Haberler

26 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo

SUV’leri erişebilir kılmak için markalar her geçen gün B-SUV segmentine yeni modeller çıkarıyor. Nissan Juke ile popülerleşen bu segment diğer markaların da iştahını kabartmıştı. Opel’de bu segmente Mokka ile adım attı. Tasarım anlamında başarılı olan model, 1.4 litrelik turbo ünite ile başarılı bir paket olmuştu. Ancak otomatik şanzımanın yokluğu özellikle Türkiye pazarında hissediliyordu. Marka bu eksiğini 6 ileri otomatik şanzıman ile giderdi.

Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Tasarım
Çekici ve elit bir tasarıma sahip olan Mokka, keskin hatlarıyla da sportif bir tablo çizmiş. Tampon altı, sis farlarının çıtaları ve marka logosunun olduğu bölümde kullanılan krom ayrıntı ile şık bir yapı oluşturulmuş. Siyah plastik detaylar kapı altlarında ve çamurluk kenarlarında yerlerini alarak otomobilin arazi karakterini ön plana çıkarmış. 18 inç alaşımlı jantları dilerseniz karartılmış halde alabiliyorsunuz. Yan bölümde alçalan tavan ve yükselen omuz çizgisi iç mekanda klostrofobik bir hava oluşturacağının sinyallerini veriyor. Yan bölümde oval hatların kullanılması akıcı tasarım sağlarken, arka bölümde daha keskin kıvrımlar göze çarpıyor. Gövdeden farklı ve tampon bölümüne konumlandırılan difizör görünümlü detay burada fazla sırıtmış. Krom egzoz çıkışı ve rüzgarlık ise arka bölümü tamamlayan detaylardan. Opel Mokka, 4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 143 mm daha uzun, 12 mm daha geniş ve 93 mm daha yüksek.

Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo İç Mekan
Kokpit olarak ailesindeki diğer modelleri hatırlatan Mokka, malzeme konusunda başarılı. Konsolda kullanılan krom çıtalarla farklılık oluşturulmaya çalışılmışsa da hala özgün bir tasarım diline sahip değil. Okunaklı göstergelerden kolay şekilde veriler alınabiliyor. Sinyal kolundan gösterge tablosunun ortasındaki ekrana müdahale edebiliyorsunuz. Ancak yeni nesil otomobillerde bu tarz işlevler direksiyon üzerindeki kumandalardan yapılırken, Mokka’daki bu ayrıntı kullanımı zorlaştırmış. Direksiyon üzerinden müzik sistemi, hız sabitleyici gibi birçok özellik kontrol edilebiliyor. Eşya gözü konusunda vites önünde ve kapı iç cepleri yeterli. Klima kumandaları okunaklı ve kullanımı kolay. Fakat aynı şey müzik sistemi üzerindeki kumandalar için söylenemiyor. Koltuk, direksiyon ayarları ve yan koltuk destekler ideal sürüş pozisyonunu size rahatça sunabiliyor. Dış mekanda alçalan tavan ve yükselen omuz çizgisi klostrofobik bir arka bölüm oluşmasına sebep olmuş. Mokka, 356 litrelik alan ile rakibi Nissan Juke’dan daha geniş alanı size sunuyor.

Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Motor
Mokka, 1.4 litrelik turbo beslemeli bir üniteye sahip. 4900 ve 6000 d/d bandında 140 Hp güç üreten ünite 1850 ila 4900 devir bandı aralığında 200 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kontrol edilebilen Mokka, 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlarken maksimum 191 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi ise 6,8 litre olarak belirlenmiş. Turbo beslemeli bu ünite atmosferik motorlu modele göre alt devirlerde daha istekli. Özellikle 3500 d/d bandından sonra gerçek gücünü hissettiren motor 6 kademeli otomatik şanzıman ile ortalama bir performans sunuyor. Manuel olarak da kontrol edilebilen şanzıman sadece vites kolu üzerine konumlandırılan bir tuş yardımı ile değiştiriliyor. Model ile testimiz sırasında sakin kullanımlarda 7,9 litre, performanslı kullanımlarda ise 9 litrelik değer yakaladık.
Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Konfor & Yol Tutuş
Model stabilitesini korunmak için orta sertlikte süspansiyonlarla geliyor. Bu duruma ince yanaklı lastikler de eklenince konfor bir hayli törpüleniyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar viraj performansı konusunda da modele artı katamazken, hissiz direksiyonun tepkileri ise can sıkabilir. Hafif arazi karakterine baktığımızda ise Mokka, 10,9 derecelik yaklaşma, 24,3 derecelik uzaklaşma açısına sahip.

Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Güvenlik

 Opel’in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır.

Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Yorum - Alper GÜLER
Tasarım belki de Türkiye’deki satış rakamlarını etkileyen en kilit özelliklerden. Mokka etkili bir tasarım ile bu engeli atlamış. Hatta test sırasında karşılaştığım birçok kullanıcı modelin tasarımını öve öve bitiremedi. Ancak özellikle Türkiye pazarında sadece tasarım ile başarılı olamıyorsunuz. Kullanışlılık ve uygun fiyat bir otomobili başarıya ulaştıran diğer kriterler arasında. İçeride bu modeli özgün yapacak detay bulunmuyor. İçerinin de dışarısı gibi etkileyici olmasını beklerdim. Modeldeki en büyük yenilik ise otomatik şanzıman. 6 kademeli bu şanzıman modele ortalama performans sağlıyor. Fakat burada altını çizmem gereken bir durum var. Manuel seçeneği olan bu şanzımanın geçişleri vites üzerindeki + ve – tuşları ile gerçekleştiriyor. Bunun da kullanımı kolay değil. Ayrıca bu tuşlar alışkanlık gerektiriyor. Bunun yerine geleneksel kolun ileri ve geri hareketleriyle vites değişen sistem daha etkili olabilirdi. Test aracımızın 76 Bin TL’lik fiyat etiketi bulunuyor. Bu fiyata dizel otomatik kombinasyonu daha ucuza sunan modeller ya da asfalt karakteri daha güçlü otomobiller bulunurken Mokka’nın işinin çok zor olduğunu söylemeliyim.









Opel Mokka 1.4 Turbo Otm Cosmo Teknik Özellik


Motor:1.4 
Motor Hacmi:1364 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:140 Bg 4900-6000 d/d 
Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,7 s
 Maksimum Hız:191 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,7 lt
 Şehir Dışı:5,7 lt
 Karma:6,8 lt
 Test:7,9 lt
 CO2 Emisyonu158 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4278 mm
 Genişlik:1777 mm
 Yükseklik:1658 mm
 Dingil Mesafesi:2555 mm
 Bagaj Hacmi:356 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:52 lt
 Boş Ağırlık:1409 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R 18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder