Ülkemizde Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo’nun
Süper Coupe modeli 4C, Almanya’nın saygın otomotiv yayını Auto Zeitung
okuyucularının seçimiyle “Auto Trophy 2013” ödülüne layık görüldü. Alfa Romeo
4C, “İthal Spor Otomobil” kategorisindeki değerlendirmede, kendi segmentindeki
birçok modeli geride bırakarak ödülü kazandı.
Türkiye’de Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo’nun
yeni süper coupe modeli 4C, otomotiv dünyasındaki ödüllerine bir yenisini
ekledi. İtalyan stili sportifliği ile zarafet anlayışını birleştiren Alfa Romeo
4C, Almanya’nın saygın otomotiv yayınlarından Auto Zeitung’un okuyucularının
oylarıyla gerçekleştirdiği ve bu yıl 26.’sı düzenlenen “Auto Trophy” ödülleri
kapsamında, “İthal Spor Otomobil” kategorisinde en yüksek oyu alarak büyük
ödüle layık görüldü. Okuyucuların %17,2’sinin oyuyla Auto Trophy 2013 ödülünü
kazanan Alfa Romeo 4C, kendi segmentinde yer alan rakiplerini geride bırakma
başarısını göstererek farkını ortaya koydu.
“Auto Trophy 2013”, dünya çapında sürücülerin tutkuyla bağlı
oldukları otomobil modellerini değerlendiren bir dizi ödül programının önemli
bir ayağı olarak dikkat çekiyor. Serinin diğer uluslararası ödülleri arasında
Auto Bild (Avusturya) tarafından verilen “2013 Tasarım Ödülü”, ‘El Economista’
(İspanya) tarafından verilen “2013’ün En İyi Spor Otomobili” ödülü ve ‘What
Car’ (İngiltere) tarafından verilen “2013’ün En Heyecan Verici Otomobili” yer
alıyor.
Auto Zeitung okuyucuları ayrıca geçtiğimiz Ağustos ayında
dergi tarafından ilk kez verilen “Green Mobility Trophy” ödülleri kapsamında,
Alfa Romeo 4C’yi “En İyi Hafif Otomobil” olarak seçmişti.
Maserati’nin Modena fabrikasında üretilen ve şimdiden Alfa
Romeo’nun ikonik modelleri arasında yerini alan 4C, Alfa Romeo’nun global
satışlarını artırmasında liderlik edeceğinin sinyallerini veriyor.
Alfa Romeo’nun asırlık geleneğinden ilham alan, performans,
tasarım ve teknik mükemmellik unsurlarının tamamını barındıran 4C’nin kökleri
1930 ve 1940’lı yıllardaki, güçlü 8 silindir ve yenilikçi 6 silindirli yarış ve
binek modelleri olan 8C ve 6C’ye dayanıyor. İtalyan mühendisler tarafından
tasarlanan 4C, alüminyum malzemeden yapılan ortada konumlanmış arkadan itişli 4
silindirli 1750 cc’lik turbo benzinli motoru, çift kavramalı TCT otomatik
şanzımanı ve yeni “Race” moduna sahip olan Alfa DNA sürüş modu seçicisiyle tam
bir sporcu olduğunu kanıtlıyor. Yaklaşık 4 metre uzunluğa ve 2,4 metrelik aks
mesafesine sahip olan Alfa Romeo’nun iki kişilik coupe modeli 4C, karbon ve
alüminyum kullanılan gövde ve şasi unsurları sayesinde, 4 kilogram başına 1
HP’den fazla güç üretmesiyle de dikkat çekiyor. 4C maksimum 258 km/s hıza
ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 4.5 saniyede tamamlıyor. 350 Nm
maksimum tork oranıyla sporcu ruhunu kanıtlayan Alfa Romeo 4C, dakikada 6.000
devirde 240 HP’lik güce ulaşıyor.






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder