Yüzyılı aşkın süredir lastik sektöründe geliştirdiği yeni
teknolojiler ile kullanıcısına en yüksek performansı sunmak için faaliyetlerini
sürdüren Michelin, her türlü hava ve yol koşuluna yönelik sunduğu çözümlerle
güvenliği maksimuma çıkarıyor. Michelin, kış mevsiminin gelmesi ve yağışların
artmasıyla birlikte araçların ıslak zemindeki performanslarını artıracak
öneriler sunuyor.
Lastik sektörünün dünyadaki en büyük üreticilerinden
Michelin, Ar&Ge’ye ayırdığı yıllık 600 milyon Euro’luk bütçe ile
rakiplerinden ayrılırken; ürettiği ileri teknolojili lastiklerle ıslak zemin
üzerinde de sürücülerin bir numaralı yardımcısı oluyor. Michelin tarafından
2012 yılında piyasaya sunulan Primacy3; ıslak ve kuru zeminde daha kısa fren
mesafesinin yanı sıra, uzun ömürlülük, yakıt tüketimi, düşük lastik sesi ve
dayanıklılık gibi performansları ile ön plana çıkıyor. Islak zeminde
sürücülerin karşılaşabileceği bütün sorunlar için çözümler sunan Primacy3, zorlu yol koşullarında tehlikeleri minimuma
indiriyor.
Araştırmalara göre kış aylarında meydana gelen pek çok
trafik kazasının sebebi dikkatsizliğin yanı sıra virajlardaki su
birikintileridir. Michelin yol güvenliği için araçların en hayati noktası olan
lastiklerin ıslak zemindeki performansı konusunda sürücüleri bilinçlendiriyor.
Sürdürdüğü Ar&Ge çalışmaları ile farklı hava ve yol
koşullarında yüksek güvenlik ve performans sağlamak için lastik teknolojileri
geliştiren Michelin, Primacy3 ile ıslak zeminde güvenliği üç katına çıkarıyor.
Islak ve kuru zeminde fren mesafesi, yol tutuşunun yanı sıra yakıt tüketimi,
düşük lastik sesi ile dikkatleri üzerine çeken Primacy3, dayanıklılık ve uzun
ömürlülüğüyle de sürücülerin beklentilerini karşılamayı başarıyor.
Yağışlı havalarda ve ıslak zeminler için sürüş önerileri
Özellikle kış aylarında sürücülerin karşılaştığı en büyük
sorun olan ıslak zemin ve lastiklerin zemine tutunması problemlerine yönelik
Michelin’in Lastik Adamı Bibendum, sürücülerin işlerini kolaylaştıracak
ipuçları veriyor;
• Islak
zeminde daha güvenli bir sürüş için yapılması gerekenlerden bir tanesi hızın
azaltılarak yolda çıkabilecek tehlikelere karşı riski en aza indirmektir.
• Yol
şartları daha dikkatli izlenerek takip mesafesinin kuru zemindekine oranla daha
fazla tutulması.
• Yolun
daha rahat görülebilmesi için sileceklerin, aydınlatma cihazlarının ve diğer
temizleyici sistemlerin kontrol edilerek onarılması veya yenilenmesi gerekir.
• Araçların
yol güvenliği için en önemli konulardan birisi olan lastiklerin hava basıncı,
özellikle yağışlı havaların etkisiyle ıslanan zeminlerde çok daha önemli bir
hale geliyor.
• Yağışlı
havalarda özellikle ıslak zeminlerde fren mesafesi kuru zemine oranla daha da
uzayacaktır. Fren mesafesinin daha da artmaması için fren esnasında
tekerleklerin kilitlenmesini engellemek için kademeli olarak fren yapılmalıdır.
• Şiddetli
yağmur, sileceklerin yeterince iş görememesine ve ön camda bir su tabakasının
oluşmasını sağlayabilir. Görüş mesafesi, yolun kenarını ya da diğer araçları görmeyi engelleyecek
kadar azaldığında araç kenara çekilip, yağmurun hafiflemesi beklenmelidir.
• Fren
balatalarını ıslatacak kadar derin su birikintisinden geçilirse, hafifçe
frenlere dokunularak kurutulması gerekiyor.
• Yağışlı
havalarda mümkün olduğunca freni kullanmayıp, hızın gazdan ayağı çekerek
düşürülmesi gerekir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder