Michelin Grubu, ilk dokuz ayda 15 milyar 282
milyon Euro’luk net satış geliri elde ederken, lastik piyasasının üçüncü
çeyrekte gösterdiği olumlu ivmeyi de arkasına alarak yılsonu hedeflerine doğru
emin adımlarla ilerliyor.
Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında
yer alan Michelin, yollardaki başarısını finansal sonuçlarıyla pekiştiriyor.
Sürücülere güç, dayanıklılık, güvenlik ve tasarrufu bir arada sunan Michelin,
2013 yılının ilk 9 aylık döneminde 15 milyar 282 milyon Euro’luk net satış
gerçekleştirdi. Dünya lastik sektöründeki durgun seyre rağmen güçlenen
piyasaların da etkisiyle çıkışını sürdüren Michelin, yıl sonu hedeflerine emin
adımlarla ilerliyor.
Satış hacmini yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 2
artıran Michelin’in bu performansında, lastik sektörünün üçüncü çeyrekte
beklendiği gibi olumlu bir trend sergilemesi etkili oldu.
Üçüncü çeyrekte yükselişe geçti
Dünyanın 170 ülkesinde faaliyet gösteren
Michelin Grubu, binek otomobil, hafif ticari araç ve kamyon lastikleri
sektöründeki olumsuz ivmenin etkisiyle satış hacminde yılın ilk yarısında yüzde
bir buçuk gerileme yaşarken, üçüncü çeyrekte ise yüzde ikilik bir artış
gösterdi. Yılın ilk yarısında özellikle ABD Doları ve Japon Yeni’nin düşüşü,
Euro’nun ise güçlenmesinden kaynaklanan olumsuz kur etkisiyle düşüş yaşandı.
Yılın üçüncü çeyreğinde ise gözlemlenen istikrarlı fiyat etkisiyle lastik
sektörü de büyüme trendine girdi.
Michelin üçüncü çeyreğe yenilikleriyle damga
vurdu!
• 19
Temmuz’da Hindistan Chennai’deki yeni tesislerde ilk prototip kamyon lastiği
üretildi.
• 16
Eylül’de dört yeni 25 inçlik lastik ebadı eklenerek buldozer lastiği ürün gamı
genişletildi.
• 18
Eylül’de Michelin 2020 ‘Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi’ belirlendi.
• 13
Ekim’de Michelin Primacy 3ST, Güneydoğu Asya ve Avustralya pazarlarına sunuldu.
• 18-23
Ekim’de geleceğin otobüsü için geliştirilen motorize tekerlek tanıtıldı.
• 22
Ekim’de dünyanın en büyük traktör lastiğini tanıtıldı.
GLOBAL LASTİK PAZARINA BAKIŞ:
Üçüncü çeyrek sonuçları lastik sektöründe de
umut tazeledi
Beklendiği gibi üçüncü çeyrekte olumlu bir
trend sergileyen lastik sektöründe son çeyrekteki hacim artışının ise daha
yüksek olması bekleniyor. Michelin de, 2013 yılı geneline dair istikrarlı hacim
hedefini güvenle muhafaza ediyor.
OTOMOBİL VE HAFİF TİCARİ ARAÇLAR
Orijinal ekipman
*
Avrupa pazarı, yüksek hacimli otomobil üreticilerinin stok eritme
faaliyetinin sona ermesi, talebi ikinci çeyrekte yüzde 4, üçüncü çeyrekte yüzde
2 yukarı çekti. İlk çeyrekteki yüzde 9’luk keskin düşüşü hafifletmesi sayesinde
yüzde 2 geriledi. Doğu Avrupa’daki pazarlar yüzde 4 daraldı.
*
Otomobil üreticilerinin yeni modeller piyasaya sürmesi ve alıcıların
eskiyen otomobillerini yenilemesi neticesinde çıkışa geçen talebin yukarı
çektiği Kuzey Amerika pazarı yüzde 4 yükseldi.
*
Asya’da (Hindistan hariç) talep toplamda yüzde 3 arttı. Çin’de büyüme
hafifçe azalarak yüzde 10’a gerilese de ilk dokuz ayda yüzde 12 seviyesini
tutturdu. Japonya pazarı 30 Eylül itibarıyla yüzde 13 daralmış olsa da otomobil
üreticileri yaklaşan KDV artışı öncesinde üretime devam ettiği için üçüncü
çeyrekte sadece yüzde 6 küçüldü. Güneydoğu Asya pazarı (yüzde 9 yükselerek)
büyümesini sürdürdü.
* Güney
Amerika’da talep, Brezilya (yüzde 12 yükseldi), Arjantin ve Kolombiya’daki
büyümenin desteğiyle 30 Eylül itibarıyla yüzde 9 arttı.
Yenileme
*
Avrupa’da pazar 30 Eylül itibarıyla yüzde 1 gerilemişti. Batı Avrupa’da
ikinci çeyrekte (yüzde 4’lük artışla) görülen geri dönüş, üçüncü çeyrekte de
(yüzde 5’lik artışla) doğrulandı. İlk dokuz ayda kış lastikleri segmenti
beklendiği gibi yüzde 7 gerilerken yüksek performanslı lastik segmenti (17 inç
ve daha büyük) yüzde 10 büyüdü. Doğu Avrupa’da pazar üçüncü çeyrekte yüzde 12
daraldı.
* Kuzey
Amerika’da pazar yılın ilk dokuz ayında yüzde 4 büyürken üçüncü çeyrekte
ABD’nin gümrük vergilerini kaldırmasıyla Çin’den yapılan ithalattaki artışın
öncülüğünde yüzde 8’lik artış yaşandı. Ortalama seyahat mesafeleri düşük yakıt
maliyeti ortamında da istikrarını korudu.
*
Asya’da talep yüzde 6 arttı. Belli bir yavaşlamaya rağmen Çin pazarı
üçüncü çeyrekte yüzde 8, ilk dokuz ayda da yüzde 9 büyüdü.
* Güney
Amerika’da talep yüzde 9 artarken her pazarda ciddi artışlar görüldü. Özellikle
Brezilya’da enflasyonist bir ortamda yüzde 11’lik büyümeye tanık olundu.
KAMYON LASTİKLERİ
Orijinal Ekipman
*
Durgun bir ekonomide Avrupa pazarı düşük önceki yıl karşılaştırmalarıyla
ilk dokuz ay boyunca istikrarlıydı. Üçüncü çeyrekteki güçlü talep, Euro VI
standartlarının 1 Ocak 2014’te yürürlüğe girmesi öncesinde yapılan ve
muhtemelen daha yüksek satın alma fiyatları ve servis maliyetlerine neden
olacak son dakika alımlarının bir yansımasıydı.
* Kuzey
Amerika’da talep, filo sahipleri arasında bekle-gör tavrına yol açan ekonomik
ve politik belirsizlik ortamında zayıf kalmaya devam etti. Pazar üçüncü
çeyrekte yüzde 1 geriledi.
*
Asya’da (Hindistan hariç) orijinal ekipman (OE) talebi ilk dokuz ayda
yüzde 9 arttı. Çin’de pazar büyümesi yavaşlayarak üçüncü çeyrekte yüzde 7, ilk
dokuz aylık dönemde de yüzde 11 oldu. Gayet hareketli Güneydoğu Asya pazarında
talep 30 Eylül itibarıyla yüzde 24 artarken radyal lastiklere geçiş de sürüyor.
Japonya’da daha olumlu piyasa trendleri üçüncü çeyrekte OE pazarında yüzde
19’luk büyümeye yol açarak ilk dokuz aydaki toplam gerilemeyi yüzde 2’ye çekti.
* Güney
Amerika’da pazar, Euro V salım standartlarının yürürlüğe girmesinin neden
olduğu küçük dalgalanmaların ardından iyi bir trendde seyretti. Tarım
sektöründe ağır yük kamyonu lastiklerine talep güçlüydü.
Yenileme
*
Avrupa’da yenileme talebi Eylül sonu itibarıyla yüzde 9 arttı ama 2007
seviyelerinin yaklaşık yüzde 25 altındaki zayıf seyrini sürdürdü. Pazar ilk
stok inşasının yanı sıra yenileme için mevcut dış lastik sayısındaki azalmadan
ötürü hareketliydi. Dokuz aylık dönemde radyal lastiklere talep özellikle
(yüzde 12’lik artışla) Türkiye’de ve (yüzde 13’lük artışla) Doğu Avrupa’da
canlıydı.
* Kuzey
Amerika’da talepteki gerileme (dokuz ayda yüzde 2 azaldı), 2012’ye kıyasla
elden çıkarmalarda yaşanan artış sayesinde üçüncü çeyrekte sona erdi.
*
Asya’da pazarlar (Hindistan hariç) üçüncü çeyrekte yüzde 8 büyüyerek
ikinci çeyrekte başlayan trendi doğruladı. Çin’de talep üçüncü çeyrekte yüzde
7, ilk dokuz ayda yüzde 4 arttı. Radyal lastiklerin artan popülaritesinin
biçimlendirdiği Güneydoğu Asya pazarları, üçüncü çeyrekte yüzde 8’lik, ilk dokuz
aylık dönemde de yüzde 5’lik bir büyüme sergiledi. Japon pazarı, yendeki değer
kaybının neden olduğu ihracat artışının olumlu etkisiyle üçüncü çeyrekte yüzde
10, ilk dokuz ayda yüzde 7 arttı.
* Güney
Amerika’da pazar, (yüzde 11 artan) Brezilya’daki büyümenin Kolombiya ve
Venezüella’daki düşüşleri dengelemesi sayesinde Eylül sonu itibarıyla yüzde 5
genişledi. Lastik ithalatı, Brezilya Reali’ndeki değer kaybına rağmen gücünü
muhafaza ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder