MINI Cooper’ı çoğumuz düşük ağırlık merkezi ve sert
süspansiyonuyla hatırlarız. MINI mühendisleri Go-Kart sürüş özelliğine sahip
olan haylaz çocuğun kimyasını değiştirip daha yüksek yapılı, 4 kapılı bir
otomobil haline getirmiş. Buraya kadar her şey normal gibi geliyor ancak yeni
test konuğumuzun bir başka özelliği daha var. MINI modellerinde alışık olduğumuz
benzinli motor ve otomatik şanzıman yerini dizel ve manuel şanzımana bırakmış.
Bakalım bu ezber bozan ayrıntılara sahip MINI nasıl bir grafik çizecek?
Tasarım
MINI Cooper Countryman, özellikle ön yüzü ile Cooper’dan
ayrılıyor. O şirin görüntü yerini daha olgun bir yapıya bırakmış. Bu yapının
oluşmasında geriye doğru uzanan far grubunun etkisi büyük. Ayrıca ızgara grubu
ve tampon altındaki havalandırma ızgarasıyla da Cooper S Countryman All 4’dan
ayrılıyor. Yan bölüme geldiğimizde şişkin çamurluklar otomobile heybetli bir
görüntü kazandırırken bu yapı çamurluk kenarlarındaki siyah mat detaylarla
desteklenmiş. Yan bölümde çamurluk üzerindeki nikelajlı parçalar dikkat
çekerken aracın yüksek yapısı da bu bölümden daha iyi anlaşılıyor. Arka bölüme
geldiğimizde ise yükseltilmiş omuz çizgisi, daralan arka cam öne çıkıyor.
Plakanın aşağıya konumlandırılmasıyla bagaj kapağının daha sade bir hal alması
sağlanmış. Boyut disiplinine baktığımızda MINI Cooper Countryman 4097 mm
uzunluğa, 1789 mm genişliğe, 1561 mm yüksekliğe ve 2595 mm aks mesafesine
sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 38 mm daha uzun, 24 mm daha geniş
4 mm daha alçak ve 65 mm daha fazla dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
Otomobilin içinde MINI modellerinin klasik tasarım
anlayışını yansıtan bir iç mekânla karşılaşıyoruz. Ön konsolun orta bölümüne
konumlandırılmış hız göstergesi, devir göstergesi ve direksiyon tasarımı bunu
yansıtan en büyük öğeler arasında. Ancak
burada orta konsolu yol bilgisayarı olarak tercih ederseniz alışıla gelmiş hız göstergesi
bir anda sizi şaşırtabilir. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmaya otomobil
önde ve arkada oturan bireylere yeterli alanı sunmayı başarıyor. Ön taraftaki
cam açma kapama düğmeleri uçak kokpitini andıran cinsten. Malzeme kalitesi ve
işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bunun dışında özellikler
virajlarda misafirlerine destek veren koltuk çıkıntıları ile göz dolduruyor. İç
mekânda sağladığı geniş alanın yanı sıra bagaj bölümünde de size 350 litrelik
bir alan sağlayan MINI Cooper Countryman koltuklar yatırıldığında bu alanı 1170
litreye kadar taşıyabiliyor.
Motor
MINI’ler de alıştığımız benzinli motor yerini bu modelde
dizel üniteye bırakmış. 1.6 litrelik dizel ünite 4000 d/d’da 112 Bg güç ve 1750
d/d’da ise 270 Nm tork değeri üretiyor. Manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu
ünite ile MINI, 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 saniyede tamamlarken maksimum 185
Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim
değeri ise 4,4 litre olarak belirtilmiş. Bu motor MINI’ye yeterli performans
sağlıyor. Özellikle alt devirlerde yüksek torku ile canlı kalan motor üst
devirleri pek sevmiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri
bir MINI için imkânsız görülebilir ama bu minik haylaz testimiz sırasında 5,4 litrelik
yakıt tüketim ortalamasına imza attı.
Konfor ve Yol Tutuşu
MINI Cooper Countryman’de orta sertlikte süspansiyonlara yer
verilmiş. Bu süspansiyon ve hisli direksiyon kutusu yüksek yapıya rağmen
otomobilin başarılı bir yol tutuş grafiği çizmesini sağlıyor. Süspansiyonlar
özellikle hafif arazi kullanımında sizlere konforlu bir sürüş sağlıyor. Test
aracımızdaki gibi dört koltuğa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat yolculuk
yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka koltuklarda
da sunuluyor. Konfor konusunda tek sıkıntı ise dizel motorun kabin içine
yansıyan sesi oluyor. Ancak ekonomik ve performans ikilisini bir arada
sunabilen motor bu detayı unutturabiliyor.
Güvenlik
MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma
testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum-Alper GÜLER
MINI tarz sahibi olmak isteyenlerin tercih ettiği markalar
arasında yer alıyor. Birçoğumuz bu otomobili şirin ve bir o kadar ilgi çekici
yapısıyla hatırlıyorduk. Evet, bu otomobil ilgi çekiciydi ancak ülkemizdeki
yakıt fiyatları bu otomobilin ilgi çekici yönünü törpülüyordu. Bu doğrultuda
dizel motora kavuşan bu haylaz ekonomi ve performansı size bir arada sunmayı
hedefliyor. 6 ileri manuel şanzıman ekonomi konusunda en büyük yardımcınız. Bu
artılar ile Countryman Dizel ile testimiz sırasında 5,4 litrelik değer elde
ettik. Ancak biraz daha sabırlı ve ayağınıza hâkim olabilirseniz fabrika
verilerini tutturmanız mümkün. Sürüş
dinamiklerinde yüksek yapısına rağmen başarılı grafik çizebiliyor ama bir MINI
Cooper değil. Özellikle virajlarda hisli direksiyon size yardımcı olsa da
yüksek yapısından dolayı ESP’ye ihtiyaç duyabiliyorsunuz. Asfalttan ayrılıp
hafif araziye girdiğinizde de MINI başarılı işler çıkarabiliyor. Ama aracın 2
çeker olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu zeminde arkadan kaymalar yaşatan
ufaklık, size keyifli dakikalar yaşatıyor. Fiyat konusunda 75 Bin TL’ye yakın
bir etikete sahip. Tarz sahibi olmak veya farklı olmak için kesenin ağzı
açılmalı ancak rakiplerinin daha makul fiyatlara daha ilgi çeken modeller
sunabiliyor olması MINI’nin şansını zayıflatıyor.
| Teknik Özellikler | ||
| Motor: | 1.6 | |
| Motor Hacmi: | 1598 cc | |
| Silindir Adedi: | 4 | |
| Maksimum Güç: | 112 Bg 4000 d/d | |
| Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
| Şanzıman | 6 İleri Manuel | |
| Performans | ||
| 0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
| Maksimum Hız: | 185 km/s | |
| Frenler | ||
| Ön: | Hava Kanallı Disk | |
| Arka: | Disk | |
| Yakıt Türü | Dizel | |
| Yakıt Tüketimi | ||
| Şehir İçi: | 4,7 lt | |
| Şehir Dışı: | 4,2 lt | |
| Karma: | 4,4 lt | |
| Test: | 5,4 lt | |
| CO2 Emisyonu | 115gr/km | |
| Boyutlar | ||
| Uzunluk: | 4097 mm | |
| Genişlik: | 1789 mm | |
| Yükseklik: | 1561 mm | |
| Dingil Mesafesi: | 2595 mm | |
| Bagaj Hacmi: | 350 lt | |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
| Boş Ağırlık: | 1385 kg | |
| Lastik Boyutu: | 205/60-R16 | |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder