Haberler

26 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Hyundai i10 1.0 Style Otomatik

Yoğun trafik, park sorunu ve artan kullanım maliyetleri küçük sınıf modellerini iyiden iyiye ön plana çıkardı. Hyundai’nin gururu olan i10 ise bu başlıkların neredeyse tamamını karşılıyor. Tamamen yenilenen model daha şirin ve daha çekici bir yapı kazanmış. Küçük boyutlarıyla özellikle park problemi konusunda büyük avantaj sağlayan model otomatik vites seçeneğiyle de İstanbul gibi metropollerdeki sıkışık trafiğe çare olmayı amaçlıyor.

Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Tasarım
Model selefine göre çok yol kat etmiş. Oval hatlar yerini daha belirgin ve keskin hatlara bırakmış. Geriye doğru uzatılmış farlar ve geniş ağzı andıran ön ızgara dikkat çeken detaylardan. Keskin hatlara çamurluk kenarlarında ve yan bölümde de rastlamak mümkün. Balık yüzgecini andıran ve mat siyah renge sahip olan kapı altındaki detay ile modele farklı bir hava katılması istenmiş. Ancak aracın rengi gereği bu detay göze çarpmıyor. Arka bölümde ise selefine göre küçültülerek konumlandırılmış stoplar göze çarpıyor. Arka camların C sütunu hizasına gelen bölümlerde kullanılan parlak siyah detaylar bu bölüme bütünlük sağlamış. Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik İç Mekan
Çift renkli ön panel içeride en dikkat çekici detaylardan. Özellikle turuncuya çalan ayrıntıların siyah ile kombine edilmesi görsel açıdan otomobile artı katmış. İsterseniz bu kombinasyonu sunulan farklı renklerle değiştirmeniz mümkün. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile otomobilin yol bilgisayarı, ses sistemi gibi birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Ses sistemi konusunda modelden çok şey beklememek gerek. Kendisi gibi ortalama bir performans sunuyor. Kapı kenarlarında, vites önünde küçük eşyalarınız için birçok yer sunulmuş. Eğer yetersiz gelirse torpido gözü de size yardımcı olabilir. Müzik sisteminin hemen altında yer alan klima kumandaları ise erişim anlamında sıkıntısız. Sistemin kullanımı kolay ve performansı başarılı. Önde oturan yolcular hacim anlamında sıkıntı yaşamazken arka koltuktaki uzun boylu yolcular diz mesafesi konusun da sorun yaşayabilirler. Modelde 252 litrelik bagaj hacmi sunulmuş. Selefine göre bu değer 27 litre artış göstermiş.

Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Motor
Kendisi gibi 1.0 litre küçük hacme sahip olan Hyundai i10, 5500 d/’de 66 Bg güç 3500 d/d’de ise 95 Nm tork değeri üretiyor. 4 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 16.8 saniyede tamamlarken maksimum 145 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş. Atmosferik olan bu küçük ünite alt devirleri hiç ama hiç sevmiyor. Üst devirlerde de “benim sınırlarım var “ diyen motor ile sakin kullanımlarda 7 litre performanslı kullanımlarda ise 8.3 litrelik değer elde ettik. 4 kademeli otomatik şanzıman ise sarsıntılı geçişlerle keyif kaçırabiliyor.

Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Konfor & Yol Tutuş
Kısa aks mesafesi ve orta sertlikteki süspansiyonlar ile konfor anlamında düşük seyahatler yaşatan i10 keyif kaçırabilir. Sert süspansiyonların virajlarda avantajlı olması beklenirken bu sistemin size destek olamaması ve hissiz direksiyonunda bu duruma eklenmesi moral bozuyor. İlk kaymayı önden başlatan i10, ESP sistemi sayesinde rayından ayrılmıyor. Eğer aracı karakterine göre kullanırsanız sorun yaşamıyorsunuz. Sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı geciktirirken modelin selefine göre daha az yol ve rüzgâr sesi aldığının altını çizmek gerekiyor.

Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Güvenlik

Hyundai i10 katıldığı çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün sürünün sadece iki baldır ve kafa kısmına tam koruma sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri dışından tüm vücuduna tam koruma sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpışmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlayan Hyundai i10, sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız almayı başardı.













Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Teknik Özellik


Motor:1.0 
Motor Hacmi:998 cc 
Silindir Adedi:3 
Maksimum Güç:66 Bg 5500 d/d 
Maksimum Tork: 95 Nm 3500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma16,8 s
 Maksimum Hız:145 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,5 lt
 Şehir Dışı:5 lt
 Karma:6 lt
 Test:7 lt
 CO2 Emisyonu137 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3665 mm
 Genişlik:1660 mm
 Yükseklik:1500 mm
 Dingil Mesafesi:2385 mm
 Bagaj Hacmi:252 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:40 lt
 Boş Ağırlık:1027 kg
 Lastik Boyutu:175/65 R 14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder