Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test - Fiat Panda 1.2 Fire Lounge - Sevimli Şehirli

30 yılı aşkın süredir yollardan olan Fiat Panda şimdi de 3. nesliyle karşımızda. Şirin yapısı ve büyük boyutlarıyla dikkat çeken Panda, süper minik sınıfın getirdiği pratik kullanım özelliğiyle de ön planda. İki benzinli, bir dizel seçeneği olan Fiat Panda 1.2 litre benzinli modeliyle test konuğumuz oluyor.


Tasarım

Fiat Panda tasarım anlamında bir önceki nesildeki keskin hatlardan kurtulup daha yuvarlak tasarım çizgilerine kavuşmuş. Bu oval tasarım çizgileri far gurubunda da etkisini göstermiş. Bir önceki nesile göre farların ortasındaki ızgara grubu daralırken tampon kısmındaki havalandırma bölümü genişlemiş. Siyah mat detaylar ile ön plana çıkartılmış sis farları bu bölüme farklı bir hava katmış. Ayrıca kaput üzerindeki şişkin hatlar otomobilin güçlü görünmesini sağlamış. Yan bölümde sade tasarım dili etkisini sürdürürken ‘Extrapack’ kapsamında sunulan jantlar otomobilin sportif yönünü vurgulamış. Önden arkaya doğru paralel uzanan tavan yapısı ve Skydome elektrikli cam tavan içerideki ferah kabinin habercisi. Arka bölümde ise dikey konumlandırılmış stop grubu ve büyük marka logosu dikkat çeken detaylar arasında. Panda’nın boyutlarına baktığımızda 3653 mm uzunluğa, 1643 mm genişliğe, 1551 mm yüksekliğe ve 2300 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Panda rakibi Skoda Citigo’dan 90 mm daha uzun, 2 mm daha dar, 73 mm daha yüksek ve 120 mm daha kısa bir aks mesafesine sahip. 

İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde siyah ve krem renklerin kombine edildiği bir iç mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi anlamında sert malzemeler keyif kaçırıyor. Aracın işçilik düzeyi tatmin edici. Otomobilin içerisinde her detay kare görselli tasarlanmış. Direksiyon üzerindeki kontrol kumandaları, iç kapı kolları, klima kumandaları bunlardan sadece bir kaçı. Orta konsolda müzik sistemi, havalandırma deliklerinin hemen altına konumlandırılmış. Bu bölüme erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Ayrıca direksiyon üzerindeki kumandalar vasıtasıyla kullanım daha da kolaylaştırılmış. Müzik sisteminin hemen altında klima kumandaları yer alıyor. Bu sistemin kullanımı da kolay ama alışkanlık gerektiği bir gerçek. Ön konsolda dikkat çeken bir başka detay ise kalın direksiyon simidi oluyor. Bu tarz araçları daha çok bayan kullanıcılar tercih ettiği için bu detayın daha kibar bir yapıda sunulmasını beklerdik. Olumsuz yapısına rağmen direksiyon “City” modunda dar sokaklarda size rahat manevralar yaptırmayı sağlıyor. Küçük eşya gözü konusunda Panda size gerek yan ceplerde gerekse orta konsolda birçok alan sunmuş. Bunlara ek olarak ön konsolun yolcu bölümünde de geniş bir alana yer verilmiş. Önde ve arkada sunulan hacim ideal seviyede. Hatta paralel uzanan tavan yapısı ile de bazı rakiplerinden daha iyi bir baş mesafesine sahip. Ancak arka koltukta 3 kişi oturuyorsanız trafikte uzun yolculuklar sizin için çekilmez olabilir. Fiat Panda üst segmente yaklaşan boyutlarıyla dikkat çekse de arkada sunduğu 225 litrelik bagaj hacmiyle rakibi Skoda Citigo’nun gerisinde kalıyor. 


Motor

Fiat Panda gücünü 1.2 litrelik benzinli motordan alıyor. Fiat ailesinde pek çok modelde kullanılan 8 supaplı FIRE kodlu motor 5500 d/d’de 69 Hp güç ve 3000 d/d’de 102 Nm tork değerine sahip. Motorun gücü 5 kademeli manuel şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 14,2 sn’de tamamlarken maksimum 164 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5,2 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 6,4 litrelik bir tüketim değeri elde ettik. 1.2 litrelik ünite size özellikle şehir içi kullanımlarda yeterli desteği sunuyor. Ama kâğıt üzerinde de görüldüğü gibi alt devirleri sevmeyen ünite sizi üst devirlerde kullanmaya itiyor. Ancak bu durum fazla yakıt tüketmenize sebep olabilir. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Fiat Panda’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu durum asfalttan gelen darbelerin hissedilmesine yol açıyor. Yüksek hızlarda yol sesi ve rüzgâr sesini kabin içine alan Panda yüksek devirlerde de motor sesini kabin içine yansıtıyor. İç mekânda sert koltuklar konfor konusunda keyif kaçırsa da uzun süreli yolculuklarda içerideki misafirlerin erken yorulmasını engelliyor. Panda’da sert süspansiyonlara yer verilse de yüksek yapının dezavantajı virajlarda aracın fazla güven vermemesine yol açıyor. Bu durumda Lounge donanımında opsiyonel, otomatik şanzımanlı seçenekte ise standart olarak sunulan ESP’ye oldukça fazla iş düşüyor.


Yorum-Alper GÜLER


Küçük segment otomobiller Türkiye’de çok ilgi görmese de artan kullanım maliyetleri ve trafik sorunu bu araçların ön plana çıkmasını sağladı. Panda da rakipleri gibi pratik kullanımıyla dikkat çekiyor. Testimiz boyunca Panda “City” modlu direksiyonu ile dar sokaklarda manevraları kolaylaştırırken, küçük boyutlarıyla da park problemini ortadan kaldırdı. Küçük olmasına rağmen kırmızı rengi ve şirin yapısıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Performans konusunda ise alt devirleri sevmeyen ünite sınıf ortalamalarında bir grafik çiziyor. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite daha çok size ekonomi yaptırmak için çalışıyor. Şanzıman noktasında kullanımım sırasında sustalı vites topuzu 4. vitesten 5. vitese hızlı geçişlerde sustanın yukarı itilmesiyle sizin vites değiştirmenizi engelleyebiliyor. Ufak bir ayrıntı ancak hiç düşünmediğiniz bir anda büyük sorun yaratabilir. Yüksek yapısı sebebiyle virajlarda güven vermeyen Panda bolca önden kayma yaşatıyor. Bir de buna yanal rüzgârlardan etkilenen yapı eklenince bu durum fazlaca can sıkabiliyor. Fiyat disiplininde bazı rakipleri Panda’dan bir tık aşağıda fiyatlar sunabiliyor. Ancak yeni 0.9 litrelik motor ve otomatik şanzıman seçeneği eklenen Panda’nın günlük kullanımlarda tercih listesinde üst sıralarda yer alacağını düşünüyorum.


Teknik Özellikler
Motor:1.2 
Motor Hacmi:1242 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:69 Hp 5500 d/d 
Maksimum Tork: 102 Nm 3000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma14,2 s
 Maksimum Hız:164 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,7 lt
 Şehir Dışı:4,3 lt
 Karma:5,2 lt
 Test:6,4 lt
 CO2 Emisyonu120 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3653 mm
 Genişlik:1643 mm
 Yükseklik:1551 mm
 Dingil Mesafesi:2300 mm
 Bagaj Hacmi:225 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:37 lt
 Boş Ağırlık:940 kg
 Lastik Boyutu:175/65 R 14





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder