Haberler

4 Temmuz 2014 Cuma

Test Seat Leon ST 1.6 TDI DSG - Ailenin Sportifi

Geniş iç ve bagaj hacmi sunmasına rağmen stationwagon karoserli araçlar Türkiye’de ne yazık ki istenen ilgiyi görmüyor. Bu algıyı yıkmaya çalışan markalar her geçen gün deyim yerindeyse kullanıcıları tavlamak için tasarım anlamında çekici stationwagon modeller üretmeye devam ediyor. Bu modellerden birisi ise Seat Leon ST oluyor.

Tasarım
 Modele önden baktığınızda HB karoserli yapısından farklı olmadığı rahatça anlaşılıyor. Modelin en kışkırtıcı detayı ise LED gündüz farları. Keskin hatlar otomobile agresif ve sportif bir hava katmış. İki parçalı petek ızgara ve krom ayrıntılar bu bölümü kaliteli göstermiş. Tampon altlarında yer alan sinyaller dönüşe duyarlı olma özelliği ile beğenimizi kazanıyor. Keskin hatların yan bölümde de yer alması ve bunu çok kollu bir jant grubu ile desteklenmesi sporcu kinliğin göz önüne çıkarılmasını sağlamış. arka bölümde ise stoplar HB karoserdeki gibi bagaj kapağına uzatılmış. Neredeyse olmazsa olmazlar arasına girecek olan cam üstü spoyler burada da yerini almış. Stopların bagaj kapağı üzerine uzatılması yükleme genişliğini arttırmış ancak bagaj yükleme seviyesinin biraz daha aşağıda olmasını beklerdik. Model; 4535 mm uzunluğa, 1816 mm genişliğe, 1454 mm yüksekliğe ve 2636 mm aks mesafesine sahip. Rakibi Ford Focus SW ile karşılaştırıldığında daha kısa, dar, alçak ve daha kısa aks mesafesine sahip.

İç Mekan
 Dış tasarımdaki benzerliği iç mekanda da bulmak mümkün. Gösterge paneli okunaklı ve sportif bir ruh uyandırıyor. Ayrıca bu panelin Audi A3’ün paneli ile benzerlik taşıdığı aşikar. Orta konsolda yükseğe konumlandırılmış bir ekran yer alıyor. 5 inç büyüklüğündeki bu ekran dokunmatik özelliğe sahip. Bluetooth sayesinde akıllı telefonunuzu bu ekrana bağlayabilir telefon görüşmelerinizi bu sayede eller serbest şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca bu ekrandan otomobiliniz hakkında bir çok detaya erişebilmeniz mümkün. Sert malzemeler ile döşenmiş iç mekan için kaliteli diyebiliriz. 5 inç bilgi ekranın altında klima kumandaları yer alıyor. Butonların kullanımı kolay ve sistemin performansı başarılı. Vites önü, arkası, kolçak ve kapı iç cepleri eşya gözü konusunda destekçiniz. Baş ve diz mesafesi konusunda önde ve arkada da sorun yok. Cam tavan sayesinde kokpit ferah. Model bagaj alanı olarak ise 587 litrelik bir alan sunmuş. Bu hacim ile birçok rakibini geride bırakıyor.

Motor
 Araçta Volkswagen modellerinden de iyi hatırlayacağımız 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. 3000 ila 4000 devir bandı arasında 105 bg güç üreten bu motor 1750 ila 2500 devir bandı arasında ise 250 Nm tork değeri sağlıyor. 1276 kg ağırlığındaki gövdeye 11 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunan motor maksimum 191 Km/s hız değerine sahip. Türkiye’de sadece DSG otomatik şanzımanla satılacak olan aracın fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 3.9 litre. Alt devirlerde yüksek torkun avantajını kullanan motor canlı kalabiliyor. Ürettiği güç konusunda rakiplerinin gerisinde diyebiliriz. Model ile test tüketimimiz sakin kullanımlarda 5.8, performanslı kullanımlarda ise 8.4 litre olarak kayıtlara geçti.

Konfor & Yol Tutuş
 Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. 16 inç jantlar ile konfor anlamında başarılı sayılacak işler çıkarıyor. Yalıtım konusunda da başarılı olan model motor, yol ve rüzgar sesini kabin içine almıyor. Yan destekli koltuklar sizi iyi kavrayarak rahat bir yolculuk yapmanızı sağlıyor. Virajlarda da bunun avantajı fazlasıyla hissediliyor. Model hisli direksiyon ve orta sertlikteki süspansiyonları ile iyi bir viraj performansı sergiliyor. Modelin sınırlarını zorlarsanız önden kaymalara şahit olabilirsiniz. Standart olan ESP ise sizi yolda tutmak için elinden geleni yapıyor.

Güvenlik

 SEAT’ın başarılı model ailesi Leon, Sport Tourer versiyonu Leon ST ile bir kez daha güvenliğini kanıtladı. Ailenin 5 kapılı versiyonunda olduğu gibi Euro NCAP’ten beş yıldız alan model ikincil çarpışma fren sistemi gibi aktif güvenlik özellikleriyle bu ödülü almaya hak kazandı. Ön çarpışma, bir başka aracın yandan ve arkadan çarpması gibi testlerin yapıldığı programda Leon ST, yetişkin yolcu korumasında maksimum derece olan yüzde 94 ile derecelendirilirken, gerçekleştirilen dinamik testlerde çocuk güvenliği kategorisinde de en yüksek puanla; yüzde 92 ile derecelendirildi. Euro NCAP, yolcu hava yastığının arkaya dönük çocuk koltuğu kurulumunda pasif hale gelmesi uyarısının sürücü tarafından görüntülenebilmesi özelliğine de olumlu not verdi. Leon ST’nin beş yıldız almasında etkili bir güvenlik sistemi olan ikincil çarpışma freni, ilk çarpışmanın ardından aracı frenleyerek darbenin etkisiyle hızlanan aracı yavaşlatarak ikinci bir çarpışma riskini azaltıyor.

Yorum Alper Güler

Bu karoserdeki otomobiller yurt dışında oldukça fazla tercih edilirken Türkiye’de deyim yerindeyse hakları yeniyor. Ancak tüketici de haklı. Bu otomobillerin 2.el performansları düşük. Ayrıca kalabalık şehirlerde park problemi oldukça fazla. Avantajları yok mu tabiî ki var. Kışkırtıcı tasarımlar, geniş iç ve bagaj hacmi bunlardan sadece bir kaçı. Leon ST’de ise yukarıda saydığım bir çok özellik mevcut. 1.6 litre dizel ünite DSG şanzıman ile başarılı bir birliktelik gerçekleştiriyor. Ancak bu kadar sportif bir tasarımın biraz daha güçlü olmasını istiyorsunuz. Dizel ünite ise benim sınırlarım var diyor. Ortak kullanılan bu motorun bir an önce geliştirmesi şart. Modelin en çarpıcı yanı ise bagaj hacmi. 587 litre ile Focus SW, Megane ST gibi bir çok rakibini geride bırakıyor. Sürüş konusunda da üstünlükleri var ama en iyisi değil! Modeli Türkiye’de tek donanım seçeneği ile satın alabiliyorsunuz. Model bu haliyle başarılı bir paket ancak bu motor artık rakipleriyle boy ölçüşemiyor.



Teknik Özellik

Motor:1.6 TDI
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:105 Bg 3000-4000 d/d
Maksimum Tork: 250 Nm 1750-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11 s
Maksimum Hız:191 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,6 lt
Şehir Dışı:3,5 lt
Karma:3,5 lt
Test:5,8 lt
CO2 Emisyonu102 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4535 mm
Genişlik:1816 mm
Yükseklik:11454 mm
Dingil Mesafesi:2636 mm
Bagaj Hacmi:587 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
Boş Ağırlık:1276 kg
Lastik Boyutu:205/55 R 16































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder