Haberler

26 Kasım 2014 Çarşamba

Test - BMW 220 D M Sport

Uzun yıllar 3, 5 ve 7 serisi ile mücadele veren BMW, şimdilerde 4 serisi ve yeni çıkardığı 2 serisi ile otomobil severlerin başını döndürmeye devam ediyor. 2 serisi olarak gelen bu model 1 serisinin sedan versiyonu olarak göze çarpıyor. 6 çeşit donanım paketine sahip olan modelin Türkiye’ye özel donanımının da olduğunun belirtmemiz gerekiyor. Model sadece 2 litre dizel motor seçeneği ile satın alınabiliyor. Test konuğumuz da BMW modellerinden çok iyi hatırladığımız 2.0 litre 184 Bg gücündeki ünite ile geliyor. M Sport donanımlı olan BMW 220D göründüğü kadar başarılı mı?

BMW 220 D M Sport Tasarım
Bir BMW klasiği Angel farlar yine aynı klasik böbrek ızgaralarının yanında konumlandırılmış. Far grubunun 4 serisi ile benzer olduğunun da altını çizelim. M Sport donanım ile gelen tampon tasarımı kışkırtıcı. Daha büyük hava kanallarına sahip bu tampon kıvrımlarıyla da otomobile dinamizm katmış. yan bölümde 18 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. BMW Line’ları ve donanım paketlerine göre farklı jant seçenekleri de mevcut. Yan bölümde yine önden arkaya doğru uzanan keskin bir hat göze çarpıyor. Tavan çizgisi ise modelin Coupe karakterini desteklemek için arka bölüme doğru alçalarak ilerliyor. Arka bölümde de ailesinden daha farklı stop grubu göze çarpıyor. M Sport paket kapsamında gövdeden farklı difizör ve krom egzoz sahibi olunabiliyor. Buradaki difizörün M Sport paket olmasına rağmen sade kalması can sıkabilir. Model, 4432 mm uzunluğa, 1774 mm genişliğe, 1418 mm yüksekliğe ve 2690 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model 1 serisinden 108 mm daha uzun, 9 mm daha geniş, 3 mm daha alçak ve aynı uzunlukta aks mesafesine sahip.


BMW 220 D M Sport İç Mekan
Kokpit konusunda model farklılık taşımıyor. 1 serisinden hatırladığımız görsel yeni bir otomobil için oldukça demode. Model bir tek M Sport olduğundan dolayı sportif direksiyonuyla dikkat çekiyor. İç mekanın malzeme kalitesi ise BMW standartlarında. Yine M Sport paket kapsamında Alkantara döşemeler ve koltuklar ön plana çıkıyor. Ayrıca mavi dikişli koltuklar son derece şık bir görünüm sağlamış. Kapı kollarında ve ön yolcu önündeki krom görselli kaplamalar farklı renklerde değiştirilebiliyor. Konsolun ortasında alışıldık bir tasarım hakim. Eskimeye yüz tutan bu tasarım işlevsellik konusunda başarılı. Kapı kenarlarında ve vites bölümünde küçük eşya gözleri tatminkar. Arka bölüm alçalan tavan nedeniyle ilk etapta baş mesafesi korkusu yaşatabilir. Fakat arkada oturan insanların baş mesafesi tavan bölümünde yapılan içe doğru bombe ile iyileştirilmiş. Diz mesafesi konusunda da modelde sıkıntı yaşanmıyor. Modeldeki bagaj hacmi ise 390 litre olarak belirlenmiş. Bu alan 1 sersindeki bagaj hacminden 30 litre fazla.

BMW 220 D M Sport Motor
BMW 220D’de markanın başarılı işler çıkarmış dizel motoru olan 2.0 litrelik ünite bulunuyor. 4000 d/d’de 184 Bg güç ve 1750 ila 2750 devir bandında ise 380 Nm tork değeri sağlayan motor 230 Km/s maksimum hıza ve 7.1 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.2 litre olarak belirlenmiş. 380 Nm tork değerine sahip bu motor alt devirlerde size maksimum destek sağlıyor. Üst devirlerde de başarılı olan model az da olsa dizel olduğunu hissettiriyor. Model ile sakin kullanımlarda 5,4 litrelik tüketimler elde etmek mümkün. Performanslı kullanımlarda 7,8 litrelik değerler elde ettik. BMW modellerinden alıştığımız sürüş modları BMW 220D’de de yer alıyor. Sport Plus ve Eco Pro modları arasında değişen bu sistem vites kolunun hemen yanından kontrol edilebiliyor. Eco Pro modunda ekonomi odaklı olan model Sport Plus modunda performansını zirveye taşıyor.
BMW 220 D M Sport Konfor & Yol Tutuş

Model yol tutuş anlamında takdiri hak ediyor. Çift kademeli ESP ile sınırlı kayma imkanı sunan BMW 220D’nin istendiğinde ESp sistemi tümüyle kapatılabiliyor. Servotronic direksiyon sayesinde direksiyonun sertliği hıza göre otomatik olarak değişiyor.  Bu doğrultuda park yeri ararken veya park ederken manevralar kolaylaşıyor. Uzun far fonksiyonu ve adaptif farlar ise dış konfor donanımı arasında. İçeride ise yan destekli koltuklar oldukça başarılı. Virajlarda sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Yol sesi almayan mode;l rüzgar sesini yüksek hızlarda bir parça kabin içine yansıtıyor.

BMW 220 D M Sport Yorum - Alper GÜLER
Sportiflik duygusunu sürücüye yansıtan markalar vardır ya işte bunlardan birisi de hiç kuşkusuz ki BMW. Aslında BMW 220 Coupe 1968’deki bir efsanenin tozlarından doğmuş. BMW 2002… 2 serisinin standartlarını belirleyen bu model zamanın efsane araçları arasındaydı. Günümüzün 2 serisi ise tasarım anlamında başarılı. Tasarımda eleştiri kaynağı olan detay ise arka difizör. M Sport paket olmasına rağmen bu difizör otomobile yakışmamış. Diğer eleştiri konusu ise iç mekan. Bu bölüm işlevsellik açısından başarılı olabilir ama hangi seriyi satın alırsanız alın aynı görsele sahip iç mekan kabul edilebilir değil. Sürüş dinamikleri açısından model harikalar yaratıyor. Yüksek torkun vermiş olduğu avantaj ile güç alt devirlerden itibaren sizinle. Tabiî ki sürüş modlarının size katkısı da oldukça fazla. Eco Pro modu ise ekonomi konusunda sizi destekliyor. Bu seçenekte gaz tepkileriniz yumuşarken klima performansı konusunda düşüşler yaşanıyor. Ek olarak sürüş esnasında gazdan ayağınızı çektiğinizde vites sistemi gücü kesip aracın süzülmesini sağlıyor. Başka modellerden yelken modu diye hatırladığımız bu özellik yakıt ekonomisi sağlıyor. Çift kademeli ESP, tuşuna bir kez basıldığında size sınırlı kaymalar yaşatabiliyor. Eğer tuşa birkaç saniye daha fazla basılı tutarsanız otomobilin kontrolünün tamamının elinizde olduğu DSC off modu devreye gidiyor. Tüm sistemler devredeyken model size ray üstünde gidiyor hissi veriyor. 8 ileri otomatik şanzıman ise geçişleriyle göz dolduruyor. Vites kolu üzerinden de kontrol edilebilen şanzıman direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da değiştirilebiliyor. Son olarak gelelim aracın fiyatına. Model 158 Bin TL seviyesini geçen fiyat etiketine sahip. 67 Bin TL daha ucuza BMW 1 serisi ya da 6 Bin TL fark ile 3 serisi dizel alınabilirken bu 220D’nin konumlanması bir hayli düşündürücü.










BMW 220 D M Sport Teknik Özellik


Motor:2.0
Motor Hacmi:1995
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:184 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 380 Nm 1750-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma7,1 s
Maksimum Hız:230 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,9 lt
Şehir Dışı:3,8 lt
Karma:4,2 lt
Test:5,4 lt
CO2 Emisyonu111 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4432 mm
Genişlik:1774 mm
Yükseklik:1418 mm
Dingil Mesafesi:2690 mm
Bagaj Hacmi:390 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:52 lt
Boş Ağırlık:1465 kg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder