Volvo Kamyon, en yeni reklam filmi ‘The Epic Split’ ile, B2B
pazarlama çalışmalarında eşi benzeri bulunmayan bir başarıya imza attı. Tüm
dünyaya yayılan reklam filmi, yayınlanmasının üzerinden yalnızca 4 hafta geçmiş
olmasına rağmen Youtube’ta bugüne kadar en çok izlenen otomotiv reklamı oldu.
‘The Epic Split’, 14 Kasım’da Youtube sitesine
yüklenmesinden bu yana 59 milyonun üzerinde kişi tarafından izlendi. Hem sosyal
medya hem de diğer medya organları üzerinden yayılan reklam filmi, dijital ve
dijital olmayan mecralarda binlerce sohbete konu olarak fenomen haline geldi ve
her kesimden izleyicinin çeşitli günlük rutinlerine konu oldu.
Alınan tepkilerin
inanılmaz olduğunu belirten Volvo Trucks Global Halkla İlişkiler
Direktörü Per Nilsson, “Elbette, bir başarı bekliyorduk. Ancak başarının bu
denli büyük ya da bu kadar hızlı geleceğini tahmin etmiyorduk. En nihayetinde
‘The Epic Split’ bir kamyon reklamı,” dedi.
‘The Epic Split’, Youtube üzerinde bugüne kadar en çok
izlenen otomotiv reklamı oldu. Reklamın yayınlanmaya başladığı günden itibaren
ilk dört hafta içerisinde topladığı ilgiye ilişkin rakamlar ise şöyle*:
• Sosyal
ağlarda 6 milyonun üzerinde paylaşım gerçekleşti
• Dünyanın
en büyük arama motorlarından Google.com’da 10 milyonun üzerinde görüntüleme
elde etti
• Tüm
dünyada olağanüstü bir medya görünümü elde etti: Şu ana kadar bu reklam filmi
hakkında yaklaşık 20.000 adet haber yayımlandı
• Reklamın
yaklaşık 70 milyon Euro’luk medya değeri elde ettiği tahmin ediliyor
Daha pahalı değil ama daha akıllı
Volvo Kamyon, Ekim 2012’den bu yana, aynı dönem içerisinde
piyasaya sunduğu beş yeni kamyon modelinde yer alan inovasyonları tanıtmak
amacıyla 6 eğlenceli film yayınladı. Bunların sonuncusu olan Volvo dinamik
direksiyonun hassaslığı ile kararlılığına vurgu yapan ‘The Epic Split’ filmi,
Volvo Kamyon filmleri içerisinde en başarılısı oldu.
Per Nilsson, “Kazandığımız bu başarı, ağırlıklı olarak
halkla kurulan etkileşimden kaynaklanıyor. Bu tip akılcı projeler sayesinde
rakiplerimizden daha yüksek meblağlar harcama gereksinimi duymayacağımız
iletişim stratejileri geliştrebiliyoruz” dedi.
B2B ürünün B2C pazarlaması
İzlenen iletişim stratejisinin, Volvo Trucks ürünlerinin
daha geniş bir kitleye ulaştırılmasındaki büyük değişimin bir parçası olduğunu
belirten Per Nilsson, bu reklam ile B2B ürünlerin de B2C olarak
pazarlanabileceğinin altını çiziyor. Nilsson, “B2B alanında stratejimizi marka
algısı üzerine kurguluyoruz. Bugün artık kamyonlar ileri teknolojiye sahip,
sürücünün çalışmasını kolaylaştıracak şekilde tasarlanan, sürücüyü, taşıdığı
yükü ve çevresini koruyan ve azami kârlılığı hedefleyen makineler. Ancak hem
sürücüler hem de nakliyecilerin tercihlerini yalnızca bu tarz etkenler değil,
aynı zamanda kullandıkları kamyonun algısı da etkiliyor,” dedi.
“Yeni medya maliyet verimliliğini getiriyor”
Volvo Kamyon, böylesine çok yönlü pazarlama araçlarının daha
fazla sayıda kamyon sürücüsü ve nakliyecisine ulaşacağına inanıyor. Per
Nilsson, “Bizim kendi müşterilerimiz de bu filmlerden bahsediyor. Ancak bunun
ötesinde, bizim kamyonlarımızı kullanan nakliyeciler de kendi müşterilerinden
ve nakliye alıcılarından filmle ilgili yorumlar duyuyor. Amacımız, filmin
yarattığı etkiletişimin, kamyonlarımız için farkındalığı ve talebi artırmasını
sağlamak. Nispeten küçük bir medya yatırımıyla, olağanüstü bir geri dönüş
aldık. Uyguladığımız strateji, iletişimde yeni medya ortamını doğru kullanmanın
çok akıllı ve düşük maliyetli bir yöntem olduğunu kanıtladı.”

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder