Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test-Mercedes-Benz Viano 2.2 CDI Ambiente-VIP Severlere

VIP konuklarınız varsa Mercedes-Benz Viano tam size göre. İlk kez 2003 yılında yollara çıkan model 2004 yılında Türkiye’ye merhaba dedi. 3 farklı boy ve 2 farklı donanım versiyonuyla satışa sunulan Mercedes-Benz Viano kısa şasi ve Ambiente donanımıyla test köşemizin konuğu oluyor.

Tasarım

Mercedes her modelinde şıklık temasını elden bırakmıyor. Viano’nun tasarımında da bunu görmek mümkün. Ön bölümde keskin hatlara sahip mercekli farlar dikkat çekici. Izgara üzerinde yer alan büyük logo markanın güçlü kişiliğini yansıtırken, bu detaylar nikelaj ile şık kılınmış. Yan bölüme gelindiğinde ise önden arkaya doğru uzanan çizgiler araca dinamizm kazandırmış. Ayrıca VIP temasını ön plana çıkarmak için arka camlar karartılmış. Arka bölüme geldiğimizde sadelik etkisini sürdürüyor. Bu bölümde stop grubu dikine konumlandırılırken tampon çizgisi ve cam detayı bagaj kapağına doğru devam ettirilerek bütünlük sağlanmış. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Mercedes-Benz Viano, 4763 mm uzunluğa, 1901 mm genişliğe, 1856 mm yüksekliğe ve 3200 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Tourneo Custom’ın 300 S versiyonuna göre 200 mm daha kısa 164 mm daha alçak, ancak 267 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. 


İç Mekân

Mercedes-Benz Viano’nun içerisine geçtiğimizde şık ancak klasik tasarıma sahip bir iç mekân bizleri karşılıyor. Maun kaplama bunun en büyük örneği. VIP olacak bir araç için içerinin biraz daha teknolojik olmasını beklerdik. Orta konsolun üst bölümünde klima kumandaları yer alıyor. Ön ve arka bölümün havalandırma konsolları ayrı tutulmuş. Ana havalandırmayı açtığınızda sadece ön bölüm için hizmet veren bu ünite orta konsoldaki başka bir düğme ile arka bölüm için hizmet vermeye başlıyor. Eğer klimayı açmak istiyorsanız kabin içi aydınlatma düğmelerinin olduğu yerden arka bölümün sıcaklık ayarlarını yapmanız gerekiyor. Araçta 3 noktada cam tavan kullanılmış. Bu cam tavanlardan 2 tanesi sunroof görevi görüyor. Bu bölümler ön taraftaki kabin içi aydınlatmasının üstüne yerleştirilmiş kontrol tuşlarıyla kontrol edilebiliyor. Bu sayede VIP hissi kendini daha fazla hissettiriyor. Bunların yanı sıra arka bölümde sadece en arka kelebek camlar açılabiliyor. Balık solungacı şeklinde açılan bu camlar aracı aerodinamik açıdan desteklerken sınırlı seviyede havalandırma görevini de yerine getiriyor. Bu camlar da şoför tarafındaki bir tuşla kontrol edilebiliyor. Bunun yanı sıra orta konsolun altında da müzik sistemi yer alıyor. Dokunmatik özelliği olmayan bir ekrana sahip sistem 3’lü CD değiştirici ile uzun yolculuklarınızda sizi müzik keyfinden maruz bırakmıyor. Konsola entegre vites kolu orta bölümde birçok eşya gözüne yer açmış ama bunlara da ulaşmak için özellikle sürücünün gözünü yoldan ayırması gerek. Mercedes-Benz Viano’nun ön bölümünde tek koltuk sunulmuş. Bu detay yer konusunda sıkıntı olarak görülse de bu aracın VIP olduğu akla geldiğinde sıkıntı yaratmıyor. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı bulunmuyor. Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde aracın her açısını görmeniz mümkün.  İçeride dikkat çeken bir başka detay ise el freninin yeri.  Birçok marka klasik el freni kullanırken,  Mercedes burada ayak ile kontrol edilen bir el freni düzeneği sunmuş. Arka bölüme geçiyoruz. Aslında bu aracın VIP karakterini en çok bu bölüm yansıtıyor. Birbirine dönük dört koltuklu oturma düzeni bunun en büyük ispatı. Deri koltuklar ve detaylar aracın bu bölümüne şıklık katmış. Ön konsolda olduğu gibi burada da ahşap görüntüye sahip kaplamalara yer verilmiş. Viano arka bölümde raylı koltuk sistemine yer vermiş. Bu detay sayesinde 25 mm’lik mesafede ilerleyebilme özelliğine sahip. Karoser boyu uzadıkça bu uzunluk artış gösterebiliyor. Mercedes-Benz Viano bu sayede özellikle arka bölümdeki yolculara bolca geniş alan sağlıyor. 


Motor

Mercedes-Benz Viano gücünü 2,2 litre dizel üniteden alıyor. Bu motor 3800 d/d’da 163 Hp güç, 1600 ila 2400 d/d’lar arasında 360 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite ile araç 0-100 Km/s hızlanmasını 12,1 saniyede tamamlarken maksimum 188 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 7,3 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında 8,7 litre elde ettik. 2.2 litre dizel ünite Viano’ya yeterli performans sunuyor. Özellikle alt devirlerde canlı kalan ünite performans konusunda en büyük destekçiniz. Otomatik şanzıman sarsıntısız geçişleriyle konfor olayını arttırıyor. Burada göze çarpan bir başka ayrıntı da şanzımanın manuel kullanma opsiyonu oluyor. Sağa ve sola doğru çekilerek arttırılıp azaltılan vitesler normal triptronik viteslere alışanlar için ilk etapta değişik gelebilir. Ancak alışıldığında herhangi bir sorun yaratmıyor.


Konfor ve Yol Tutuşu
Mercedes-Benz Viano’da konfor odaklı süspansiyonlara yer verilmiş. Yumuşak olan bu süspansiyonlar yol üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru absorbe edebiliyor. Motor ve yol sesi konusunda da başarılı olduğunu gösteren model bir kez daha gerçek VIP olduğunu kanıtlıyor. Yumuşak süspansiyonlar virajlarda fazla karoser salınımı yapmasına sebep olsa da, Viano’nun hala bir ticari olduğunu unutmamak gerekir. Virajlarda fazla zorlandığında ilk kayma eğilimini arkadan başlatıyor. Ancak güvenlik sistemleri sayesinde bu durum sıkıntı yaratmadan engelleniyor.


Güvenlik

Mercedes-Benz Viano çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma sırasında kabini sağlam kalan Viano sürücünün sadece sağ kaval kemiği ve kafatasına maksimum koruma sağlarken yolcunun ise iki baldırı dışında tüm noktalarına tam koruma sağladı. Yandan çarpmalarda ise sürücünün göğüs kafesi dışındaki her noktasına maksimum koruma sağlayarak Euro Ncap’den 4 yıldız almayı başardı. 


Yorum-Alper GÜLER

Mercedes’i konfor odaklı otomobilleriyle hepimiz hatırlarız. Marka bu algıyı ticari araçlarından olan Viano’ya çok iyi işlemiş. Konfor anlamında tüm detaylar beğenimi kazandı. Dış tasarım yeni nesillerle yarışacak kıvamdayken iç mekânda değişiklik yapmanın zamanı gelmiş gibi görünüyor. Özellikle orta konsol ve gösterge panelleri bu yenilik rüzgârından bir an önce nasibini almalı. Mercedes Viano VIP kullanımın yanı sıra büyük eşya taşıma konusunda da size yardımcı oluyor. Öne ve arkaya ilerleyen koltuklar sayesinde yeterli alan üretilebilirken istenildiğinde koltukları sökerek bu bölümden tam kapsamlı olarak yararlanılması sağlanıyor. Fiyat disiplinine baktığımızda da 122.560 TL’lik bir etiket görüyoruz. Rakipleri en üst donanımlar ile araçlarını 80.000 TL seviyesinde sunarken Mercedes Viano’nun işinin zor olduğunu söylemeliyim.


Teknik Özellikler
Motor:2.2 CDI
Motor Hacmi:2143 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:163 Hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 360 Nm 1600-2400 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma12.1 s
Maksimum Hız:188 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8.9 lt
Şehir Dışı:6.5 lt
Karma:7,3 lt
Test:8.7 lt
CO2 Emisyonugr/km
Boyutlar
Uzunluk:4763 mm
Genişlik:1901 mm
Yükseklik:1856 mm
Dingil Mesafesi:3200 mm
Bagaj Hacmi:730lt
Yakıt Depo Kapasitesi:lt
Boş Ağırlık:2110 kg




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder