Haberler

3 Ocak 2014 Cuma

Test - Honda Civic 1,6L i-DTEC Sport - Ekonomik Olmak Yeterli Mi?

Honda modellerini uzunca bir süre yüksek devir çeviren benzinli modelleriyle hatırladık. Marka nihayet Earth Dreams Technology’ motor serisinin ilk ürünü olan 1,6 litrelik dizel üniteye sahip Civic HB modeliyle karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda basın lansmanında inceleme fırsatı bulduğumuz model test köşemize konuk oluyor. Yüksek motor, tork ve düşük yakıt tüketimi ile dikkat çeken model 100 Km’de 3.6 litre gibi iddialı bir rakam ile geliyor. Bakalım dizel Honda Civic ne kadar başarılı?

Tasarım
Honda Civic bir önceki versiyonuna daha dinamik hatlara kavuşmuş. Bunu otomobilin ön tasarımıyla anlamak mümkün. Far grubu ve keskin hatlar dinamizmi destekleyen detaylar arasında. Ön tampondaki siyah ayrıntı ve hava girişleri otomobilin sportif yapısını desteklemiş. Gündüz farlarının da sis farları üzerine bir çizgi halinde konumlandırılması otomobile şık bir hava katmış. Yan bölümde otomobilin sportif karakterini gösteren alaşımlı jantlar göze çarpıyor. Bu sportif hava kapı altlarındaki balık yüzgecini andıran detaylar ve şişkin çamurluklar ile desteklenmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise önden arkaya doğru uzanan çizgiler ile birleşen stop grubu göze çarpıyor. Stop grubu çizgi halinde bagaj kapağını ikiye bölmüş. Bu durum arka bölüme bütünlük sağlamış ancak içerideki görüş alanı konusunda sıkıntıya sebep olmuş. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Honda Civic HB 4300 mm uzunluğa, 1770 mm genişliğe, 1470 mm yüksekliğe ve 2595 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Honda Civic HB rakibi Golf’den 45 mm daha uzun, 29 mm daha dar, 18 mm daha yüksek ve 42 mm daha kısa dingil mesafesine sahip. Diğer bir rakibi olan Renault Megane HB’den 2 mm daha kısa, 38 mm daha dar, 1 mm daha kısa ve 46 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekan
Honda Civic HB içeride eski nesile göre daha başarılı bir iç mekân ile sizleri karşılıyor. Japon klasiği olan sert malzemeler yerini daha yumuşak malzemelere bırakmış. Özellikle kapı içlerinde ve kolçakta kullanılan kadife detaylar otomobilin içerisindeki şıklık temasını yükseltmiş. İç mekân işçilik konusunda da model başarılı. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı yer almıyor. Ancak koltuğun biraz daha aşağıda konumlandırılmasını beklerdik. Ergonomi anlamında sürücü odaklı ön konsol oldukça başarılı. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile otomobilin birçok özelliğini kontrol etmeniz mümkün. Burada eleştirilebilecek konu ise gösterge panelleri oluyor. Önündeki plastik detaylar güneşli havalarda göstergeleri görünmez hale getiriyor. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı içlerinde ve orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. Bir Japon klasiği olarak el freni yolcu koltuğuna yakın konumlandırılmış. Hacim anlamında model önde ve arkada herhangi bir sorun çıkarmıyor. Baş ve diz mesafesi başarılı. Honda Civic başarısını sağladığı 407 litrelik bagaj hacmiyle devam ettiriyor. Bu değerler ile birçok rakibini geride bırakıyor.

Motor
Honda Civic HB’de 2.2 litre motorun işlenmesiyle oluşturulan 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu yeni ünite, alüminyum malzeme kullanılarak 2,2 litrelik üniteden 58 kg daha hafif olarak tasarlanmış. 4000 d/d’de 120 PS güç 2000 d/d’de 300 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 207 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakı tüketim değeri ise 3.6 litre olarak belirlenmiş. Bu ünite Honda Civic HB’e başarılı bir performans sağlıyor. Alt devirlerde istekli olan ünite torku size geç hissettiriyor. Yakıt tüketimi konusunda model iddialı bir rakama sahip. Biz testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 6.2 litre sakin kullanımlarda 4.9 litre değerlerini elde ettik. Fabrika değerini yakalamanız için oldukça sabırlı olmanız gerekiyor.

Konfor & Yol Tutuş
Modelde sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem yoldaki irili ufaklı çukurları size hissettiriyor. Koltuklar konfor konusunda size başarılı bir şekilde yardımcı oluyor. Yalıtım konusunda da model yol ve rüzgâr sesini kabin içine yansıtmıyor. Motor sesi ise çok üst devirlerde içeriye yansıyor. Sert süspansiyonlar performans odaklı kullanımlarda size avantaj sağlıyor. Özellikle virajlarda ESP devredeyken araç stabil sürüşünü bozmuyor. Model size ESP’yi tamamen kapatma opsiyonuda sunmuş. Ancak bunu daha çok boş alanlarda yapmanızı tavsiye ediyoruz.

Güvenlik

Honda’nın efsaneleşmiş sedan modeli Civic, son jenerasyonu ile katıldığı EuroNcap çarpışma testinden başarılı puanlar alarak 5 yıldızla ayrıldı. Önden çarpışma testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de iyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu görüldü. Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı boyun bölgesini mükemmel korudu.

Uzman Yorumu-Alper Güler

Tasarım konusunda model rakiplerine göre oldukça sportif görünüyor. Geniş hava yarıkları, keskin hatlar ve arka çamurluk üzerine konumlandırılan parçalar sportifliği destekleyen detaylar arasında. İçeriye geçiyorum ve sürücü odaklı bir kokpit beni karşılıyor. Ergonomi anlamında model başarılı. Müzik sistemi kullanım konusunda pratik. Ancak klima sistemi için aynı şeyi söylemek güç. Alışkanlık gerektiriyor. Sürüşe geçiyorum güvenlik sistemleri devredeyken model stabil bir sürüş sağlıyor. ESP kapatıldığında ise arka bölümün çok çabuk koptuğunu belirtmeliyim. Arka bölümü frenle bile koparmak mümkün. Arkadan kopmalar ancak büyük kontralar ile kontrol edilebiliyor. Motor ise alt devirlerde istekli ancak 300 Nm tork gücü size çok geç dönüyor. 2000 d/d’den sonra canlanmaya başlayan motor doğru vitesi seçtiğiniz an size yardımcı oluyor. Modelin Türkiye pazarındaki en büyük handikaplarından biri dizel otomatik seçeneğinin olmamasıdır. Sedan pazarının sevildiği bir ülkede bu karosere dizel ünitenin getirilmemesi ayrı bir tartışma konusu. Fiyat konusunda ise model en üst donanımıyla 66.500 TL’lik satış etiketine sahip. Manuel seçenek konusunda daha düşük fiyata seçenekler mevcut. Sadece bu ünitenin HB karoserde sunulması ve dizel otomatik seçeneğinin sunulmuş olmaması Civic HB’in işini zorlaştıracağını söylemeliyim.

Teknik Özellik

Motor:1,6L i-DTEC  
Motor Hacmi:1597 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:120 Ps 4000 d/d 
Maksimum Tork: 300 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,5 s
 Maksimum Hız:207 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,1 lt
 Şehir Dışı:3,5 lt
 Karma:3,7 lt
 Test:6,2 lt
 CO2 Emisyonu98 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4300 mm
 Genişlik:1770 mm
 Yükseklik:1470 mm
 Dingil Mesafesi:2595 mm
 Bagaj Hacmi:407 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1365 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R17

































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder