2007 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept bir
otomobil olarak sergilenen ve büyük ilgi gören Peugeot RCZ, 2,5 yıl kadar kısa
bir süre sonra seri bir model olarak pazara sunuldu. Ekipler araca tasarım ve
teknoloji konusunda tüm bilgi birikimini aktardı ve Peugeot RCZ markanını yeni
‘Motion & Emotion’ imzasını simgeleyen ilk model oldu. Bu sportif coupe
model sade ancak kaslı tasarımı, üst segment kalitesi ve dinamizm sunan şasisi
ile dikkat çekti. Pazara sunulduğu günden bugüne kadar 55 000 adetlik satış
rakamına ulaşan Peugeot RCZ şimdi 270 hp gücü ile ön plana çıkan Peugeot RCZ R
versiyonunu sunuyor.
Peugeot RCZ R, 270 hp gücündeki 1,6lt silindir hacimli yeni
motoru ve sadece 145g/km düzeyindeki düşük CO2 emisyon seviyesiyle benzeri
görülmemiş bir performans ve verimlilik düzeyi sunuyor. Peugeot Sport
tarafından geliştirilen bu motor ile uyumlu olarak, Torsen kilitli
diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksamı yüksek verimlilik düzeyi ile
birlikte dinamik sürüş performansı vaat ediyor. Sportif araçların üst
segmentini simgeleyen RCZ R Peugeot tarihinin en güçlü seri üretim modeli
ünvanına sahip oldu. Peugeot’nun 0-100 km’ye 5,9 saniyede çıkan ve 250 km/s
(elektronik olarak sınırlandırılmış) maksimum hıza sahip olan bu güçlü modeli
RCZ R, 2014 yılının 2. çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak.
"Yeni RCZ’nin güçlü tasarımı, sportif model
meraklılarına yönelik bu R versiyonun son derece dinamik performansı ve 270 hp
gücü ile daha da yüceltildi. "
Xavier Peugeot, Peugeot Ürün Direktörü
"Yarış için geliştirilen RCZ Peugeot Sport modelinin
sportif başarıları ve otomobil severlerde uyandırdığı tutku cevapsız kalamazdı.
Yeni RCZ’nin daha sportif ve daha yüksek performanslı bir seri versiyonunun
Peugeot Sport tarafından geliştirileceği belliydi! "
Bruno Famin, Peugeot Sport Direktörü
"Şartnamemiz iddialıydı; RCZ’nin daha yüksek, yani
pistte kullanmaya uygun, fakat gündelik kullanıma da izin verecek konfor ve
keyif niteliklerini aynen koruyan ve aynı zamanda referans teşkil edecek yakıt
tüketimi ve CO2 emisyonları sergileyen ultra performanslı bir versiyonunu
geliştirmek."
Xavier Nicolas, RCZ Ürün Müdürü
RCZ R versiyonu 270 hp / 199 kW gücüyle Peugeot tarihinin en
güçlü seri üretim modeli ünvanına sahip oldu.
0'dan 100 km hıza 6 saniyeden kısa sürede ulaşarak güçlü bir
ivmelenme performansı gösteren yeni versiyon spor coupe sınıfında referans
oluşturacak şekilde sadece 145 g / km’lik CO2 emisyonlarıyla Peugeot’nun bu
alandaki uzmanlığını bir kez daha kanıtlıyor.
Bu sonuç downsizing teknolojisine hâkimiyet, aerodinamik
optimizasyon ve hafifletme çalışmaları sayesinde elde edildi.
"Downsizing sadece seri üretimde kullanılan güçlü bir
eğilim değil, aynı zamanda motor sporlarında da görülüyor. Günümüzde ana
branşlarda 1.6lt’lik turbo motorlar kullanılıyor, hatta Formula 1’de bile 2014
yılında bu teknoloji kullanılmaya başlanacak! "
Cyrille Jourdan, RCZ R Teknik Sorumlusu
Sadece 1,6 litre silindir hacmiyle 270 hp güç üreten yeni
motoru THP sınıfında spesifik güç rekorunu kırdı. Bu motor litre başına
yaklaşık 170 hp ile bir seri üretim otomobil için dünyanın en iyileri arasında
yerini aldı ve şimdiden Euro 6 emisyon standartlarına uyum gösteriyor.
Aerodinamik üzerinde yapılan çalışmalar yüksek hızlarda yol
tuşunu arttıran yeni bir spoyler ile arkada sürükleme kuvvetini azaltmadan
downforce (yere basma gücü) kuvvetinin 15 kN arttırılmasını sağlıyor.
Otomobili hafifletme arayışı da özel parçaların geliştirilmesinde
öncelikle dikkate alındı. Böylece 200 hp’lik RCZ’ye kıyasla 17 kg’lık bir
kazanç elde edildi. RCZ R versiyonunun 1280 kg ağırlığı ile yalnızca 4.7 kg /
hp’lik bir ağırlık/güç oranı sergiliyor.
Dış tasarım
"RCZ R için özel olarak tasarlanmış her parça yeni
dinamik performansına katkıda bulunuyor ve RCZ’nin saf, asil ve zarif özgün
kimliğini yüceltiyor. "
Pierre Paul Mattei, RCZ Tasarım Sorumlusu
Siyah Mat tavan kuşakları ve koyu Titanyum maskeli Bi-xenon
farlarla donatılmış RCZ R dinamizmi arttıran ve özgün olarak tasarlanan sportif
unsurları ile ayırt ediliyor.
Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış
şasi ve geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil katıyor
ve araç yere "yapışık" gibi görünüyor.
Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı çift renkli jantları,
doğrudan alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalandı. Jantlar yeni büyük
frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı maksimize etmek üzere tasarlandı; kırmızı
kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor..
Kaputa entegre büyük arka spoyler arkadan bakıldığında
silueti uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir ‘downforce (yere basma gücü)’
sağlıyor. Arka difüzör RCZ R’nin arka tasarımını karakterize eden stili ile
uyum gösteriyor. Performans ve ses için yeniden tasarlanan egzoz sistemi iki
yanda simetrik krom egzoz çıkışları içeriyor.
Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve
ayrıca arkada da bulunan R amblemi RCZ R’nin dış tasarımını tamamlıyor.
Ateş Kırmızısı, İnci Siyahı, Sidobre Grisi ve Buzul Beyazı
olmak üzere 4 renk seçeneği ile sunulan RCZ R yarı mat ya da parlak karbon
tavan, stikerlar ve parlak siyah dikiz
aynası kapaklarından oluşan bir kişiselleştirme paketi ile de müşterinin
beğenisine sunuluyor.
Yüksek güvenlik ve konfor donanımları RCZ R’de sürüşe
duyarlı Xenon farlar ve far yıkaması WIP Nav Plus multimedya sistemi ile
tamamlanıyor.
Yoğun sürüş keyfi
Duyguları harekete geçiren kokpit
Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış,
otomobilin dış görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. "Pilot"
anında ince ve seçkin bir spor atmosfer içine giriş yapıyor.
Peugeot Sport imzalı kapı eşiğinden itibaren, aracın sportif
ve özel karakteri güçlendirildi.
Kırmızı dikişler ön panelin yumuşak, teknolojik ve prestijli
malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü, kapı içlerini , kolçak ve
koltukları boydan boya kat ediyor.
Yeni sportif ve keskin tasarımlı koltuklar, Nappa deri ve
Alcantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve üzerlerinde işlenmiş "R"
amblemi yer alıyor.
Kromajlı ve kırmızı kaplamalı "R" harfi, orta
konsol üzerindeki yerini alıyor. Havacılıktan esinlenen bu plaket Peugeot Sport
amblemini zerafetle taşıyor.
Aracına binen pilot, RCZ R’nin dinamik niteliklerin tadını
çıkarmak için ideal ergonomik sürüş konumunu rahatlıkla bulabiliyor. Küçük
boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli özel alüminyum
topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen – takviyeli bel destekli ve RCZ
R’nin performans düzeyi ile uyumlu – yeni spor koltuklar sürüş keyfini
arttırıyor.
Görme ve dokunma ile birlikte işitme duyusu da unutulmadı!
Emme manifolduna yerleştirilen özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden
tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme
aşamalarında RCZ R’nin sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı
sağlıyor.
Dinamik ve sportif sürüş
"Yarış ‘koşullarında’ performans ve verimlilik arayışı,
deneyimli ve hırslı pilotların pistte derece yapmalarını sağlamak üzere, çekiş
ünitesinin, yürüyen aksamın, frenlerin ve lastiklerin alışılmış seri üretim
kriterlerinin ötesinde boyutlandırılması ve geliştirilmesi başta olmak üzere,
geliştirme sürecinde çok sayıda seçimimize yön verdi. "
Budar Pierre, RCZ R Proje Yöneticisi
RCZ R’nin sportif karakteri rakamlara da yansıyor : 250 km/h
maksimum hıza ulaşan araç (elektronik olarak sınırlandırılmış) 0-100 km /h
hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan sonra 400 m mesafeyi 14,2
saniyede, 1000 metre mesafeyi 25,4 saniyede kat ediyor.
Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80
km/h’den 120 km/h hıza 6,8 saniyede ulaşıyor. 6 ileri manuel vites kutusunun
özel dişli oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor.
Alçaltılmış ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm (
downforce-yere basma gücü), özel yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri,
kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı
lastikler tutunmayı maksimize ediyor ve üstün yol tutuşu sağlıyor.
Süspansiyonda yay sertliği arttırılarak yeni amortisör
ayarları kullanıldı ve viraj demiri daha geride merkezlenerek araca daha fazla
çeviklik kazandırıldı.
Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun 1900
d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde çekişin
arttırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve hassas
yol tutuşu özelliği kazandırıyor.
RCZ R’nin performans ve çevikliği özellikle Peugeot Sport
test pilotlarının pistlerde gerçekleştirdikleri çok sayıda deneme, ayar ve onay
aşamalarının sonucunda elde edildi.
Test pilotlarının frenaj konusundaki talepkârlıkları doğal
olarak teknik tanımın pedal sertliğinden ve dolayısıyla strokundan kazanç
sağlayan ve aynı zamanda asılı olmayan kütlelerin azaltılmasına olanak veren 4
pistonlu sabit kaliperlerin benimsenmesine yol açtı.
380 mm çapında ve 32 mm kalınlığındaki diskler bir alüminyum
poyra üzerine hareketli olarak monte edildi. Bu poyra, Alcon’un yarış
deneyiminin sonucunda optimize edilen diskin iç hava kanalcıkları gibi,
hafifletme ve soğutmaya katkıda bulunuyor.
Bunların tümü fren sistemine kusursuz bir dayanıklılık
sağlıyor ve RCZ R’ye sıradışı güvenlik ve performanslar kazandırıyor; böylece
130 km/h hızla seyreden yeni versiyon, 61 m’den daha kısa mesafede durabiliyor.
"1.6 litre silindir hacimli ve pistte sportif kullanım
koşullarına dayanabilecek seri üretim bir motordan 270 hp güç ve 330 Nm tork
elde etmek için, çok üst gam veya yarış dünyasından alınan yeni çözümlerin
benimsenmesi gerekiyordu. Peugeot Sport bunu yapmak için gerekli tüm yetkinliğe
sahiptir, Grubun Araştırma ve Geliştirme ekipleri de sürdürülebilirlik ve
endüstriyel uygulama sağlamak için kendi deneyim ve uzmanlıklarını ortaya
koydular. "
Thierry Chauvet, RCZ R Çekiş Ünitesi Geliştirme sorumlusu
RCZ R versiyonu yeni direkt enjeksiyonlu 1.6 THP turbo
benzinli motor ile donatıldı. Motor 199kw (270hp) maksimum gücünü 6000 d/d’da
ve 330 Nm maksimum torkunu 1900 d/d ila 5500 d/d arasında üretiyor.
Bu yeni motor 'EP6CDTR' kapsamlı bir geliştirmeden
yararlandı; bu düzeyde yüksek bir performansı elde etmek ve seri üretim
motorların sağlamlığı ile sportif kullanım koşullarını karşılamak için birçok
parçası değiştirildi veya tamamen yeniden geliştirildi. Motor bloğu da özel bir işlem ile takviye edilerek,
dayanıklılığı arttırıldı. Twin-scroll turbo bu uygulama ve yüksek performans
seviyesi için ideal bir boyutlandırmadan yararlanmak üzere özel olarak
geliştirildi. Yarışlardan esinlenen benzersiz tasarımlı bir çelik egzoz
manifoldu ile birleşen turbo daha yüksek çalışma sıcaklıklarına dayanabiliyor. MAHLE Motorsport ile birlikte geliştirilen ve 9,2’lik
sıkıştırma oranı sağlayan yeni pistonların Formula1'de kullanılan alüminyum
dövme gövdeleri, iki jiklör yardımıyla soğutuluyor. Biyel kolları da motorun yüksek devirlerde kullanımına
dayanacak şekilde geliştirildi. Polimer kaplı yatakları daha yüksek silindir
basınçlarına dayanım sağlıyorlar. Mahle tarafından 2011 yılında tanıtımı
yapılan patentli silindirler dünyada ilk kez RCZ R’nin seri üretiminde
uygulandı.
Günlük kullanımda konfor ve sürüş keyfi
RCZ R Peugeot Sport tarafından pistte sportif kullanım
koşularını karşılayan bir yarış versiyonu olarak geliştirildi,aynı zamanda
trafikte günlük kullanım için de uyumlu olmayı biliyor. Nitekim, motor-şanzıman
grubunun kalibrasyonu, pistte sportif sürüş gerekleriyle gündelik kullanım
koşullarını bağdaştırıyor. Sürücünün kulanım tarzını ortaya koyan gaz pedalı
üzerine uygulanan baskı ve motor devrine bağlı olarak, otomobilin dinamik sürüş
karakterini konfor-şehir veya spor-performans modları arasında ayarlama
olanağına olanak sağlıyor. Ayrıca düşük motor devirlerinde elde edilen tork seviyesi
günlük kullanımda canlılık ve yüksek düzeyde sürüş keyfi sağlayacaktır. Özel süspansiyon ayarı RCZ 1.6 THP 200hp versiyonunkine
yakın bir konfor seviyesinin korunmasını sağlayan bir uzlaşma ile birlikte RCZ
R’in çevikliğini ve keskin karakterini daha da üst düzeye çıkarıyor.
Öte yandan, kokpitin kaliteli malzemeleri ve ergonomisi, üst
gam donanımları ve normal kullanım koşullarında sınıfında referans olan düşük
yakıt tüketimi (karma parkurda 100 km’de 6,3 l) RCZ R’nin pist dışında da
kullanımı rahat ve keyifli kolay bir spor coupe olmasını sağlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder