%15 oranında yakıt tasarrufu ile birlikte %49’a varan tork
artışı sunuyor.
İtalyan efsanesi Ferrari’nin yeni modeli California T, Mart
ayında 84.’sü düzenlenecek Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda otomobil
tutkunlarıyla buluşuyor. Ferrari California T, 1950’li yıllardan bu yana tüm
California modellerine farklılık katan karakteristik özellikler olan şıklığı,
sportifliği, çok yönlülüğü ve ayrıcalıklığı bir araya getiriyor.
California T, zarif kabini, başarılı 2+ konsepti, kendisini
sadece 14 saniyede şık bir Coupe’den sofistike bir Spider’a dönüştüren
katlanabilir metal tavan (RHT) gibi özelliklerinin yanında, yenilikçi
standartlarıyla da dikkatleri üzerine çekiyor.
Ferrari California T modelinin en dikkat çekici
yeniliklerinden birini 8 silindirli turbo motoru oluşturuyor. Maranello’daki
Ferrari mühendislerinin yarattığı tamamıyla yeni güç ünitesi, olağanüstü
performans seviyeleri, çok güçlü bir kavrama ve bir turbodan bugüne kadar
alınan en heyecan verici sesi sunuyor.
California T’nin V8 güç ünitesi aynı zamanda, bu tip bir
motorda bulunan turbo gecikmesini ilk kez neredeyse tamamen ortadan kaldırıyor.
Böylelikle komutlara anında tepki verilmesi ve tıpkı atmosferik motorlarda
olduğu gibi, Değişken Basınçlı Yönetim sayesinde tüm devir aralığında sürekli
olarak artan bir tork eğrisi sağlanıyor. Direkt enjeksiyonlu 3.855 cc’lik turbo
8 silindirli motor, aracın şasesinde oldukça alçak bir noktada, ön-orta bölümde
konumlanıyor. 7.500 devirde 560 HP güç
sağlayan motor, maksimum 755 Nm tork ile birlikte, litre başına 145 HP’lik güç
çıkışıyla, kategorisinin en yüksek güç seviyesini de sunuyor. Bu değerler,
California T modeline sıfırdan 100 kilometreye sadece 3.6 saniye gibi
olağanüstü bir zamanda hızlanma özelliği kazandırıyor.
Bu sezon Formula 1 araçlarında da olduğu gibi, turbo
sistemi, Ferrari California T’de yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu azaltmak
için kullanıldı. Bir önceki California modeliyle karşılaştırıldığında, yeni
motor 70 HP daha fazla güç ve %49 tork artışı sağlarken, yakıt tüketimini %20
oranında azaltıyor. Emisyon değerleri, ortalama tüketimde 250 g/km’ye kadar
düşerken, bu değer CO2/HP oranında %20 civarında azalma anlamına geliyor.
Yeni motorla birlikte, California T’nin tasarımında
karşılaşılan başlıca zorluklardan biri, Ferrari’nin alışılmış yoğun ve heyecan
verici motor sesinin sağlanması oldu. Bu ses, titizlikle yürütülen bir tasarım
çalışması ve düz yataklı krank mili, üç parçalı döküm egzoz manifoldu ve turbo
geometrisi gibi önemli bileşenler için özel üretim tekniklerinin kullanımı
sayesinde elde edildi. Ferrari California T’nin motoru bu sayede, emiş ve egzoz
safhalarında güçlü ve çekici bir ses üretiyor ve bu ses, motor devri
yükseldikçe daha da etkili bir hale geliyor. Böylesi bir sonuç, bir turbo motor
için bir ilk sayılıyor.
California T, yeni direksiyon kutusu ve süspansiyon ayarı
ile birlikte, azaltılan direksiyon turu ve sürücünün komutlarına yönelik
geliştirilmiş direksiyon tepkisi sayesinde, gerçek bir spor otomobilin
dinamikleri sunuyor. Yeni yaylar ve son nesil Magnaride amortisörler, şasi
hareket sensörü ile bir araya gelerek salınımı ve yalpalanmayı azaltarak
olağanüstü düzeyde konforlu bir sürüşü de garanti ediyor. California T
modelinde aynı zamanda, maksimum viraj hızlanmasını elde edebilmek amacıyla en
son nesil F1-Trac çekiş kontrol sistemini kullanıyor ve bu sayede sportif
kişiliğini daha da ön plana çıkarıyor.
Ferrari California T’nin karbon-seramik fren sistemi de,
yeni kompozit disk ve balatalar ile oldukça yüksek performans sağlıyor.
Frenler, sadece 34 metrelik 100-0 km/s frenleme mesafesi sağlamak için, yüksek
performanslı ABS’yi kontrol eden ESP 8.0 ile entegre çalışıyor.
California T tasarım özellikleriyle de dikkatleri üzerine
çekiyor. Ferrari mühendislerinin büyük özen gösterdiği tasarım sürecinde,
California T’nin yeni ve özgün bir kişiliğe sahip olması sağlanırken, bir
yandan da önceki modelin genel boyutları korundu. Aracın gösterişli gövde hatları,
Pininfarina ile işbirliği içinde Ferrari Stil Merkezi’nde çizildi ve
Ferrari’nin önden motorlu yapısına büyük ölçüde uyum sağlandı. California T’nin
yan kısımlarında 250 Testa Rosa’nın ünlü duba tipi çamurluk stilinden
esinlenildi. Ön kanat çizgisi ise kompakt ve kaslı arka kısma doğru uzatılarak
aerodinamik bir şıklık ve yanlara hareket sağlandı. Arka kısımda ise yeni bir
üç siperli difüzör yer aldı.
Ferrari California T’nin kabini de mümkün olabildiğince
ergonomik şekilde dizayn edildi ve lüks Frau yarı anilin deri döşemeyle
birlikte, kabinde sıcaklık ve ustalık hissi sağlandı. Kabin alanı, bagaj
bölmesi ve arka koltuklar arasındaki açıklık sayesinde, araç sahiplerinin bagaj
kapasitesinden tavan kapalı halde iken bile en verimli şekilde faydalanabileceği
esneklik yaratıldı.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder