Haberler

4 Temmuz 2014 Cuma

Test Mercedes-Benz C180 Fascination 7G-Tronic - Köklü Değişim

Mercedes-Benz’deki yenileme akımı C serisinde de gerçekleşti. Uzun yıllar gerek tasarımı gerekse satış rakamlarıyla adından söz ettiren bu otomobil, Nisan ayından itibaren yeni yüzüyle Türkiye’de satılıyor. Şık tasarımıyla dikkat çeken C serisinde ağabeyi E serisinden de esintiler görmek mümkün. Dört farklı donanım ile satın alabildiğiniz C serisi motor seçeneği olarak ise 2 benzinli ve bir de dizel üniteyi sunuyor. Önümüzdeki yıl Renault ile dizel motor kardeşliği yapması beklenen model, 1.6 litre benzinli motoruyla test konuğumuz oluyor.

Tasarım
 Selefine göre daha dinamik olan model eskisine göre keskin hatlara kavuşmuş. Yeni far grubunun kullanıldığı araç, selefinin aksine LED gündüz aydınlatmalarını far grubunun içine taşımış. Bu tasarım ile E serisine de benzediğini görmek mümkün. Tampon kenarlarında yer alan havalandırma kanalları çift parçalı krom çıtalar ile şık kılınmış. Selefine göre ön ızgara daha oval hatlara kavuşturulmuş. Paralel uzanan ızgara hatları ise marka logosuyla birleştirerek bütünlük sağlanmış. Yan bölümde keskin hatları görmek mümkün. 17 inç alaşımlı jantlar ise mütevazı bir yapı oluşturmuş. Yan aynalarda da değişimler göze çarpıyor. Selefinde çift çizgi halinde yan aynalarda uzanan sinyaller yerini tek ve sade bir ışık grubuna bırakmış. Ek olarak selefindeki dikdörtgen seklini andıran yan aynalar yeni nesilde oval bir yapıya kavuşmuş. Arka bölüme geldiğimizde yeni S serisini hatırlatan bir tasarım bizleri karşılıyor. Bu algıyı oluşturan en büyük detay ise stop grubu ve difüzör oluyor. Krom kaplı difüzör şık bir görüntü sunarken yükseltilen bagaj kapağı çizgisiyle bu bölüme sportif bir hava katmış. Yeni Mercedes C serisi, 4686 mm uzunluğa, 1810 mm genişliğe, 1442 mm yüksekliğe ve 2840 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile eskisinden 95 mm daha uzun, 40 mm daha geniş, 5 mm daha alçak ve 80 mm daha uzun aks mesafesine sahip. En güçlü rakibi BMW 3 serisinden ise 62 mm daha uzun, 1 mm daha dar, 13 mm daha yüksek ve 30 mm daha uzun aks mesafesine sahip.

İç Mekan
 Bu kısımda tasarım anlamında yine S serisinden esintiler görmek mümkün. Orta ve ön konsoldaki kontrol kumandaları, kapı içlerindeki hoparlörler ve sürücü kapısındaki kontrol kumandaları bu benzerliği destekliyor. Selefindeki gibi 3 kollu direksiyon yapısı göze çarpıyor. Ancak yeni C serisinde bu direksiyon iç bükey bir yapı kazanmış. Krom detaylarla süslenen direksiyon otomobilin bir çok özelliğini kontrol eden tuşlar ile ergonomi anlamında size destek oluyor. Ön konsolun orta bölümünde piyano siyahı bir kaplama kullanılmış. Dilerseniz bunu ahşap görüntüye sahip olan bir seçenek ile değiştirebilirsiniz. Krom renk ile belirginleştirilmiş tuşların kullanımı oldukça kolay. İki koltuk arasında konumlandırılan Touchpad şık ve kolay kullanılıyor. Bu donanımı kullanarak orta konsoldaki ekran yardımıyla otomobilinizle ilgili birçok özelliği kontrol edip hatta internette sörf bile yapmak mümkün. Eğer bu butonun kullanımı zor derseniz hemen bu tuşun altında joystic görevi gören yuvarlak bir tuş ile sistemi kontrol edebiliyorsunuz. Bu kontrol kumandasının solunda park yardım ve otomobilin sürüş modlarını kon trol eden butonlar yer alıyor. Hemen sağ tarafında ise Start&Stop, müzik sistemini açıp kapama tuşu ve ses kontrol kumandalarına yer verilmiş. Vitesin direksiyon arkasındaki bir kola taşınması orta konsolda küçük eşya gözü konusunda size geniş bir alan sunmuş. Bu alanın dışında çift kapaklı kolçak kısmında ve kapı iç ceplerinde alanlar mevcut. Çift parçalı sunroof sayesinde iç mekan ferah kılınırken önde ve arkada oturan misafirler hacim, diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı çekmiyor. Ferah iç hacmin yanı sıra model bagajda 480 litrelik bir alanı kullanımınıza sunuyor. Bu alan selefine göre 5 litre daha arttırılmış ve rakibi BMW 3 serisi ile aynı ölçüye sahip.

Motor
 Makyajlı selefinde bir ara 1.8 litre sonra tekrar 1.6 litre olarak sunulan ünite yeni Mercedes C serisinde yine 1.6 litre olarak kullanılmış. Turbo destekli  1.6 litrelik ünite 5300 d/d’de 156 bg güç ve 1200 ila 4000 devir bantları arasında 250 Nm tork üretiyor. Bu motor modele 8.5 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 223 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. 7G-Tronic şanzıman ile kombine edilen bu ünite BMW modellerinden anımsadığımız sürüş modlarına sahip. Eco, Comfort, Sport, Sport+ ve Invidual olarak sıralanan modlar size farklı sürüş karakterleri sunuyor. Eco modunda tamamıyla ekonomik sürüşler yaptıran modelin gaz tepkileri yumuşuyor ve klima ve benzeri konfor özelliklerinin performansları düşürülüyor. Sport + modunda gücünün son damlasına kadar size hizmet eden model, individual modda ise motor, direksiyon, start stop sistemi ve havalandırmayı istediğiniz şekilde uyarlama imkanını size sunuyor. Model ile Eco modu aktif iken sakin kullanımlarda 7 litre, Sport + ve Individual mod da performanslı kullanımlarda 9.4 litrelik tüketim değerleri elde ettik. Eco modunda gösterge panelinde ekonomik sürüşe yönlendiren bilgileri takip ederek tüketim değerinizi daha da aşağıya çekebilirsiniz.


Konfor & Yol Tutuş

 Otomobilde darbe emişi yüksek süspansiyonlara yer verilmiş. Ancak test aracımızdaki gibi 17 inç jantlar tercih ederseniz konforunuz bir parça törpülenebilir. Viraj performansı da başarılı olan model sınırları zorlandığında ilk kaymayı arkadan başlatıyor. ESP sistemi sayesinde rayında tutulan modelde ESP devre dışı bırakılıyor. Bu durum sizi boş alanlarda arkadan itişin keyfini çıkarabileceğim düşüncesine itebilir. Ancak ESP’yi devre dışı bıraksanız da sistem kayma şiddetlenince müdahalelerde bulunuyor. İçerideki yan destekli ön koltuklar size özellikle virajlarda fazlasıyla yardım sağlıyor. Ayrıca ayarlanabilir baldır destekli koltuklar son derece dikkat çekici.


Yorum Alper Güler
Mercedes’in başarılı satış rakamları yakalayan modelleri arasında olan C serisi dinamizm kavramını son versiyonu ile yakalamış. Selefi tasarım anlamında şık görünürken yeni nesil ile sporcu bir ruh yakalanmış. Makyajlı versiyonuyla kalite algısı yükselen malzemeler yeni versiyon ile tavan yapmış. Ancak piyano siyahı görselli konsol yüksek ışıkta parlama yaparken, parmak izlerinizi üzerinde tutarak kötü bir görüntü oluşturuyor. İç mekan S serisinden tanıdık. Bu onun en büyük avantajı. Kabin içi ambians ve LED aydınlatma şık bir detay olmuş. Orta konsoldaki Touchpad oldukça kullanışlı. Ortadaki ekran sayesinde otomobilin birçok detayına rahat bir şekilde erişebiliyorsunuz. Ekstradan akıllı telefonunuzu bu sisteme bağlayarak internete bu ekrandan girmeniz mümkün kılınmış. Böyle üstün özelliklere sahip ekranın müzik sistemi kapalıyken vitesi “R” konumuna getirdiğinizde geri park kamerasını hala aktif edememesi büyük eksiklik! 1.6 litrelik motor performans konusunda başarılı ve vergi avantajına sahip. 7 ileri otomatik şanzıman ile oluşan bu birliktelik sürüş modlarıyla desteklenmiş. Bu sayede model özellikle Sport+ mod da performansını üst seviyelere taşıyor. Direksiyon tepkileri bu modda iken daha keskin. Otomobilin viraj performansı başarılı. ESP sistemi çok temkinli. Devrede iken kaymanın başlayacağı anı hissettiği andan itibaren otomobile müdahalede bulunuyor. Ayrıca kapatsanız bile sınırlı eğlence yaşattırıyor. Fiyat olarak ise test aracımız 150 Bin TL seviyesini biraz geçen bir etikete sahip. Başlangıç fiyatı olarak karşılaştırdığımızda BMW 3 serisi Mercedes C serisinden biraz daha ucuz. Biraz klişe olacak ama bu gerçek değişmiyor. Performans ve adrenalin isterseniz BMW, konfor istiyorsanız tercihiniz yeni C olmalıdır.


Teknik Özellik

Motor:1.6 
Motor Hacmi:1595 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:156 Bg 5300 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1200-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,5 s
 Maksimum Hız:223 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,9 lt
 Şehir Dışı:4,7 lt
 Karma:5,5 lt
 Test:7 lt
 CO2 Emisyonu127 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4686 mm
 Genişlik:1810 mm
 Yükseklik:1442 mm
 Dingil Mesafesi:2840 mm
 Bagaj Hacmi:480 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:41 lt
 Boş Ağırlık:1425 kg
 Lastik Boyutu:225/50 R 17














































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder