Tasarım
Honda Civic HB
içeride eski nesile göre daha başarılı bir iç mekân ile sizleri karşılıyor.
Japon klasiği olan sert malzemeler yerini daha yumuşak malzemelere bırakmış.
Özellikle kapı içlerinde ve kolçakta kullanılan kadife detaylar otomobilin
içerisindeki şıklık temasını yükseltmiş. İç
mekân işçilik konusunda da model başarılı. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı
yer almıyor. Ancak koltuğun biraz daha aşağıda konumlandırılmasını beklerdik.
Ergonomi anlamında sürücü odaklı ön konsol oldukça başarılı. Direksiyon
üzerindeki kumandalar ile otomobilin birçok özelliğini kontrol etmeniz mümkün.
Burada eleştirilebilecek konu ise gösterge panelleri oluyor. Önündeki plastik
detaylar güneşli havalarda göstergeleri görünmez hale getiriyor. Küçük eşya
gözü konusunda model size kapı içlerinde ve orta konsolda yeteri kadar alan
sunmuş. Bir Japon klasiği olarak el freni yolcu koltuğuna yakın
konumlandırılmış. Hacim anlamında model önde ve arkada herhangi bir sorun
çıkarmıyor. Baş ve diz mesafesi başarılı. Honda Civic başarısını sağladığı 407
litrelik bagaj hacmiyle devam ettiriyor. Bu değerler ile birçok rakibini geride
bırakıyor.
Honda Civic HB’de 2.2
litre motorun işlenmesiyle oluşturulan 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu
yeni ünite, alüminyum malzeme kullanılarak 2,2 litrelik üniteden 58 kg daha
hafif olarak tasarlanmış. 4000 d/d’de 120 PS güç 2000 d/d’de 300 Nm tork değeri
üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s
hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 207 Km/s hız değerine sahip.
Fabrika verilerine göre ortalama yakı tüketim değeri ise 3.6 litre olarak
belirlenmiş. Bu ünite Honda Civic HB’e başarılı bir performans sağlıyor. Alt
devirlerde istekli olan ünite torku size geç hissettiriyor. Yakıt tüketimi
konusunda model iddialı bir rakama sahip. Biz testimiz sırasında performanslı
kullanımlarda 6.2 litre sakin kullanımlarda 4.9 litre değerlerini elde ettik.
Fabrika değerini yakalamanız için oldukça sabırlı olmanız gerekiyor.
Modelde sert
süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem yoldaki irili ufaklı çukurları size
hissettiriyor. Koltuklar konfor konusunda size başarılı bir şekilde yardımcı
oluyor. Yalıtım konusunda da model yol ve rüzgâr sesini kabin içine
yansıtmıyor. Motor sesi ise çok üst devirlerde içeriye yansıyor. Sert
süspansiyonlar performans odaklı kullanımlarda size avantaj sağlıyor. Özellikle
virajlarda ESP devredeyken araç stabil sürüşünü bozmuyor. Model size ESP’yi
tamamen kapatma opsiyonuda sunmuş. Ancak bunu daha çok boş alanlarda yapmanızı
tavsiye ediyoruz.
Güvenlik
Honda’nın
efsaneleşmiş sedan modeli Civic, son jenerasyonu ile katıldığı EuroNcap
çarpışma testinden başarılı puanlar alarak 5 yıldızla ayrıldı. Önden çarpışma
testinde Civic’in yaşam kabini tamamen stabil kaldı. Test verileri mankenlerin
iyi korunduğunu gösterdi. Farklı boyuttaki mankenlerle ve değişik oturma
pozisyonlarında gösterge panelinin ve direksiyonun sürücü diz bölgesine zarar
verme riski olduğu belirlendi. Civic maksimum puanlarını yan bariyer çarpışma
testinden aldı. Mankenler mükemmel korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testinde de iyi puanlar alan Civic’in sürücünün göğüs bölgesini iyi koruduğu
görüldü. Civic koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine
karşı boyun bölgesini mükemmel korudu.
Uzman Yorumu-Alper Güler
Tasarım konusunda model rakiplerine göre oldukça sportif
görünüyor. Geniş hava yarıkları, keskin hatlar ve arka çamurluk üzerine
konumlandırılan parçalar sportifliği destekleyen detaylar arasında. İçeriye
geçiyorum ve sürücü odaklı bir kokpit beni karşılıyor. Ergonomi anlamında model
başarılı. Müzik sistemi kullanım konusunda pratik. Ancak klima sistemi için
aynı şeyi söylemek güç. Alışkanlık gerektiriyor. Sürüşe geçiyorum güvenlik
sistemleri devredeyken model stabil bir sürüş sağlıyor. ESP kapatıldığında ise
arka bölümün çok çabuk koptuğunu belirtmeliyim. Arka bölümü frenle bile
koparmak mümkün. Arkadan kopmalar ancak büyük kontralar ile kontrol
edilebiliyor. Motor ise alt devirlerde istekli ancak 300 Nm tork gücü size çok
geç dönüyor. 2000 d/d’den sonra canlanmaya başlayan motor doğru vitesi
seçtiğiniz an size yardımcı oluyor. Modelin Türkiye pazarındaki en büyük
handikaplarından biri dizel otomatik seçeneğinin olmamasıdır. Sedan pazarının
sevildiği bir ülkede bu karosere dizel ünitenin getirilmemesi ayrı bir tartışma
konusu. Fiyat konusunda ise model en üst donanımıyla 66.500 TL’lik satış
etiketine sahip. Manuel seçenek konusunda daha düşük fiyata seçenekler mevcut.
Sadece bu ünitenin HB karoserde sunulması ve dizel otomatik seçeneğinin
sunulmuş olmaması Civic HB’in işini zorlaştıracağını söylemeliyim.
Teknik Özellik
Motor: | 1,6L i-DTEC | |
Motor Hacmi: | 1597 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 120 Ps 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 300 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,5 s | |
Maksimum Hız: | 207 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,1 lt | |
Şehir Dışı: | 3,5 lt | |
Karma: | 3,7 lt | |
Test: | 6,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 98 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4300 mm | |
Genişlik: | 1770 mm | |
Yükseklik: | 1470 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2595 mm | |
Bagaj Hacmi: | 407 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1365 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder