Hyundai’nin
arkadan itişli ilk premium sedan otomobili Genesis, 2014 yılına yepyeni
özellikler ve üst düzey teknolojik donanımlarla giriyor. Eskisine göre artık
daha sportif, daha elit ve daha kaliteli bir görünüme kavuşan Yeni Genesis,
geliştirilmiş gövdesiyle üstün konfor sunuyor.
Yeni
Genesis, Hyundai’nin gelişmiş model ağına lüksü ve zarafeti de getirirken aynı
zamanda premium sedan pazarından önemli ölçüde pay almak istiyor. Başta Güney
Kore olmak üzere Amerika ve Orta Doğu pazarlarında yüksek satış adetlerine
ulaşan Hyundai Genesis, yenilenen haliyle de bu başarısını artırmayı
hedefliyor. Lüks sedan segmentinin standartlarını belirleyen bir çok donanıma
sahip olan otomobil, geçtiğimiz günlerde sadece Kore’de 3500’ün üzerinde ön
sipariş alarak dikkatleri üzerine topladı. Hyundai, 2014 yılında global olarak
toplam 62.000 adet Genesis satmayı planlıyor. Bu rakamın 32.000 adeti Kore
pazarı için hedeflenirken, geri kalan 30.000 adet ise diğer pazarlarda kendisine
alıcı bulacak. Hyundai Genesis, Avrupa pazarında sadece 3.8 lt V6 ve dört
tekerlekten çekiş sistemiyle satılacak.
Hyundai
Motor Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Mong-Koo Chung yaptığı
açıklamada, “ Yeni Genesis, Hyundai’nin en gelişmiş teknolojileri ve kapsamlı
kalite yönetiminin bir yansıması olarak adeta yeniden doğarak lüks sedan
sınıfına taptaze bir hava getiriyor. Yeni Genesis, segmentindeki güçlü
rakipleriyle kıyasıya mücadele edecek. Hem Uzakdoğu ve Amerika hem de Avrupa
pazarlarında satışa sunularak markanın premium bakış açısını kullanıcılarıyla
buluşturacak. Hyundai özellikle son yıllarda büyük bir atılım içerisinde ve bu
hızlı yükselişi sürdürmeye devam edecek. Geçmişte olduğu gibi 2014’te de tüm
pazarlardaki ilk hedefimiz “Müşteri Memnuniyetinde 1 Numara Olmak”, dedi.
Yeni
Hyundai Genesis, 4990 mm uzunluğa, 1890 mm genişliğe ve 1480 mm yüksekliğe
sahip. 3010 mm dingil mesafesiyle yerini aldığı önceki modele göre 75 mm daha
uzun. Bu artış iç mekanına ekstra genişlik ve ferahlık sağlamış oluyor.
Rafine
edilmiş sürüş özelliklerine sahip yeni otomobilin şık bir görüntüsü var. 2009
yılında tanıtılmasının ardından “Akıcı Tasarım Felsefesi”nin en gelişmiş ve en
modern bir örneği olan Genesis, böylece markanın dizayn anlamında geldiği son
noktayı da gözler önüne seriyor. Sade ve yumuşak çizgileri en sportif hatlarla
birleştiren Genesis, karakteristik olarak altıgen ızgaraya ve sportif bir arka
kısma sahip.
Birinci
sınıf malzemeler kullanılarak hazırlanan otomobilin iç mekanı da tıpkı dış
tasarımı gibi sade ama bir o kadar kaliteli donanımları sunuyor. Hyundai için
Modern Premium felsefesi için oldukça önemli olan Genesis, iç mekanında CO2
sensörü, otomatik acil fren destek sistemi (AEB), kalitesi artırılmış
deri döşemeli-elektrikli koltuklar, 9.2 in. HD dokunmatik multimedya sistemleri,
arka takip-mesafe kontrolü, dört taraflı araç çevresi kamera sistemi, akıllı
park sistemi ve daha bir çok konfor öğeleri bulunuyor.
Aktif
güvenlik sistemleri açısından da önemli gelişim gösteren Hyundai Genesis, radar
kontrollü üst düzey “Akıllı Sürüş Kontrolü- i-Driving” ile birlikte çalışan,
entegre Head-Up Display ve kör nokta algılama sistemi ile destekleniyor.
Yeni nesil
HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılan Genesis, aynı zamanda çok
noktadan bağlantılı yeni arka süspansiyonlarıyla eski nesle göre büyük
farklılıklar gösteriyor. Çekiş kontrolü, ve sürüş dinamizmleri açısından da
gelişmişlik gösteren Yeni Genesis, ıslak ve kuru zeminde (Eco-Normal-Spor ve
Kar) üstün yol tutuş sağlaması için sayısız testlerden geçirildi. Viraj dönüş
kontrol sistemi (ATCC) ile
birlikte sunduğu üst düzey konfora ek olarak yeni nesil V6 ve V8 benzinli
motorlarla sunulan otomobil, sırasıyla 3.0 lt, 3.3 lt, 3.8 lt ve 5.0 lt GDI
versiyonlarla sahip. Güçleri 257 ile 425 beygir arasında değişen motorlar,
arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. Kalitesi
yüzde 37.7 artırılmış ultra güçlü çelikten üretilen otomobil, ayrıca dokuz yeni
gövde rengine sahip.
Yeni Genesis Motorlar
|
3.0-litre
|
|
|
Tip
|
Lambda V6
DOHC
|
|
Hacim
|
2,999 cc
|
|
Çap x strok
|
92.0 x 75.2
mm
|
|
Maksimum
Güç
|
257 bg @
6,000 d/d
|
|
Maksimum
Tork
|
303 Nm @
5,000 d/d
|
|
Maksimum
Hız
|
230 km/s
|
|
3.3-litre
|
|
|
Tip
|
Lambda V6
DOHC
|
|
Hacim
|
3,342 cc
|
|
Çap x strok
|
92.0 x 83.8
mm
|
|
Maksimum
Güç
|
282 bg @
6,000 d/d
|
|
Maksimum
Tork
|
347 Nm @
5,000 d/d
|
|
Maksimum
Hız
|
240 km/s
|
|
3.8-litre
|
|
|
Tip
|
Lambda V6
DOHC
|
|
Hacim
|
3,778 cc
|
|
Çap x strok
|
96.0 x 87.0
mm
|
|
Maksimum
Güç
|
315 bg @
6,000 d/d
|
|
Maksimum
Tork
|
397 Nm @
5,000 d/d
|
|
Maksimum
Hız
|
240 km/s
|
|
5.0-litre
|
|
|
Tip
|
Tau V8 DOHC
|
|
Hacim
|
5,038 cc
|
|
Çap x strok
|
96.0 x 87.0
mm
|
|
Maksimum
Güç
|
425 bg @
6,000 d/d
|
|
Maksimum
Tork
|
520 Nm @
5,000 d/d
|
|
Maksimum
Hız
|
240 km/s
|
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder