Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Ford Connect Blackline GLX Test ve Yorum


Hafif ticaretin belki de en dişli oyuncularından olan Ford Connect sağlam yapısı, geniş servis ağı ve güçlü motorlarıyla ön plana çıkıyor. Çeşitli makyaj operasyonuyla güncel kalmayı başaran model 2013 yılı içerisinde tamamen yenilenen yapısıyla karşımızda olacak. Bu yeni modelden önce marka Connect’in belki de en yakışıklı hali olan Blackline versiyonuyla karşımıza çıkarıyor.

Tasarım


Ford Connect isminin sonundaki Blackline uzantısıyla siyah detaylarının çok olacağının sinyallerini veriyor. İlk etapta piyano siyahı ızgara ve içi karartılmış far grubu dikkat çekiyor. Yan ayna kapaklarında, tavan raylarında ve çamurluk kemerlerinde yer alan siyah detaylar bu tasarımı ön plana çıkartırken, “Blackline” logolarıyla bu olgu nitelendirilmeye devam edilmiş. Yan bölüme geldiğimizde ise su dalgası şeklinde ki keskin hatlar dinamizm ruhu sergilerken, Blackline tasarımına özel siyah detaylara burada da rastlamak mümkün. Arka bölümdeyse standart Connect tasarımı hakim kılınmış. Ancak yine bu tasarıma özel siyah detaylar burada da bu yapının rüzgârlarını estirmeye devam etmiş.

İç mekân

İç mekâna geldiğimizde ise yine ailedeki önceki nesil binek versiyonları andıran bir kokpit bizleri karşılıyor. Özellikle direksiyon sistemi 2. nesil Focus’un direksiyonuyla aynı. Gösterge paneli ve vites yapısı ise Fiesta’nın bir önceki versiyonunun makyajlı kasasındaki gösterge paneliyle benzerlik gösteriyor. Malzeme kalitesine baktığımızda rakiplerinde daha yumuşak malzemelerden oluşturulmuş ön konsol kullanılırken, Transit Connect Blackline’da ise sert malzemelere yer verilmiş. Direksiyon üzerindeki dikişli deri kaplama iç mekâna şıklık katmış. Dışarıda kullanılan ve belki de trafikte en çok dikkat çeken ticari olma özelliğini niteleyen turuncu renk koltuklar ve direksiyon üzerindeki dikişlere de kullanılmış. İçerideki tüm misafirlere hacim anlamında yeterli alan sunulmuş. Sürücü koltuğunda ideal sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor, ancak koltuğun baldır desteğinin yetersiz olması özellikle uzun yolculuklarda sürücüyü fazlaca yorabiliyor. Sürücü ve yolcunun baş üstünde kitap ve benzeri eşyaları konumlandırabileceğiniz birçok yer bulunuyor. Ayrıca orta konsolda ve kapı kenarlarında birçok irili ufaklı gözlere de rastlamak mümkün.

Performans


Transit Connect Blackline 1.8 litre dizel üniteden güç alıyor. Bu ünite 4000 d/d’da 90 bg güç üretirken 1700 d/d’da 220 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 15.2 saniyede tamamlarken maksimum 156 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. Kâğıt üzerinde bu rakamlar Transit Connect Blackline’ı performanslı gösteriyor. Alt devirlerde tork değeri sayesinde canlı kalmayı başaran motor üst devirlerde ise pek keyif vermiyor. Testimiz sırasında şehir içerisinde yakıt tüketimini 7.9 litre olarak elde ederken, otoban sürüşlerinde bu değer 7.6 litreye düştü.

Konfor ve Yol Tutuşu

Transit Connect Blackline’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu doğrultuda irili ufaklı tüm çukurları hissetmeniz mümkün. 1.8 litrelik ünite kabin içerisine fazla ses veriyor. Virajda ilk kayma önden gelirken ESP sistemi bu durumu sorunsuz bir şekilde engelliyor.

Yorum- Alper GÜLER

Ticaretin gerek yapısı gerek performansıyla belki de en dişli modeli olarak nitelendirdiğim Ford Connect, Blackline versiyonuyla daha şık bir tasarıma sahip olmuş. Aracın dört bölümünde yer alan siyah detaylar bu versiyonu ön plana çıkarmakta üstün. İç mekânda ailedeki üyelere benzerliğiyle dikkat çekiyor. Uzun yolda kullanma fırsatı bulduğum Transit Connect Blackline yükleme kapasitesi ve performans anlamında sizi yarı yolda bırakmıyor. 1.8 litrelik ünite alt devirlerde hisli olsa da 110 bg’lik versiyonunun performansını aratmıyor değil. ESP sistemiyle özellikle virajlarda güvenli sürüş sağlarken, bu sistem dilediğinde tamamen kapatılabiliyor. Yokuş kalkış desteğiyse sürücüye sağlanan bir başka avantaj arasında. Düşük başlangıç fiyatıyla rakipleri arasında avantajlı olan model yeni nesliyle birlikte gerek konfor anlamında gerekse yakıt ekonomisi anlamında yeniden öne çıkan modeller arasında olacaktır.


Teknik Özellikler
Motor:Duratorq 1.8 TDCi 
Motor Hacmi:1753 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:90 Ps 4000 d/d 
Maksimum Tork: 220 Nm 1700 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma15,2 s
 Maksimum Hız:156 km/s
   
Frenler  
 Ön:278x24 mm Hava Soğutmalı Disk
 Arka:278x11 mm disk (Standart ABS)
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,2 lt
 Şehir Dışı:5,3lt
 Karma:6,0 lt
 Test:7,6 lt
 CO2 Emisyonu159 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4324 mm
 Genişlik:1795 mm (Aynalar hariç)
 Yükseklik:1837 mm (Yüksüz)
 Dingil Mesafesi:2665 mm
 Bagaj Hacmi:1,4 m3/Koltuklar katlanınca 2,6 m3
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1508 kg
 Lastik Boyutu:195/65 R15







































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder