Trafikte otomobilinizle nasıl fark yaratırsınız? Renk
seçeneği veya tasarımla mı? Peki ya bir otomobil tüm bunların yanında ateşli
bir performansı da size sunuyorsa? Malum olan akaryakıt fiyatları ve
vergilendirmeler bu tarz otomobillerin belini bükse de, ateşli minik klasmanı
her geçen gün büyüyor. Test konuğumuz olan model ise Renault’un Motor Spor
takımı tarafından geliştirilen Clio RS’i oluyor. Sportif ruhu en ince
ayrıntısına kadar bu otomobile işleyen takım, imzasını da model logosunun
sonuna eklemiş “RS”…
Renault Clio RS Tasarım
Diğer ateşli küçük otomobiller gibi Clio RS’de ufak detaylar
ile standart versiyonundan ayrılıyor. En belirgin farkı ise tampon grubu.
Standart versiyondaki mütevazı tampon yerini daha sportif ve geniş kanallara
bırakmış. Bu tampon ile gündüz farları, ana far grubunun kenarından alınarak
aşağıya taşınmış. Yan bölümde oval hatlar ile bizi karşılayan model kırmızı
kaliperleri ve siyah jantlarıyla dikkat çekiyor. Standart versiyonundaki balık
yüzgeci detay ise kapı altında yerini almış. Dilerseniz bu solungaç şeklindeki
yapının ortasında bulunan çıtanın rengi ile oynayabiliyorsunuz. Arka bölüme
geldiğinizde ise model yine çamurluk yapısı, difizörü ve RS logosu ile standart
modelden farklılaşıyor.
Renault Clio RS İç Mekan
Kokpite geçmeden önce spor otomobil olduğu için Clio RS’den
çok şey bekleyebilirsiniz. Ancak iç mekân çok az bir fark ile standart
versiyondan ayrılıyor. Kırmızı dikişler ve büyük vites kulakçıkları modeli
standart versiyondan ayırıyor. Ek olarak metal pedal grubu, direksiyon
üzerindeki RS logosu ve farklı renkteki çıtalar modeli farklı kılıyor. Burada
eksik olan detay ise gösterge panelinin çok sade olması. En azından buranın
sürücüyü daha ateşleyen bir görsele sahip olmasını beklerdik. Orta konsoldaki
R-Link ekranı standart modelle neredeyse birebir aynı. Ancak ekranda yer alan
RS modülü bu sistemi farklılaştırıyor. Modül sayesinde aracın tork değerini,
şanzıman sıcaklığını, lastik ve frenlerin kontrolü gibi birçok detayı kontrol
edebiliyorsunuz. Eğer modeli pistte kullanma şansı elde ederseniz pist
zamanlamanızı, 0-100 hızlanma ve 0-400 m arasını kaç saniyede kat ettiğiniz
bilgileri de bu sistemden kayıt altına alabilirsiniz. Burada altını çizilmesi
gereken bir nokta ise RS modülündeki tüm bilgiler USB belleğe depolanabiliyor.
Bunun için vites önündeki USB girişine depolama birimini bağlayıp, sistemin
içindeki kayıt bölümünün aktif edilmesi yeterli. Koltuklar standart modele göre
sizi daha iyi sarıyor. Modelin sportif vurgusunu yapan RS logoları da
kafalıklarda yerini almış. Kırmızı renkli kemerlerle de bu ambiyans kendini
tamamlamış. İç hacim konusunda önde oturan bireyler sorun yaşamazken arka bölümdeki
bireyler diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler.
Renault Clio RS Motor
Clio RS’in selefinde 2.0 litre motor kullanılıyordu.
Renault-Nissan ortaklığında geliştirilen yeni motor 1.6 litre hacmine
indirilmiş. 1618cc olan bu motor turbo takviyesiyle birlikte 6000 d/d’de 200 Ps
güç 1750 d/d’de 240 Nm tork değeri sağlıyor. Euro 5 emisyona sahip ünite 0-100
Km/s hızlanmasını 6,7 gibi muazzam bir sürede tamamlarken maksimum hız 230 Km/s
ile sınırlandırılmış. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6,3
litre olarak belirlenmiş. Sadece 6 ileri çift kavrama EDC şanzıman ile sunulan
bu ünite 200 Bg gücüde arkasına alarak başarılı işler çıkarıyor. Performansını
törpüleyen tek nokta ise viraj çıkışlarında yaşanan turbo ve EDC şanzımanın
gecikmeleri. Model aslında esas gücünü el freninin yanındaki RS Drive tuşuna
bastığınızda gösteriyor. Bu tuşa bastıktan sonra modelin rolanti devri
yükseliyor. Gaz pedalının daha tepkili hale gelmesi de değişimler arasında.
Bunların dışında otomobilde bir sürüş modu daha bulunuyor. İsmi ise Race… Bu
moda RS Drive tuşuna uzun süreli basma ile erişebiliyorsunuz. R-Link Ekranında
çıkan kask işareti ise size bu modun aktif olduğunu gösteriyor. Modun en büyük
farkları ise ESP’nin tamamen devreden çıkması ve vitesin artık tamamen manuel
olması. Sportif bir otomobilin en önemli artılarından bir diğeri ise Launch
Control. Sistemi aktif etmek için Rs Drive tuşuna bir kez basmak, şanzıman
kolunu manuel bölgeye çekmek ve vitesin arkasındaki kulakçıkları ekranda “Launch
Control” yazana kadar çekili tutmak.
Renault Clio RS Konfor & Yol Tutuş
Modelde yüzde 15 oranında daha sert süspansiyonlara yer
verilmiş. 5 mm daha alçak Cup şasi ve 18 inç alaşımlı jantlar ile fazlasıyla
rijit bir yapı elde edilmiş. Ancak bu durum bozuk zeminlerde can sıkabiliyor.
Adeta viraj avcısı olan Clio RS hisli direksiyonunu da başarılı işler
çıkarıyor. Önden kaymalarda tek yapmanız gereken gazdan ayağınızı çekmek
oluyor. Elektronik diferansiyel o anda devreye girerek ön bölümün tutunmasını
sağlarken arkanın da çok hafif kontrollü olarak kaymasına olanak veriyor. Siz
de virajdan sorunsuz bir biçimde ayrılabiliyorsunuz. Bu durumun şiddeti artarsa
ESP sistemi anında devreye giriyor.
Renault Clio RS Güvenlik
Teste baz versiyonu ile giren Clio’nun önden çarpışma
testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk
bölgesinde iyi koruma sağlandı. Renault benzer korumayı farklı boylardaki
mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer
çarpışma testinde Clio maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi
bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs
bölgesini yeterince iyi koruyamayan Clio buna rağmen 5 yıldızı kapmayı başardı.
Renault Clio, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama
bir koruma gösterdi.
Renault Clio RS Yorum - Alper GÜLER
Hangi otomobiller karşısında saygı duruşunda bulunulur? Clio
RS bu tarz bir otomobil. Gerek tasarımı ve gerekse performansıyla neredeyse
dörtdörtlük bir otomobil. Tasarım olarak model standart versiyondan ufak
detaylarla ayrılıyor. O dillere destan sedefli sarı renk yok mu her yanından
geçeni hayran bırakıyor… Siyah jantlar arka difüzör bu hayranlığı arttıran
detaylardan. İçeride ise bir miktar hayal kırıklığı yaşadım diyebilirim. RS
logolu iç detaylar başarılı. Ancak insan bir parça daha farklılık aramıyor
değil. Aracı çalıştırıyorum ve adeta ateşleyici bir ses ile otomobil uyanıyor.
RS Drive tuşuna bastığımda ise rölanti devri yükseliyor ve otomobil resmen “ben
hazırım ya sen?” sorusunu soruyor. EDC şanzımanı D konumuna alıp gaza
bastığınızda deyim yerindeyse koltuğa yapışıyorsunuz. Gelen motor sesi ise
hafif egzoz patırdamalarıyla sizi kamçılıyor. Tek isteğim egzozun bir parça
daha fazla patırdaması. Şanzıman az da olsa bu motora göre biraz yavaş
kalabiliyor. Vites topuzu üzerinden ve direksiyon arkasında bulunan büyük
kulakçıklardan da sisteme müdahale edebiliyorsunuz. Şanzıman ne yazık ki devir
kesiciye Normal ve Sport modda girmiyor. Takriben 6100 devir bandını geçtiğinde
kokpit içinde yüksek bir sinyal sesiyle bir üst vitese geçiyor. Ancak Clio RS
size bir mod daha sunuyor. Race olarak tabir edilen bu seçenekte vitesler
tamamen sizin kontrolünüzde. ESP’nin de tamamen kapatılabildiğinin müjdesini de
gösterge panelinden alabiliyorsunuz. Model ile virajlar ise oldukça eğlenceli.
Cup şasi, alçaltılmış yapı ve sert süspansiyonlar size büyük katkı sağlıyor.
Otomobili virajın içerisine hızla attığınızda kısa süreli önden kayma
yaşayabilirsiniz. Ön taraftaki diferansiyel bunu algılayarak kayan yöndeki
lastiği yavaşlatarak tam tersi yöndeki lastiği hızlandırıyor. Bu durumda virajı
hafif bir arkadan kayma ile alabiliyorsunuz. Eğer kayma şiddetlenirse ESP
sistemi olaya müdahale ediyor. Sport modunda ESP’nin sınırlı kayma yaptığını da
belirtelim. Race Modunda ise ESP tüm kontrolü size bırakıyor. Launch Control
ise eğlencenin diğer adı. Aracı Race moda, şanzımanı manuele ve kulakçıkları da
kendinize çektikten sonra sistem aktif oluyor. Sol ayağınız gazda ve sağ
ayağınız ile gaza deyim yerindeyse oturuyorsunuz. Bu sırada hafif egzoz
patlamaları sizi daha da ateşleyebilir. Ayağınızı frenden kaldırdığınız andan
itibaren model patinajsız ok gibi ileri fırlıyor. Her güzel şeyin bir bedeli
var ya bu laf çok doğru. 44 Bin Euro’luk rakam yazımı yazdığım tarihteki Euro
kuru ile 127 Bin TL’ye yakın bir bedel ediyor. Motor hacmindeki 18 cc’lik
fazlalık olmasaydı belki bu otomobil bir nebze daha uygun fiyatlı olabilirdi.
Ancak ağabeyi Megane RS ile arada 1000 Euro’luk fark varken hiç düşünmem
tercihim Megane RS olurdu.
Renault Clio RS Teknik Özellik
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1618 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 200 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 6,7 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6,3 lt | |
Test: | 10,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 144 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4090 mm | |
Genişlik: | 1732 mm | |
Yükseklik: | 1432 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2589 mm | |
Bagaj Hacmi: | 300 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1279 kg |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder