Peugeot’nun 205 ruhu geri dönüyor. 1972 yılında 104 modeliyle
küçük otomobil sınıfına giren Peugeot, ardından 205 modeliyle bu alanda bir
efsaneye dönüştü. Dönemin belki de en çok konuşulan B segmenti otomobili olan
205, tarihe geçti. Şimdi ise Peugeot bu efsaneyi 208 modeli ile geri getirmeyi
hedefliyor.
Tasarım
Peugeot 208, bu yeni tasarım ile tamamen farkını ortaya
koyuyor. Modelde U şeklinde geniş ızgara grubu ve büyük marka logosu dikkat
çekiyor. Büyük marka logosu gücü simgelerken hemen alt bölümünde “Peugeot”
yazısı yer alıyor. Gerek far tasarımı gerekse kaput üstündeki keskin hatlar
otomobile dinamizm kazandırırken, farların üzerine yerleştirilmiş LED gündüz
farları 208’in yeni karakterini ortaya koymuş. Allure donanıma sahip olan test
aracımızda ön panjur, sis farı ve cam kenarlarında kullanılan alüminyum çıtalar
tasarıma hoş bir hava katmış. Yan bölümde sade bir tasarım gözlemlenirken,
alaşımlı jantlar dikkat çekiyor.
İç Mekân
Motor
Konfor ve Yol Tutuşu
Güvenlik
Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen
sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu.
Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki
mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli
şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı
yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi.
208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı
mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
Yorum Alper GÜLER
Peugeot, 208 ile otomobil severlerin beğenisini kazanmayı
başardı. Model alışılmışın dışında tasarım öğeleriyle göz doldururken, sportif
hatlarıyla içindeki dinamizm ruhunu sürücülere yansıtıyor. Geçtiğimiz aylarda
“Uzun Dönem” köşemizin test konuğu olan 1,4 litrelik dizel üniteye sahip 208,
hem ekonomi hem de performans konusunda tatminkâr seviyede bir grafik çizdi.
Test konuğumuz olan 1,6 litrelik benzinli otomatik model ise şanzıman sebebiyle
sizi hayal kırıklığına uğratabilir. 4 ileri ve sarsıntılı geçişlere sahip olan
bu şanzıman otomobilin performansını iyiden iyiye etkiliyor. Ayrıca yüksek
hızlarda üst devirlerde kalarak yakıt tüketiminde de ciddi sarfiyatlara sebep
oluyor. Test aracımız Allure donanıma sahip ve fiyat etiketi 46 bin TL’yi
buluyor. Fazla yol yapmayanlar ve sadece şehir içi kullanacaklar için iyi bir
tercih olabilir. Fakat aynı ücrete bir alt donanımlı ve dizel otomatik
seçeneğini tercih etmek her açıdan daha avantajlı olacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 Vti | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 130 bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 nm 4250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzinli | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,9 lt | |
Karma: | 6,7 lt | |
Test: | 7,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 154 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 286 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1150 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder