Peugeot’nun 205 ruhu geri dönüyor. 1972 yılında 104 modeliyle
küçük otomobil sınıfına giren Peugeot, ardından 205 modeliyle bu alanda bir
efsaneye dönüştü. Dönemin belki de en çok konuşulan B segmenti otomobili olan
205, tarihe geçti. Şimdi ise Peugeot bu efsaneyi 208 modeli ile geri getirmeyi
hedefliyor.
Tasarım
Peugeot 208, bu yeni tasarım ile tamamen farkını ortaya
koyuyor. Modelde U şeklinde geniş ızgara grubu ve büyük marka logosu dikkat
çekiyor. Büyük marka logosu gücü simgelerken hemen alt bölümünde “Peugeot”
yazısı yer alıyor. Gerek far tasarımı gerekse kaput üstündeki keskin hatlar
otomobile dinamizm kazandırırken, farların üzerine yerleştirilmiş LED gündüz
farları 208’in yeni karakterini ortaya koymuş. Allure donanıma sahip olan test
aracımızda ön panjur, sis farı ve cam kenarlarında kullanılan alüminyum çıtalar
tasarıma hoş bir hava katmış. Yan bölümde sade bir tasarım gözlemlenirken,
alaşımlı jantlar dikkat çekiyor.
İç Mekân
Peugeot 208 içeride size tamamen kendine özgü bir iç mekânla
merhaba diyor. Malzeme kalitesi ve işçilik başarılı. Ancak Allure donanımda
hissettiğimiz bu başarı baz donanımlı versiyonlarda görülmüyor. Burada en
dikkat çekici detay orta konsola konumlandırılmış 7” dokunmatik ekran ve küçük
direksiyon simidi. Orta konsoldaki bu ekrandan otomobilin birçok özelliğini ve
multimedya sistemlerinin hepsini kontrol etme imkânını 208 size sunmuş.
Direksiyon ise tam yuvarlak değil ve elips şeklini andırır nitelikte. İlk
etapta buna alışmak biraz zaman alsa da, bu evre tamamlandığında son derece
pratik kullanımının olduğunu göreceksiniz. Burada tek eleştirebileceğimiz nokta
direksiyonun gösterge panelini kapatması oluyor. Küçük eşya gözü konusunda Peugeot 208 size
gerek vites önünde gerekse kapı kenarlarında birçok alan sunmuş. 208, önde ve
arkada oturanlara yeteri kadar hacim sunarken bagaj alanı olarak ancak 286
litreye sahip. Birçok rakibi 300 litreye yakın bagaj hacmiyle dikkat çekerken,
208 rakiplerinin gerisinde yer alıyor.
Motor
Peugeot 208 gücünü 1,6 litre benzinli ve değişken supap
zamanlamalı VTi üniteden alıyor. Bu ünite 6000 d/d’de 120 Hp güç, 4250 d/d’de
160 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile test aracımız 0-100 Km/s
hızlanmasını 11,9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6,7 litre. Biz
testimiz sırasında 7,4 litrelik değer elde ettik. 4 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş
ünite eski teknoloji şanzıman sebebiyle performans anlamında vasat. Bunun
yerine VTi motor manuel şanzıman ile daha başarılı işler çıkarabilirdi.
Konfor ve Yol Tutuşu
Peugeot 208’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor
anlamında sıkıntı yaratan bu durum performans anlamında otomobile birçok şey
katmış. Viraj limitleri zorlandığında ilk kayma eğilimi önden gelirken, ESP
sistemi sayesinde bu durum engelleniyor. Ancak burada ESP sisteminin standart
olmaması rakipleri karşısında bir eksiklik. İçerideki yolculara deri koltuklar
ile son derece konforlu bir alan sağlanmış. Baş ve diz mesafesi konusunda
herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Ön koltukların başarılı düzeyde yan
desteğinin olması son derece olumlu. Küçük çaplı direksiyon simidi 208’in çok
rahat bir şekilde yönlendirilmesine yardımcı oluyor. Düşük dönüş çapı sayesinde
şehir içinde çok kıvrak olan 208, iyi dozlanan frenleri ile de beğeni topluyor.
Güvenlik
Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen
sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu.
Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki
mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli
şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı
yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi.
208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı
mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
Yorum Alper GÜLER
Peugeot, 208 ile otomobil severlerin beğenisini kazanmayı
başardı. Model alışılmışın dışında tasarım öğeleriyle göz doldururken, sportif
hatlarıyla içindeki dinamizm ruhunu sürücülere yansıtıyor. Geçtiğimiz aylarda
“Uzun Dönem” köşemizin test konuğu olan 1,4 litrelik dizel üniteye sahip 208,
hem ekonomi hem de performans konusunda tatminkâr seviyede bir grafik çizdi.
Test konuğumuz olan 1,6 litrelik benzinli otomatik model ise şanzıman sebebiyle
sizi hayal kırıklığına uğratabilir. 4 ileri ve sarsıntılı geçişlere sahip olan
bu şanzıman otomobilin performansını iyiden iyiye etkiliyor. Ayrıca yüksek
hızlarda üst devirlerde kalarak yakıt tüketiminde de ciddi sarfiyatlara sebep
oluyor. Test aracımız Allure donanıma sahip ve fiyat etiketi 46 bin TL’yi
buluyor. Fazla yol yapmayanlar ve sadece şehir içi kullanacaklar için iyi bir
tercih olabilir. Fakat aynı ücrete bir alt donanımlı ve dizel otomatik
seçeneğini tercih etmek her açıdan daha avantajlı olacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 Vti | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 130 bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 nm 4250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzinli | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,9 lt | |
Karma: | 6,7 lt | |
Test: | 7,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 154 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 286 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1150 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder