Kış
lastiklerini trafikte sürüş emniyetinin bir parçası olarak gören Brisa,
hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü her an tüm araçlarda
kış lastiği kullanılması gerekliliğine dikkat çekiyor.
hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü her an tüm araçlarda
kış lastiği kullanılması gerekliliğine dikkat çekiyor.
Türkiye lastik
sektörü lideri Brisa, Ekim ayı ile beraber kış mevsiminin başlamasıyla yaz
lastiklerinden kış lastiklerine geçiş yapmak için sürücülere hatırlatmada bulunuyor.
Kış lastikleri, kasım
ayından başlayarak nisan ayına kadar sürekli değişen hava ve yol koşullarında emniyetli
bir sürüş için büyük önem taşıyor. Kış aylarında oluşan özellikle karlı
ve buzlu yollarda özel karışımı sayesinde yumuşaklığını ve tutunma özelliğini koruyan
kış lastiklerinin, havanın 7 derecenin altına düştüğü her an kullanılması
gerekiyor.
Kış koşullarında
emniyetle seyahat etme imkânı sunan kış lastiği alışkanlığının
kazandırılmasıyla, özellikle İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde her yıl
kış koşulları sebebiyle yaşanan trafik kazalarının, can ve mal kayıplarının
azalacağına da dikkat çekiliyor.
Farklı
segmentlerde olduğu gibi kış lastiğinde de lider olduklarını belirten Brisa Pazarlamadan
sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Levent Akpulat, “Brisa’nın bu başarısının
ardında ise iki temel faktör bulunuyor: Biri topluma karşı sorumluluğumuzla kış
lastikleri segmentini yakından takip etmemiz ve müşteri ihtiyaçlarını tespit
ederek doğru ürünü kullanmaları konusunda yaptığımız çalışma ve yatırımlar.
Diğeri ise araç sahiplerine en performanslı kış lastiklerini en yaygın bayi
ağıyı ve lastik.com.tr ile en çeşitli hizmetlerle ve uygun koşullarla sunuyor
olmamız. Kış lastiklerini zorlu koşullar
için müşteri beklentileri, iklim ve coğrafi koşulları gözeterek uygun olarak geliştiriyor,
test ediyor, iyileştirmeler yapıyor ve en mükemmel performansın izini
sürüyoruz. Ürün geliştirme aşamasındaki en temel hedefimiz ise emniyetli,
sağlam, konforlu ve çevreci bir sürüş deneyimi sağlamak oluşturuyor. Araç
sahipleri kış lastiğini sadece kar ile özdeşleştirip, kar yağdığında araçlarını
kullanmayacaklarını planlayıp, bu yüzden de kış lastiğine ihtiyaçları
olmadığına inanıyorlar. Oysa ki, kış aylarında çok değişken hava ve yol
koşuluyla karşılaşıyoruz. Evden çıkarken, kuru, soğuk ancak bulutlu olan bir
gün, öğlen yoğun yağmura dönüşebiliyor. Zeminde ise erimiş çamur olabiliyor.
Hatta akşam eve dönerken karla karışık yağmurla veya karla karşılaşabiliyoruz.
Lastiklerin bütün bu değişken hava ve yol koşullarıyla mücadele edebilecek bir
yapıda olması gerekiyor. Bridgestone ve Lassa markalarımızla sunduğumuz ürünlerimizi
işte bu yapıya uygun olacak şekilde geliştiriyoruz” dedi.
Brisa’nın
lastik kullanma deneyimini mükemmelleştirmek üzere hayata geçirdiği Lastik
Oteli ile araç sahipleri kullanmadıkları lastiklerini en ideal şartlarda sigortalı
olarak saklama şansına kavuşuyor. Lastik değişim dönemi geldiğinde ise Brisa’nın
uzman ve eğitimli servis personeli tarafından bu işlem gerçekleştiriliyor.
Hem can
güvenliği hem trafikte sürüş konforu için kış lastiği
Kış
lastikleri yaz lastiklerinden farklı olarak, hava sıcaklığının 7 derecenin
altına düştüğü kış koşullarında yumuşaklığını ve tutunma özelliğini koruduğu
gibi özel deseni sayesinde de karlı zeminde ilave çekiş sağlıyor. Kış lastiklerinin
içeriğindeki yüksek silika oranı ise ıslak zeminde yol tutuşu kuvvetlendirerek
emniyeti artırıyor. Bütün bu teknik özelliklerin sonucu olarak, yaz
lastikleriyle 50km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44metre iken, kış
lastikleriyle bu mesafe 36metreye kadar düşüyor. Bu kısalan 8 metrelik fren
mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk geliyor. Bu nedenle sürücülere kış
mevsiminde kayan araç manzaralarını azaltmak ve sürüş emniyetini artırmaları
için Ekim ayında lastik diş derinliklerini kontrol ettirmeleri ve uygun
coğrafyalarda kış lastiği kullanmaları öneriliyor.
Levent
Akpulat, “Hava sıcaklığının 7 derecenin altına düşmesi durumunda sürücülerin 4
lastiklerini de kış lastiğiyle değiştirmeleri sürüş emniyetleri için büyük bir
önem taşıyor. Kış lastikleri 7 derecenin altındaki bütün kış koşullarında
emniyetli sürüş sağlamak üzere dizayn edilmiştir. Brisa olarak araç
sahiplerine, kış koşullarının hayatlarına engel olmaması yönünde bir tercih
yapmalarını tavsiye ediyoruz. Hava koşullarına bağlı olarak evde kalmak yerine,
doğru lastik seçimiyle günlük hayatlarına devam edebilirler” dedi.
Brisa kış lastiği yönetmeliğini
destekliyor
Brisa
olarak, 2012 yılında hayata geçen ve 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında yolcu
ve yük taşıyan araçlarda kış lastiği kullanımını zorunlu kılan yönetmeliğini araç
kullanıcılarının trafikte sürüş emniyeti bilincinin artırılması adına çok
önemli gördüklerini belirten Akpulat, “Bu
genelgenin kış aylarında %20 artış gösteren trafik kazalarının azaltılmasında
büyük rol oynayacağı görüşündeyiz. Bu sebeple, kış lastiği kullanma bilinci
oluşturmanın Brisa başta olmak üzere bütün üreticilerin sosyal sorumluluğu
olduğuna inanıyor ve hazırlanan genelgeye tam destek veriyoruz. Üyesi olduğumuz
Lastik Alt Komitesi’nde (LAK) sürecin en iyi şekilde işleyebilmesi için gerekli
katkıyı sağlıyor, hala birçok sürücü tarafından önemi tam olarak anlaşılmayan
kış lastiği kullanımının tüm araç segmentlerine yaygınlaştırılması gerektiğine
inanıyoruz. Bu kapsamda da, LAK’a üye lastik üreticileri olarak, ihtiyacı
karşılayabilmek ve kış aylarında araç sürücülerini mağdur etmemek adına emniyetli
sürüş için altyapı çalışmalarımızı ara vermeden sürdürüyoruz” dedi.
Kış lastikleri
pazarına ilişkin görüşlerini de paylaşan Akpulat, “Yönetmeliğinin çıkmasıyla
beraber, zorunluluk getirilmeyen segmentlerde de kış lastiğinin kullanımı
konusunda farkındalık arttı ve Türkiye’de %15-18 aralığında olan olan kış
lastiği penetrasyonu, 2012 yılında yönetmeliğin hayata geçmesiyle beraber
%30’ların üzerine çıktı. Bu gelişim bize, kışın emniyetli sürüş için kış
lastiği kullanılması konusunda sürücülerin hassasiyetinin artıyor olduğunu da
gösteriyor” dedi.
Avusturya,
Almanya, Estonya, Finlandiya, Romanya, İtalya, İsveç ve Norveç gibi birçok
Avrupa ülkesinde, trafikte sürüş emniyetinin artırılması adına kasım ve nisan
ayları arasında kış lastiği kullanımı zorunlu bulunuyor.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı "Araçların Yüklenmesine
İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları Hakkındaki
Yönetmelik" geçen yıl 8 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmelikle
Türkiye’de de yolcu ve yük taşıyan araçlara, 1 Aralık ve 1 Nisan tarihleri
arasında kış lastiği takma zorunluluğu getirildi.
Neden kış lastiği?
Ø Kış
lastikleri özel karışımı sayesinde 7 derecenin altındaki kış şartlarında
sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur ve sürüş emniyeti sağlar.
Ø İçeriğindeki
yüksek silika oranıyla ıslak zeminde sürüş emniyetini artırır.
Ø Karlı,
erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde yaz lastiklerine göre çekiş gücünde %25’e
varan avantaj sunar.
Ø Yaz
lastikleriyle 50 km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44 metre iken, kış
lastikleriyle bu mesafe 36 metreye kadar düşer. Bu kısalan 8 metrelik fren
mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk gelmektedir.
Ø Karlı
bir yüzeyde 45 km/s hızla yol alan bir aracın fren mesafesi, zincir takılmış
lastikle 31 metre iken kış lastiği ile 12 metreye düşer.
Ø Kış
lastikleri, hava koşullarına uyumlarına göre iki farklı şekilde markalanır:
M&S (Mud&Snow - Çamur ve Kar) ve Snowflake (Yoğun kar). M&S
markalaması, çamurlu ve/veya karlı zeminlerde daha iyi performans gösteren
lastiklerin yanaklarında bulunur.
Ø Araçta
sadece 2 lastiğin kış lastiği olması ani frenleme, viraj alma gibi manevralar
sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır. Bu nedenle kış lastiklerinin 4’lü set
olarak kullanılması gerekir.
Ø Kullanılmayan
lastiklerin kuru, serin, güneş ışığı almayan ortamlarda güvenli bir şekilde saklanması
gerekir.
Ø
Araç sahipleri tarafından
kış lastikleri, ek bir maliyet olarak algılanmamalıdır; çünkü tek setle tüm
yılı geçirdiklerinde lastikler, normalde olması gerekenden çok daha fazla
yıpranıyor. Oysa yaz ve kış şartlarına uygun özelliklerdeki 2 set lastikle, bu
süre birkaç katına çıkabilir. Öte yandan, kış lastiklerinde standart lastiklere
göre ufak bir fiyat farklılığı söz konusudur, bu da kış şartlarına uygun
emniyetli sürüş için geliştirilen lastiğin özel yapısından kaynaklanıyor. Aynı
ebattaki kış lastiği ile yaz lastiği arasında 10-15 TL fiyat farkı bulunuyor.
Bu fiyat farkının karşılığında elde edilen kış koşullarındaki emniyetli sürüş
rahatlığı ise tartışmasız daha önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder