Hyundai’nin premium segmentteki modeli Genesis, yepyeni
haliyle Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı (NAIAS), Detroit’te sahne
aldı. Hyundai Genesis, gelişmiş teknolojileri, yeni nesil “Akıcı Tasarım
Felsefesi”, HTRAC dört tekerlekten çekiş ve Blue Link sistemiyle dikkat
çekiyor.
Hyundai’nin ilk kez 2009 yılında satışa sunduğu Genesis, E
segmentine farklı bir bakış açısı getirmişti. Özellikle Kore ve Amerika
pazarlarında önemli satış adetlerine ulaşan Genesis, yenilenen haliyle Avrupa
pazarında da başarılı olmak istiyor. Yeni Genesis, tüm pazarlarda Hyundai markası altında satılırken, bu aynı
zamanda farklı bir lüks marka yaratmaksızın satış stratejisinin ne denli cesur
olduğunun bir kanıtı.
Rakiplerine göre daha teknolojik donanımlar ve üst düzey
konfor vaadiyle yola çıkan Hyundai Genesis, 2014 yılında ultra-güçlü çelikten
üretilmiş platformuna daha fazla dinamizm, üstün güvenlik ve Multi-Mode dört
tekerlekten çekiş sistemini de eklemiş oluyor.
Tasarım olarak tüm dikkatleri üzerinde toplamayı başaran Yeni
Genesis, Otomatik Acil FrenSistemi (AEB), Head-up Display, Kör Nokta Algılama
Sistemi (BSD), Kabin Hava Basınç Sensörü ve Şerit Takip Sistemi de araca
eklenen yeni güvenlik donanımları olarak öne çıkıyor. Genesis’in en önemli bir
diğer yeniliği ise ikinci nesil Blue Link teknolojisi.
Yeni Genesis, ikinci jenerasyon Blue Link teknolojisini
kullanan ilk model olarak öne çıkarken, markaya bambaşka bir soluk getirmiş
oluyor. Google tarafından desteklenen sistemde kullanıcıların Blue Link ile
otomobile uzaktan bağlantı kurmasına olanak sağlanıyor. İnternet üzerinden
myhyundai.com veya Blue Link aplikasyonuyla navigasyona sesli komutlarla
erişmek mümkün. Bu teknoloji sayesinde aracın motorunu uzaktan çalıştırıp
kapatabilirken aynı zamanda havalandırma ve klima kontrolleri de benzer şekilde
kumanda edilebiliyor. Otomatik Çarpışma Bildirim (ACN) ve SOS Acil Durum
Sistemleri de kullanıcının önceden seçtiği kontak kişilerine e-posta veya SMS
göndererek durum hakkında acil bildirim yapıyor. Google Glass sistemi sesli
olarak komut alırken ayrıca dokunmatik ekrandan da erişim imkanı sunuyor.
Kapıları açıp kapatmak, aracın motorunu çalıştırmak, aracın yerini bulmak ve
navigasyonun bilinen diğer tüm özelliklerini kullanmak, Yeni Genesis
kullanıcılarına sağlanan en büyük ayrıcalık olacak.
2009 yılında Sonata modeliyle başlayan “Akıcı Tasarım
Felsefesi”, tüm Hyundai modellerinin gelişimini etkilemiş ve markanın dizayn
konusundaki bakış açısını sergilemişti. Yeni Genesis ile birlikte başlayan
ikinci nesil “Akıcı Tasarım Felsefesi” ise markanın gelecekteki tüm
modellerinin çok daha kaliteli ve estetik olacağının bir kanıtı. Modern
çizgilerin hakim olduğu tasarım felsefesinde daha dinamik ve daha sportif
hatlara yer verilirken ayrıca premium ambiyansın fazlasıyla hissedilmesi
hedefleniyor. Eskisine göre daha rafine ve daha elit bir havaya bürünen
Genesis, üst düzey konfor ekipmanlarıyla da tüm standartları değiştirmeye
hazırlanıyor.
Hyundai Motor Amerika Kurumsal Ürün Planlama Başkan
Yardımcısı Mike O’Brien, Detroit’te sahne alan Yeni Genesis ile ilgili olarak,
“ Hyundai bir kaç ay içerisinde yepyeni modern bir modeli tüketicileriyle
buluşturmaktan gurur duyuyor. Müşterilerimizin beklentilerine göre
geliştirdiğimiz bu premium modelimizle birlikte daha fazla dinamizm, muhteşem çizgiler,
üst düzey teknolojik öğeler ve sınıf lideri aktif-pasif güvenlik donanımları
sunarak ömür boyu bağlılık amaçlıyoruz” dedi.
Yeni Hyundai Genesis, 4990 mm uzunluğa, 1890 mm genişliğe ve
1480 mm yüksekliğe sahip. 3010 mm dingil mesafesiyle yerini aldığı önceki
modele göre 75 mm daha uzun. Bu artış iç mekanına ekstra genişlik ve ferahlık
sağlamış oluyor. Yeni nesil HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılan
Genesis, aynı zamanda çok noktadan bağlantılı yeni arka süspansiyonlarıyla eski
nesle göre büyük farklılıklar gösteriyor. Çekiş kontrolü, ve sürüş dinamizmleri
açısından da gelişmişlik gösteren Yeni Genesis, ıslak ve kuru zeminde
(Eco-Normal-Spor ve Kar) üstün yol tutuş sağlaması için sayısız testlerden
geçirildi. Viraj dönüş kontrol sistemi (ATCC) ile birlikte sunduğu üst düzey
konfora ek olarak yeni nesil V6 ve V8 benzinli motorlarla sunulan otomobil,
sırasıyla 3.0 lt, 3.3 lt, 3.8 lt ve 5.0 lt GDI versiyonlarla sahip. Güçleri 257
ile 425 beygir arasında değişen motorlar, arkadan itiş ve dört tekerlekten
çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. 













Hiç yorum yok:
Yorum Gönder