Tasarım
Makyajlanan Hyundai
ix35 artık tüm otomobillerde olmazsa olmaz bir donanım haline gelen LED gündüz
farlarına kavuşmuş. Bu ayrıntı altıgen ön ızgara ile birleşerek otomobili
agresif kılmış. Yine büyük marka logosu ızgaranın üzerine konumlandırılırken
sis farlarının yanında kullanılan krom detaylar otomobile şık bir görüntü
kazandırmış. Yan bölümde karartılmış jantlar göze çarpıyor. Sportif bir görünüm
kazandıran bu jantlar 17 ve 18 inç olarak tercih edilebiliyor. Ön çamurluk ve
arka çamurluktan kapılara doğru uzanan keskin hatlar otomobilin dinamizm ruhunu
simgelerken akıcı bir tasarım da kazandırmış. Şişkin çamurluklar ve kapı
altlarındaki siyah ayrıntılar size onun bir arazi aracı olduğunu da
hatırlatıyor. Aynalarda yer alan LED farlar sinyal verdiğinizde sizi görünür
kılıyor ancak tasarım gereği bu LED’ler sonradan eklenmiş hissi veriyor. Arka
bölümde akıcı tasarım eğimli arka cam ile ifade edilirken tampon ve bagaj
kapağı üzerindeki keskin hat bütünlük duygusunu yansıtıyor. Hyundai ix35, 4410
mm uzunluğa, 1820 mm genişliğe, 1665 mm yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine
sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Kuga’dan 114 mm daha kısa, 18 mm daha dar,
80 mm daha alçak ve 50 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
Motor
Hyundai ix35 1.6 GDi
benzinli modeli ile test konuğumuz oluyor. Marka bu üniteyi 6 ileri otomatik
şanzıman ile kombine ederek hem vergi avantajı sağlamış hem de otomatik vites
seçeneği arayanların derdine derman olmuş. 1591 cc gücündeki motor 6300 d/d’de 135
Hp güç, 4850 d/d’de 164 Nm tork değeri sağlıyor. 1397 Kg ağırlığındaki ix35
0-100 Km/s hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken maksimum 160 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 8.8
litre. Biz testimiz sırasında ise sakin kullanımlarda 10 performanslı
kullanımlarda 11.8 litrelik değerler elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Hyundai ix35 konfor
anlamında size yumuşak süspansiyonlarıyla başarılı bir sürüş sağlıyor. İyi
ayarlanmış sertliği sayesinde yol tutuş konusunda da elinin boş olmadığını size
gösteriyor. Standart sunulan ESP sistemi otomobilin limitleri aşıldığında
yardımcı oluyor. Yumuşak deri koltuklar hem şık hem de bozuk zeminlerde size
konfor sağlıyor. Ancak koltukların yan desteklerinin biraz daha büyük olmasını
beklerdik. Rüzgâr ve yol sesi alan kabin yüksek devirlerde bolca motor sesini
kabin içine yansıtıyor.
Güvenlik
Yorum-Alper GÜLER
Daha önce manuel şanzıman ile test ettiğim ix35 gerek fiyat
gerekse vergi avantajıyla tercihlerde üst sıralara oynuyordu. Otomatik seçeneği
olmayan model şimdi ise 1.6 benzinli ve otomatik kombinasyonunu birlikte
sunarak beklentilerin hemen hemen hepsine cevap vermeye başladı. Peki ya arazi
karakteri? Bu tarz otomobiller daha çok heybetli ve yüksek yapılarından dolayı
kullanıcılara güven hissi veriyor. Özellikle kadın sürücüler güven duygusunu
yaşamak için bu tarz otomobilleri çokça tercih edebiliyor. Yani işin özü
aslında kimse bu aracın arazi karakterine bakmıyor. Evet, hafif arazide eli boş
değil, ancak diferansiyel kilitli ve arazi sürüş modlarının yer aldığı bir
model gibi çok iddialı değil. Hyundai ix35’in elinin zayıf olduğu yerler ise
1.6 litre benzinli motorun kâğıt üstündeki gücünü hissettirememesi. Bunun yanı
sıra performans odaklı kullanımlarında kabin içine çok fazla yansıyan motor
sesi. Değinmek istediğim bir başka eksi yan ise direksiyon modları oluyor.
Özellikle “Comfort” modda model size dar sokaklarda ki manevralarda büyük bir
rahatlık sağlıyor. Ancak “Sport” mod için aynı şeyleri söylemek zor. Bu modda
sertleşen direksiyon his konusunda hala zayıf kalabiliyor. Fiyat konusunda ise
69 bin TL’yi biraz geçkin etiketiyle oldukça avantajlı görünüyor. Birkaç eksik
dışında Hyundai ix35 avantajlı fiyatıyla iyi bir tercih olabilir.
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 Gamma GDi | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 135 Hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 164 Nm 4850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,9 s | |
Maksimum Hız: | 160 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 11,6 lt | |
Şehir Dışı: | 7,2 lt | |
Karma: | 8,8 lt | |
Test: | 10 lt | |
CO2 Emisyonu | 205 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4410 mm | |
Genişlik: | 1820 mm | |
Yükseklik: | 1665 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2640 mm | |
Bagaj Hacmi: | 591 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1397 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/60 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder