Çek
üreticinin ilk SUV modeli olan Yeti'nin tasarım ve özellikleri kapsamlı bir
şekilde yenilendi. Bununla birlikte yenilenen Yeti, artık iki farklı versiyonla
piyasaya sunulacak. "Yeti City" versiyonu, büyük şehrin ritmine
uyarken, "Yeti Outdoor" daha maceracı bir kişilik taşıyacak. Yenilenen Yeti, 2014 yılının ilk çeyreğinde
Türkiye'de olacak... Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Yeti‘nin 1,6
dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG şanzımanlı modelinin Türkiye şartlarına
uygun olarak geliştirilip üretildiğini belirtti.
Çek
üretici tarafından yaklaşık 4 yıl önce piyasaya sunulan ve markanın tarihindeki
ilk SUV modeli olan Skoda Yeti, bu süre içinde sınıfına hareketlilik getirmeyi
başarmıştı. Ve Skoda, şimdi bu başarılı kompakt SUV modelini kapsamlı bir
şekilde yenileyerek tüketicilere sunmaya hazırlanıyor. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda
dünya tanıtımı yapılan yenilenen Yeti, markanın yeni tasarım anlayışına uygun
hale getirilirken, yeni ön ve arka görünüme, alaşım jantlara, yenilenen iç
mekana, yeni "simpley clever" unsurlara, maksimum fonksiyonelliğe ve
teknolojik yeniliklere kavuştu. Bununla birlikte araç, artık "Yeti City" ve "Yeti Outdoor" adlarıyla iki
farklı karakter ve özelliklere sahip versiyonlarla satılacak. Skoda'nın
yenilenen kompakt SUV modelinin, 2014 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına
sunulması planlanıyor.
Yüce
Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye pazarında Yeti City ve Yeti
Outdoor ile yer alacaklarını belirterek “ Skoda markasının Türkiye’den
beklentileri çok yüksek. Bu amaçla 1,6 dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG
şanzımanlı Yeti, Türkiye pazarına uygun olarak geliştirilidi. Türkiye‘deki
tüketicilerin kullanım alışkanlıkları dikkate alınarak ve özel yatırım
yapılarak üretim planına alındı“ dedi. Senyücel şöyle konuştu;
“Biz
de bize olan bu güveni boşa çıkarmamak için yoğun bir çalışma içinde olacağız.
Yeti'nin büyük şehirler ile birlikte dizel otomatik motor seçeneği ile
Anadolu’da da büyük talep görmesini bekliyoruz. Yeti‘nin yeni yüzüyle ve
sunduğu yenikler ile beğeni kazanacağını ve gelecek yıl 3.000 adet ve
üzerinde satılacağını öngörüyoruz.“
Yüce
Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Skoda olarak 2013 yılını hedefledikleri
gibi bitireceklerini de kaydederek, “Yüzde 25-26 oranında büyümeyi sağlayarak
yılı satış beklentilerimiz doğrultusunda yılı 12 bin 500 adetler civarında
kapatacağız. 2014 yılında tam anlamıyla yenilemiş ürün gamımız ile ve yeni
aksiyon modellerimiz ile Skoda olarak gücümüzü daha çok hissettireceğiz“ dedi.
Yenilenen Skoda Yeti, markanın yeni tasarım anlayışının tüm
unsurlarını üzerinde barındırıyor. Hem Yeti City, hem de Yeti Outdoor, önde ve
arkada daha çekici görünüme kavuştu. Her iki aracın ön bölümleri, daha yatay
hatlarla, yenilen marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden
tasarlanan farlarla şekillendirildi. Yeti, Octavia ve Superb modellerinde de
sunulan LED teknolojili entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle
de satın alınabilecek. Skoda'nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis
farları da dikdörtgen bir formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirildi.
Bununla beraber arka tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre
yeniden yorumlanan bagaj kapağı tasarımı dikkat çekiyor. Kavisli hatlarla Çek
kristal işçiliğine gönderme yapan arka bagaj kapağı tasarımı, LED arka far
grubu seçeneğiyle bütünleşiyor. Dört yeni tasarımlı alaşım jant ve yeni eklenen
gövde seçenekleri de diğer dikkat çeken unsurlar arasında.
Skoda'nın
yenilenen kompakt SUV modeli, iki farklı versiyon sayesinde artık zarif, şehir
yaşantısına uyum sağlayan ama aynı zamanda asfalt dışı yolculuklara da uygun
tasarım unsurlarına sahip. İki versiyon arasındaki en belirgin farklılık,
tamponları, yan çıtalar ve kapı eşiklerinde göze çarpıyor. Nitekim Yeti City'de
tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde
olurken, Yeti Outdoor'da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor'da
yan aynaların dışı gri renkte.
Yenilenen
Yeti'nin iç mekanı da, yeni üç kollu direksiyon seçenekleri, yeni döşemeler,
koltuk kılıfları ve gösterge panelinde yer alan yeni dekoratif kaplamalarla
tamamen farklı bir havaya büründü. Donanım paketlerine göre isteğe bağlı olarak
direksiyon simidinin üzerinde krom ve deri detaylar yer alırken, radyo kontrol
düğmeleri gibi fonksiyonel detaylar da bulunuyor.
'Simply
clever' çözümler
Yenilenen
Skoda Yeti, aynı zamanda 4 yeni "simply clever" unsura daha kavuştu:
Kendisini diğer yeni Skoda modellerinde de kanıtlayan çift taraflı
kullanılabilen bagaj kaplaması, bagaj içinde bulunan ve çıkarılabilen LED
aydınlatması, sürücü koltuğunun altında bulunan uyarı yeleği boşluğu ve kapı
içinde bulunan çöp koyma yeri.
Bu
yeni unsurların yanı sıra, Yeti, bilinen isteğe bağlı konfor donanımlarını da
sunmaya devam edecek. Bunlar arasında panoramik açılabilen sunroof, çift
bölgeli otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar, hız sabitleyici, ısıtmalı ön cam
veya elektrik kumandalı sürücü koltuğu yer alıyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu
sırtlığının yatırılabilmesi, ön koltukların arkasında yer alan katlanabilir
masalar, sayısız eşya ve şişe koyma gözü alternatifleri gibi unsurları da
saymak mümkün. İç mekanın fonksiyonelliğini artıran ve üç arka koltuğun da
bağımsız olarak katlanıp, istenirse de çıkartılabilmesine olanak tanıyan
Yeti'nin VarioFlex arka koltuk sistemi de, yenilenme sırasında
değişmeyenlerden.
Arka
koltuktaki yolculara geniş diz mesafesi (1.027 mm ) sunan Yeti'nin 416
litre olan bagaj kapasitesi, koltuklar yatırıldığında 1.760 litreye kadar
çıkarılabiliyor. Ayrıca düşük yükleme eşiği de, bagaj kullanımını daha pratik
hale getiriyor.
SUV
Segmentinde 1,6 TDI Motor ve DSG Şanzıman ile Kesintisiz Sürüş Keyfi
Yenilenen
Yeti, Türkiye'ye iki dizel ve iki benzinli motor seçeneğiyle gelecek. Giriş
seviyesinde, 1.2 lt hacimli 105 HP'lik TSI benzinli motor bulunacak. 175 Nm’lik
maksimum tork sunan bu motor seçeneği, sadece önden çekişli versiyonlarda
olmaya devam edecek, 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik
şanzımanla eşleştirilebiliyor. Yine önden çekişli olarak ve sadece "Green
tec" versiyonunda bulunacak 122 HP'lik 1.4 TSI benzinli motor da, 7 ileri
DSG otomatik şanzıman alternatifine de sahip olacak. Green tec paketinde start-stop
sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip
lastikler gibi unsurlar var. Bu motor seçeneğinin ortalama yakıt tüketimi 100
km’de 6.4 litre
ve CO2 emisyon değeri 148 g/km.
Yeti'yi,
kompakt SUV sınıfının en tutumlu modellerinden biri haline getiren Yeti
GreenLine versiyonu ise 105 HP'lik 1.6 litre TDI dizel motorla donatılıyor. Yeti
GreenLine, bu motorla 100 km 'de
4.6 litrelik bir yakıt tüketimi değeri sağlayabiliyor. Düşük tüketim, hantal
bir otomobil olduğu anlamına da gelmiyor, 5 ileri manuel şanzımanla kombine
edilen Yeti 1.6 TDI, 0'dan 100 km/s’ye 12.1 saniyede çıkarak çevikliğini ortaya
koyuyor. Yeti GreenLine'de Start-Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve
düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler standart. Bu özellikler sonucunda
Yeti Greenline 119 g/km CO2 emisyon değeri sunuyor. Bununla birlikte Yeti'de,
1.6 lt TDI motorla 7 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak. Özellikle
Türkiye artan trafik yoğunluğunda ilgi gören bu motor ve şanzıman ikilisi
ortalama 5,0 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
Bunların
yanı sıra Yeti'nin 2.0
litre 170 HP'lik dizel motor seçeneği ise, artık dört
tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift kavramalı DSG otomatik şanzıman ile
sunulacak.
Geri görüş kamerası da var
Güncellenen
Skoda Yeti, EuroNCAP'te 5 yıldız almış olan selefiyle aynı derecede güvenli. Bu
da ABS, fren asistanları, sürücü yorgunluk tespit sistemi ve Elektronik Denge
Kontrolü gibi unsurlarla destekleniyor. Ön sis lambaları isteğe bağlı olarak
viraj dönme fonksiyonlu olarak da alınabiliyor. Hava yastıklarının sayısı ise
9'a kadar çıkabiliyor.
Yeti,
bununla beraber "Optik Park Asistanı" yani isteğe bağlı olarak alınabilen
geri görüş kamerasıyla donatılan ilk Skoda modeli oldu. Bunun yanında Yeti'de,
son nesil otomatik park yardımcısı sistemi de kullanıldı. İsteğe bağlı
donanımlardan olan bu yeni sistem Yeti'nin kolaylıkla uygun park yerini
bularak, direksiyon hareketlerini otomatik kontrol edip geri manevrayla ve yola
paralel park etmesini, aynı şekilde park yerinden çıkmasını sağlıyor. Yeti'de
KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de ilk kez kullanıldı.
Tam bir başarı hikayesi
Skoda'nın
kompakt SUV sınıfına girişini sağlayan ve 2009 yılında tanıtılan Yeti,
sınıfının başarılı modelleri arasında yerini aldı. 2009'dan bu yılın temmuz
ayına kadar 268.300 Yeti satıldı. 2012 yılında Yeti satışları bir önceki yıla
göre yüzde 24 artışla 87.400 adet olurken, bu yılın ilk 7 ayındaysa dünya
çapında 46.900 Yeti sahiplerine teslim edildi. Yeti, Türkiye’de ise piyasaya
sunulduğu günden bu yana 5 bin adedin üzerinde satışa imza attı.
Bugüne
kadar 47 ulusal ve uluslararası ödüle layık görülen Yeti, 2012 yılının sonunda
Rusya'da satılmaya ve Rus GAZ Grubu ile yapılan işbirliği sonucu bu ülkede
üretilmeye başlandı. Yeti, bu yılın ortalarından itibaren Çin'de de
pazarlanmaya başlanırken, 2013'ün sonunda bu pazar için geliştirilen uzatılmış
versiyonu da satışa çıkacak. Bu araçlar, Çin'de Shanghai Volkswagen tarafından
üretilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder