![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigAPlps2ggvuPR9YjRR2bq87jtKuQotheT0TZ8S4aIYC1t7T30sbEpXRTDHy3Fx6QVliqkC-YGDrGa0lx5iy_NSzPZMrq0KqUXmxOeCThTAO9NmNpKtiz4hCf3FqwHjaBYVWcx-87G7og/s1600/2.jpg)
Michelin Ralli Programları Yöneticisi Jaques Morelli,
ekstrem hava koşullarının hakim olduğu yarışlara vurgu yaparak “Alışılmışın
dışındaki hava koşulları bizleri yeni çözümler geliştirmeye yönlendirdi.
Geliştirdiğimiz çözümler farklı iklim ve yol koşullarında tamamen güvenli
olduklarını kanıtladı” diye konuştu.
Michelin Pilot Sport ve Alpin 4 farkı
2014 FIA Dünya Ralli Şampiyonası her yıl olduğu gibi bu yıl
da pilotlar için oldukça zorlu geçti. Zorlu hava ve yol koşullarının
birleşmesiyle 2014’ün ilk yarışı olan WRC Monte-Carlo’da lastik seçimleri büyük
rol oynadı. Monte Carlo Rallisi’ne 2 bin adet lastik tedariği sağlayan
Michelin, Pilot Sport ve Alpin 4 lastikleri ile yarışta pilotların en büyük
yardımcısı oldu.
Yarışların ilk gününde daha önceden de tahmin edildiği gibi
yüksek rakımın etkisiyle çok yoğun kış koşulları hâkimdi. 1.600 metreden daha
yüksekte gerçekleşen yarışların ilk etabında pilotların lastik tercihi her
zamankinden daha çok öne çıktı. Pilotlar, ilk etapta Alpin 4 kullanmayı tercih
ederken, özellikle şiddetli yağmurun etkisi altındaki etaplarda ise Pilot Sport
SS2 lastikleri ile yarıştı.
Sébastien Ogier liderliği bırakmadı
Final günü, Kuzey Monaco dağlarında gerçekleştirilen
yarışlar 30 santim kar altında geçti. Araçların büyük çoğunluğunun 4 çivili
Alpin 4’ü tercih ettiği yarışların son gününde ekipler zorlu geçişleriyle ünlü
dağlarda büyük avantaj sağladı. Yarışların sonuna kadar Sébastien Ogier ve
Julien Ingrassia ikilisinden oluşan Volkswagen ekibi liderliği bırakmazken;
Volkswagen ekibi podyumu Bryan Bouffier, Xavier Panseri’den oluşan Ford Fiesta
ve Kris Meeke, Paul Nagle ikilisinden oluşan Citroen DS3 takımlarıyla paylaştı.
Monte Carlo’daki yeni Michelin lastikleri
WRC Monte Carlo için özel olarak üretilen Michelin Pilot R,
S ve SS lastikleri yeni yapısı, sırt deseni ve bileşenleri ile farklılık
gösterdi. Michelin Pilot Alpin 4’ün çivili versiyonunda ise önceden lastik
etrafında 10 cm’de bir yerleştirilmesine izin verilen çivi sayısı 12’den 10’a
düşürüldü ve 200 çivili yeni Michelin Pilot Alpin 4 ile yarışlara katıldı.
1891 yılından beri yarışlara destek veriyor
40 yıldır WRC Rallisi’nde yer alan Michelin’in motorsporları
ile olan işbirliği uzun yıllar öncesine dayanıyor. İlk defa 1891 yılında
Paris-Brest arasında gerçekleşen bir yarışta 1200 kilometreyi Michelin
lastikleri ile rakiplerine fark atarak tamamlayan Charles Terront’un zaferi ile
başlayan serüven, günümüzde de yeni başarılarla devam ediyor. Çok hızlı ısınma,
sert hızlanma, frenleme ve ani yük değişikliklerine dayanma becerisi ile
yarışlarda birbiri üstüne başarılar kaydeden Michelin, yüksek performans lastiklerindeki
iddiasını ortaya koyuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder