Haberler

26 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Audi S3 2.0 TFSI Sportback

1996 yılından günümüze kadar başarılı bir ivme ile devam eden A3 serisinin ateşli versiyonu olan S3 ile birlikteyiz. Tasarımları birbirine benzer olarak üretilmesi otomobil piyasasında çokça rastladığımız bir durum. S3 de ilk bakışta A3 Sportback modeline fazlasıyla benziyor. Ancak detaylara inildiğinde farkları ortaya çıkıyor. S3 logoları, 285 beygir gücü, 4.9 saniye 0-100 hızlanma değeri ve tabiî ki moral bozan 183 Bin TL’yi geçen fiyatı ile diğer modellerden ayrılıyor.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback Tasarım
İlk bakışta modelin birebir A3 Sportback’e benzediğini düşünebilirsiniz. Ancak S3 logoları ve krom detaylı büyük ızgara onu kardeşinden ayırıyor. Diğer bir başka ayrıntı ise far grubu oluyor. Ailedeki modellerden alıştığımız mercekli farlar yerine, LED farlar kullanılmış. Bu sayede enerji tasarrufu sağlayan farlar hem öndeki aracı rahatsız etmiyor hem de başarılı bir aydınlatma sağlıyor. Ayrıca LED gündüz farlarının da eşsiz olduğunu belirtmek gerek. Modelde keskin hatlar dikkat çekiyor. Fakat bu otomobilin diğer modellerden bariz ayıran detayların olasını beklerdik. Yan bölümde 18 inç karartılmış jantlar göze çarpıyor. Geniş yüzeyli diskler ve büyük fren kaliperleri sportif bir görünüm sağlamış. Yan aynalar yine krom görüntü veren detaylara sahip. A3 modellerinde gövde rengi olan bu detay sadece S3 modelinde bu şekilde satın alınabiliyor. Arka bölümde LED stop grubu otomobilin teknolojik yapısını vurguluyor. Onun ateşli hatchback olduğunu destekleyen S3 logosu, dörtlü egzoz çıkışı ve gövdeden farklı difizör arka bölümde yerini almış. Audi S3, 4324 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe, 1404 mm yüksekliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart A3 Sportback’den 14 mm daha uzun olan model, 21 mm daha alçak ve 5 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback İç Mekan
Model içeride A3 Sportback ile neredeyse birebir bir kokpit ile bizleri karşılıyor. Farklılık olarak ise direksiyondaki S3 logosu ve daha büyük, kromaj ile desteklenmiş kulakçıklar oluyor. Gösterge paneli okunaklı ve direksiyondan orta kısımdaki yol bilgisayarına müdahale edilebiliyor. Modeli özel hissettiren S3 logosu devir saatinin hemen altında da göze çarpıyor. Ayrıca burada turbo tepkilerini ölçen bir göstergeye de rastlamak mümkün. Uçak motorlarından esinlenerek tasarlanmış havalandırma ızgaraları da oldukça şık. Bunlardan herhangi birini kapatmak için ızgara dışındaki kromajlı parçayı çevirmek yeterli oluyor. Konsolun üstünde 7 inç büyüklüğünde MMI sisteme yer verilmiş. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerini yapabiliyor ve buna ek olarak otomobiliniz ile ilgili birçok bilgiye buradan ulaşabiliyorsunuz. Ekranın kontrolü vitesin hemen gerisindeki tuşlar yardımıyla yapılıyor. Bu tuşlar ergonomi anlamında size destek olsa da alışkanlık gerektiriyor. Eğer sürüş esnasında bu ekranı görmek istemiyorsanız klima kumandalarının hemen üzerindeki bir tuş ile ekranı ön konsola saklayabiliyorsunuz. Klima kumandaları erişim ve kullanım açısından başarılı. Ayrıca kromaj detaylarla süslenmesi kalite algısını arttırmış. Model yaşam alanı konusunda öndeki yolculara sıkıntı yaşatmazken, arka bölümde azalan aks mesafesi sebebiyle diz mesafesi de düşmüş. Ayrıca A3 Sportback’e göre daha alçak olan S3, baş mesafesi konusunda da moral bozabilir. Model bagaj alanı olarak da 340 litrelik bir hacim sunuyor. Bu alanın standart versiyondan 40 litre daha az olduğunun altını çizelim.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback Motor
Audi S3 kusursuz gücünü 1984 cc hacimli TFSI motordan alıyor. 5500 devirde aralıklarında 285 beygir güç üreten model, 1800 ila 5500 devir aralıklarında 380 Nm tork değeri sağlıyor. S3 Sportback bu ünite ile 0-100 Km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.9 litre olarak belirlenmiş. Turbo destekli ünite her devir aralığında size maksimum güç sağlıyor. Gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırarak hızlanan S3, durmak içinse geniş disk frenlerden yardım alıyor. Audi S3 performans istediğinizde yakıt tüketimi konusunda iki haneli rakamlara ulaşabiliyor. Performanslı kullanımlarda 14.3 litre gibi bir değer elde ederken, sakin kullanımlarda 7,4 litrelik değer yakaladık. Ayrıca otomobil size “efficiency”, “comfort”, “auto”, “dynamic”, “individual” olmak üzere 5 farklı sürüş modu sunmuş. S3 “efficiency” modda size maksimum ekonomi yaptırırken, “dynamic” modda performansını sürekli zirvede tutuyor. Eğer ben tüm ayarlarımı kendim yapmak istiyorum derseniz “individual” tam size göre.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback Konfor & Yol Tutuş
Model sert süspansiyonlara sahip. Standart modelden 15 mm daha alçaltılmış bu sistem yol tutuş konusunda size fazlasıyla artı katıyor. Konfor anlamında ise üzücü olan bu durum bu otomobilde pek de aranmıyor denebilir. Quattro 4x4 sistemi araçta sunuluyor. Bu sistem akslardan birindeki tekerlekte çekiş kaybı hissettiğinde tekerleklere bağlı anlık kontrol sistemi dağıtıcı kutusu ve Haldex  sistemi sayesinde gücü çekiş kuvveti yüksek olan lastiğe aktarıyor. Öne ve arkaya sürekli olarak dağılan bu güç sayesinde yüksek hızda virajlar rahat bir şekilde alınabiliyor. ESP’ye bu doğrultuda fazla ihtiyaç duymayan sistem fazla zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Yol sesini ve rüzgâr sesini başarılı bir şekilde absorbe eden araç bolca motor ve egzoz sesini kabin içine alıyor.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback Güvenlik

 Model girdiği Euroncap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Audi S3 2.0 TFSI Sportback - Yorum: Alper GÜLER
Ateşli hatchback otomobili kim sevmez? Bu soruma “ben sevmem” diyen çıkan az olur. Audi S3 performans ve dinamizm konusunda belki de beklentilerinizi tam anlamıyla karşılayacak tipten. 2.0 litrelik TFSI ünite gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor. G kuvvetini vücudunuzda rahat bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Quattro sistem sayesinde virajlara korkusuzca girebiliyorsunuz. Ancak otomobili fazla zorlarsanız ESP sistemi sizi güvende tutuyor olacak. Benim eleştireceğim kısmı ise neden bu otomobil çok fazla A3 Sportback’e benziyor? Otomobilin dışında ve içinde neden bu otomobili daha özel hissettirecek detaylar yok? Bu otomobilin önündeki diğer bir engel ise 183 Bin TL’yi geçen fiyat etiketi. Modelin neredeyse çıplak fiyatı kadar vergisinin olması S3’ün elini zayıflatıyor. Sürüş modları ise oldukça başarılı. Modele artılar katıyor. Individual moda ise motor, şanzıman, direksiyon ve hatta motor sesiyle bile oynamanız mümkün. Kışkırtıcı bir detay olan patırdayan egzozu da es geçmemem gerek. Bu sistem Mercedes A45 AMG’deki egzozu aratmıyor. Özellikle gençlerin hayallerini süsleyen Audi S3 fiyat sebebiyle can sıkabilir. Ancak o fiyattan 30 Bin TL daha aşağı Golf GTI alınabileceği haberi heyecan arayan otomobil severler için oldukça sevindirici.












Audi S3 2.0 TFSI Sportback Teknik Özellik


Motor:2.0 TFSI 
Motor Hacmi:1984 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:285 Bg 5500 - 6200 d/d 
Maksimum Tork: 380 Nm 1800 - 5500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma4,9 s
 Maksimum Hız:250 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,5 lt
 Şehir Dışı:5,9 lt
 Karma:6,9 lt
 Test:7,4 lt
 CO2 Emisyonu159 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4324 mm
 Genişlik:1785 mm
 Yükseklik:1404 mm
 Dingil Mesafesi:2631 mm
 Bagaj Hacmi:340 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Lastik Boyutu:225/40 R 18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder