Haberler

26 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Renault Clio RS

Trafikte otomobilinizle nasıl fark yaratırsınız? Renk seçeneği veya tasarımla mı? Peki ya bir otomobil tüm bunların yanında ateşli bir performansı da size sunuyorsa? Malum olan akaryakıt fiyatları ve vergilendirmeler bu tarz otomobillerin belini bükse de, ateşli minik klasmanı her geçen gün büyüyor. Test konuğumuz olan model ise Renault’un Motor Spor takımı tarafından geliştirilen Clio RS’i oluyor. Sportif ruhu en ince ayrıntısına kadar bu otomobile işleyen takım, imzasını da model logosunun sonuna eklemiş “RS”…

Renault Clio RS Tasarım
Diğer ateşli küçük otomobiller gibi Clio RS’de ufak detaylar ile standart versiyonundan ayrılıyor. En belirgin farkı ise tampon grubu. Standart versiyondaki mütevazı tampon yerini daha sportif ve geniş kanallara bırakmış. Bu tampon ile gündüz farları, ana far grubunun kenarından alınarak aşağıya taşınmış. Yan bölümde oval hatlar ile bizi karşılayan model kırmızı kaliperleri ve siyah jantlarıyla dikkat çekiyor. Standart versiyonundaki balık yüzgeci detay ise kapı altında yerini almış. Dilerseniz bu solungaç şeklindeki yapının ortasında bulunan çıtanın rengi ile oynayabiliyorsunuz. Arka bölüme geldiğinizde ise model yine çamurluk yapısı, difizörü ve RS logosu ile standart modelden farklılaşıyor.


Renault Clio RS İç Mekan
Kokpite geçmeden önce spor otomobil olduğu için Clio RS’den çok şey bekleyebilirsiniz. Ancak iç mekân çok az bir fark ile standart versiyondan ayrılıyor. Kırmızı dikişler ve büyük vites kulakçıkları modeli standart versiyondan ayırıyor. Ek olarak metal pedal grubu, direksiyon üzerindeki RS logosu ve farklı renkteki çıtalar modeli farklı kılıyor. Burada eksik olan detay ise gösterge panelinin çok sade olması. En azından buranın sürücüyü daha ateşleyen bir görsele sahip olmasını beklerdik. Orta konsoldaki R-Link ekranı standart modelle neredeyse birebir aynı. Ancak ekranda yer alan RS modülü bu sistemi farklılaştırıyor. Modül sayesinde aracın tork değerini, şanzıman sıcaklığını, lastik ve frenlerin kontrolü gibi birçok detayı kontrol edebiliyorsunuz. Eğer modeli pistte kullanma şansı elde ederseniz pist zamanlamanızı, 0-100 hızlanma ve 0-400 m arasını kaç saniyede kat ettiğiniz bilgileri de bu sistemden kayıt altına alabilirsiniz. Burada altını çizilmesi gereken bir nokta ise RS modülündeki tüm bilgiler USB belleğe depolanabiliyor. Bunun için vites önündeki USB girişine depolama birimini bağlayıp, sistemin içindeki kayıt bölümünün aktif edilmesi yeterli. Koltuklar standart modele göre sizi daha iyi sarıyor. Modelin sportif vurgusunu yapan RS logoları da kafalıklarda yerini almış. Kırmızı renkli kemerlerle de bu ambiyans kendini tamamlamış. İç hacim konusunda önde oturan bireyler sorun yaşamazken arka bölümdeki bireyler diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler.

Renault Clio RS Motor
Clio RS’in selefinde 2.0 litre motor kullanılıyordu. Renault-Nissan ortaklığında geliştirilen yeni motor 1.6 litre hacmine indirilmiş. 1618cc olan bu motor turbo takviyesiyle birlikte 6000 d/d’de 200 Ps güç 1750 d/d’de 240 Nm tork değeri sağlıyor. Euro 5 emisyona sahip ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 6,7 gibi muazzam bir sürede tamamlarken maksimum hız 230 Km/s ile sınırlandırılmış. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6,3 litre olarak belirlenmiş. Sadece 6 ileri çift kavrama EDC şanzıman ile sunulan bu ünite 200 Bg gücüde arkasına alarak başarılı işler çıkarıyor. Performansını törpüleyen tek nokta ise viraj çıkışlarında yaşanan turbo ve EDC şanzımanın gecikmeleri. Model aslında esas gücünü el freninin yanındaki RS Drive tuşuna bastığınızda gösteriyor. Bu tuşa bastıktan sonra modelin rolanti devri yükseliyor. Gaz pedalının daha tepkili hale gelmesi de değişimler arasında. Bunların dışında otomobilde bir sürüş modu daha bulunuyor. İsmi ise Race… Bu moda RS Drive tuşuna uzun süreli basma ile erişebiliyorsunuz. R-Link Ekranında çıkan kask işareti ise size bu modun aktif olduğunu gösteriyor. Modun en büyük farkları ise ESP’nin tamamen devreden çıkması ve vitesin artık tamamen manuel olması. Sportif bir otomobilin en önemli artılarından bir diğeri ise Launch Control. Sistemi aktif etmek için Rs Drive tuşuna bir kez basmak, şanzıman kolunu manuel bölgeye çekmek ve vitesin arkasındaki kulakçıkları ekranda “Launch Control” yazana kadar çekili tutmak.

Renault Clio RS Konfor & Yol Tutuş
Modelde yüzde 15 oranında daha sert süspansiyonlara yer verilmiş. 5 mm daha alçak Cup şasi ve 18 inç alaşımlı jantlar ile fazlasıyla rijit bir yapı elde edilmiş. Ancak bu durum bozuk zeminlerde can sıkabiliyor. Adeta viraj avcısı olan Clio RS hisli direksiyonunu da başarılı işler çıkarıyor. Önden kaymalarda tek yapmanız gereken gazdan ayağınızı çekmek oluyor. Elektronik diferansiyel o anda devreye girerek ön bölümün tutunmasını sağlarken arkanın da çok hafif kontrollü olarak kaymasına olanak veriyor. Siz de virajdan sorunsuz bir biçimde ayrılabiliyorsunuz. Bu durumun şiddeti artarsa ESP sistemi anında devreye giriyor.

Renault Clio RS Güvenlik

Teste baz versiyonu ile giren Clio’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Renault benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde Clio maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini yeterince iyi koruyamayan Clio buna rağmen 5 yıldızı kapmayı başardı. Renault Clio, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma gösterdi.

Renault Clio RS Yorum - Alper GÜLER
Hangi otomobiller karşısında saygı duruşunda bulunulur? Clio RS bu tarz bir otomobil. Gerek tasarımı ve gerekse performansıyla neredeyse dörtdörtlük bir otomobil. Tasarım olarak model standart versiyondan ufak detaylarla ayrılıyor. O dillere destan sedefli sarı renk yok mu her yanından geçeni hayran bırakıyor… Siyah jantlar arka difüzör bu hayranlığı arttıran detaylardan. İçeride ise bir miktar hayal kırıklığı yaşadım diyebilirim. RS logolu iç detaylar başarılı. Ancak insan bir parça daha farklılık aramıyor değil. Aracı çalıştırıyorum ve adeta ateşleyici bir ses ile otomobil uyanıyor. RS Drive tuşuna bastığımda ise rölanti devri yükseliyor ve otomobil resmen “ben hazırım ya sen?” sorusunu soruyor. EDC şanzımanı D konumuna alıp gaza bastığınızda deyim yerindeyse koltuğa yapışıyorsunuz. Gelen motor sesi ise hafif egzoz patırdamalarıyla sizi kamçılıyor. Tek isteğim egzozun bir parça daha fazla patırdaması. Şanzıman az da olsa bu motora göre biraz yavaş kalabiliyor. Vites topuzu üzerinden ve direksiyon arkasında bulunan büyük kulakçıklardan da sisteme müdahale edebiliyorsunuz. Şanzıman ne yazık ki devir kesiciye Normal ve Sport modda girmiyor. Takriben 6100 devir bandını geçtiğinde kokpit içinde yüksek bir sinyal sesiyle bir üst vitese geçiyor. Ancak Clio RS size bir mod daha sunuyor. Race olarak tabir edilen bu seçenekte vitesler tamamen sizin kontrolünüzde. ESP’nin de tamamen kapatılabildiğinin müjdesini de gösterge panelinden alabiliyorsunuz. Model ile virajlar ise oldukça eğlenceli. Cup şasi, alçaltılmış yapı ve sert süspansiyonlar size büyük katkı sağlıyor. Otomobili virajın içerisine hızla attığınızda kısa süreli önden kayma yaşayabilirsiniz. Ön taraftaki diferansiyel bunu algılayarak kayan yöndeki lastiği yavaşlatarak tam tersi yöndeki lastiği hızlandırıyor. Bu durumda virajı hafif bir arkadan kayma ile alabiliyorsunuz. Eğer kayma şiddetlenirse ESP sistemi olaya müdahale ediyor. Sport modunda ESP’nin sınırlı kayma yaptığını da belirtelim. Race Modunda ise ESP tüm kontrolü size bırakıyor. Launch Control ise eğlencenin diğer adı. Aracı Race moda, şanzımanı manuele ve kulakçıkları da kendinize çektikten sonra sistem aktif oluyor. Sol ayağınız gazda ve sağ ayağınız ile gaza deyim yerindeyse oturuyorsunuz. Bu sırada hafif egzoz patlamaları sizi daha da ateşleyebilir. Ayağınızı frenden kaldırdığınız andan itibaren model patinajsız ok gibi ileri fırlıyor. Her güzel şeyin bir bedeli var ya bu laf çok doğru. 44 Bin Euro’luk rakam yazımı yazdığım tarihteki Euro kuru ile 127 Bin TL’ye yakın bir bedel ediyor. Motor hacmindeki 18 cc’lik fazlalık olmasaydı belki bu otomobil bir nebze daha uygun fiyatlı olabilirdi. Ancak ağabeyi Megane RS ile arada 1000 Euro’luk fark varken hiç düşünmem tercihim Megane RS olurdu.











Renault Clio RS Teknik Özellik


Motor:1.6 
Motor Hacmi:1618 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:200 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma6,7 s
 Maksimum Hız:230 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,1 lt
 Şehir Dışı:5,1 lt
 Karma:6,3 lt
 Test:10,2 lt
 CO2 Emisyonu144 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4090 mm
 Genişlik:1732 mm
 Yükseklik:1432 mm
 Dingil Mesafesi:2589 mm
 Bagaj Hacmi:300 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
 Boş Ağırlık:1279 kg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder