Haberler

4 Temmuz 2014 Cuma

Test Hyundai Elantra 1.6 CRDi STYLE - Ah O FİYAT!

Elantra başarılı tasarımıyla markanın dikkat çekici modelleri arasında. i30’un sedan versiyonu olarak da lanse edilen model geçtiğimiz günlerde makyajlanarak Türkiye’de neredeyse olmazsa olmazlar arasına giren 1.6 litre dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Model test köşemize dizel motorlu, manuel şanzımanlı ve baz donanımıyla konuk oluyor.

Tasarım
 Model makyaj ile birlikte selefine göre daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Yeniden tasarlanan farlar ve LED aydınlatmalar modele agresif bakışlar katmış. Projeksiyon tipi farların baz donanımda bile standart sunulması dikkat çekici bir özellik oluyor. Makyajla birlikte sis farlarında da değişime gidilmiş. Selefindeki toplu yapı yerini bumerang şeklindeki tasarıma bırakmış. Arka bölümde ise karartılmış stoplar ve tampon bölümünde yapılan değişimler farklılık olarak göze çarpıyor. Siyah renkli difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı makyajla gelen detaylar arasında. Boyut disiplininde model selefine göre sadece 20 mm daha uzatılmış. Diğer disiplinlerde ise selefi ile aynı ölçülere sahip.

İç Mekan
 İçeriye geçtiğimizde selefindeki gibi alışık olduğumuz bir tasarım bizleri karşılıyor. İç mekânda makyaj ile birlikte değişimler mevcut fakat ayrıntılara gizlenmiş. Bunlardan biri ön konsolun orta bölümündeki havalandırma ızgaralarının yukarıya taşınmış olması. Ufak bir detay fakat ergonomi anlamında katkı sağlamış. Diğer bir değişim ise gelişmiş multimedya ünitesi oluyor. Son derece fonksiyonel ünite sadece en üst donanımda sunuluyor. Test aracımızda sunulan müzik sistemi sadece bluetooth bağlantı özelliğine sahipti. Ses kalitesi ise tatminkâr seviyede. İçeride küçük eşyalarınız için bolca yer var. En çok kullanılan vites önündeki bölümde ise kapaklı bir göz sunulmuş. Önde ve arkada oturanlar bol hacim sunan model kullanıcısını üzmüyor. 485 litrelik kapasitesi ile rakibi Jetta’dan 25 litre Fluence’dan ise 45 litre daha küçük bir bagaj hacmine sahip.

Motor
 Model makyaj ile dizel motora kavuştu. 6 ileri otomatik ve manuel olarak da satın alınabilen Hyundai Elantra, manuel şanzımanlı seçeneği ile test konuğumuz. 1.6 litre dizel motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 2750 d/d’de ise 260 Nm tork değeri sunuyor. Otomatik şanzımanlı modelde ise tork 280Nm olarak sunulmuş. Bu değerler ile Elantra, 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.9 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.2 litre performanslı kullanımlarda ise 6.4 litrelik değerler elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

 Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor anlamında sıkıntı yaşatmayan süspansiyonlar sessiz çalışmasıyla da beğeni kazanıyor. Ses yalıtımı demişken selefine göre yol kat eden Elantra motor, yol ve rüzgâr sesi konusunda da iyileştirilmiş. Orta sertlikteki süspansiyon yol tutuş konusunda avantaj sağlamış. Bunun yanı sıra “Comfort”, “Normal” ve “Spor” olmak üzere 3 farklı direksiyon seçeneği sunan sistem en büyük destekçiniz. Fazla zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Standart olarak sunulan ESP ise sizi çizgide tutmayı başarıyor.


Yorum Alper Güler
Elantra Türkiye’ye ilk geldiğinde dizel motorun olmayışıyla maça bekli de 1-0 yenik başladı diyebiliriz. Hatta uzun süre “Dizel olsa yok satar!”, “Dizel motor çok iyi olur” gibi sözleri çok duydum. Marka müşteri isteklerini dinlemiş olacak ki makyajla birlikte dizel motoru bu otomobilde sunmaya başladı. Otomatik seçeneği olması da müşterileri fazlasıyla cezp edecek. Alt devirlerde motor canlı kalmayı başarıyor. Altı oranlı manuel şanzıman ekonomi konusunda fazlasıyla destekçi. Sakin kullanımlarda fabrika verileri rahatça yakalanabilir. Baz donanım satın alırsanız sadece projeksiyon farlara ve LED aydınlatmalara sahip oluyorsunuz. Bunun dışında en basit arka park sensörü gibi ihtiyaç olan birçok donanım bir üst donanımda yer alıyor! Bu modelde en çok eksikliğini hissettiğimiz hız sabitleyici de makyajla birlikte sunulmuş. Güzel bir ayrıntı ancak o da üst donanımda bulunuyor. Model sunduğu birçok ayrıntı ile kuşkusuz selefinden başarılı. İş fiyat konusuna geldiğinde ise kafalar karışabiliyor. Test aracımızın fiyatı 71 Bin seviyesini biraz geçiyor. Rakiplerine baktığımızda başlangıç donanımı ve dizel motoruyla 10 Bin lira ucuza rakibi Renault Fluence satın alınabiliyor. Ford Focus ve Volkswagen Jetta’da daha ucuza alınabilecek araçlar arasında. Motor gücüyle en yakın olduğu Opel Astra Sedan 1.6 dizel’in baz versiyonu da Elantra’dan ucuz kalıyor. Model başarılı bir paket ancak fiyatı söyleyecek söz bırakmıyor.

Teknik Özellik


Motor:1.6 CRDi 
Motor Hacmi:1582 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:128 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,5 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,4 lt
 Şehir Dışı:4 lt
 Karma:4,9 lt
 Test:5,2 lt
 CO2 Emisyonu128 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4550 mm
 Genişlik:1775 mm
 Yükseklik:1445 mm
 Dingil Mesafesi:2700 mm
 Bagaj Hacmi:485 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1343 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R 16
































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder