Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test-Subaru BRZ-Eğlence Makinası

Subaru’yu hepimiz dört tekerden çekiş sisteminin yer aldığı Impreza STI ile hatırlarız. Marka bu sefer bilinenlerin aksine arkadan itişli, atmosferik Boxer bir üniteye sahip, BRZ modeliyle karşımıza çıkıyor. Bakalım bu bilinenlerin aksine karaktere sahip Subaru, STI efsanesinin tahtını sallayabilecek mi?

Tasarım

Bu başlık altını doldururken çoğu okuyucumuzun “Toyota GT86’nın aynısı” dediklerini duyar gibiyim. Evet, bu konuda haklı olabilirler ancak detaylar her zaman için önemlidir. Ön tasarıma baktığımızda GT86 ile aynı far tasarımı dikkat çekiyor. Ancak Subaru’nun en büyük farkı gündüz farlarının konumunda ortaya çıkıyor. Bunun yanı sıra farklı konumlandırılan sis farları ve ön tampon tasarımı ön bölümde yer alan farklar arasında. Yan bölümde ikizi Toyota’da çamurluğun hemen gerisine konumlandırılan hava yarıkları üzerinde GT86 logoları bulunurken BRZ’ de bu detaya önem verilmemiş. Arka bölümde ise iki otomobilinde farklı olduğu sadece marka logolarıyla anlaşılabiliyor.



İç mekân

Subaru BRZ iç mekân konusunda kardeşi GT86 gibi aynı görsele sahip. Yine detaylarda gizlenen farklar arasında gösterge paneli ve müzik sistemi yer alıyor. GT86’da gösterge panelinin arka tasarımında dinamizm ruhu yatarken, Subaru bu konuda daha sade kalmayı tercih etmiş. Müzik sistemi de gösterge paneli gibi sadeliğini koruyor. İç mekânda ön bölümde yer alan misafirlerine BRZ yeterli hacim sunarken arkadaki yolculara sınırlı bir alan sunmuş. Ancak 2+2 spor otomobil karakterinde bir araç satın aldıysanız bu durum sizi rahatsız etmeyecektir. Eşya gözü konusunda kapı kenarlarında sınırlı alan sunarken, orta konsolda yeteri kadar küçük eşya gözü yer alıyor.



Performans

Subaru BRZ kardeşi GT86 gibi gücünü 2,0 litre D4-S Boxer motordan alıyor. Bu motor 7000 d/d’da 200 ps güç 6400-6600 d/d arasında ise 205 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlarken maksimum 210 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 7,1 litre. Testimiz sırasında dikkatli kullanımlarda 8 litrelik değerleri yakalayabildik. Ancak eğlence odaklı bir sürüş isterseniz iki haneli tüketim değerlerine ulaşmanız mümkün.  Boxer motor turbo desteği olmadan üst devirlerdeki kullanımlarda sizi tatmin eden bir performansa sahip. Motorun hem alt devirde hemde üst devirde çıkardığı homurtular sizi iyi bir şekilde motive ediyor. Ancak GT86’da olduğu gibi bu otomobilin tadı en çok boş alanda yapılan driftler ile çıkıyor. Bu konuda Subaru size 2 seçenek sunmuş. Bunlardan ilki “VSC Sport”. Bu mod da BRZ size sınırlı ve güvenli kaymalar yaşatıyor. Ancak siz uzun soluklu kaymalar yaşamak istiyorsanız, VSC Sport tuşunun hemen yanında yer alan tuşa uzun süreli basarak ESP’yi tamamen iptal etmeniz gerekiyor. Bu dakikadan sonra 200 ps güç size yanladığınız her dakika destek veriyor. Ancak drift keyfinizi ikiye katlamak için şanzımanı mauel ve sürüş modunuzu “Sport”‘a almayı unutmayın.



Konfor ve Yol Tutuşu

Spor otomobiller sert süspansiyonu nedeniyle konfordan en çok feragat ettiğimiz araçlar olmuştur. BRZ’ de bu konuda aynı hissiyatı sağlıyor. Kabin bolca yol ve rüzgâr sesi alıyor, ancak 2,0 litrelik Boxer motoru üst devirlerde kullanınca bu sesleri duymanız imkânsız. Üstün mühendislik ilkeleriyle üretilerek ağırlık merkezi aşağı konumlandırılmış Subaru BRZ, doğru çizgi ile viraj içerisine atılırsa sorun yaratmazken, ayağınıza hakim olamazsanız sıkça arkadan kopmalar yaşayabilirsiniz. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden geleni ardına koymuyor.



Yorum-Alper GÜLERSubaru bu kez rüyalarımda yer alan dört çeker sistem, body kit detaylar ve geniş rüzgârlıklarının aksine ağırlık merkezi yere çok yakın ve arkadan itişli bir model olan BRZ ile karşıma çıkıyor. Kardeşi GT86’yı normal karşılasam da BRZ’yi ilk etapta biraz yadırgadım. Ancak onunla biraz zaman geçirip gerçekten eğlenmeye başlatınca yadırgama duygusunun yerinde yeller esmeye başladı. Özellikle bu aracın ESP’ sinin tamamen kapatılabilir olması ve devir kesiciye giriyor olması adeta beni büyüledi. Ağırlık merkezinin aşağı konumlandırılmış olması ve iz genişliğinin büyük olması yol tutuş konusunda size optimum düzeyde destek oluyor. 2.0 litrelik atmosferik ünite bu otomobilin kışkırtıcı olan bir başka başlık. Gerek alt devirlerde gerek üst devirlerde çıkardığı kışkırtıcı sesler ile sizi sürekli performanslı kullanımlara sevk ediyor.  Kardeşi Gt86 gibi Subaru BRZ’ de ekonomi mağdurlarından. 122.000 TL’ye yakın fiyat etiketi ve 2,0 litrenin vergi dezavantajı ile Gt86 gibi BRZ’nin de işi zor gibi görünüyor.



Teknik Özellikler
Motor:2.0 D4-S Boxer 
Motor Hacmi:1998 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:200 bg 7000 d/d 
Maksimum Tork: 205Nm 6400-6600 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,2 s
 Maksimum Hız:210 km/s
   
Frenler  
 Ön:Soğutmalı Disk
 Arka:Soğutmalı Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,6 lt
 Şehir Dışı:5,7 lt
 Karma:7,1 lt
 Test:8,0 lt
 CO2 Emisyonu164gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4240 mm
 Genişlik:1775 mm
 Yükseklik:1285 mm
 Dingil Mesafesi:2570 mm
 Bagaj Hacmi:243 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1278 kg
 Lastik Boyutu:215/45 R 17









































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder