Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Renault, Laurens van den
Acker’in başlattığı tasarım stratejisi çerçevesinde altıncı konsept otomobili
olan “Initiale Paris”’in ve yeni marka kimliği ile Megane ailesinin ilk
gösterimini gerçekleştiriyor. Teknik know-how ile yaratıcı hüneri ustaca
harmanlayan bu yeni konsept otomobil, Espace versiyonunun yerini alıyor.
Markanın yeni tasarım anlayışını yansıtan ve seri üretim otomobillere ilham
veren altı konsept otomobil, ilk kez hep bir arada Renault standında
sergileniyor.
Megane ailesi yeni marka kimliğine kavuşuyor. Mégane
Hatchback, Coupé ve Sport Tourer’da artık yeni bir tampon, yeni havalandırma
ızgaraları ve siyah zemin üzerinde dikey olarak yükselen daha büyük Renault
logosu yer alıyor.Yeni tasarım kimliğine kavuşan aileninin sportif üyeleri
Megane R.S. ve GT de Renault standındaki ilk gösterimler arasında yerini
alıyor. Yeni Mégane serisi 2014’ün ilk çeyreğinde Avrupa’da, yılın devamında da
dünyanın geri kalan yerlerinde pazara sunulacak.
Tasarım, “Renault 2016 - Drive the Change” stratejik
planında önemli bir rol oynuyor. Renault tasarımı üç kilit kelime etrafında
şekilleniyor: yalın, duygulu ve sıcak. Asıl hedef, modeller arasındaki
tutarlılığı muhafaza ederken çekicilik de sunabilmek. "Renault 2016 - Drive the Change" planı
aracılığıyla vurgulanan yenilikçilik öne çıkıyor. Yeniliklere herkesin
erişebilmesini mümkün kılmak amacıyla markanın araçları internete bağlı Renault
R-Link multimedya sisteminden en yeni Energy motorlarına kadar pek çok
teknolojiyi paylaşıyor.
Formula 1’de 11 kez Marka Şampiyonu ünvanına sahip Renault,
bir sonraki sezon Formula yeni mekanik stratejisinin ürünü Power Unit Energy F1
2014 motorunu da standında sergiliyor. Bu yeni motor Formula 1’de meydana gelecek olan teknolojik
devrimi yansıtıyor. Power Unit Energy F1 2014, V8’lerden daha fazla güç
üretecek ancak yakıt tüketimleri üçte bir düzeyinde olacak! Z.E. serisi ile elektrik motorlu araçlar konusunda lider
olan ve motor sporlarında eşsiz bir deneyime sahip olan Renault, Eylül 2014’te
start alacak yeni FIA Formula E Şampiyonasına giriyor. Böylece marka,
elektrikli motor sporları çağına adım atıyor.
Renault’nun yeni konsept otomobili: Initiale Paris
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Renault, Laurens van den
Acker’in başlattığı tasarım stratejisi çerçevesinde altıncı konsept otomobili
olan “Initiale Paris”’in ilk gösterimi gerçekleştiriliyor. Initiale Paris’in
gönderme yaptığı “Bilgelik”, stratejinin altıncı yaprağını oluşturuyor.
Initiale Paris ile temsil edilen bu aşama, açık fikirliliği ve hem duygulara
hem de zevke odaklanarak hayattan tat alma kabiliyetini temsil ediyor. Renault
tasarımcıları Initiale Paris’i bu anlayış ile yarattı; bu otomobil, premium
sınıf seyahat deneyimini ifade ediyor.
“Initiale Paris, Renault’nun tasarım stratejisindeki altıncı
otomobil. Bu konsept otomobil, Renault’nun premium vizyonunu bünyesinde
barındırarak “Initiale Paris” versiyonu ile Espace’ın yerini alıyor.”
Laurens van den Acker – Renault Endüstriyel Tasarım
Direktörü
Yeni marka kimliği ile Megane ailesi
Markanın tüm yeni modellerinde olduğu gibi Renault Mégane
ailesi de yeni marka kimliğine kavuşuyor. Marka araca daha dinamik bir görünüm
veriyor, çekicilik unsurlarını kuvvetlendiriyor ve yeni tasarım kimliğine
gönderme yapıyor. Yeni modeller markanın en son ekipmanlarını ve son
teknolojilerini içeriyor: buna internete bağlı multimedya sistemi Renault
R-Link de dâhil.
Mégane serisi, EDC vites kutusuyla eşleştirilmiş 130bg’lik
benzinli motorun kullanıldığı ilk seridir. Markanın bu kaliteli amiral
gemisinde kilit kelimeler: seyahat konforu ve sürüş zevki.
Mégane GT and R.S.’ten oluşan performans serisi de
yenileniyor.
Renault ve teknoloji
115 sene önce kurulduğu günden bu yana Renault, her zaman
geniş kesimlere hitap eden yenilikler peşinde oldu. Günümüzde, "Renault
2016 - Drive the Change" planı aracılığıyla vurgulanan yenilikçilik öne
çıkıyor. Yeniliklere herkesin erişebilmesini mümkün kılmak amacıyla markanın
araçları internete bağlı Renault R-Link multimedya sisteminden en yeni Energy
motorlarına kadar pek çok teknolojiyi paylaşıyor.
Renault'nun elektrik motorlu araçlarındaki en son yenilikler
Renault, tümü 18 aylık bir süreçte lanse edilen dört
elektrik motorlu araç pazarlayan tek üreticidir. Tüm bu elektrikli otomobiller
çok geniş bir müşteri kitlesine hitap ediyor: ZOE, tüm hedef kitleyi içine alan
kompakt bir hatchback; Fluence Z.E., premium sedan; Kangoo Z.E. ticari
kullanıcılara yönelik; Twizy ise tam bir şehirli otomobili. Renault, yollarda
dolaşan neredeyse 30.000 elektrik motorlu otomobili ile Avrupa’nın elektrikli
otomobil lideridir.
Renault, yeni “Power Unit Energy F1 2014” motorunu sunuyor
Yarış konfigürasyonunda Haziran ayında Le Bourget Havacılık
Fuarı’nda gözler önüne serilen Renault Energy F1-2014 Power Unit bir sonraki
sezon Formula 1’de meydana gelece olan teknolojik devrimi yansıtıyor. Enerji
geri kazanımı ve yeniden kullanımı açısından son derece sofistike sistemler
içeren doğrudan enjeksiyonlu turbo şarjlı bu V6 1.6L mevcut V8’lerden daha
fazla güç üretecek ancak yakıt tüketimleri üçte bir düzeyinde olacak! Energy
serisi motorlarıyla enerji verimliğinde öncü olan Renault, bu alanda daha da
ilerlemek amacıyla motor sporlarından istifade etmeye devam edecek.
FIA Formula E Şampiyonası’nın teknik ortağı
Renault, elektrikli motor sporları çağına adım atıyor
Z.E. serisi ile elektrik motorlu araçlar konusunda lider
olan ve motor sporlarında eşsiz bir deneyime sahip olan Renault, yeni FIA
Formula E Şampiyonasına giriyor. Eylül 2014’de start alacak olan yarışmada yer
alan on takım Frankfurt’ta görücüye çıkarılan ve Renault Sport ile ortaklaşa
tasarlanan tek koltuklu Spark-Renault SRT_01E’yi kullanacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder