4X4 dünyasının yıldızı Subaru’nun en beğenilen modelleri Bursa
Otoshow’da otomobilseverlerle buluştu. 4 Kasım’da kapılarını açan fuarda Subaru’nun
amiral gemisi Yeni Forester ile markanın prestij modeli dizel otomatik Outback sergilendi.
Performans tutkunlarının gözdesi BRZ ile crossover segmentinin öncüsü XV ise fuarda
sergilenen diğer göz alıcı modeller arasında yer aldı.
Bayraktar Grubu
markalarından Subaru, bu yıl 8’ncisi düzenlenen Bursa Otoshow 2013 Fuarı’nda en
beğenilen modellerini sergiledi. 4 Kasım günü saat 12.00’de kapılarını açan fuarın
birinci salonunda yer alan 323 metrekarelik standında Subaru XV, Subaru BRZ,
2.0 litrelik Forester Premium, Forester Turbo Adventure ve Outback Dizel Otomatik
modelleri yer aldı.
İdeal SUV: Yeni Forester
Yeni Forester`da 2.0L benzinli
atmosferik 150 PS ve turbo 240 PS olarak farklı ruhlara sahip iki ayrı Boxer
Motor seçeneği ile sunuluyor. Yeni
Forester büyüyen boyutları, artan arazi kabiliyeti, sürekli simetrik dört çeker
sistemi, 6 ya da 8 ileri Lineartronik otomatik şanzımanı ve 2.0L Boxer motor
seçenekleriyle ideal bir SUV.
Yeni Forester 240 beygir gücündeki
turbo motoru ve S modunda yer alan 8 ileri CVT şanzımanı ile spor otomobillerin
sürüş zevkinin 4x4 bir SUV’da da yaşanabileceğini ispatlıyor. Yeni Forester
daha sportif sürüş performansını yüzde 10’un üzerinde daha düşük yakıt tüketimi ile sunuyor. Yepyeni bir AWD kontrol
sistemine sahip olan Forester’da, standart olarak kullanılan “X-MODE” sistemi
ile her koşulda sürekli denge sağlanıyor.
Yeni
Forester’ın Güç Aktarma Organları: Simetrik AWD, X-Mode ve SI-DRIVE
Değişik ihtiyaç ve tercihlere göre
farklı donanım paketlerine sahip olan Yeni Forester,
hem motorunun inanılmaz gücü hem de
özel süspansiyonları ile spor otomobilleri aratmayan bir performans vaat
ediyor. Yenilenen Forester daha iyi aerodinamiklik ve işlevsellik
özelliklerinin yanı sıra SUV bir aracın güçlü ve çarpıcı görünümü korunarak
tasarlandı. Aracın ön yüzünde “Sportiflik” ve “Rahatlık” vurgusunu ön planda
tutuldu.
Subaru’nun ünlü simetrik
AWD aktarma organı, aracın performansını artırmak için daha da geliştirildi.
X-Mode adı verilen yeni kontrol modeli, kötü yol koşullarında bile sağlam bir
arazi performansı sağlıyor. X-Mode sürücüye tüm yol koşullarında güven sağlayarak
Forester’ın sürüş keyfini artırıyor. 2012 Avrupa Yeni Araç Değerlendirme
Programı’ndan (Euro NCAP) güvenlik performansı testinde en yüksek puanı kazanan
model, Türkiye’de 2.0i Elegance, 2.0i Premium ve 2.0 XT Adventure versiyonları
ile satışa sunuluyor.
Boxer Dizel Motor’un Lineartronic otomatik
şanzıman ile buluşması: SUBARU OUTBACK
Kullanışlı araç boyutları, ekonomik
motor ve üstün manevra kabiliyeti ile arazide ve şehirde benzersiz bir konfor
sunan Outback, hacim odaklı ve özgün dizaynı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Lineartronic
(CVT) otomatik şanzımanın Boxer Dizel motor ile ilk defa buluştuğu Subaru
Outback konforlu bir sürüş sunarken aynı zamanda yakıt verimliliği de sağlıyor.
Üstün motor performansı
ve çevreye duyarlı dizel otomatik Outback
Yeni Dizel Outback, 3600 devir/dak.’da
150 hp güç üreten Outback, Karşılıklı – Yatay yerleştirilmiş 4 silindirli 2.0
litre turbo dizel motoru sayesinde, düşük devirlerden itibaren tork üretme
özelliği ile kolay kullanım ve zarif bir hızlanma hissi veriyor. 350 Nm’lik
torkunu 1600-2400 dd aralığında sunan Outback, bu sayede düşük devirlerde
sağladığı maksimum güç ile rahatça yol alabiliyor.
Subaru Outback’te yüksek sürüş
performansı ve güvenlik seviyesini yükselten Araç Dinamikleri Kontrolü (VDC) de
standart olarak bulunuyor. 166 g/kg’lık düşük karbondioksit salınım değeri
dizel motorlu Outback’in çevreye duyarlılığının bir göstergesi. 7 ileri
lineartronic şanzımanla uyumlu çalışan Boxer Dizel Motor, tüm arazi şartlarında
kolayca ilerleyen Outback’te 6.3 litrelik ortalama yakıt tüketimi değeri
sunuyor.
2010 yılında yenilenen Outback diğer
crossover rakiplerine kıyasla daha “akıllı” boyutlara sahip. Outback’in hacim
odaklı kabin tasarımı ile toplam yüksekliğin, genişliğin ve dingil mesafesinin
artırılması ile yolcu kabinin ferahlatılması, genişletilmesi sağlanırken;
yolcuların daha rahat edebileceği geniş koltukların kullanılmasıyla da
yolculuklar keyifli hale getiriliyor. Hem yolcu bölümü hem de arka yükleme
alanı genişleyen Outback iç hacimde sunduğu konforu manevra kabiliyeti ile de
pekiştiriyor.
Crossover
kategorisine yeni bir soluk getiren model: Subaru XV
Subaru XV, markanın köklü geçmişinin
en belirgin özellikleri arasında yer alan güvenlik, sağlamlık ve sportiflik
unsurlarını barındırıyor. Subaru XV’de üst düzey konfor ve geniş kabin tasarımı
kompakt ve hafif gövde yapısı ile harmanlanıyor. XV, Subaru’nun gelecek nesil
motorları ve yenilenen şanzımanı ile mükemmel manevra kabiliyeti sayesinde
üstün sürüş performansı ve yakıt verimliliği sunuyor. 1.6 motor Lineartronic
otomatik şanzıman ve sürekli dört çeker özelliklerini bir arada sunan
piyasadaki tek araç olan yeni XV, Subaru’nun stratejik modeli olarak
tanımlanıyor. Direksiyon başında sürüş keyfi, konfor ve üstün güvenlik arayan
sürücülerin tüm isteklerine cevap verecek özelliklerle donatılan Subaru’nun XV
modeli Euro NCAP Güvenlik testlerinden alınabilecek en yüksek 5 yıldız notunu,
çocuk koruma testinden ise tüm rakiplerini geride bırakarak teste girdiği
tarihe kadarki en yüksek notu almıştı. Subaru XV, şehir hayatında sürücülerin
otomobil kullanımını kolaylaştıran özel bir otomatik şanzımanına sahip.
Lineartronic otomatik
şanzıman ile konforlu sürüş
Zincir Tahrikli CVT’nin
(Sürekli Değişken Şanzıman) hafiflik, kompaktlık, üstün yakıt verimliliği ve
geniş oran kapsamı gibi avantajlarına ek olarak Subaru, çevreye daha duyarlı ve
daha iyi sürüş performansına sahip bir araç sunmak üzere yeni XV için yeni
CVT’yi geliştirdi. Bu yeni şanzımanın yeni geliştirilen motor ile bir araya
gelince olağanüstü bir sürüş performansı ve yakıt tasarrufu sonucu ortaya
çıktı. Yeni nesil CVT şanzıman artık 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde de
kullanılıyor. CVT’nin yeni motor ve şasi ile uyumlu olacak şekilde optimize
edilmesi sayesinde yumuşak, konforlu ve sorunsuz kullanım sunuluyor.
Lineartronic otomatik şanzımanın kullanımı sayesinde daha yumuşak vites
değiştirme performansı sağlanıyor.
“Saf Sürüş Keyfi’nin adresi: BRZ
“Saf
Sürüş Zevki” sloganı ile yola çıkan ve kalbinde özel bir boxer motoru
bulunduran BRZ, hafifliği, kompaktlığı ve düşük ağırlık merkezi ile dikkat
çekiyor. Subaru’nun arkadan itişli platformu ile birleşen Subaru BRZ ağırlık
merkezi düşüklüğünde yeni bir seviye yakalıyor. Otomobilin toplam ağırlığının
yarısından fazlası diz seviyesinin altında konumlandırıldığı için özellikle yol
tutuş konusunda fark yaratılıyor. Dünyanın en düşük yer çekimi merkezine sahip
araçlardan biri olan BRZ harika bir sürüş performansı sunuyor.
BRZ modeli, spor otomobillerin
yarattığı tutkuyu sonuna kadar yaşatıyor. Subaru’nun imzası haline gelen
karşılıklı yatay 2.0 litrelik atmosferik Subaru Boxer motor teknolojisiyle can
bulan BRZ, 2.0 Litrelik direkt enjeksiyonlu atmosferik motora sahip.
200 Hp’lik güç üreten motorunun
maksimum torku 204 Nm. Sportif sürüş hissi için vites hissine ve tepkiye
odaklanan şanzımana sahip olan BRZ’de 6 vitesli direksiyondan kumandalı vites
ve gaz kontrolü bulunuyor. Otomobil D modundayken bile yanlardaki
kulakçıklardan vites değiştirilebiliyor.
BRZ’ye özel otomatik şanzımanda Sport,
Geçici Düz Vites ve Kar modu bulunuyor. Subaru'nun tüm modellerde standart
olarak kullanılan VDC (Araç Dinamikleri Kontrolü) sistemi BRZ’de de
kullanılıyor. Yana kayma gibi dengesiz durumları önlemek için çekişi ve frenleri
kontrol eden VDC sistemi ayrıca sağ ve sol tekerlekler arasındaki farkı kontrol
eden LSD fonksiyonuna sahip.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder