Pirelli, dünyanın en gözde motor sporları etkinliği Formula
1’in 2011 ve 2013 sezonu rakamlarını açıkladı. Tüm dünyada 2 milyar kişi
tarafından takip edilen Formula 1’e tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek
veren ve lastiklerin tümünü Türk Pirelli İzmit Fabrikasında üreten Pirelli,
Formula 1’de geride bıraktığı üç başarılı sezonu tamamlamanın gururunu yaşıyor.
Avusturya’dan Brezilya’ya kadar 19 ülke, bir o kadar zorlu pist ve hava
koşullarında gerçekleşen yarışlarda kullanılan toplam lastik sayısı 112.000
‘adet. Bunların 93.600’ü yarışlar için ve 18.600’ü ise testler için kullanıldı.
2013 yılında ise dünyanın en hızlı pilotlarına 33.200 adet lastik sağlandı.
Tüm dünyada 2 milyar kişi tarafından takip edilen Formula 1
yarışlarına İzmit’te Şampiyonların Fabrikası’nda ürettiği lastikleri sağlayan
Pirelli, 2011- 2013 arası 3 yıllık dönem
rakamlarını paylaştı.
Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery Formula 1 ile
ilgili Pirelli mühendislerinin hesapladığı istatistiklerin merak uyandırıcı
olduğunu belirterek: “110.000 den fazla lastik tedarik edildi. 3 yıl boyunca,
lastik özellikleri yıldan yıla değişim gösterdi. Pirelli, Formula 1’de daha
önce görülmemiş şekilde bir efor gösterdi. Çok zorlu bir görevimiz vardı ve
bunu başarıyla tamamladık. Şimdi aynı motivasyon ile 2014 yılı için
hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.” şeklinde konuşarak Formula 1 ile ilgili
rakamları paylaştı.
Lastikler
2011’den 2013’e kadar üretilen toplam lastik sayısı 112.200
adet. Bunların 93.600’u yarışlar için ve 18.600’ü ise testler için kullanıldı.
93.600 yarış lastiğinin, 68.800’ü slik ve 24.800’ü yağmur lastiği. 2013 yılında
toplan üretilen lastik sayısı ise 33.200.
Pit Stoplar
Pit stopların toplam adeti 3.019 adettir. 2013’de 951 adet
pit stopun ortalama 50.05’i yarış başına, ortalama 2.3’ü ise pilot başına
gerçekleşti. Şu anda kadar en fazla pit stop 88 adet olarak 2011 yılında
Macaristan Grand Prix’inde yapılırken en az pit stop ise, 2012 ABD Grand Prix’i
ve İtalya Grand Prix’lerinde 24 adet olarak gerçekleşti. En hızlı pit stopu ise
2013 yılında ABD’de Grand Prix’de Mark Webber 1.923 saniyede yaptı.
Toplam sollama sayısı 3.274’dür. Her yarışta ortalama 56
sollama yapıldı. 2013’de 958 sollama yapılmıştır. Kuru zemindeki en yüksek
sollama adeti 126 ile 2011 yılında Türkiye Grand Prix’sinde yapıldı. Islak
zemindeki en yüksek sollama sayısı olan 147 ise 2012 Brezilya Grand Prix’sinde
görüldü.
Yılın en uzun yarışı: Monaco’da 2 saat, 17 dakika, 52.056
saniye olarak gerçekleşti. Yılın en kısa yarışı: İtalya’da, 1 saat, 18 dakika,
33.352 saniyede tamamlandı. Her bir farklı lastik hamuru için en yüksek tur
sayıları: Sert-Rosberg (689); orta- Hamilton (1,420); yumuşak- Hulkenberg
(308); süper yumuşak- Rosberg (292); orta- Webber (178); ıslak- Gutierrez (66).
Bir PZero Formula lastiğinin ulaştığı en yüksek hız saatte
341km (2013 İtalya Grand Prix). En hızlı
tur sayısı: Sebastian Vettel, (yarışlarda 7, sıralama turlarında 7). Lewis
Hamilton İngiltere Grand Prix’inde,
Sebastian Vettel Singapur Grand Prix’inde ve Hindistan Grand Prix’inde pole
pozisyonu rekorunu kırdılar. 3 rekor kırıldı. Sebastian Vettel, Singapur Grand Prix’inde en hızlı tur
rekorunu kırdı.
Pirelli ve Formula 1 2013 Takımları
Her yarış için 55 kişilik bir ekip gidiyor. Pirelli Formula
1 takımının içinde farklı milletlerden 10 kişi bulunuyor ve takım içinde 14
farklı dil konuşuluyor. Padok içinde 1.125 adet notebook dağıtılıyor.
1950’den beri Pirelli ve Formula 1:
• 261 Yarış
• 102 Zafer
• 105 Pole
pozisyonu
• 313
Podyum
• 109 Adet
en hızlı tur
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder