30 yılı aşkın süredir yollardan olan Fiat Panda şimdi de 3.
nesliyle karşımızda. Şirin yapısı ve büyük boyutlarıyla dikkat çeken Panda,
süper minik sınıfın getirdiği pratik kullanım özelliğiyle de ön planda. İki
benzinli, bir dizel seçeneği olan Fiat Panda 1.2 litre benzinli modeliyle test
konuğumuz oluyor.
Tasarım
Fiat Panda tasarım anlamında bir önceki nesildeki keskin
hatlardan kurtulup daha yuvarlak tasarım çizgilerine kavuşmuş. Bu oval tasarım
çizgileri far gurubunda da etkisini göstermiş. Bir önceki nesile göre farların
ortasındaki ızgara grubu daralırken tampon kısmındaki havalandırma bölümü
genişlemiş. Siyah mat detaylar ile ön plana çıkartılmış sis farları bu bölüme
farklı bir hava katmış. Ayrıca kaput üzerindeki şişkin hatlar otomobilin güçlü
görünmesini sağlamış. Yan bölümde sade tasarım dili etkisini sürdürürken
‘Extrapack’ kapsamında sunulan jantlar otomobilin sportif yönünü vurgulamış.
Önden arkaya doğru paralel uzanan tavan yapısı ve Skydome elektrikli cam tavan
içerideki ferah kabinin habercisi. Arka bölümde ise dikey konumlandırılmış stop
grubu ve büyük marka logosu dikkat çeken detaylar arasında. Panda’nın
boyutlarına baktığımızda 3653 mm uzunluğa, 1643 mm genişliğe, 1551 mm
yüksekliğe ve 2300 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Panda rakibi Skoda
Citigo’dan 90 mm daha uzun, 2 mm daha dar, 73 mm daha yüksek ve 120 mm daha
kısa bir aks mesafesine sahip.
İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğimizde siyah ve krem renklerin
kombine edildiği bir iç mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi anlamında
sert malzemeler keyif kaçırıyor. Aracın işçilik düzeyi tatmin edici. Otomobilin
içerisinde her detay kare görselli tasarlanmış. Direksiyon üzerindeki kontrol
kumandaları, iç kapı kolları, klima kumandaları bunlardan sadece bir kaçı. Orta
konsolda müzik sistemi, havalandırma deliklerinin hemen altına
konumlandırılmış. Bu bölüme erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Ayrıca
direksiyon üzerindeki kumandalar vasıtasıyla kullanım daha da kolaylaştırılmış.
Müzik sisteminin hemen altında klima kumandaları yer alıyor. Bu sistemin
kullanımı da kolay ama alışkanlık gerektiği bir gerçek. Ön konsolda dikkat
çeken bir başka detay ise kalın direksiyon simidi oluyor. Bu tarz araçları daha
çok bayan kullanıcılar tercih ettiği için bu detayın daha kibar bir yapıda
sunulmasını beklerdik. Olumsuz yapısına rağmen direksiyon “City” modunda dar
sokaklarda size rahat manevralar yaptırmayı sağlıyor. Küçük eşya gözü konusunda
Panda size gerek yan ceplerde gerekse orta konsolda birçok alan sunmuş. Bunlara
ek olarak ön konsolun yolcu bölümünde de geniş bir alana yer verilmiş. Önde ve
arkada sunulan hacim ideal seviyede. Hatta paralel uzanan tavan yapısı ile de
bazı rakiplerinden daha iyi bir baş mesafesine sahip. Ancak arka koltukta 3
kişi oturuyorsanız trafikte uzun yolculuklar sizin için çekilmez olabilir. Fiat
Panda üst segmente yaklaşan boyutlarıyla dikkat çekse de arkada sunduğu 225
litrelik bagaj hacmiyle rakibi Skoda Citigo’nun gerisinde kalıyor.
Motor
Fiat Panda gücünü 1.2 litrelik benzinli motordan alıyor.
Fiat ailesinde pek çok modelde kullanılan 8 supaplı FIRE kodlu motor 5500
d/d’de 69 Hp güç ve 3000 d/d’de 102 Nm tork değerine sahip. Motorun gücü 5
kademeli manuel şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s
hızlanmasını 14,2 sn’de tamamlarken maksimum 164 Km/s’lik bir hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5,2 litre olarak
belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 6,4 litrelik bir tüketim değeri elde ettik.
1.2 litrelik ünite size özellikle şehir içi kullanımlarda yeterli desteği
sunuyor. Ama kâğıt üzerinde de görüldüğü gibi alt devirleri sevmeyen ünite sizi
üst devirlerde kullanmaya itiyor. Ancak bu durum fazla yakıt tüketmenize sebep
olabilir.
Konfor ve Yol Tutuşu
Fiat Panda’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu durum
asfalttan gelen darbelerin hissedilmesine yol açıyor. Yüksek hızlarda yol sesi
ve rüzgâr sesini kabin içine alan Panda yüksek devirlerde de motor sesini kabin
içine yansıtıyor. İç mekânda sert koltuklar konfor konusunda keyif kaçırsa da
uzun süreli yolculuklarda içerideki misafirlerin erken yorulmasını engelliyor.
Panda’da sert süspansiyonlara yer verilse de yüksek yapının dezavantajı
virajlarda aracın fazla güven vermemesine yol açıyor. Bu durumda Lounge
donanımında opsiyonel, otomatik şanzımanlı seçenekte ise standart olarak
sunulan ESP’ye oldukça fazla iş düşüyor.
Yorum-Alper GÜLER
Küçük segment otomobiller Türkiye’de çok ilgi görmese de
artan kullanım maliyetleri ve trafik sorunu bu araçların ön plana çıkmasını
sağladı. Panda da rakipleri gibi pratik kullanımıyla dikkat çekiyor. Testimiz
boyunca Panda “City” modlu direksiyonu ile dar sokaklarda manevraları
kolaylaştırırken, küçük boyutlarıyla da park problemini ortadan kaldırdı. Küçük
olmasına rağmen kırmızı rengi ve şirin yapısıyla dikkatleri üzerine çekmeyi
başarıyor. Performans konusunda ise alt devirleri sevmeyen ünite sınıf ortalamalarında
bir grafik çiziyor. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite daha
çok size ekonomi yaptırmak için çalışıyor. Şanzıman noktasında kullanımım
sırasında sustalı vites topuzu 4. vitesten 5. vitese hızlı geçişlerde sustanın
yukarı itilmesiyle sizin vites değiştirmenizi engelleyebiliyor. Ufak bir
ayrıntı ancak hiç düşünmediğiniz bir anda büyük sorun yaratabilir. Yüksek
yapısı sebebiyle virajlarda güven vermeyen Panda bolca önden kayma yaşatıyor.
Bir de buna yanal rüzgârlardan etkilenen yapı eklenince bu durum fazlaca can
sıkabiliyor. Fiyat disiplininde bazı rakipleri Panda’dan bir tık aşağıda
fiyatlar sunabiliyor. Ancak yeni 0.9 litrelik motor ve otomatik şanzıman
seçeneği eklenen Panda’nın günlük kullanımlarda tercih listesinde üst sıralarda
yer alacağını düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.2 | |
Motor Hacmi: | 1242 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 69 Hp 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 102 Nm 3000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,2 s | |
Maksimum Hız: | 164 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,3 lt | |
Karma: | 5,2 lt | |
Test: | 6,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 120 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3653 mm | |
Genişlik: | 1643 mm | |
Yükseklik: | 1551 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2300 mm | |
Bagaj Hacmi: | 225 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 37 lt | |
Boş Ağırlık: | 940 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/65 R 14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder