Avrupa’nın en prestijli otomobil ödüllerinden olan
Uluslararası Altın Direksiyon 2013 kazananları açıklandı. Yeni Mazda3 bu yıl
Türkiye Kompakt Sınıf kategorisinde birinciliği elde etti.
Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul “Altın Direksiyon
2013” ödül töreninde Türkiye Kompakt Sınıf Birincisi olan Yeni Mazda3’ün
ödülünü Auto Show Dergisi Yayın
Direktörü Erdem Kırım’dan aldı.
Göz alıcı KODO- Hareketin Ruhu tasarım felsefesi ve
Mazda’nın ultra verimli hafif SKYACTIV teknolojilerinin kullanıldığı 6.nesil
araçlarından üçüncüsü olan Yeni Mazda3 aynı zamanda şirketin en çok satanı
unvanını da taşıyor. Neslinin ilk iki modeli gibi, yeni Mazda3 de ödüllü KODO
tasarımından esinlendi. Mazda3’ün sportif kompakt yapısına uyarlanan gövdesi,
enerji birikimini ifade eden cesur ve güçlü duruşu ile üstün üretim kalitesini
bir araya getiriyor. İster hatchback isterse de sedan olsun, segmentinin en iyi
aerodinamik özelliklerine sahip olan araç yakıt tasarrufu sağlıyor.
Tüm SKYACTIV Teknolojilerine sahip olan Yeni Mazda3,
ultra-verimli sıkıştırma sunan 100 - 120 -165PS benzinli motorlar ve 150PS’lik
temiz dizel motora sahiptir. Bu motorlar, özellikle gerçek dünya koşullarında
oldukça geniş ve düz bir güç bandında üstün performans, etkileyici bir yakıt
ekonomisi ve CO2 emisyonu seviyesi sunmak amacıyla, oldukça çevik yapıya sahip
altı vitesli otomatik ve düz şanzımanlarla eşleştirildi.
Yeni modelin donanımı, sınıfındaki bir araç için oldukça
zengin. Mazda’nın yeni bağlantı konsepti, şirketin en çok satan modelinin
Avrupa’nın C segmentinde yolcularına online olma olanağı sağlayan ilk
modellerinden biri olma özelliği kazandırıyor. Yeni ve geliştirilmiş
insan-makine arayüzü (HMI) ile birleştirilen yeni araç içi bağlantı sistemi ile
yolcularının güvenli ve kesintisiz bir şekilde online olmasını sağlayan ilk
Mazda. Halihazırda mevcut olan e-posta, metin ve navigasyon özelliklerinin
üzerine ilave edilen sistem; Facebook ve Twitter’ın sesli akışlarını, radyodan
sesli kitaba ve daha fazlasına kadar on binlerce bulut tabanlı istasyona sahip
olan Aha™ özelliği de dahil olmak üzere, ücretsiz mobil içerikleri aracın içine
kadar güvenle getiriyor
Araç içerisinde, Mazda’nın yeni kabini güvenli ve ergonomik
bir konfor sunuyor. Birçok açıdan eski modelden daha geniş olan yeni Mazda3’de
öne çıkan özellikler arasında Aktif Sürüş Ekranı, sınıfında nadir olan
Mazda’nın yeni göz hizası ekranı ve bilgi-eğlence fonksiyonlarının gözle temas
kurulmadan etkin şekilde kullanılmasını sağlayan yeniden tasarlanan döner
kumanda bulunuyor.
Ne Tarih Ama!
Bugüne kadar Mazda3, 130’dan fazla ödülü ve dünyanın dört
bir yanındaki sürücülerin beğenisini kazandı. Mazda3 sahip olduğu başarı ile o
tarihten bu yana alışılmışa meydan okumaya devam ediyor.
Sahip olduğu tasarım, performans ve kalite kombinasyonuyla,
ilk Mazda3 dünyanın her yerinde C segmentinde devrim yarattı. Mazda’nın orjinal
Zoom-Zoom neslinden biri olan bu dinamik spor kompakt modelin birinci
jenerasyonu toplam 2,2 milyon adet satarak büyük bir başarı kazandı.
Popülerlik konusunda, ikinci nesil Mazda3, ilk modelin
kaldığı noktadan yola devam etti ve günümüze kadar global çapta toplam 1.4
milyon adet satıldı. Hatta 2011 ve 2012 yıllarında Avustralya’da toplamda en
çok satan binek araç oldu. Dahası, Mazda3 markayla eş anlamlı olan sağlam
güvenilirliği hep sürdürdü: örneğin, 2010 yılında bir numaralı kompakt araç
seçildikten sonra, J.D. Power’ın 2011 Alman müşteri memnuniyeti anketinde en
iyi model seçildi.
Yeni Mazda3’te ilk iki neslin izinden gideceğinin
sinyallerini veriyor!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder