Haberler

11 Haziran 2013 Salı

Citroen C-Elysee 1.6 HDi Exclusive Test ve Yorum


Küçük sedan segmenti git gide kızışıyor. Peugeot 301’in ardından Citroen’de bu sınıfa C-Elysee modeliyle katılıyor. Bu otomobiller kullanışlılığı ve ekonomik yönüyle ön plana çıkıyor. Bakalım Citroen C-Elysee; Fiat Linea, Hyundai Accent Blue gibi rakiplerinin arasından sıyrılabilecek mi?

Tasarım

Citroen C-Elysee segmentindeki yeni modeller gibi şık tasarımı ve güçlü yapısıyla dikkat çekiyor. Ön
bölümde günümüzde neredeyse fenomen haline gelmiş büyük marka logosuyla dikkat çeken C-Elysee, kaput üzerinde ve önden arka stoplara kadar uzana keskin hatlarıyla da dinamik yapısını vurguluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise C-Elysee şıklık temasını marka logosu ve stop gruplarıyla devam ettiriyor.


İç Mekân

İçeriye geçtiğimizde bolca sert malzemenin yer aldığı bir iç mekân bizleri karşılıyor. Gümüş detaylarıyla dikkat çeken konsol göze hoş gelse de bu detaya ulaşmanız için en üst donanımı tercih etmeniz gerekecek. Sürüş pozisyonuna erişimde koltuk ve direksiyon ayarı yetersiz kalıyor. Ayrıca direksiyonun neden bu kadar büyük olduğuna anlam vermek güç. Aynı çatı altında faaliyet yürüttüğü kardeşi 301 gibi C-Elysee’de özellikle vites önünde ufak eşyalarınız için yetersiz bir alan sunmuş. Bu eksikliği ise kapı kenarlarında sunduğu büyük cepler ile kapatmak istemiş. Önde ve arkadaki misafirlerine sunduğu alan ile göz dolduran model, bazı D segmenti otomobillerden bile daha fazla olan 506 litrelik bagaj hacmiyle de dikkat çekiyor.


Motor


Citroen C-Elysee’in kalbinde 1,6 litre HDi motor bulunuyor. Bu ünite 4000 d/d’da 92 Hp güç ve 1750 d/d arasında 230 Nm tork değeri üretiyor. Beş ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite araca 11,2 saniyelik bir 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değeri kazandırmış. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4,9 litre. Bu değerler ile kâğıt üzerinde sunduğu başarılı performansı sürüşte de sunan model testimiz sırasında 5,8 litrelik tüketti.


Konfor ve Yol Tutuşu

Citroen C-Elysee’de konfor odaklı süspansiyon kullanılmış. Bu sayede araç size yoldaki birçok çukuru hissettirmiyor. Ses yalıtımı konusunda bolca yol sesi alan C-Elysee’in motor sesi ise üst devirlerde kabin içine yansıyor. Konfor odaklı süspansiyonlar aracın viraj dinamiğini etkiliyor. Fazla karoser salınımı sizi bu araç ile aksiyona girmemeniz konusunda uyarıyor. Ancak limitlerini zorlar ve bolca önden kaymalarla karşılaşırsanız korkmayın, ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden geleni yapıyor.


Yorum-Alper GÜLER

Tasarım anlamında küçük sedan sınıfının en yakışıklı modellerinden olan C-Elysee agresif bakışları ve keskin çizgileriyle dikkat çekiyor Ancak bu şıklığın en üst versiyon donanımından da geldiğini unutmamak gerek. Lafı uzatmadan iç mekâna geçiyorum. Yine üst donanımın getirdiği şık bir iç mekân beni karşılıyor. Metal görselli detaylar ve altı düz direksiyon göz alıcı tasarımı destekliyor. Sürücü koltuğuna oturuyorum, ancak sürüş pozisyonuna erişimim uzun sürüyor. Segment kardeşi 301’deki gibi cam açma kapama düğmeleri vitesin hemen önüne konumlandırılmış. Ancak bu durum “Birkaç metre kablo ile bu tuşlar neden kapı kenarlarına konumlandırılmıyor?” sorusunu aklıma getiriyor. İçeride ve özellikle arka koltuklarda sunulan alan göz doldurur nitelikte. 506 litrelik bagajıyla uzun yolculuklarda tüm eşyalarınıza yer var. Aracın dinamiklerini görmek için viraj performansını gözlemliyorum ancak burada da fazla karoser salınımı üst limitlere fazla çıkılmamasının sinyallerini veriyor. Ancak tüm bunlara rağmen C-Elysee sunduğu ferah yaşam alanı, ekonomik motoru ve bunları ulaşılabilir fiyatlara sunması bu araca başarılı satış rakamları getirecek gibi görünüyor.




































Teknik Özellikler
Motor:1.6 HDi 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:75 Hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 230 bg 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,2 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,9 lt
 Şehir Dışı:3,9 lt
 Karma:4,3 lt
 Test:5,8 lt
 CO2 Emisyonu112gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4427 mm
 Genişlik:1748 mm
 Yükseklik:1466 mm
 Dingil Mesafesi:2652 mm
 Bagaj Hacmi:506 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1090 kg
 Lastik Boyutu:195/55 R 16



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder