Dacia markası Logan, Sandero ve Duster modellerinin
ardından, Lodgy ile MPV segmentinden pay almayı hedefliyor. 5 kişilik ve 7
kişilik versiyonlarıyla satışa sunulacak olan model, 2617 dm3 ile sınıfının en
iyi bagaj hacmi olma özelliğiyle dikkat çekiyor. Dacia Lodgy kısa bir süre önce
hizmete giren dünyanın ilk sıfır karbon ve sıfır atıklı otomobil fabrikası olan
Fas’taki Tanger tesislerinde üretiliyor. Lodgy, 1 Nisan 2013 tarihinden
itibaren 36.990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. YAZI: ALPER GÜLER
Lodgy gerek tasarımı,
gerekse güçlü performansıyla markanın kuvvetli yönlerini ön plana çıkarmayı
hedefliyor. 4.50 metre uzunluğa 1.75 metre genişliğe sahip olan Lodgy, kompakt
MPV özelliklerini B segmenti MPV’si fiyatına sunuyor. Lodgy’e dışarıdan
baktığımızda, geniş far grubunu ve geniş ızgara tasarımıyla dikkat çekiyor.
Kaput üzerindeki keskin hatlar dışında otomobilin genelinde yuvarlak hatlar
mevcut. Önden arkaya doğru paralel bir şekilde uzanan tavan yapısı içerideki
ferah kabinin habercisi oluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise otomobil
markalarının bazılarında görmeye yavaş yavaş alıştığımız büyük marka logosuna
Lodgy’de de rastlıyoruz. İki yana dikey konumlandırılmış stop grubu arka bölüme
farklı hava katarken, bagaj kapağının açma kapama tuşunun kaportaya
konumlandırılması bu bölümde ucuzluk rüzgârları estirmiş.
Kalite Çıtası Yükseliyor
Yeni Ekipmanlar Gelmiş
MEDIA NAV multimedya sistemi; Dacia, Sandero’dan sonra Lodgy
ile de multimedya sistemi sunuyor. Ön
panele entegre edilmiş olan MEDIA NAV sisteminde bir yedi inçlik (18 cm)
dokunmatik ekran bulunuyor. Basit ve kolay kullanımlı olan bu sistemde bir radyo,
Bluetooth eller serbest bağlantısı, audio akışı, ön tarafa takılı priz ve USB
bağlantısı ile navigasyon yer alıyor.
Arka park sensörleri, Lodgy’de, MPV kullanımına kusursuz bir
şekilde adapte edilen arka park sensörleri bulunuyor. Arka tamponda yer alan
sensörler, sürücüye kendi araçları ile başka herhangi bir engel arasındaki
mesafeyi sesli olarak bildiriyor. Bu işlev, geri vitese takıldığında devreye
giriyor.
Tek Motor
Dacia Lodgy’de sadece 1,5 litre 90 bg gücünde motor seçeneği
bulunuyor. Bu motor 200 Nm tork değerine sahip. Bu motor özellikle alt
devirlerde yüksek tork gücüyle iyi tepkiler verirken 4,2 litrelik ortalama
yakıt tüketimiyle de kullanıcıların yüzünü güldürüyor.
Lodgy farklı hava koşullarında test edilmiş. Toplamda 1.9
milyon km’yi bulan bu testler sorunsuz olarak tamamlanmış.
Lodgy’de Bosch 8,1 ABS + elektronik fren gücü dağıtımı ve
acil fren yardımı bulunuyor. Frenleme performansı, çapları 259 mm’den 280 mm’ye
çıkarılan daha büyük havalandırmalı ön diskler sayesinde daha da artırılmış.
Son olarak ABS ve ESP tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. Konu pasif
güvenlik olunca Lodgy’de sürücü ve ön yolcu hava yastıkları standart olarak
sunuluyor. Lodgy’de ilk kez ikinci sıra koltuğunda üç noktalı Isofix bağlantısı
kullanılıyor.
Peki ya Sürüş?
Gerek tasarım gerekse kalite konusunda önemli gelişimler
gösteren marka, sürüş konusunda hayal kırıklığı yaşatabilir. Direksiyona
geçtiğinizde uygun sürüş pozisyonu için uzun süre ayar denemek zorunda
kalabiliyorsunuz. MPV segmenti otomobillerinden dinamizm beklemek yersiz olur
ancak rakipleri bu konuda başarılı bir performans çizerken, Lodgy fazla karoser
salınımı ve hissiz direksiyonuyla performanslı sürüşler yapmanızı engelliyor.
Özellikle virajlarda çokça önden kayan Lodgy, standart olarak sunulan ESP ile
sizi güvende tutmayı başarıyor. 1.5 litrelik dizel ünite size rafine bir sürüş
sağlıyor. 200 Nm tork değeriyle alt devirlerde hisli olan bu motor hem ekonomi
hemde performansı aynı anda size sunabiliyor. Motor sesi yalıtımı konusunda
beğenimizi kazanan Lodgy, aynı başarıyı yol sesi için gösteremiyor. Lodgy’i 5 ve 7 kişilik olarak satın
alabiliyorsunuz. 7 kişilik versiyonda bagaj kısmında iki adet daha koltuğa
sahip oluyorsunuz. Günümüzde satışa sunulan 7 kişilik MPV’lerde arka iki koltuk
bagaj tavanına gömülerek bagaj hacmi konusunda size yardımcı olurken, aynı şeyi
Lodgy size sunamıyor. Şayet 5 kişilik oturma düzeninde iyi bir bagaj
istiyorsanız arka iki koltuğu söküp eve veya garajınıza koymanız gerekecek!
Ancak tüm bunlara rağmen geniş iç hacmi, ekonomikliği ve teknolojiyi
rakiplerinin altında fiyata sunan markanın başarılı satış rakamları yakalaması
içten bile değil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder