VIP konuklarınız varsa Mercedes-Benz Viano tam size göre.
İlk kez 2003 yılında yollara çıkan model 2004 yılında Türkiye’ye merhaba dedi.
3 farklı boy ve 2 farklı donanım versiyonuyla satışa sunulan Mercedes-Benz
Viano kısa şasi ve Ambiente donanımıyla test köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
Mercedes her modelinde şıklık temasını elden bırakmıyor.
Viano’nun tasarımında da bunu görmek mümkün. Ön bölümde keskin hatlara sahip
mercekli farlar dikkat çekici. Izgara üzerinde yer alan büyük logo markanın
güçlü kişiliğini yansıtırken, bu detaylar nikelaj ile şık kılınmış. Yan bölüme
gelindiğinde ise önden arkaya doğru uzanan çizgiler araca dinamizm kazandırmış.
Ayrıca VIP temasını ön plana çıkarmak için arka camlar karartılmış. Arka bölüme
geldiğimizde sadelik etkisini sürdürüyor. Bu bölümde stop grubu dikine
konumlandırılırken tampon çizgisi ve cam detayı bagaj kapağına doğru devam
ettirilerek bütünlük sağlanmış. Aracın boyutlarına baktığımızda ise
Mercedes-Benz Viano, 4763 mm uzunluğa, 1901 mm genişliğe, 1856 mm yüksekliğe ve
3200 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Tourneo Custom’ın
300 S versiyonuna göre 200 mm daha kısa 164 mm daha alçak, ancak 267 mm daha
uzun dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Mercedes-Benz Viano’nun içerisine geçtiğimizde şık ancak
klasik tasarıma sahip bir iç mekân bizleri karşılıyor. Maun kaplama bunun en
büyük örneği. VIP olacak bir araç için içerinin biraz daha teknolojik olmasını
beklerdik. Orta konsolun üst bölümünde klima kumandaları yer alıyor. Ön ve arka
bölümün havalandırma konsolları ayrı tutulmuş. Ana havalandırmayı açtığınızda
sadece ön bölüm için hizmet veren bu ünite orta konsoldaki başka bir düğme ile
arka bölüm için hizmet vermeye başlıyor. Eğer klimayı açmak istiyorsanız kabin
içi aydınlatma düğmelerinin olduğu yerden arka bölümün sıcaklık ayarlarını
yapmanız gerekiyor. Araçta 3 noktada cam tavan kullanılmış. Bu cam tavanlardan
2 tanesi sunroof görevi görüyor. Bu bölümler ön taraftaki kabin içi
aydınlatmasının üstüne yerleştirilmiş kontrol tuşlarıyla kontrol edilebiliyor.
Bu sayede VIP hissi kendini daha fazla hissettiriyor. Bunların yanı sıra arka
bölümde sadece en arka kelebek camlar açılabiliyor. Balık solungacı şeklinde
açılan bu camlar aracı aerodinamik açıdan desteklerken sınırlı seviyede
havalandırma görevini de yerine getiriyor. Bu camlar da şoför tarafındaki bir
tuşla kontrol edilebiliyor. Bunun yanı sıra orta konsolun altında da müzik
sistemi yer alıyor. Dokunmatik özelliği olmayan bir ekrana sahip sistem 3’lü CD
değiştirici ile uzun yolculuklarınızda sizi müzik keyfinden maruz bırakmıyor.
Konsola entegre vites kolu orta bölümde birçok eşya gözüne yer açmış ama
bunlara da ulaşmak için özellikle sürücünün gözünü yoldan ayırması gerek.
Mercedes-Benz Viano’nun ön bölümünde tek koltuk sunulmuş. Bu detay yer
konusunda sıkıntı olarak görülse de bu aracın VIP olduğu akla geldiğinde
sıkıntı yaratmıyor. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı bulunmuyor.
Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde aracın her açısını görmeniz mümkün. İçeride dikkat çeken bir başka detay ise el
freninin yeri. Birçok marka klasik el
freni kullanırken, Mercedes burada ayak
ile kontrol edilen bir el freni düzeneği sunmuş. Arka bölüme geçiyoruz. Aslında
bu aracın VIP karakterini en çok bu bölüm yansıtıyor. Birbirine dönük dört
koltuklu oturma düzeni bunun en büyük ispatı. Deri koltuklar ve detaylar aracın
bu bölümüne şıklık katmış. Ön konsolda olduğu gibi burada da ahşap görüntüye
sahip kaplamalara yer verilmiş. Viano arka bölümde raylı koltuk sistemine yer
vermiş. Bu detay sayesinde 25 mm’lik mesafede ilerleyebilme özelliğine sahip.
Karoser boyu uzadıkça bu uzunluk artış gösterebiliyor. Mercedes-Benz Viano bu
sayede özellikle arka bölümdeki yolculara bolca geniş alan sağlıyor.
Motor
Mercedes-Benz Viano gücünü 2,2 litre dizel üniteden alıyor.
Bu motor 3800 d/d’da 163 Hp güç, 1600 ila 2400 d/d’lar arasında 360 Nm tork
değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite ile araç
0-100 Km/s hızlanmasını 12,1 saniyede tamamlarken maksimum 188 Km/s’lik bir hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 7,3
litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında 8,7 litre elde ettik. 2.2
litre dizel ünite Viano’ya yeterli performans sunuyor. Özellikle alt devirlerde
canlı kalan ünite performans konusunda en büyük destekçiniz. Otomatik şanzıman
sarsıntısız geçişleriyle konfor olayını arttırıyor. Burada göze çarpan bir
başka ayrıntı da şanzımanın manuel kullanma opsiyonu oluyor. Sağa ve sola doğru
çekilerek arttırılıp azaltılan vitesler normal triptronik viteslere alışanlar
için ilk etapta değişik gelebilir. Ancak alışıldığında herhangi bir sorun
yaratmıyor.
Mercedes-Benz Viano’da konfor odaklı süspansiyonlara yer
verilmiş. Yumuşak olan bu süspansiyonlar yol üzerindeki irili ufaklı birçok
çukuru absorbe edebiliyor. Motor ve yol sesi konusunda da başarılı olduğunu
gösteren model bir kez daha gerçek VIP olduğunu kanıtlıyor. Yumuşak süspansiyonlar
virajlarda fazla karoser salınımı yapmasına sebep olsa da, Viano’nun hala bir
ticari olduğunu unutmamak gerekir. Virajlarda fazla zorlandığında ilk kayma
eğilimini arkadan başlatıyor. Ancak güvenlik sistemleri sayesinde bu durum
sıkıntı yaratmadan engelleniyor.
Güvenlik
Mercedes-Benz Viano çarpışma testlerinden 4 yıldız ile
ayrıldı. Çarpışma sırasında kabini sağlam kalan Viano sürücünün sadece sağ
kaval kemiği ve kafatasına maksimum koruma sağlarken yolcunun ise iki baldırı
dışında tüm noktalarına tam koruma sağladı. Yandan çarpmalarda ise sürücünün
göğüs kafesi dışındaki her noktasına maksimum koruma sağlayarak Euro Ncap’den 4
yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes’i konfor odaklı otomobilleriyle hepimiz hatırlarız.
Marka bu algıyı ticari araçlarından olan Viano’ya çok iyi işlemiş. Konfor
anlamında tüm detaylar beğenimi kazandı. Dış tasarım yeni nesillerle yarışacak
kıvamdayken iç mekânda değişiklik yapmanın zamanı gelmiş gibi görünüyor.
Özellikle orta konsol ve gösterge panelleri bu yenilik rüzgârından bir an önce
nasibini almalı. Mercedes Viano VIP kullanımın yanı sıra büyük eşya taşıma
konusunda da size yardımcı oluyor. Öne ve arkaya ilerleyen koltuklar sayesinde
yeterli alan üretilebilirken istenildiğinde koltukları sökerek bu bölümden tam
kapsamlı olarak yararlanılması sağlanıyor. Fiyat disiplinine baktığımızda da
122.560 TL’lik bir etiket görüyoruz. Rakipleri en üst donanımlar ile araçlarını
80.000 TL seviyesinde sunarken Mercedes Viano’nun işinin zor olduğunu
söylemeliyim.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.2 CDI | |
Motor Hacmi: | 2143 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 163 Hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 360 Nm 1600-2400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12.1 s | |
Maksimum Hız: | 188 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8.9 lt | |
Şehir Dışı: | 6.5 lt | |
Karma: | 7,3 lt | |
Test: | 8.7 lt | |
CO2 Emisyonu | gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4763 mm | |
Genişlik: | 1901 mm | |
Yükseklik: | 1856 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3200 mm | |
Bagaj Hacmi: | 730lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | lt | |
Boş Ağırlık: | 2110 kg |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder