Eylül ayı sonunda Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda Türkiye
ve tüm Avrupa için üretimine başlanan Hyundai i10, otomatik vites seçeneğine
kavuştu. İlk olarak sadece 1.0 litre hacmindeki benzinli motor ve manuel
şanzımanla satışa sunulan Yeni i10, artık hem mevcut 1.0 litre hem de 1.2
litrelik benzinli motor seçeneğinde otomatik şanzımanla birlikte alınabilecek.
Yeni i10 ile A segmentine taptaze bir hava kazandıran
Hyundai, sınıfının üzerinde konfor sağlayan bir otomobil. Konforla birlikte
güvenlik donanımları açısından da maksimum koruma sağlayan Yeni i10, standart
olarak sunulan ABS, ESP ve sürücü-yolcu havayastıklarıyla satılıyor.
Yeni nesil i10, Avrupalı müşteriler için geliştirilmesiyle
birlikte markanın imajına da katkıda bulunan en gelişmiş örneklerden birisi
olarak öne çıkıyor. Bu bağlamda Hyundai’nin ülkemizde ürettiği Yeni i10,
markanın karakteristik “Akıcı Tasarım Felsefesi”ni yansıtan modellerin en
yenisi olarak öne çıkıyor. Doğal ve atletik görünümüyle A segmentindeki bir
otomobilden çok daha fazlasını sunan Yeni i10, otomatik şanzıman seçenekleriyle
de üzerine düşen görevi en iyi şekilde yerine getiriyor.
Şehir içi ve uzun yolda büyük rahatlık sağlayan 4 ileri
otomatik şanzıman, istenildiği zaman manuel olarak da kullanılabiliyor. Vites
geçişlerinde en küçük bir sarsıntı ya da gecikme bulunmayan bu şanzıman, üstün
sürüş zevki ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Rafine edilmiş sürüş özelliklerini destekleyen motor
seçenekleri arasında 66 beygirlik 1.0 lt ve 87 beygirlik 1.2 lt olmak iki
farklı benzinli ünite görev alıyor. 998 cc hacme sahip 1.0 lt’lik versiyon 3500
d/d’den itibaren maksimum 94 Nm tork üretiyor. İkili (DUAL) CVVT (Sürekli
değişken supap zamanlaması) sistemi egzoz / emme supaplarının açma ve kapanma
zamanlamasını, motor devri ve araç yüküne en uygun şekilde uyarlamak suretiyle
motor performansını artırırken, yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu
azaltıyor. 40 lt’lik yakıt deposuna sahip Yeni i10 1.0 lt otomatik, 100 km’de
ortalama olarak 6.0 lt yakıt tüketiyor.
1248 cc’lik 1.2 lt Kappa motor ise 4000 d/d’de 120 Nm
maksimum tork üretiyor. Bu motor ile 13.8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını
tamamlayan aracın maksimum hızıysa 163 km/s. İki motor da CVVT sistemine
sahipken 1.0 lt’de kullanılan yeni nesil üç silindir teknolojisiyle daha düşük
sürtünme ve uzun ömürlü bir yapı elde ediliyor. 1.2 lt 4 silindirli otomatik
versiyon ise ortalama olarak 100 km’de 6.2 lt yakıt tüketiyor.
Yeni i10’un otomatik şanzımanlı versiyonu, konforlu iç
mekanı ve sportif dış tasarımına ek olarak geliştirilmiş sürüş özellikleri ve
şaşırtıcı seviyedeki sessiz kabiniyle de adından sıkça söz ettiriyor. Yeni
Hyundai i10’da klima, lastik basınç sensörü, ESP, VSM, elektrikli ön ve arka
camlar, USB-AUX girişleri, acil durum fren sinyali ESS, yokuş kalkış destek
sistemi HAC, viraj içi aydınlatmalı farlar, direksiyondan kumandalı müzik
sistemi, LED gündüz farları, sis farları ve 15 inç çift renkli alüminyum
alaşımlı jantlar gibi bir üst segment araçlarda yer alan birçok donanımı sunuyor.
Viraj içini aydınlatan statik dönüş farları ile de dönüşlerde kolaylık
sağlarken ve güvenliği de arttırıyor.
Yeni i10’da 1.0 lt benzinli otomatik Style’ın fiyatı 31 bin
990 TL iken 1.2 lt motor hacmine sahip model, sadece Elite donanım paketi ve
otomatik şanzımanla 34 bin 990 TL’ye alınabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder