsolla temas ettiği
bölmede kullanılan yumuşak malzeme detayı ise oldukça hoş olmuş. Eşya gözü
konusunda vites önünde, arkasında, kapı kollarında ve kolçakta yeteri kadar
alan sunulmuş. Yüksekte konumlandırılan koltuk, aracın her noktasına hakim
olmanızı sağlıyor. Bu durum özellikle arazi sürüşlerinde size katkı sağlıyor.
Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Bu
iç alanın yanı sıra model bagaj hacmini de selefine göre 20 litre arttırarak
430 litreye çıkarmış.
Güvenlik Ön Planda
Nissan Qashqai’de sunulan gelişmiş teknolojik özelliklerin
oluşturduğu sürücü destek sistemleri güvenliğin yanı sıra kullanıcı için ilave
faydalar sağlıyor. Yeni Nissan Qashqai’de sunulan teknolojik ve güvenlik
özellikleri;
Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem: Araç içi radar sistemi
ile aracın ön kısmını tarayan sistem, ön kısımda bulunan araç ya da cisim ile
olan mesafeyi korumayı sağlıyor.
Trafik İşareti Tanıma Sistemi: Daha güvenli ve kurallar
çerçevesinde araç kullanmasına destek amacıyla, aracın ön kısmında bulunan
kamera trafik hız limiti işaretlerini okuyarak sürücüye iletiyor.
Sürüş Kontrol Sistemi: ESP sisteminin ileri düzeyli çekiş
kaybını önlemek üzere devrede olmasına ek olarak, düşük hızda ve düşük güç
ihtiyacında Aktif Yol Kontrolü’nün her bir tekere fren uygulaması ile aracın
dönemeçlerde, sürücü kontrolüne müdahale etmeden, en iyi performansı
göstermesini sağlıyor.
Yeni Nissan Connect: 7 inç ekrana sahip yeni Nissan Connect,
yeni Nissan Qashqai’nin diğer bir üstün özelliği olarak sürücünün kullanımına
sunuluyor.
Aktif Sürüş Kontrolü: Aracın engebeli zeminlerde tüm
yolcuların sürüş konforunu en üst düzeyde tutmak adına, düşük düzeyde frenleme
gücü ile aracın daha sabit kalmasını sağlıyor.
Aktif Motor Freni: Xtronic şanzımanın gücünü ve kontrol
edilebilirliğini kullanarak dönemeçlerde araca belirli oranda motor freni
uyguluyor.
Aktif Yol Kontrolü: Aracın davranışını ve ilerlemekte olduğu
yolu izleyip, hafif fren yaparak en iyi çekişi sağlayarak savrulmayı önlüyor.
Yepyeni motorlar
Yeni Qashqai’nin 1.2 litre benzinli motor seçeneği altı
vitesli manuel şanzımanla sunuluyor. Turbo motor 115PS güç ve 190Nm tork
sağlıyor. Mütevazı ölçülerine rağmen 1.2 litre motor güçlü ve önceki 1.6 litre
motora göre daha hızlı ivme ve esneklik sunuyor. Ağırlığının daha az olması ve
daha etkin yakıt tüketimiyle çalışması, aynı zamanda başlangıç seviyesindeki
benzinli Qashqai’nin yerini aldığı önceki modele göre daha çevreci ve ekonomik
olması anlamına geliyor. 1.2 DIG-T motorun CO² emisyonu 129g/km (önceki
1.6-litre benzinli modelden 10g/km daha az) ve yakıt tüketim değeri 5.6 l/100km
(önceki 1.6-litreye göre 0.6 l/100 gelişme)
Diğer bir seçenek olan 1.5 litre dizel motor geçirdiği evrim
sonucu 99 g/km’lik CO² emisyonuyla bir Qashqai’de sunulan en çevreci ve en
etkin yakıt tüketimli motora dönüştü. Ciddi bir mühendislik programı sonucu 1.5
litre dCi motor, tork değerindeki 20Nm’lik artış sayesinde sürüş anında daha
fazla esneklik sunuyor. Yakıt tüketimi açısından 1.5 dCi, 3.8 l/100km’lik AB
kombine yakıt tüketimi değeriyle crossover segmentinde yeni bir standart
belirliyor.
1.6 litre dizel motor seçeneği ise, Qashqai dizel serisinin
en üst modeli olarak konumlandırılıyor. 1.6 dCi iki ve dört çeker
seçenekleriyle sunuluyor. Alliance ortağı Renault ile birlikte geliştirilen
130PS motor, segmentindeki en gelişmiş dizel motorlardan biri olup yakıt
tüketimini minimize etmek ve CO² emisyonunu azaltmak üzere tasarlanmış çeşitli
teknik yenilikleri içeriyor. İki çekerli manuel seçenekte 1.6 dCi’nin CO²
emisyonu 115g/km ve AB ortalama yakıt tüketimi değeri 4.4 l/100km. İkinci nesil
Qashqai için özel olarak geliştirilen yeni Xtronic şanzıman versiyonunda
emisyon 119g/km ve tüketim 4.6 l/100km iken, dört çeker manuel seçenekte ise
sırasıyla 129g/km ve 4.9 l/100km değerleri sağlanıyor.
Satın alınır mı?
Lansman süresince aracın 1.2 litre turbo benzinli ve 1.5
litre dizel motorunu kullanma şansı yakaladım. Model tasarım anlamında selefine
göre daha başarılı bir tasarıma kavuştuğu aşikar. Özellikle ön yüzünde bunu çok
rahat bir şekilde ispatlıyor. Büyüyen boyutları ona ferah bir iç hacim
kazandırırken alçalan yapısı aracın tutunma karakterini ve rüzgar sürtünme
katsayısının iyileşmesini sağlamış. İçeride, dışarıdaki şıklığa yakışan bir iç
mekan bizleri karşılıyor. Sürüş pozisyonunuza bir iki koltuk ve direksiyon
ayarı ile çok çabuk erişebiliyorsunuz. Koltuğun yukarıda konumlandırılması da
sürücüye sürüş hakimiyeti konusunda artı sağlıyor. 1.2 litre DIG-T turbo motor
Renault-Nissan ortaklığında üretilen bir ünite. 3 silindir olan motor atom
karınca mantığında çalışıyor. Yani istediğinizde güç istediğinizde ekonomi
sağlıyor. Lansman süresince sakin kullanımlarda 7 ila 9 litre arasında değişen
tüketim oranlarını yakalarken performanslı kullanımlarda 12 litrenin de
üzerinde rakamlar görmek mümkün. 1.5 litrelik dizel ünite ise üzerinde
revizyonlar yapılarak torku 20 Nm daha artırılarak sunulmuş. Bu motorun
başarısı zaten aşikar. Torkun artışı da alt devirlerde daha fazla güç beklentisi
içerisine giren müşterileri sevindirecek. Yeni Nissan Qashqai dizel otomatik
kombinasyonu arayanlara Xtronic şanzımanı sunuyor. Bu şanzıman sadece 1.6 litre
dizel motorla sunuluyor. Sadece bu motor ile sunulması tüketici tercihlerini
biraz kısıtlamış. Bu kombinasyonda 1.5 litrelik dizel ünitenin de olmasını
beklerdim. Gelelim fiyat konusuna… Artan vergilendirme oranları tüm
otomobillerin fiyatlarını yukarıya çekti. Şu an sunulan lansman fiyatlarıyla
model birçok rakibinden avantajlı. Ayrıca dizel otomatik kombinasyonunu 1.6
litre gamında sunması Qashqai’nin satış başarısını rakiplerine göre
arttıracağını düşünüyorum.




































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder