Mercedes, CLS serisine ulaşamayanlara alternatif bir çözüm
üretmek için CLA modelini üretti. Marka için önden çekişli ilk sedan modeli
olma özelliğini de taşıyan otomobil, kışkırtıcı tasarımıyla dikkat çekiyor. Şık
tasarımının yanı sıra dinamik hatlarıyla da görenleri kendine hayran bırakan
CLA, C180 modelinden da hatırladığımız 1,6 litrelik benzinli ünite ile test
konuğumuz oluyor.
Tasarım
İç Mekân
Performans
Mercedes CLA200’ün kalbinde 1,6 litrelik benzinli motora yer
vermiş. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 5300 d/d’da 156
Bg güç ve 1250 ila 4000 d/d arasında 250 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile
0-100 Km/s hızlanmasını 8,5 saniye gibi bir zamanda gerçekleştiren model 230
Km/s’lik maksimum hız değerine sahip. Otomobilin gücünü ön tekerleklere aktaran
7G-DCT şanzıman, çift debriyajlı otomatikleştirilmiş bir teknoloji. Uzun yolda
başarılı olan şanzıman, şehir içindeyse küçük bocalamalar yaşayabiliyor.
CLA200’ün fabrika verilerine göre karma kullanımda tüketimi 100km’de 5,5 litre.
Tabii bu rakam çok ulaşılabilir görünmüyor. Biz testimiz sırasında 7,5 litrelik
bir tüketim değeri elde etmeyi başardık. Ancak gaz pedalına hâkim olamazsanız
üst değerlere ulaşmanız içten bile değil.
Konfor ve Yol Tutuşu
Yorum-Alper GÜLER
CLA200 ilk bakışta tasarımıyla kendisini size hayran
bırakıyor. Dinamik hatlar ve sportif duruş belki de sizi etkileyecek en büyük
detaylar arasında olacaktır. İç mekânda tasarım anlamında A serisinden biraz
daha farklı olmasını beklerdim. Arka bölümde ise baş mesafesinin rahatsız
etmesinin yanı sıra alçalan tavan yapısı araca biniş inişlerde zorluk
çıkartabiliyor. Performans konusunda 1,6 litrelik motor oldukça başarılı. 7
ileri otomatik şanzımanın “Sport” “Eco” ve “Manuel” kullanımları mevcut. Bu
sayede özellikle performanslı kullanımlarda şanzımanın karakter değiştirmesi
oldukça iyi. Yol tutuşu konusunda CLA 200 adeta asfalta yapışıyor. Birçok sert
virajı temiz bir çizgi ile geçerseniz ESP engeline takılmayabilirsiniz. Sistem
size ESP’yi kapatma opsiyonu da sunmuş ancak ne kadar bu sistemi kapatsanız da
kayma şiddeti arttığı an ESP olaya müdahale ediyor. Fiyat etiketine
baktığımızda ise test aracımızdaki donanımları satın alırsanız 110 Bin TL’yi
geçkin bir bedel ödemeniz gerekecek. Ancak gerek tasarım anlamında gerekse
performans anlamında buna değecek bir otomobil satın aldığınız kanısına sizde
varacaksınız.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1595 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Bg 5300 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1250-4000 d/d | |
Şanzıman | 7 İleri Otomatik (7G DCT) | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,5 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,6 lt | |
Karma: | 5,5 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 129gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4630 mm | |
Genişlik: | 1777 mm | |
Yükseklik: | 1432 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2699 mm | |
Bagaj Hacmi: | 470 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1430 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder