Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Peugeot 301 Allure 1.6 lt HDi 92 hp Test ve Yorumları


Chevrolet Aveo, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi rakiplerinin bulunduğu bu segmentte en geniş bagaj hacmi ve uzun dingil mesafesi gibi özellikleriyle ön plana çıkan Peugeot 301 Access, Active ve Allure olmak üzere 3 farklı donanımla satılıyor. Tüm donanımlarında ESP’yi standart olarak sunuluyor. İddialı 301 bu haftaki test köşemizin konuğu oluyor.


Tasarım

Peugeot 301’de “Dışı Güçlü İçi Cömert” sloganıyla tasarım anlamında kaslı bir yapıyı otomobil severlere sunuyor. 508’e benzer tasarımıyla dikkat çeken model geniş bir ağzı andıran ön ızgara tasarımı ve kaput üzerinde yer alan kabartılı yapı, otomobili heybetli kılmış. 4.44 metrelik uzunluğundaki Peugeot 301, rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm daha uzun ancak Fiat Linea’ya bu konuda yenik düşüyor. Peugeot uzunluk disiplininde bazı rakiplerinin gerisinde kalsa da aks mesafesi konusunda rakibi Accent Blue’yu 8 cm ile, Fiat Linea’yı ise 4,7 cm ile geride bırakıyor. Bu değerler ile Peugeot 301 gerçekten de beklenilen ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor.


İç Mekan

Peugeot 301’in içerisine geçtiğimizde geniş dingil mesafesinin vermiş olduğu ferah bir kokpit bizleri karşılıyor. Deri direksiyon simidi, piyano siyahı detaylar ve krom kaplamalar içerinin şıklık çıtasını yükseltiyor. Hacim anlamında özellikle arkadaki misafirlerine 121 mm’lik diz mesafesiyle geniş bir alan sunuyor. Ergonomi anlamında sıkıntısı yer almayan aracın eksik noktalarından bir tanesi ise vites kutusunun önündeki küçük eşya gözü. Burada yer alan eşya gözü yetersiz kalıyor. İçerideki önemli bir diğer eksik ise direksiyon ayarının yetersizliği oluyor. İdeal sürüş pozisyonunuzu ayarlarken yeterli olmayan yükseklik ayarı ve hiç olmayan derinlik ayarı bu konuda size yardımcı olamıyor! Bagaj konusunda ise 506 litreyle iddialı bir konumda bulunuyor.


Motor

Peugeot 301 ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Test konuğumuz ise 1.6 litre HDi motora sahip. Bu ünite 3500 d/d’da 92 hp güç  ve 1750 d/d 230 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile 301, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.3 litre. Biz testimiz sırasında 5 litrelik bir değer elde ettik.


Konfor ve Yol Tutuşu

Peugeot 301’de orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış. Bu sayede 301 bozuk yollarda bile size sarsıntısız bir sürüş sunuyor. Dinamik sürüşlerde gövdenin fazla yatması tedirginlik yaratırken ESP sistemi bu tedirginliği gerektiği anda devreye girerek önlüyor.


Euroncap Testi

Peugeot 301’in henüz EuroNcap testi bulunmuyor.


Yorum-Alper GÜLER

Peugeot 301’in tasarımında kullanılan çizgiler bu aracı gerçekten güçlü gösteriyor. Dış tasarım dili iyi olsa da esas etkileyici detaylar içeride. Arka bölümde yer alan yolculara 121 mm’lik diz mesafesiyle geniş bir alan sunuyor. Bunlara ek olarak 506 litrelik bagaj hacmiyle de özellikle uzun yolculuklarda hiçbir bagajınızın dışarıda kalmayacağının garantisini veriyor. İç mekanda benim takıldığım tek konuysa cam açma kapama düğmelerinin vites topuzunun hemen önünde konumlanmasıydı. Kapı kollarında görmeye alışık olduğumuz bu düğmelerin burada toplanmış olması ve içeride kullanılan sert plastikler iç mekanın ucuzluk hissini ön plana çıkarıyor. 1.6 litrelik ünite yeteri kadar ekonomi ve performans sağlayarak Peugeot 301’i satış rakamlarının üstlerde olmasına imkan verecek.

Teknik Özellikler
Motor:1.6  HDi  
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:92 Hp 3500d/d 
Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d
Performans   
0-100 km/s Hızlanma11,2 s 
Maksimum Hız:180 km/s  
Frenler   
Ön:Hava Soğutmalı Disk 
Arka:Kampana   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi   
Şehir İçi:4,9 lt 
Şehir Dışı:3,9 lt 
Karma:4,3 lt 
Test:5 lt 
CO2 Emisyonu112gr/km
Boyutlar   
Uzunluk:4442 mm 
Genişlik:1785 mm (Aynalar Kapalı) 
Yükseklik:1466 mm 
Dingil Mesafesi:2652 mm 
Bagaj Hacmi:506 lt 
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt 
Boş Ağırlık:1090 kg 
Lastik Boyutu:205/55 R 16 (Kış Lastiği)
































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder