Haberler

13 Haziran 2013 Perşembe

2013 Volvo V40 Cross Country Lansman ve Yorumlar


Volvo, premium crossover diye adlandırdığı V40 Cross Country’yi tanıttı. Premium C segmentine V40 modeliyle yeni bir soluk getiren Volvo, bu araçtan ilham alarak hafif arazi şartlarına uygun Cross Country’yi geliştirdi. YAZI:ALPER GÜLER

Ulaşılan 5247 adetlik satışla 2012 yılını şirket tarihinin rekoruyla kapatan Volvo Car Türkiye, merakla beklenen yeni Volvo V40’ın da Türkiye’ye gelmesiyle hedeflerini bir kez daha büyüttü. Bir önceki yıla göre yüzde 6,7’lik artışa denk gelen 5600 adetlik bir satış öngörüsüyle 2013 startını alan Volvo; yeni Volvo V40, V40 R-Design ve V40 Cross Country ile birlikte Premium C segmentinde 1200 adetlik bir satış hedefliyor. Lüks kompakt sınıf modeller arasında yüzde 8’lik bir pazar payı anlamına gelen bu satış öngörüsü içinde Volvo V40 Cross Country’nin satışlarının ise 500 adede ulaşacağı düşünülüyor.    

Şık Tasarım Arazide

Volvo markasını arazide XC modelleriyle sıkça hatırlarız. Marka bu imajına şıklık temasını eklemek için Cross Country’yi yarattı. Peki ya XC ile Cross Country arasındaki fark nedir? XC hem gövde tasarımı hemde oturma pozisyonu olarak tam anlamıyla SUV özellikleri sergilerken, Cross Country daha çok dinamik wagon ve hatchback modellerinin her yol koşulunda kullanılabilen çarpıcı versiyonunu hatırlatıyor. Aracın ön bölümünde koyu farklı renkli tampon, bal peteği ızgara ve dik konumlandırılmış gündüz farları dikkat çekiyor. Yan bölüme geldiğimizde ise kapı altındaki balık yüzgeci şeklinde çıkıntılar göze çarpıyor. Arka bölümde ise entegre koruma kaplamasıyla birlikte kontrast renkli arka tampon ve difizör üzerindeki “Cross Country” yazısı dikkat çeken detaylar arasında. 

Otomobilin içerisine geçildiğinde ferah bir ortam sizleri karşılıyor. Bu ortamın oluşmasında cam tavan ve açık renkli döşemelerin etkisi büyük. Malzeme kalitesi ve işçilik anlamında model başarılı. Konsol tasarımında ailedeki otomobillere benzer bir yapı bizleri karşılıyor. Önde ve arkada yer alan misafirlere sunulan alan yeterli seviyede. İç mekanda 40/60 oranında bölünmüş arka koltuklar kolayca yatırılabiliyor. Böylelikle size geniş bir yükleme alanı rahatça sunulabiliyor. Otomobile ayrıca bagaj bölümünde çok yönlü bir ‘ek' taban uygulanabiliyor. Ön yolcu koltuğu öne katlanarak daha da fazla alan oluşturulabiliyor. İki kalıcı çengele ek olarak, ek taban da çantalar için entegre çengeller içeriyor. Üst ve alt bagaj tabanları arasında gizli bir eşya alanı var. 

V40 Cross Country kendinizi özel hissetmeniz konusunda size yardımcı olmaya devam ediyor. İç aydınlatma ‘tiyatro aydınlatması' hissi verecek şekilde tasarlandı. Stratejik alanları aydınlatmak için LED ışıklar kullanılıyor. Sürücü iç sıcaklığa uyum sağlayan kırmızıdan maviye bir aydınlatmayı ya da diğer yedi renk ayarından birini seçebiliyor. Ön ve arka okuma ışıklarının aydınlatma düzeyi de ayarlanabiliyor. 

Üç Farklı Motor

Volvo, V40 Cross Country’de iki benzinli ve bir dizel olmak üzere üç motor seçeneği sunuyor. T5 AWD, 2,0 litrelik motor hacmi ile 213 HP ve 300 Nm torka sahip. 100 km/s'ye hızlanması sadece 7,2 saniye süren otomobilin yakıt tüketimi ise 8,1 lt/100 km.

V40 Cross Country ürün gamında 1,6 litre GTDi benzinli motor da mevcut. T4 adı verilen 180 HP'lik bu motor, 240 Nm tork üretiyor ve turbo basıncının geçici olarak yükseltilmesiyle 30 Nm ekstra torkla 270 Nm'ye ulaşabiliyor. Yakıt tüketimi 6,1 lt/100 km ve bu da 143 g/km karbondioksit atığına karşılık geliyor.

V40 Cross Country'nin D2 versiyonu, sınıf lideri 99 g/km CO2 atığı ile sadece 3,8 lt/100 km yakıt tüketimine sahip. 1.6 lt'lik dizel motor 115 HP güce ve 285 Nm torka sahip (turbo basıncının anlık olarak yükseltilmesiyle elde edilen 15 Nm dâhil). D2 motor, altı ileri manuel düz şanzıman ve bütün modeller gibi start/stop fonksiyonu ile sunuluyor. 

Konfor Ön Planda

V40 Cross Country’yi birçok farklı zeminde kullanma fırsatı bulduk. Asfalt kullanımlarda standart V40’dan yüksek yapısıyla ön plana çıkan model, sürüş anlamında farklılıkları mevcut. Normal V40’dan alt yapı anlamında değişimi bulunmayan Cross Country, özellikle asfalt zeminli virajlarda yüksek yapısı sebebiyle daha çok gövde salınımı gerçekleştiriyor. Ancak bu korkulacak boyutta değil. Hafif arazide ise bu özelliğinin avantajını kullanarak performanslı sürüşler gerçekleştirmenizi sağlıyor. Cross Country sürüş konusunda size 3 farklı seçenek sunmuş. Bunlar Elegance, ECO ve Performance olarak sıralanıyor. Elegance ve ECO kullanımlarında size maksimum seviyede ekonomi yaptıran araç, Performance modunda ise tüm gücünü kullanımınıza sunuyor. Bunun yanı sıra orta konsolda yer alan “My Car” butonuna basarak aracınızla ilgili detaylı ayarlar yapabilir ve sürüş istatistikleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Aracın güvenlik donanımlarına baktığımızda en dikkat çekici özellik ise şerit koruma yardımcısı oluyor. Bu sistem dikkat dağılması sonucu şeridinizde kayma yaşarsanız öncelikle gösterge panelinden sizi uyarıyor eğer müdahale etmezseniz direksiyonu titretiyor ve hala müdahale etmezseniz sizin yerinize direksiyona müdahale ediyor. Ancak sistem bunu 2 kez yapıyor. Bu olay devam ederse devreden çıkıp mola vermeniz konusunda ana göstergeden sürücüyü uyarıyor. 

Volvo, V40 Cross Country ile şıklık ve konforu araziye taşımayı başarmış. Standart V40 ile Premium C segmentini kızıştıran marka Crossover segmentinde de aynı etkiyi göstermek istiyor. Gerek tasarım anlamında, gerek teknoloji ve konfor anlamında bunu yapabilmesi içten bile değil. City Safe, çift bölmeli klima ve kolçak gibi donanımların standart olarak sunulması alıcıyı cezp ediyor. Ancak Fiyat disiplinine baktığımızda rakipleri en üst donanım ve dört çeker sistemini 80.000 TL seviyesine kadar sunarken, V40 Cross Country’nin bu özellikleri 114.790 TL başlangıç fiyatından sunması biraz düşündürücü!










































1 yorum: