1966 yılından günümüze kadar 40 milyonu geçkin satış rakamıyla
dünyanın en çok tercih edilen
otomobilleri arasında olan Toyota Corolla
geçtiğimiz aylarda yenilendi. 10 nesildir piyasada yer alan model 11. nesli ile
Sakarya’da üretiliyor. Geçtiğimiz Temmuz ayından bu yana 7500’ün üzerinde satış
rakamıyla dikkat çeken model Life, Touch, Active, Advance ve Premium
donanımlarıyla müşteriye sunuluyor. Test konuğumuz olan model ise 1.4 litre
dizel otomatik versiyonu. Bakalım yenilenen Corolla, Toyota’nın başarılı dizel
ünitesiyle nasıl bir performans çizecek? Tasarım
Toyota Corolla yeni hali ile selefine göre daha dinamik hatlara
kavuşmuş. Geriye doğru uzatılmış farlar, daralan ızgara yapısı dikkat çekici.
Kaput üzerindeki keskin hatlar ve daraltılmış ön farlar otomobile agresif
bakışlar kazandırmış. Artık tüm otomobillerde olmazsa olmaz LED gündüz farı
teknolojisi ise farların ızgaraya yakın olan bölümün üst köşesine
konumlandırılmış. Yan bölüme geldiğimizde ise önden arkaya stop grubuna doğru
uzanan keskin hat göze çarpıyor. Kapı kollarıyla birleşen çizgi otomobilin bu bölümüne
bütünlük kazandırmış. Paralel uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş
mesafesi, yükselmeyen omuz çizgisi ve geniş camlar ferah bir iç kabinin
sinyallerini bizlere veriyor. Arka bölüm otomobilin genelindeki gibi sade bir
tasarıma sahip. Burada stop grubu bagaj kapağı üzerine taşırılarak bütünlük
sağlanırken, kullanılan nikelaj çıtaları otomobilin şık tasarımını yansıtmış.
Yeni Corolla’nın ölçülerine baktığımızda model 4620 mm uzunluğa, 1775 mm
genişliğe, 1465 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler
ile rakibi Ford Focus Sedan’dan 86 mm daha uzun, 48 mm daha dar, 19 mm daha
yüksek ve 52 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.

İç Mekan
Otomobilin içerisine geçtiğimizde ailedeki modellerin iç mekanını hatırlatan
bir kabin bizleri karşılıyor. Direksiyon ve havalandırma kumandalarını
Auris’den, havalandırma ızgaralarını da GT86 modelinden hatırlamak mümkün.
Sürüş pozisyonuna erişim oldukça kolay. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları
en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan model direksiyon
üzerindeki kumandalar ile bu konuda size yardımcı oluyor. Orta konsolda model
size 6.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran sunmuş. 800 x 480 WVGA çözünürlüğü
olan bu ekrandan Radio, CD ve benzer multimedya işlemlerinizin hepsini
yapabiliyorsunuz. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor. Çalışma
performansı açısından bu sistem sıkıntı yaratmazken, görsel anlamda araç içi
saati ile birlikte revizyona ihtiyacı var. Ayrıca bu sistem Bluetooth ve USB
giriş ile zenginleştirilmiş. Küçük eşya gözü konusunda gerek kapı içlerinde
gerek orta konsolda yeteri kadar alan bulunuyor. Model önde ve arkada bulunan
bireylere yeteri kadar alan sunmuş. Toyota Corolla geniş iç hacminin yanı sıra
452 litrelik bagaj hacmine sahip. Bagaj hacmi konusunda Corolla rakibi Ford
Focus Sedan’ı geride bırakıyor.

Motor
Toyota Corolla’nın kalbinde markanın ekonomi konusunda başarılı
1.4 D-4D dizel motoruna yer verilmiş. 3800 d/d’de 90 Bg güç üreten motor 1800
ila 2800 d/d’de 205 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tek kavrama otomatik
şanzıman ile desteklenen ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 14.7 saniyede
tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
tüketim değeri ise 4.1 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite 90 Bg güç ile size
ortalama bir performans sunuyor. Ekonomi odaklı olan bu motor bilindik dizeller
gibi alt devirleri sevmiyor. Yüksek devirlerde de oldukça canlı olan model size
korkutucu tüketim değerleri elde edeceğinizi düşündürebilir. Ancak korkmayın.
Model sakin kullanımlarda 5 litre, performanslı kullanımlarda da 6,4 litrelik
değer ile ne kadar ekonomik olduğunu bize ispatladı. Model otomatik şanzıman
değişimlerini direksiyon arkasındaki kulakçıklardan ve vites üzerinden yapma
imkanı sunmuş. Manuel konumda devir kesiciye giren model tek kavrama şanzıman
sebebiyle vites geçişindeki yığılmaları size hissettiriyor. Orta konsolda “Es”
modu bulunuyor. Bu modda aracın gaz tepkileri daha hızlanıyor.
Konfor & Yol TutuşCorolla’da orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede
otomobil yolda makul bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda
başarılı; yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtmıyor. Ancak çok yüksek
devirlerde motor sesi kabine geliyor. Koltuklar orta sertlikte bir yapıya
sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuların çabuk yorulmasını
geciktiriyor. Yol tutuşu konusunda da model selefine göre epey yol kat etmiş.
Orta sertlikteki süspansiyon bu konuda size avantaj sağlıyor. Ancak limitler
aşıldığında önden kayma yaşanabiliyor. Bu durumda ESP sisteminin katkısı
yaşanıyor. GüvenlikToyota Corolla katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız
ile ayrıldı. Önden çarpmalarda kabini sağlam kalan model sürücü ev yolcunun
göğüs kafesi dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamış. Yandan araç
çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlayan Toyota Corolla sabit
bariyer çarpmalarında bel ve göğüs kafesi dışında tam koruma sağlıyor. Arkadan
çarpmalarda da maksimum koruma sağlayan Corolla EuroNcap çarpışma testlerinden
5 yıldız almayı başardı.
Teknik Özellik
Motor: 1.4D-4D
Motor Hacmi: 1364 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 Ps 3800 d/d
Maksimum Tork: 205 Nm 1800-2800 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 14,7 s
Maksimum Hız: 180 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4,9 lt
Şehir Dışı: 3,7 lt
Karma: 4,1 lt
Test: 5,6 lt
CO2 Emisyonu 109 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4620 mm
Genişlik: 1775 mm
Yükseklik: 1465 mm
Dingil Mesafesi: 2700 mm
Bagaj Hacmi: 452 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 55 lt
Boş Ağırlık: 1280 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R 16
| Motor: | 1.4D-4D | |
| Motor Hacmi: | 1364 cc | |
| Silindir Adedi: | 4 | |
| Maksimum Güç: | 90 Ps 3800 d/d | |
| Maksimum Tork: | 205 Nm 1800-2800 d/d | |
| Performans | ||
| 0-100 km/s Hızlanma | 14,7 s | |
| Maksimum Hız: | 180 km/s | |
| Frenler | ||
| Ön: | Hava Kanallı Disk | |
| Arka: | Disk | |
| Yakıt Türü | Dizel | |
| Yakıt Tüketimi | ||
| Şehir İçi: | 4,9 lt | |
| Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
| Karma: | 4,1 lt | |
| Test: | 5,6 lt | |
| CO2 Emisyonu | 109 gr/km | |
| Boyutlar | ||
| Uzunluk: | 4620 mm | |
| Genişlik: | 1775 mm | |
| Yükseklik: | 1465 mm | |
| Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
| Bagaj Hacmi: | 452 lt | |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
| Boş Ağırlık: | 1280 kg | |
| Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder