Goodyear: “Lastik seçerken, etiket
değerlerinin tüketicilerin satın alma kararlarındaki etkisi artıyor.”
Brüksel’de
gerçekleşen toplantıda ortaya konan veriler, son 1 yılda lastik satın alan
müşterilerin üçte ikisinin AB lastik etiketini dikkate aldığını gösteriyor.
Goodyear[1] adına IPSOS
MarketQuest tarafından yapılan araştırmaya göre, lastik alıcılarının yüzde 73’ü,
lastikleri almadan önce üç performans kriterine dayalı etiket kullanımına dair
bilgi sahibi. Yine aynı veriler çerçevesinde Avrupa genelindeki lastik satıcılarının
yarısından fazlası, etiket değerlerini lastik satarken öne çıkarıyor.
AB lastik etiketinin, Avrupa ticari taşıt
filolarının satın alma üzerindeki etkisi her geçen gün artıyor. Avrupa ticari taşıt filolarına yönelik TNS
tarafından Goodyear[2] adına yürütülen, Fransa,
Almanya, İtalya, Polonya ve İspanya’da yer alan yaklaşık 500 filoyu içeren
araştırmanın sonuçları, etiketlemenin önemini gösteriyor. Filoların yarısı
(%54), yalnızca lastik etiketinin lastik seçimlerini etkilediğini söylerken,
üçte ikisi (66%) etiketteki en önemli kriter olarak yakıt verimliliğini
vurguluyor.
Toplantıya ev sahipliği yapan
Goodyear Şirketi, mevzuatın yıldönümünde, etiketin ilerlemesini tartışmak üzere
paydaşları ve sektör uzmanlarını biraraya getirdi.
Toplantıda konuşan Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA)
Bölge Başkanı, etiketin önemiyle ilgili istatistiksel öngörüleri sunarken
lastik etiketinin sınırlarını vurgulayarak
“Birçok tüketicinin ve profesyonel lastik alıcısının lastik satın
alırken AB Lastik Etiketi’ni referans aldığını görmek çok umut verici. Üç kritere dayanan bilgileriyle AB Lastik
Etiketi, lastiklerin taşıtın performansında oynadığı önemli rolle ilgili
farkındalık uyandırıyor. Lastik etiketi kavramı hızla yaygınlaşıyor. Ancak
etiket her ne kadar iyi bir başlangıç olsa da, lastik alıcılarının dikkate
alması gereken başka önemli faktörler de bulunuyor. Örneğin, en yüksek performanslı
kış lastiklerinin dahi lastik etiketindeki skorları nispeten düşük çünkü bu
lastikler soğuk havalarda ve buzda etkili olacak şekilde tasarlanmıştır.
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden biri olarak Goodyear yalnızca lastik
etiketinde belirtilen üç kriteri değil, 50 farklı kriteri analiz ederek lastik
tasarlıyor” dedi.
Bağımsız sertifikalandırma
şirketi TÜV SÜD Automotive’in Lastik ve
Tekerlek Genel Müdürü Michael Staude, Avrupa Birliği üye ilkeler genelinde
etkili yerel güçlendirme sistemlerine duyulan ihtiyacı vurgulayarak “Mevzuat
uzun vadede, tüketicilerin ve satıcıların gözünde ancak Avrupa Birliğinde
satılan ve ithal edilen tüm lastiklerin mevzuata tamamen uyumlu olması
durumunda başarılı ve güvenilir olabilir” diye konuştu.
AB Lastik Etiketi mevzuatının
uygulanmasında önemli bir rol oynayan Avrupa
Parlamentosu Üyesi ve İç Pazar ve Tüketici Koruma Komitesi Başkanı Malcolm
Harbour, etiketin hem sürücülerin güvenliğini artırması hem de çevreyi
koruması açısından önemli olduğunun altını çizerek:
“Lastik Etiketi, Avrupa
genelindeki yolcular ve ticari taşıtlar için büyük bir güvenlik ve çevresel
tedbirler paketi olarak tanıtıldı. Lastikler muhtemelen tüketicilerin satın
almakta en çok zorlandıkları ürünlerin başında geliyor. Bu yüzden tüketicilerin
daha net ve objektif bilgilere ihtiyaçları var. Tüketicilere, belirli miktarda
bilgi verebilirsiniz. İşte bu yüzden, tüketicilerin, farkındalıklı tercihler
yapmalarına yardım edecek net kriterlere odaklandık. Mevzuatın şu ana kadarki
başarısından memnunum ancak bir yasa düzenleyicisi perspektifinden baktığımda,
etiketin çevre ve güvenlik açısından faydalarını tamamen anlamak için daha
fazla zamana ihtiyacımız olduğunu görüyorum.
Mevzuat 2016’da tekrar değerlendirilecek” dedi.
Goodyear Şirketi’nin araştırmasına
göre, tüketiciler ıslak zemin yol tutuş sonuçlarının en önemli sonuç olduğunu
düşünüyor; tüketicilerin %52’si, yeni lastik satın alırken bunu dikkate
aldıkları ilk üçe kriter arasına koyuyor. Daha iyi yuvarlama direnciyle
birlikte yakıt verimliliği, tüketici ihtiyaçlarında %47 oranında yer tutarken,
dış gürültü %41 oluyor. Geçtiğimiz yıl lastik satın almamış olanların %85’i,
bir sonraki lastik satın alımlarında etiketin en önemli etken olacağını ifade ediyor.
Toplantıda konuşan Electrolux
Çevre ve Avrupa İlişkileri Başkan Yardımcısı Viktor Sundberg de benzer bir
etiketleme sürecinden geçmiş olan beyaz eşya sektöründen deneyimler paylaştı,
FIA Yetkilisi Luca Pascott yol güvenliği hakkında bilgi verdi.
Avrupa’da satılan tüm lastikler
için zorunlu olan AB Lastik Etiketi, yolcuları ve kamyon lastiklerini üç
faktöre göre derecelendiyor: yuvarlanma direnci, ıslak zemin yol tutuşu ve dış
gürültü seviyesi. Mevzuat Avrupa ile birlikte Türkiye’de de Kasım 2012’de
yürürlüğe girmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder